Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 februari 2008, 11:31   #21
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sus antigoon Bekijk bericht
Wij nu al baas in de straat, op het werk
nog niet veel tegengekomen op plaatsen waar er gewerkt moet worden.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 11:33   #22
Yoda
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 februari 2008
Berichten: 710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Goed. Ik kan enkel vaststellen dat je er niet in slaagt je beweringen te staven. Weer 2 minuten van mijn leven vergooid.
Ik denk dat jij wel al jaren van uw leven hebt vergooid. Maar moet ik nu echt Alexndra Colen gaan citeren?
Yoda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 11:33   #23
koewachtenaar
Provinciaal Gedeputeerde
 
koewachtenaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2006
Locatie: vlaanderen
Berichten: 816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
nog niet veel tegengekomen op plaatsen waar er gewerkt moet worden.
Logisch gevolg ,terwijl wij werken hangen zij te vertoeven in de straten. Tsjah
koewachtenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 11:45   #24
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

Zelfs in onze westerse samenleving is de positie van de vrouw nog steeds niet gelijkwaardig aan die van de man.

Het kan ook dan niet dat wij zaken gaan tolereren die de positie van de vrouw naar achteren schuiven in plaats van voor.

Dit gaat tegen alle normen en waarden in van de gelijkheid waarnaar zoveel mensen streven en dit om een fanatieke en extremistische religieuze groep content te stellen omdat deze groep kweekt als konijnen!

Schaf het kindergeld maar eens af vanaf het 3de kind en laat ze meer belastingen betalen vanaf datzelfde 3de kind eens kijken of ze dan nog zo graag kweken.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 11:53   #25
Gargamel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Berichten: 2.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
nog niet veel tegengekomen op plaatsen waar er gewerkt moet worden.

Hij zegt het toch goed,wij baas op straat,stelen beschouwen ze ook als werk
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 11:53   #26
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Ik denk dat jij wel al jaren van uw leven hebt vergooid.
Och gottekes. We halen het niet met argument dus gaan we maar schelden? Je mag nog altijd inhoudelijk reageren op mijn vraag hoor. Maar dat kan je gewoonweg niet en dus ga je maar wat schelden.

Laag, heel laag. Ga naar een donna forum of zo. Of op het kif-kif forum is het ook goed toeven voor vuilbekkers.

Citaat:
Maar moet ik nu echt Alexndra Colen gaan citeren?
Wat heeft Colen te maken met mijn leven?
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 11:54   #27
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Hier hebt ge ze weer met hun koran!
Wees blij dat u niet in Nederland woont.

Citaat VK:

Koranfilm Wilders heet Fitna

ANP
gepubliceerd op 09 februari 2008 11:09, bijgewerkt op 9 februari 2008 11:22

DEN HAAG - De Koranfilm van Geert Wilders zal Fitna heten, wat beproeving betekent. Dat kondigde de PVV-leider zaterdag aan in een interview met de Geassocieerde Pers Diensten (GPD). Volgens hem is het Arabische begrip fitna ook synoniem aan ‘het kwaad’.

De islam is de ‘meest recente beproeving voor de westerse democratieën, na die van het nazisme en het communisme’, stelt het Tweede Kamerlid. Volgens hem duidt ‘fitna’ op situaties waarin het geloof van moslims op de proef wordt gesteld. ‘Ik wilde per se een term die in de Koran voorkomt.’ Wilders draait het begrip echter om. ‘De islam en de Koran zijn mijn beproeving. Voor mij is de verderfelijke islam fitna.’

Het is de bedoeling dat de film in maart verschijnt. Wilders wil daarin zijn mening verbeelden dat de Koran een fascistisch boek is dat nog altijd aanzet tot geweld. ‘In de film illustreer ik teksten en verzen uit de Koran met documentaire beelden, die laten zien dat de Koran geen dode letter is, maar het gezicht van de islam: een levensgroot gevaar.’

De film, die ongeveer vijftien minuten zal duren, spitst zich uiteindelijk toe op de situatie in Nederland en eindigt met een conclusie over de Koran en een prent van de profeet Mohammed. ‘Met die prent gebeurt iets. Wat, dat wil ik niet zeggen’, aldus Wilders.

Laatst gewijzigd door I amsterdam : 9 februari 2008 om 11:54.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 12:17   #28
Yoda
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 februari 2008
Berichten: 710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Och gottekes. We halen het niet met argument dus gaan we maar schelden? Je mag nog altijd inhoudelijk reageren op mijn vraag hoor. Maar dat kan je gewoonweg niet en dus ga je maar wat schelden.

Laag, heel laag. Ga naar een donna forum of zo. Of op het kif-kif forum is het ook goed toeven voor vuilbekkers.



