Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 februari 2011, 15:02   #21
Jeronimo
Minister-President
 
Jeronimo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2007
Locatie: Brabant-Dietsland-Avondland
Berichten: 4.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat heeft an sich niets te maken met de opvoeding die kinderen krijgen bij homoseksuele ouders. Uit alle onderzoeken blijkt dat kinderen die opgevoed werden door homoseksuele ouders het niet slechter - maar ook niet beter - doen dan kinderen die werden opgevoed door hetero's.
Interessant... Bron?
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2011, 15:04   #22
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Interessant... Bron?
http://www.narth.com/docs/does.html

Bijvoorbeeld (overzichtsstudie).
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 00:51   #23
regenboog
Schepen
 
regenboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2009
Berichten: 418
Standaard

Het hoeft toch niemand te verwonderen dat mensen, die een meer dan gewenst kind in handen krijgen, het meer dan behoorlijk zullen doen, als ouders. Da's het enige wat zulke studies (NARTH of welke dan ook) bewijzen. Als ik drie jaar research doe naar de manieren om een kind te krijgen, een kind in een high-tech mode voor mij laat maken (letterlijk!) en vervolgens heel mijn leven rond dat kind opbouw, dan sta ik ook in alle kranten als voorbeeld voor alle 'normale' sukkels die zich alleen maar overgeven aan hun verwerpelijke (hetero)seksuele instincten.
Het impliceert meer dan een beetje dat enkel geplande, expliciet gewenste kinderen de moeite zijn om te laten leven. We zouden het echter nooit gehaald hebben en het niet meer zullen halen zonder 'ongewenste' (gewoon welkome) kinderen. Het Westen is aan het uitsterven aan het 'enkel gewenste kinderen' beleid (de oorzaken van de vergrijzing, iemand?)
Hoe die voorbeeldige ouders aan hun supergewenste kinderen komen is ook minstens even belangrijk en kan heel dat mooie verhaal teniet doen. Stel dat ik iets van iemand steel en daarna heel mijn leven dat voorwerp voorbeeldig verzorg. Geen voorbeeld om te volgen.
De kleine Samuel zal met de wetenschap moeten leven dat zijn moeder hem gewoon verkocht heeft als een rashondje aan de 'rijke Westerlingen' voor wie zij zelf ook niet meer dan een wandelende baarmoeder was.
Wat zou onze ouwe Kant daarvan vinden? Geen mens mag je ooit als een middel beschouwen? Forget it, friend.
regenboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 03:59   #24
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat heeft an sich niets te maken met de opvoeding die kinderen krijgen bij homoseksuele ouders. Uit alle onderzoeken blijkt dat kinderen die opgevoed werden door homoseksuele ouders het niet slechter - maar ook niet beter - doen dan kinderen die werden opgevoed door hetero's.
Ik moet lachen met die zogenaamde onderzoeken door de pro-homogroep. Het staat al op voorhand vast wat ze zouden moeten aantonen, net zoals het op voorhand al vaststaat, dat deze zogenaamde onderzoeken zullen moeten dienen als ondersteuning van de stelling dat homoseksuele ouders net zo goed kinderen kunnen opvoeden.

De waarheid is dat dergelijke onderzoeken helemaal niet het belang van het kind voorop stelt maar wel het belang van de homoselsueel. Allesbehalve objectief dus.

Wie echter het belang van het kind voorop stelt zal steeds kiezen voor hetero-ouders voor het kind, al was het maar vanuit het natuurlijk biologisch gegeven, dat kinderen nu eenmaal uit man en vrouw voortkomen. Dat voelt iedereen met een beetje gezond verstand instinctief aan. En dat is ook de reden dat er zoveel argwaan is tegenover homoseksuele ouders voor het kind.

Niemand die zegt dat homoseksuelen betere of slechtere ouders zouden zijn, want dat is natuurlijk onzin. Dat kun je trouwens ook nooit wtenschappelijk gaan bewijzen, want een kind kan nu eenmaal maar ene keer opgevoed worden.

Maar als we het hebben over de meest ideale omstandigheden, waarin een kind wordt opgevoed...

