Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 juli 2010, 06:20   #1
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard verkrachting na bedrog?

Ik heb het artikel niet meer, maar dat doet niet echt terzake, het gaat over de discussie. Misschien hoort het thuis in maatschappij en samenleving, al hangt er ook een religieus kantje aan.

Situatie: Joodse vrouw heeft een relatie met een Joodse man. Ze hebben de intentie om te trouwen en hebben ook al voorhuwelijkse sex.
Dan ontdekt die Joodse vrouw, dat haar vriend een Arabier is, getrouwd is en kinderen heeft.
Ze klaagt de man aan wegens verkrachting.

Wat vinden jullie daarvan? Ik ben er zelf niet uit.
Diefstal is verboden.
Geld ontvreemden door de eigenaar voor te liegen (oplichting) is ook verboden.
Sex afdwingen is verboden (verkrachting)
Sex verkrijgen door bedrog zou het dan ook moeten zijn?

Aan de andere kant, welke man heeft nog nooit gelogen voor sex? Al is het maar door zichzelf sympathieker voor te doen dan hij is.

In dit specifieke geval ben ik zelfs geneigd de vrouw gelijk te geven.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 06:40   #2
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Liegen is niet verboden, he, behalve in enkele speciale omstandigheden (aan de rechter, aan de politie en zo voort tijdens bepaalde procedures).

Voor mij is verkrachting het afdwingen van sex onder geweld of een andere vorm van bedreiging. Van zodra er wederzijdse toestemming is bij de daad, kan men niet van verkrachting spreken, he.

Of die toestemming er nu gekomen is op basis van leugens of niet heeft hier niks mee te maken. Als ik sta te stoefen dat dat grote jacht in de haven van mij is, en een knappe griet valt daardoor smoorverliefd op mij en we hebben de ganse nacht plezier, dan is dat ook geen verkrachting he.

Dat is een beetje zoals de tapijtenverkoper die U mooie praatjes heeft verkocht, aanklagen voor overval. Het enige wat in dit geval kan ongedaan gemaakt worden, is een (verkoops) contract. Wat er bij die madam ongedaan zou kunnen gemaakt worden, was eventueel een huwelijkscontract of zo. Maar de tapijtenverkoper aanvallen voor overval of sequestratie, gewoon omdat hij uwen tijd heeft verloren en blaaskes heeft wijsgemaakt, nee.

Liegen is niet verboden. Contracten afsluiten op basis van leugens kan die contracten ongedaan maken, en eventueel tot schadevergoeding leiden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 06:54   #3
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Liegen is niet verboden, he, behalve in enkele speciale omstandigheden (aan de rechter, aan de politie en zo voort tijdens bepaalde procedures).

Voor mij is verkrachting het afdwingen van sex onder geweld of een andere vorm van bedreiging. Van zodra er wederzijdse toestemming is bij de daad, kan men niet van verkrachting spreken, he.

Of die toestemming er nu gekomen is op basis van leugens of niet heeft hier niks mee te maken. Als ik sta te stoefen dat dat grote jacht in de haven van mij is, en een knappe griet valt daardoor smoorverliefd op mij en we hebben de ganse nacht plezier, dan is dat ook geen verkrachting he.

Dat is een beetje zoals de tapijtenverkoper die U mooie praatjes heeft verkocht, aanklagen voor overval. Het enige wat in dit geval kan ongedaan gemaakt worden, is een (verkoops) contract. Wat er bij die madam ongedaan zou kunnen gemaakt worden, was eventueel een huwelijkscontract of zo. Maar de tapijtenverkoper aanvallen voor overval of sequestratie, gewoon omdat hij uwen tijd heeft verloren en blaaskes heeft wijsgemaakt, nee.

Liegen is niet verboden. Contracten afsluiten op basis van leugens kan die contracten ongedaan maken, en eventueel tot schadevergoeding leiden.
Je hebt gelijk uiteraard. Maar wat als je het ruimer bekijkt?
Contracten op basis van leugens kunnen tot schadevergoeding leiden. Waarom? Omdat er een belofte is gemaakt die niet wordt nagekomen, en de tegenprestatie de benadeelde partij iets kost wat hij/zij niet wou opgeven zonder de tegenprestatie te verkrijgen.