Wat heeft Colen te maken met mijn leven?
Toch geweldig die zieligaards die hun eigen woorden plots als een belediging gaan bekijken.

Gaan we doen alsof we Alexandra Colen niet kennen? Wel vraag ne keer aan Alexandra Colen wat zij denkt van de positie van de vrouw in het gezin.

Maar ge zult weer met idiote commentaar afkomen om er onderuit te geraken.
Yoda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 12:19   #29
Yoda
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 februari 2008
Berichten: 710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Wees blij dat u niet in Nederland woont.

Citaat VK:

Koranfilm Wilders heet Fitna

ANP
gepubliceerd op 09 februari 2008 11:09, bijgewerkt op 9 februari 2008 11:22

DEN HAAG - De Koranfilm van Geert Wilders zal Fitna heten, wat beproeving betekent. Dat kondigde de PVV-leider zaterdag aan in een interview met de Geassocieerde Pers Diensten (GPD). Volgens hem is het Arabische begrip fitna ook synoniem aan ‘het kwaad’.

De islam is de ‘meest recente beproeving voor de westerse democratieën, na die van het nazisme en het communisme’, stelt het Tweede Kamerlid. Volgens hem duidt ‘fitna’ op situaties waarin het geloof van moslims op de proef wordt gesteld. ‘Ik wilde per se een term die in de Koran voorkomt.’ Wilders draait het begrip echter om. ‘De islam en de Koran zijn mijn beproeving. Voor mij is de verderfelijke islam fitna.’

Het is de bedoeling dat de film in maart verschijnt. Wilders wil daarin zijn mening verbeelden dat de Koran een fascistisch boek is dat nog altijd aanzet tot geweld. ‘In de film illustreer ik teksten en verzen uit de Koran met documentaire beelden, die laten zien dat de Koran geen dode letter is, maar het gezicht van de islam: een levensgroot gevaar.’

De film, die ongeveer vijftien minuten zal duren, spitst zich uiteindelijk toe op de situatie in Nederland en eindigt met een conclusie over de Koran en een prent van de profeet Mohammed. ‘Met die prent gebeurt iets. Wat, dat wil ik niet zeggen’, aldus Wilders.
Ik ben inderdaad wel blij dat ik niet in holland woon waar mensen enkel nog willen provoceren om hun gelijk te kunnen halen.

Ge moet hier maar eens ne poster hangen van maria met een blote tet en ge krijgt dezelfde hysterie
Yoda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 12:58   #30
Gargamel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Berichten: 2.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Ik ben inderdaad wel blij dat ik niet in holland woon waar mensen enkel nog willen provoceren om hun gelijk te kunnen halen.

Ge moet hier maar eens ne poster hangen van maria met een blote tet en ge krijgt dezelfde hysterie

Maar daar is geen enkele moslim om zeep voor geholpen
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 13:03   #31
Yoda
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 februari 2008
Berichten: 710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Maar daar is geen enkele moslim om zeep voor geholpen
Touché maar ik denk nu ook niet dat moslims zich bezig houden met tetten op posters af te drukken
Yoda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 03:04   #32
Wolf
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 337
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Moslims beschouwen zich ook als vrouwvriendelijk!

Seffens ga je nog beweren dat moslims een links gedachtengoed hebben
1. Moslims beschouwen vrouwen als minderwaardig, de man staat in de Islam boven de vrouw. Of ga je dit feit ontkennen?

2. De linksen komen anders goed overeen met die moslims en staan altijd paraat om naar hun pijpen te dansen. En ik denk dat de meeste moslims op linkse partijen stemmen, niet op rechtse.
Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 03:11   #33
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.822
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
nog niet veel tegengekomen op plaatsen waar er gewerkt moet worden.

daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 07:49   #34
Jos Verhulst
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 2.701
Standaard

Misschien heeft het niet veel belang, maar eigenlijk is dit wat de bisschop gezegd heeft (zinssnede waarin van onvermijdelijkheid sprake is):

"if what we want socially is a pattern of relations in which a plurality of divers and overlapping affiliations work for a common good, and in which groups of serious and profound conviction are not systematically faced with the stark alternatives of cultural loyalty or state loyalty, it seems unavoidable.".
Voor context zie:

http://www.timesonline.co.uk/tol/com...cle3333953.ece



Onvermijdelijk = unavoidable; citaat hierboven lijkt de enige plek in de tekst te zijn waar dat woord voorkomt ("invoering van sommige delen van de islamitische wetgeving (sharia) onvermijdelijk is").

Hij zegt zo ongeveer dat aan de wet een soort marktaspect vastzit (er moet voorkeur zijn voor de wet) en dat we, indien we willen dat door bepaalde groepen voortdurend moet gekozen worden tussen loyauteit tussen 'profound conviction' en loyauteit tegenover de staat, dat dan de wet moet gediversifieerd worden ifv die groepen.