... dan kunnen we er niet van tussen dat een kind het best gediend is met een vader en een moeder, ipv twee vaders of twee moeders. Want een vader is geen moedere en een moeder is geen vader. Ze zijn beide nodig wil men de meest ideale omstandigheden aan het kind aanbieden.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 06:42   #25
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik moet lachen met die zogenaamde onderzoeken door de pro-homogroep. Het staat al op voorhand vast wat ze zouden moeten aantonen, net zoals het op voorhand al vaststaat, dat deze zogenaamde onderzoeken zullen moeten dienen als ondersteuning van de stelling dat homoseksuele ouders net zo goed kinderen kunnen opvoeden.

De waarheid is dat dergelijke onderzoeken helemaal niet het belang van het kind voorop stelt maar wel het belang van de homoselsueel. Allesbehalve objectief dus.

Wie echter het belang van het kind voorop stelt zal steeds kiezen voor hetero-ouders voor het kind, al was het maar vanuit het natuurlijk biologisch gegeven, dat kinderen nu eenmaal uit man en vrouw voortkomen. Dat voelt iedereen met een beetje gezond verstand instinctief aan. En dat is ook de reden dat er zoveel argwaan is tegenover homoseksuele ouders voor het kind.

Niemand die zegt dat homoseksuelen betere of slechtere ouders zouden zijn, want dat is natuurlijk onzin. Dat kun je trouwens ook nooit wtenschappelijk gaan bewijzen, want een kind kan nu eenmaal maar ene keer opgevoed worden.

Maar als we het hebben over de meest ideale omstandigheden, waarin een kind wordt opgevoed...

... dan kunnen we er niet van tussen dat een kind het best gediend is met een vader en een moeder, ipv twee vaders of twee moeders. Want een vader is geen moedere en een moeder is geen vader. Ze zijn beide nodig wil men de meest ideale omstandigheden aan het kind aanbieden.

Paulus.
Weg met het wetenschappelijk onderzoek! Lang leve het gezond verstand van agnost Paulus! Mag ik nu even lachen?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 08:30   #26
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Weg met het wetenschappelijk onderzoek! Lang leve het gezond verstand van agnost Paulus! Mag ik nu even lachen?
Pfffft...

Ik zal het nog een keer uitleggen.

Wetenschappelijk onderzoek is een onderfzoeksmethode waarbij op een systematische manier gebruikt wordt om kennis te vergaren. Zij is gebaseerd op waarnemingen, die meetbaar expirementeerbaar, falcificeerbaar zijn, zeg maar: proefondervindelijk vast te stellen zijn. Het consistent gebruik van de wetenschappelijke methode is wat wetenschap van pseudowetenschap en van andere vormen van kennisvergaring onderscheidt.

Duidelijk?

Er kan dus nooit sprake zijn van wetenschappelijk onderzoek of wetenschappelijk bewezen feiten dat het voor het kind niks uitmaakt wat de geaardheid of de relatie vorm van zijn ouders is, gezien men éénzelfde kind geen twee keer kan opvoeden.

Het feit dat men toch schermt met onderzoeken die zogenaamd wetenschappelijk zijn, maar in werkelijkheid pseudowetenschappelijk toont het bedrog al aan van bij het begin. Men stelt hun onderzoeksresultaten voor "wetenschappelijk bewezen" feiten, terwijl dat niet zo is. Moest het wel zo zijn, zou men daar net zo min over discuteren als over pakweg de wet van Archimedes.

Ik kan net zo goed stellen dat aangezien heel wat homoseksuelen liever heteroseksueel hadden geweest, mochten ze kunnen kiezen;...

... er heel wat kinderen ook voor hetero-ouders hadden gekozen mochten ze daarvoor kunnen kiezen.

Maar het is juist,... men kan zijn ouders niet kiezen. Wat we wel kunnen, is verantwoorde beslissingen nemen als wij die keuze als maatschappij moeten maken voor het kind. Helaas stellen sommigen nog steeds het belang van de ouders boven het belang van het kind. Al was het maar om te tonen en te bewijzen dat zij zeker niet homofoob zijn.