Ik zou graag jouw standpunt innemen hoor, maar ben nog niet overtuigd
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 08:10   #4
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Waarom zou een man niet mogen liegen. Push-up behaas en make up zijn ook leugens.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 10:28   #5
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard Stom mens

Stom om dit openbaar te maken en de rechter er bij te halen. Stom om geen referenties te vragen van een man als je voor deze dingen zo gevoelig bent, stom om niet eens goed naar zijn naam te kijken en in zijn paspoort, stom om niet kennis te maken met zijn vrienden of familie. En heeft ze dan niet genoten van een lid van een ander volk?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 10:43   #6
Felix (be)
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 3 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik heb het artikel niet meer, maar dat doet niet echt terzake, het gaat over de discussie. Misschien hoort het thuis in maatschappij en samenleving, al hangt er ook een religieus kantje aan.

Situatie: Joodse vrouw heeft een relatie met een Joodse man. Ze hebben de intentie om te trouwen en hebben ook al voorhuwelijkse sex.
Dan ontdekt die Joodse vrouw, dat haar vriend een Arabier is, getrouwd is en kinderen heeft.
Ze klaagt de man aan wegens verkrachting.

Wat vinden jullie daarvan? Ik ben er zelf niet uit.
Diefstal is verboden.
Geld ontvreemden door de eigenaar voor te liegen (oplichting) is ook verboden.
Sex afdwingen is verboden (verkrachting)
Sex verkrijgen door bedrog zou het dan ook moeten zijn?

Aan de andere kant, welke man heeft nog nooit gelogen voor sex? Al is het maar door zichzelf sympathieker voor te doen dan hij is.

In dit specifieke geval ben ik zelfs geneigd de vrouw gelijk te geven.
Makkelijk gezegd natuurlijk, maar die vrouw had maar beter uit haar doppen moeten kijken
als ze geen sex met een arbier wilde.
Ik ben om een eufemisme te gebruiken, geen fan van de islam.
Religieuze tegenstellingen hoeven wat mij betreft echter geen beletsel te zijn voor goede consensuele sex.

Vraagje: Was/waren de vrouw/vrouwen van die Arabier op de hoogte?
__________________
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl.
Nuclear Controversies (2004) Chernobyl Heart (2003)
Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 30 juli 2010 om 10:50.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 11:26   #7
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Stom om dit openbaar te maken en de rechter er bij te halen. Stom om geen referenties te vragen van een man als je voor deze dingen zo gevoelig bent, stom om niet eens goed naar zijn naam te kijken en in zijn paspoort, stom om niet kennis te maken met zijn vrienden of familie. En heeft ze dan niet genoten van een lid van een ander volk?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Makkelijk gezegd natuurlijk, maar die vrouw had maar beter uit haar doppen moeten kijken
als ze geen sex met een arbier wilde.
Ik ben om een eufemisme te gebruiken, geen fan van de islam.
Religieuze tegenstellingen hoeven wat mij betreft echter geen beletsel te zijn voor goede consensuele sex.

Vraagje: Was/waren de vrouw/vrouwen van die Arabier op de hoogte?
Of de vrouw(en) van de arabier op de hoogte waren, weet ik niet, sorry.

En het is natuurlijk waar, die trien heeft zich laten inpakken. De religieuze tegenstellingen zie ik ook niet als een reden om "verkrachting" te roepen, als dat het enige issue zou zijn (niet getrouwde arabier) en ze roept "verkrachting" dan kan die arabier "rascisme" roepen

Eigelijk gaat het dus alleen om het feit dat die kerel haar een toekomst beloofde die hij niet kon of wou geven. Een leugen die bijna in elke relatie speelt in kleinere of grotere mate.

Blijft eigelijk de vraag over: moeten we domme mensen tegen zichzelf beschermen? Of gaan we het sociaal darwinisme inroepen?

Laatst gewijzigd door Travis66 : 30 juli 2010 om 11:26.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 12:03   #8
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik heb het artikel niet meer, maar dat doet niet echt terzake, het gaat over de discussie. Misschien hoort het thuis in maatschappij en samenleving, al hangt er ook een religieus kantje aan.

Situatie: Joodse vrouw heeft een relatie met een Joodse man. Ze hebben de intentie om te trouwen en hebben ook al voorhuwelijkse sex.
Dan ontdekt die Joodse vrouw, dat haar vriend een Arabier is, getrouwd is en kinderen heeft.
Ze klaagt de man aan wegens verkrachting.

