Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 juli 2010, 15:04   #1
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard Eva Herman: Love Parade is 'Gods straf'


Eva Herman, auteur van het controversiële boek Das Eva-Prinzip

Eva Herman: Love Parade tragedy "an act of God"

Nineteen young people were trampled to death or suffocated at the Love Parade festival in Duisburg and more than 300 were injured. What and who is responsible for this tragedy? The authorities are investigating, but it is clear that the organizers of the festival failed terribly to protect the safety of the public.

Eva Herman, Germany's Sarah Palin, couldn't wait for the investigation into the tragedy. She already knew who was to blame for the tragedy. It was the fault of the victims themselves for being willing participants in the "Sodom and Gemorrah" of the decadent Love Parade. The young women seen topless at the event essentially had it coming to them.

Eva Hermann made her views known on the cospiracy-theory Web site of the Kopp-Verlag: ... [lees verder op dialoginternational.com]




Duitse tv-presentatrice: Loveparade Sodom en Gomorra



DUISBURG – De in Duitsland omstreden auteur en televisiepresentatrice Eva Herman (52) heeft via de internetsite van haar uitgeverij de Loveparade, waarbij zaterdag in Duisburg 19 doden vielen, vergeleken met Sodom en Gomorra.

Dat bericht het Duitse boulevardblad Bild maandag op haar website. „Wie de beelden ziet van de Loveparade, denkt te zijn beland in de verfilming van de laatste dagen zoals die in de Bijbel worden beschreven. Veel partygangers wekten ook dit jaar, nog voordat het drama zich voltrok, de indruk op afstand te worden bestuurd. Dronken of stijf van de hasj.”

„Het einde van de loveparade lijkt (...) te zijn bezegeld! Mogelijk hebben hier ook andere machten ingegrepen om een einde te maken aan dit schaamteloze optreden. Wat dat betreft, kan men alleen maar opgelucht ademhalen!”, schrijft Herman, wier bijdrage inmiddels van de website is verwijderd, aldus Bild.

Herman is in Duitsland niet omonstreden. In 2007 lokte ze een fel debat uit door het op te nemen voor de ... [lees verder op refdag.nl]


porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 15:09   #2
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

En jij vind dat ze gelijk heeft? Heb jij ook de pretentie te weten welke rampen gezien moeten worden als 'God's straf' en welke niet? Ik niet.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 15:12   #3
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
En jij vind dat ze gelijk heeft? Heb jij ook de pretentie te weten welke rampen gezien moeten worden als 'God's straf' en welke niet? Ik niet.
Die andere rampen zijn de straf voor de andere topless vrouwen. Er waren er nl meer dan 19 topless.

Er staat ons dus nog wat te wachten (zet aluhoedje op)
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 15:19   #4
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht

Eva Herman, auteur van het controversiële boek Das Eva-Prinzip

Eva Herman: Love Parade tragedy "an act of God"

Nineteen young people were trampled to death or suffocated at the Love Parade festival in Duisburg and more than 300 were injured. What and who is responsible for this tragedy? The authorities are investigating, but it is clear that the organizers of the festival failed terribly to protect the safety of the public.

Eva Herman, Germany's Sarah Palin, couldn't wait for the investigation into the tragedy. She already knew who was to blame for the tragedy. It was the fault of the victims themselves for being willing participants in the "Sodom and Gemorrah" of the decadent Love Parade. The young women seen topless at the event essentially had it coming to them.

Eva Hermann made her views known on the cospiracy-theory Web site of the Kopp-Verlag: ... [lees verder op dialoginternational.com]




Duitse tv-presentatrice: Loveparade Sodom en Gomorra



DUISBURG – De in Duitsland omstreden auteur en televisiepresentatrice Eva Herman (52) heeft via de internetsite van haar uitgeverij de Loveparade, waarbij zaterdag in Duisburg 19 doden vielen, vergeleken met Sodom en Gomorra.

Dat bericht het Duitse boulevardblad Bild maandag op haar website. „Wie de beelden ziet van de Loveparade, denkt te zijn beland in de verfilming van de laatste dagen zoals die in de Bijbel worden beschreven. Veel partygangers wekten ook dit jaar, nog voordat het drama zich voltrok, de indruk op afstand te worden bestuurd. Dronken of stijf van de hasj.”

„Het einde van de loveparade lijkt (...) te zijn bezegeld! Mogelijk hebben hier ook andere machten ingegrepen om een einde te maken aan dit schaamteloze optreden. Wat dat betreft, kan men alleen maar opgelucht ademhalen!”, schrijft Herman, wier bijdrage inmiddels van de website is verwijderd, aldus Bild.

Herman is in Duitsland niet omonstreden. In 2007 lokte ze een fel debat uit door het op te nemen voor de ... [lees verder op refdag.nl]


Beschamend. Anderzijds kan ik het alleen maar aanmoedigen dat dergelijke kalveren hun nonsens zo luid mogelijk van de daken schreeuwen, zo weten we tenminste wie ze zijn.

Saillant detail: deze strijdster voor familie- en gezinswaarden is intussen aan haar vierde echtgenoot toe. Zoete ironie.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 15:24   #5
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Beschamend. Anderzijds kan ik het alleen maar aanmoedigen dat dergelijke kalveren hun nonsens zo luid mogelijk van de daken schreeuwen, zo weten we tenminste wie ze zijn.