Hoe is het mogelijk en waar gaan we naartoe?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 20 februari 2011 om 08:32.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 08:52   #27
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wat alleszins duidelijk blijkt hieruit is de totale willekeur van de Belgische rechtbanken.
Niet zozeer willekeur.
Het gaat om een keuze: kind in het weeshuis, of de mogelijkheid het kind te laten adopteren via erkenning van de geboorteakte.
De rechter heeft de geboorteakte erkend. Meer niet. Uiteindelijk is een van de twee mannen de vader.
Wat het oordeel van de rechter betreft kan men zich dus enkel afvragen of dit de juiste beslissing (keuze) was.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 08:59   #28
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Wat zou dat kind daaraan over houden?
Ik had enkel een bril op school, en heb afgezien

Ik moet er niet aan denken wat er met die gast gaat gebeuren.
__________________
"What terrifies me is if ISIS were to detonate a nuclear device and kill 50 million Americans. Imagine the backlash against peaceful Muslims?" - Norm McDonald
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 09:00   #29
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Pfffft...

Ik zal het nog een keer uitleggen.

Wetenschappelijk onderzoek is een onderfzoeksmethode waarbij op een systematische manier gebruikt wordt om kennis te vergaren. Zij is gebaseerd op waarnemingen, die meetbaar expirementeerbaar, falcificeerbaar zijn, zeg maar: proefondervindelijk vast te stellen zijn. Het consistent gebruik van de wetenschappelijke methode is wat wetenschap van pseudowetenschap en van andere vormen van kennisvergaring onderscheidt.

Duidelijk?

Er kan dus nooit sprake zijn van wetenschappelijk onderzoek of wetenschappelijk bewezen feiten dat het voor het kind niks uitmaakt wat de geaardheid of de relatie vorm van zijn ouders is, gezien men éénzelfde kind geen twee keer kan opvoeden.

Het feit dat men toch schermt met onderzoeken die zogenaamd wetenschappelijk zijn, maar in werkelijkheid pseudowetenschappelijk toont het bedrog al aan van bij het begin. Men stelt hun onderzoeksresultaten voor "wetenschappelijk bewezen" feiten, terwijl dat niet zo is. Moest het wel zo zijn, zou men daar net zo min over discuteren als over pakweg de wet van Archimedes.
Laat het belerende toontje maar achterwege. Ik begrijp dat je nog nooit gehoord hebt van de humane wetenschappen (vooral als het in je kraam te pas komt), maar longitudinale onderzoeken zijn voor mij pakken interessanter dan jouw "agnostische" buikgevoel.

Citaat:
Ik kan net zo goed stellen dat aangezien heel wat homoseksuelen liever heteroseksueel hadden geweest, mochten ze kunnen kiezen;...
Doe gerust. Linkje naar de desbetreffende onderzoeken?

Citaat:
... er heel wat kinderen ook voor hetero-ouders hadden gekozen mochten ze daarvoor kunnen kiezen.
Idem.

Citaat:
Maar het is juist,... men kan zijn ouders niet kiezen. Wat we wel kunnen, is verantwoorde beslissingen nemen als wij die keuze als maatschappij moeten maken voor het kind. Helaas stellen sommigen nog steeds het belang van de ouders boven het belang van het kind. Al was het maar om te tonen en te bewijzen dat zij zeker niet homofoob zijn.

Hoe is het mogelijk en waar gaan we naartoe?

Paulus.
Aangezien je toch niet gelooft in onderzoek, ken je persoonlijk kinderen van homoseksuele ouders? Ik wel en het gaat goed met hen. Ze zouden niet willen dat "de maatschappij" (lees: enkele cryptokatholieken) andere keuzes zouden gemaakt hebben.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 09:03   #30
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Voor zover ik kan zien gaat het hier gewoon om draagmoederschap.
Ja, gewoon.

Je laat je bevruchten om dan je kind te verkopen.

Links heeft er zo'n handje van om haar perversiteiten als "etisch" voor te stellen: abortus, euthanasie en nu ook kinderhandel.
__________________
"What terrifies me is if ISIS were to detonate a nuclear device and kill 50 million Americans. Imagine the backlash against peaceful Muslims?" - Norm McDonald
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 09:07   #31
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ja, gewoon.

Je laat je bevruchten om dan je kind te verkopen.

Links heeft er zo'n handje van om haar perversiteiten als "etisch" voor te stellen: abortus, euthanasie en nu ook kinderhandel.
Proficiat, je hebt het helemaal begrepen.