Wat vinden jullie daarvan? Ik ben er zelf niet uit.
Diefstal is verboden.
Geld ontvreemden door de eigenaar voor te liegen (oplichting) is ook verboden.
Sex afdwingen is verboden (verkrachting)
Sex verkrijgen door bedrog zou het dan ook moeten zijn?

Aan de andere kant, welke man heeft nog nooit gelogen voor sex? Al is het maar door zichzelf sympathieker voor te doen dan hij is.

In dit specifieke geval ben ik zelfs geneigd de vrouw gelijk te geven.
Toch een beetje "oud" nieuws.
Staat bijna week in "Internationaal".
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 12:04   #9
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Stom om dit openbaar te maken en de rechter er bij te halen. Stom om geen referenties te vragen van een man als je voor deze dingen zo gevoelig bent, stom om niet eens goed naar zijn naam te kijken en in zijn paspoort, stom om niet kennis te maken met zijn vrienden of familie. En heeft ze dan niet genoten van een lid van een ander volk?
² en ² en ² en ² en .....
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 12:07   #10
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Ze moest haar benen maar toe houden..
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 12:24   #11
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ze moest haar benen maar toe houden..
En als een jood u zou verleiden, ... een israelische jood spreekt meestal ook arabisch, dus het zou perfect kunnen... hij zou u perfect kunnen voorlezen uit 1001 nacht of versjes voor het slapengaan van de profeet, ...

ah ja en die mannen zijn ook hun "velleke" kwijt dus daar kunt ge het ook niet aan zien...

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 30 juli 2010 om 12:25.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 12:27   #12
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
En als een jood u zou verleiden, ... een israelische jood spreekt meestal ook arabisch, dus het zou perfect kunnen... hij zou u perfect kunnen voorlezen uit 1001 nacht of versjes voor het slapengaan van de profeet, ...

ah ja en die mannen zijn ook hun "velleke" kwijt dus daar kunt ge het ook niet aan zien...
Ik trek mn benen ni open voor om het even wie, noch voor een arabier noch voor een jood

Ze moest haar maar ni laten misleiden..
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 30 juli 2010 om 12:33.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 12:29   #13
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ze moest haar benen maar toe houden..
² (gebeurt ni veel eh )
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 12:30   #14
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik trek mn benen ni open voor een ander hoor, noch voor een arabier noch voor een jood

Ze moest haar maar ni laten misleiden..
Op z'n hondjes hoeft dat niet hoor
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 12:30   #15
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
² (gebeurt ni veel eh )
Gebeurt alleen als het over Palestina gaat
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 12:33   #16
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Op z'n hondjes hoeft dat niet hoor
Da nu ook weer ni hé

Die vrouw kent die vent ni eens goed, ze kent zn familie niet, zn identiteit, .. en toch is ze met hem in bed gedoken. Tja dan moet ge daar de gevolgen van dragen hé. Ik heb er geen compassie mee, ze moest haar benen maar toe houden..
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 13:21   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Da nu ook weer ni hé

Die vrouw kent die vent ni eens goed, ze kent zn familie niet, zn identiteit, .. en toch is ze met hem in bed gedoken. Tja dan moet ge daar de gevolgen van dragen hé. Ik heb er geen compassie mee, ze moest haar benen maar toe houden..
Hij heeft haar misschien wijsgemaakt dat hij een arm weeskindje is zonder familie, ... en dat m zijne pas kwijt was. ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 13:25   #18
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Hij heeft haar misschien wijsgemaakt dat hij een arm weeskindje is zonder familie, ... en dat m zijne pas kwijt was. ...
gij zoekt het te ver Jaja, ik heb der geen compassie mee. Eerst genieten en dan komen zagen..
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 13:53   #19
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
gij zoekt het te ver Jaja, ik heb der geen compassie mee. Eerst genieten en dan komen zagen..
Ik ben er zeker van dat ze zelf u in verleiding kunnen brengen, en ge in den appel bijt,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 13:59   #20
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik ben er zeker van dat ze zelf u in verleiding kunnen brengen, en ge in den appel bijt,
Een jood mij verleiden? Haha das een goei.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be