Saillant detail: deze strijdster voor familie- en gezinswaarden is intussen aan haar vierde echtgenoot toe. Zoete ironie.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 16:11   #6
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Ik vraag me af wat de bedoeling van Porpo is. Vermoedelijk heeft hij de één of andere geheime agenda.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 16:56   #7
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Lekkere decolleté voor een 52-jarige.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 16:58   #8
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Lekkere decolleté voor een 52-jarige.
Was me ook op gevallen. Zoveel bloot vel! Dat de sloerie maar op let dat god haar niet straft!
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 17:45   #9
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik vraag me af wat de bedoeling van Porpo is. Vermoedelijk heeft hij de één of andere geheime agenda.
Schokkeren.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 18:52   #10
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard

vrede,

hebzucht en overmoed zijn de zonden die hier pijnlijk bestraft werden. een goed veiligheidsplan kost redelijk wat en dat wilden de geldschieters niet uitgeven. het festival moest vooral zo veel mogelijk dansvee naar de plaats van het gebeuren lokken en uit die slachtoffers zo veel mogelijk geld slaan.

moge deze ramp alle verantwoordelijken tot een dieper inzicht brengen, en hen doen nadenken over hun hebzucht en hun overmoed.

vrede,

redwasp
__________________
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL!
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 18:59   #11
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Beschamend. Anderzijds kan ik het alleen maar aanmoedigen dat dergelijke kalveren hun nonsens zo luid mogelijk van de daken schreeuwen, zo weten we tenminste wie ze zijn.

Saillant detail: deze strijdster voor familie- en gezinswaarden is intussen aan haar vierde echtgenoot toe. Zoete ironie.
De drie vorigen zijn gaan lopen ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 19:01   #12
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik vraag me af wat de bedoeling van Porpo is. Vermoedelijk heeft hij de één of andere geheime agenda.
Hij vind waarschijnlijk dat zij gelijk heeft ? Of mischien dat heel de westerse samenleving een soort Sodom en Gomora is ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 19:09   #13
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Iran, Pakistan, Afghanistan... allemaal waarschijnlijk de straf van God ?

Het is een beklemmende vraag of personen die "zonder zonde zonde zijn" samen met de
zondaars van deze wereld gestraft worden..

Welke straf ? Gaan "rechtvaardigen" en/of "uitverkorenen" niet utomatisch naar het paradijs ? Want kunnen wij iemand tot "zondaar" benoemen, zonder zelf wegens onze hoogmoed dat wij het vermogen tot oordelen ons toeeigennen niet zelf een zondaar te zijn ? Is het niet God zelve die zich meer verheugd over één bekeerde zondaar dan om tientallen rechtvaardigen die steeds zonder zonde geleefd hebben ?

Zonde is een kwestie van geloof, niet dat van anderen die de pretentie hebben om over ons te oordelen, maar wel van ons eigen geloof (zei de topless dame)
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 19:12   #14
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Iran, Pakistan, Afghanistan... allemaal waarschijnlijk de straf van God ?
Na de aardbeving in Haïti presteerde Pat Robertson het ook om dat een straf van god te noemen. En ook de tsunami werd een straf van god genoemd door een paar wacko's. Mensen met foute bedrading vind je overal.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 19:18   #15
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Na de aardbeving in Haïti presteerde Pat Robertson het ook om dat een straf van god te noemen. En ook de tsunami werd een straf van god genoemd door een paar wacko's. Mensen met foute bedrading vind je overal.
Ook je avatar is een straf van god...
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 19:27   #16
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Ook je avatar is een straf van god...
Van jouw avatar word ik evenmin vrolijk, hoor.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 22:54   #17
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
En jij vind dat ze gelijk heeft?
Ik geloof niet in een noodzakelijke correlatie tussen het ongeval en een bepaald gedrag, maar ik sluit het uiteindelijk niet uit.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 23:00   #18
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Saillant detail: deze strijdster voor familie- en gezinswaarden is intussen aan haar vierde echtgenoot toe. Zoete ironie.
Niemand is perfect en er zijn geen perfecte daden, maar wel perfectie intenties en dat is wat er telt want misschien komt er wel iemand die deze intenties (van familie- en gezinswaarden) in kleine of grote mate kan handhaven.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 23:02   #19
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Totaal krankzinnig die mevrouw,God bestaat niet, en mocht ik me vergissen dat houdt het zich waarschijnlijk niet bezig met een festival! Het zijn bekrompen mensen die zo denken, ongevaarlijk maar wel hilarisch in hun "opvattingen! "
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 23:05   #20
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik vraag me af wat de bedoeling van Porpo is. Vermoedelijk heeft hij de één of andere geheime agenda.
Een van de doelen is natuurlijk een lijst maken van atheïst wanne be's. Eva Herman is geen moslima, maar stel dat dit het geval was, dan was ik in ieder geval niet de eerste die hierover een topic opent, en ten tweede, de reacties zouden totaal anders zijn. Dit is één van mijn trucjes om atheïst wanne be's op te sporen.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be