Zoals ik dus eerder schreef: ik vind dat de wetgeving i.v.m. draagmoederschap wel wat duidelijker zou mogen zijn. Ik heb zelfs een opiniestuk geplaatst waarmee ik het wel eens ben, voor de trageren van geest. Maar blijkbaar ging het dan nog te snel voor sommigen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 09:09   #32
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Maar als we het hebben over de meest ideale omstandigheden, waarin een kind wordt opgevoed...
(...)
Paulus.
... en je zal als kind maar nagekeken of gepest worden door leeftijdsgenoten, op school, bijvoorbeeld ...
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 09:09   #33
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ja, gewoon.

Je laat je bevruchten om dan je kind te verkopen.

Links heeft er zo'n handje van om haar perversiteiten als "etisch" voor te stellen: abortus, euthanasie en nu ook kinderhandel.
Als men ziet welke inspanningen een vrouw moet leveren om gedurende negen maanden een kind in de baarmoeder te laten ontwikkelen, mèt de nodige extra belasting voor de gezondheid van de moeder, dan vind ik het niet meer dan normaal dat er daartegenover een compensatie staat.
Een negen maanden durende zwangerschap + geboorte staat nu eenmaal niet gelijk aan een orgasme.

Om dit gelijk te stellen aan een "je laat je lekker bevruchten en verkoop dan het kind" is het understatement van de maand. Je moet al mannetje zijn om daar op te komen.

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 20 februari 2011 om 09:10.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 09:12   #34
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Als men ziet welke inspanningen een vrouw moet leveren om gedurende negen maanden een kind in de baarmoeder te laten ontwikkelen, mèt de nodige extra belasting voor de gezondheid van de moeder, dan vind ik het niet meer dan normaal dat er daartegenover een compensatie staat.
Een negen maanden durende zwangerschap + geboorte staat nu eenmaal niet gelijk aan een orgasme.

Om dit gelijk te stellen aan een "je laat je lekker bevruchten en verkoop dan het kind" is het understatement van de maand. Je moet al mannetje zijn om daar op te komen.
Het gebeurt niet alle dagen, maar ²
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 09:13   #35
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Als men ziet welke inspanningen een vrouw moet leveren om gedurende negen maanden een kind in de baarmoeder te laten ontwikkelen, mèt de nodige extra belasting voor de gezondheid van de moeder, dan vind ik het niet meer dan normaal dat er daartegenover een compensatie staat.
U heeft blijkbaar geen probleem met het concept kind als verhandelbaar product?
__________________
"What terrifies me is if ISIS were to detonate a nuclear device and kill 50 million Americans. Imagine the backlash against peaceful Muslims?" - Norm McDonald

Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 20 februari 2011 om 09:14.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 09:16   #36
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
om dit gelijk te stellen aan een "je laat je lekker bevruchten en verkoop dan het kind" is het understatement van de maand. Je moet al mannetje zijn om daar op te komen.
Niet volledig mee eens. De draagmoeder heeft meebeslist. Of niet ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 09:18   #37
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Waarom verbleef het kind in een weeshuis ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 09:19   #38
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
U heeft blijkbaar geen probleem met het concept kind als verhandelbaar product?
Je bent dus tegen alle vormen van draagmoederschap en adoptie als ik het goed begrijp.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 09:21   #39
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Als men ziet welke inspanningen een vrouw moet leveren om gedurende negen maanden een kind in de baarmoeder te laten ontwikkelen, mèt de nodige extra belasting voor de gezondheid van de moeder, dan vind ik het niet meer dan normaal dat er daartegenover een compensatie staat.
Iemand die slaven fokt moet ook een investering doen vooraleer hij zijn slaven kan verkopen, vind je dan ook dat slavenhandel kan?

Denk toch aub eerst eens na voor je onzin zoals deze post.
__________________
"What terrifies me is if ISIS were to detonate a nuclear device and kill 50 million Americans. Imagine the backlash against peaceful Muslims?" - Norm McDonald
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 09:22   #40
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Iemand die slaven fokt moet ook een investering doen vooraleer hij zijn slaven kan verkopen, vind je dan ook dat slavenhandel kan?

Denk toch aub eerst eens na voor je onzin zoals deze post.
Ik doe dat niet vaak, maar sommige stropoppen zijn te opzichtig om onopgemerkt voorbij te gaan.

Denk toch aub eerst eens na voor je onzin zoals deze post.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be