Voor zover ik dit begrijp is dit, ruimer opgevat, ten gronde een pleidooi voor een forse terugtrekking van het algemene recht, en het creëren van veel meer ruimte voor regels geldend binnen groepen verenigd rond een 'profound conviction'. Men moet dan bv ook mensen die als 'profound conviction' hebben dat de bemoeialstaat van onderwijs en ziekteverzekering moet afblijven, hun gang laten gaan.
__________________
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE,
WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE
Jos Verhulst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 09:12   #35
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Ik ben inderdaad wel blij dat ik niet in holland woon waar mensen enkel nog willen provoceren om hun gelijk te kunnen halen.

Ge moet hier maar eens ne poster hangen van maria met een blote tet en ge krijgt dezelfde hysterie
De aanhang van Wilders in overigens in Brabant en Limburg groter dan in Holland
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 09:19   #36
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.708
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Maar daar is geen enkele moslim om zeep voor geholpen
Noch niet moslims.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 09:23   #37
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.708
Standaard

Citaat:
Hij zegt zo ongeveer dat aan de wet een soort marktaspect vastzit (er moet voorkeur zijn voor de wet) en dat we, indien we willen dat door bepaalde groepen voortdurend moet gekozen worden tussen loyauteit tussen 'profound conviction' en loyauteit tegenover de staat, dat dan de wet moet gediversifieerd worden ifv die groepen.
WE willen dat helemaal niet.
ZIJ willen dat.

Dat ze verdorie blijven waar ze vandaan komen, dan moeten ze niet voortdurend een keuze maken tussen hun diepste religieuze overtuiging en onze wetten. Daar IS hun religieuze overtuiging al de wet!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 10:01   #38
Gargamel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Berichten: 2.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eloquentia Bekijk bericht
De linksen zijn dan ook niet voor niets Moslim-pijpers(sters). Als voorbeeld hebben we nog maar pas Bettina Geysen van Spirit een nieuwjaarstoespraak zien houden met hoofddoek. Tegen volgend jaar gaat ze uit eerbied voor de islam haar clitoris laten verwijderen, heb ik uit betrouwbare bron vernomen.
Dat heeft ze al lang niet meer,daarentegen,ze is bezig met een zak stenen te verzamelen,kwestie van zich volledig in te burgeren in de koran.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 10:14   #39
sus antigoon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 januari 2008
Berichten: 255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eloquentia Bekijk bericht
De linksen zijn dan ook niet voor niets Moslim-pijpers(sters). Als voorbeeld hebben we nog maar pas Bettina Geysen van Spirit een nieuwjaarstoespraak zien houden met hoofddoek. Tegen volgend jaar gaat ze uit eerbied voor de islam haar clitoris laten verwijderen, heb ik uit betrouwbare bron vernomen.
Links zorgt goed voor ons, wij zorgen later goed voor links.
sus antigoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 10:27   #40
Desiderius
Minister-President
 
Desiderius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2005
Berichten: 4.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
...

Voor zover ik dit begrijp is dit, ruimer opgevat, ten gronde een pleidooi voor een forse terugtrekking van het algemene recht, en het creëren van veel meer ruimte voor regels geldend binnen groepen verenigd rond een 'profound conviction'. Men moet dan bv ook mensen die als 'profound conviction' hebben dat de bemoeialstaat van onderwijs en ziekteverzekering moet afblijven, hun gang laten gaan.
Je begrijpt het goed en mag het zelfs nog een stuk verder doortrekken; in de UK is 'opting out' nog altijd een belangrijk issue. En dat is geen gek idee: als er binnen de samenleving groepen bestaan die de 'solidariteit' beter kunnen organiseren dan de staat... waarom zouden we de mensen dan nog dwingen om het minder efficiënte alternatief te volgen?

't Zou een leuke uitdaging geven aan de moslims hier bvb... eens zien hoe snel zij zouden overstappen naar de solidariteit binnen hun eigen gemeenschap uit religieuze 'zuiverheid'. Spaart de gemeenschap een kapitaal aan uitkeringen.

't Is dat de term 'Sharia' spontaan zorgt voor de nodige (terechte) aversie, maar het principe is m.i. niet slecht. Waarom bemoeit de staat zich met het erfrecht? of het huwelijksvermogensrecht? of met die 1001 materies die in feite tot de private levenssfeer behoren? De staat zou er enkel als behoedster moeten zijn voor een aantal essentiële rechten en vrijheden en daarbuiten de mensen vrij laten om leven in te richten zoals zijn dat wensen. Willen ze daarbij de idiote geneuzel van een woestijnprofeet volgen, so be it...
__________________
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be