Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Belgisch-nationaal forum
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Belgisch-nationaal forum Belgisch nationale thema's kunnen hier besproken worden.

 
 
Discussietools
Oud 22 juni 2004, 15:55   #1
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Comme le Tour de France passe cette année en Belgique, BPlus se doit d'etre présent et de montrer les couleurs belges �* coté des nationalistes qui vont profiter de l'événement pour arborer de toutes parts des coqs wallons et des lions flamands. A ce propos, J-C Van Couwenberg (Ministre-Président de la Région Wallonne) a annoncé qu'il allait distribuer des dizaines de milliers de drapeaux wallons pour "contrer" les drapeaux flamingants qu'on voit régulièrement dans les courses cyclistes.

Bien que BPlus respecte tout �* fait l'identité régionale des différentes parties de notre pays, cette "bagarre nationaliste" lors du passage du Tour en Belgique va encore une fois donner une image déplorable de notre pays �* l'étranger.

Les Jeunes de BPlus ont décidé d'aller arborer les couleurs nationales et distribuer des drapeaux belges aux spectateurs pour le prologue du Tour de France �* Liège ce SAMEDI 3 JUILLET 2004. L'heure et le rendez-vous seront communiqués plus tard.


Mensen die willen meehelpen op 3 juli, kunnen een mailtje sturen naar mij [email protected] of naar [email protected]
Kim is offline  
Oud 22 juni 2004, 16:41   #2
§tijn
Burgemeester
 
§tijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2003
Berichten: 514
Standaard

Het is zo jammer dat sport manifestaties nu al worden gebruikt voor politieke doeleinde, sport = ontspanning en politiek = politiek.
Ik beschuldig allerminst Bplus maar wel 'Vlaanderen Vlagt' die heel dit debacle in gang heeft gezet zodat Bplus wel moest volgen anders deden de Vl.-nationalisten het wel.
Maar een kennis van mij gingen ook is naar een Pyreneën-rit zijn waar die mensen van Vl.-vlagt ook waren en die deelde ook aan iedereen kleine Vlaamse vlaggetjes uit, en dan kwamen enkel Ameriken vragen 'ja, tof, zo'n vlaggetje, maar waarvoor staat dit nu??', dus de mensen zwaaien er wel mee maar de helft weet nog niet eens met wat ze zwaaien.
§tijn is offline  
Oud 22 juni 2004, 16:46   #3
eniotna
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 20 mei 2004
Locatie: België
Berichten: 611
Standaard

ik heb gehoord dat Fransen denken dat de Vlaams Leeuw een reclame is voor Peugeot.
eniotna is offline  
Oud 22 juni 2004, 18:08   #4
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Die is wel goed! Ik rijd ook met een Peugeot, ik zie mezelf echter nog niet met een leeuw staan zwaaien!
Kim is offline  
Oud 22 juni 2004, 21:20   #5
Olivier
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Berichten: 453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Die is wel goed! Ik rijd ook met een Peugeot, ik zie mezelf echter nog niet met een leeuw staan zwaaien!
Oh god de mop van de eeuw, vlaamse leeuwevlaggen met onderschrif peugeot uitdelen bij sportmanifestaties in frankrijk !

EDIT: Kzen eigenlijk benieuwd wat de buitenlanders denken dat onze vlag is. Zouden ze die overal kennen ?
Olivier is offline  
Oud 22 juni 2004, 21:29   #6
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olivier
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Die is wel goed! Ik rijd ook met een Peugeot, ik zie mezelf echter nog niet met een leeuw staan zwaaien!
Oh god de mop van de eeuw, vlaamse leeuwevlaggen met onderschrif peugeot uitdelen bij sportmanifestaties in frankrijk !

EDIT: Kzen eigenlijk benieuwd wat de buitenlanders denken dat onze vlag is. Zouden ze die overal kennen ?
Tijdens de Ronde van Frankrijk worden de mensen van Vlaanderen Vlagt begroet met "Salut les Belges!"!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline  
Oud 22 juni 2004, 21:31   #7
Olivier
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Berichten: 453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olivier

Oh god de mop van de eeuw, vlaamse leeuwevlaggen met onderschrif peugeot uitdelen bij sportmanifestaties in frankrijk !

EDIT: Kzen eigenlijk benieuwd wat de buitenlanders denken dat onze vlag is. Zouden ze die overal kennen ?
Tijdens de Ronde van Frankrijk worden de mensen van Vlaanderen Vlagt begroet met "Salut les Belges!"!
Kzou niet weten waar daar mis aan is
Olivier is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be