Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 mei 2005, 13:54   #21
L’ intérêt flamand
Partijlid
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: ergens verloren in het grote dietse rijk.
Berichten: 220
Standaard

Straf,

Ik ben hier nog maar pas en ik word al gecensureerd. “Geviseerde” is wel erg licht geraakt. “Geviseerde” was trouwens alle nationalisten.
Maar goed, ik zal mij proberen in te houden.
L’ intérêt flamand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2005, 13:58   #22
L’ intérêt flamand
Partijlid
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: ergens verloren in het grote dietse rijk.
Berichten: 220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neo
Zoals je weet leven we in een geordende maatschappij. Na miljoenen jaren onderscheidt dat ons in feite van dieren, ook Afrikaanse die op gele vlaggen prijken. Mensen hebben iets als empathie & rationalisme.
Kortom, het zal u verbazen, maar regels moeten er zijn. Anders kunt u evengoed in de jungle bij de apen gaan wonen, alwaar u zult doen wat u wilt, en vrij snel tot de slotsom zult komen dat u véél minder vrij bent dan u voordien was. Wat u nog meer zal verbazen is dat niet het geordende karakter van de maatschappij, in feite bent u dus niet liberaal -dat is totaal irrelevant aan de rest van uw post- maar gewoon een ordinaire anarchist, ter discussie staat maar wel in hoeverre die regels er mogen zijn. Binnen welke staatkundige grenzen wij leven is irrelevant daar aan.

Of maw: uw post is een vat van tegenstrijdigheden en houdt minder steek dan een besnorde duitser die graag de rechterarm verheft.
Ik ben niet tegen een geordende maatschappij. Er staat dan ook "minder regeltjes" en niet "GEEN" regeltjes. Het is duidelijk dat de staat een aantal belangrijke taken heeft, zoals het handhaven van orde en het zorgen voor veiligheid. Dat wil echter nog niet zegen dat ze moet gaan bepalen welke taal ik in mijn achterkeuken praat.
L’ intérêt flamand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2005, 14:00   #23
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L’ intérêt flamand
Ik ben niet tegen een geordende maatschappij. Er staat dan ook "minder regeltjes" en niet "GEEN" regeltjes. Het is duidelijk dat de staat een aantal belangrijke taken heeft, zoals het handhaven van orde en het zorgen voor veiligheid. Dat wil echter nog niet zegen dat ze moet gaan bepalen welke taal ik in mijn achterkeuken praat.
Wie in Vlaanderen eist dat dan????
Als je de Koerdische kwestie in Turkije wil bespreken, er is hier een forumonderdeel: Internationale discussies.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2005, 14:04   #24
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L’ intérêt flamand
Wat betekent dat "opkomen voor een taal?"
Anderen verplichten uw taal te spreken, ook als ze liever een andere taal spreken? Met welk recht? Een taal die het waard is, heeft geen absurde wetjes nodig om ze te beschermen. Ze gaat uit van haar eigen kracht en uitstraling. Als ze die test niet doorstaat moet ze maar verdwijnen. Maar volgens mij doorstaat het Nederlands die test met verve. Ook zonder jullie belachelijke "bescherming".
Nee, natuurlijk betekent dat niet dat ik mensen wil verplichten Nederlands te spreken. Maar ik zou inderdaad liever hebben dat Nederlands de officiële taal blijft. Op straat mogen mensen spreken wat ze willen. Wat dat te maken heeft met absurde wetjes of belachelijke "bescherming" is me onduidelijk. Dit is bovendien gewoon het beste voor onze instellingen.

Overigens ben je wel een meester in het hokjesdenken voor een liberaal; 'onze' bescherming? Je bent een wannabe-provocateur en een idioot, maar dat betekent dat er niet heel wat verstandige (links-)liberalen rondlopen.

Citaat:
Je hebt bewuste identiteiten, en naloper identiteiten. Nationalisten schakelen hun verstand uit en lopen achter een stuk textiel en een hoop straffe verhalen en mythes.
En hoe precies is dit anders dan andere 'identiteiten'? Hier ben je, je opent een onderwerp en noemt jezelf 'liberaal' en vanuit die positie val je 'het' nationalisme aan. Lijkt me vrij 'naloperig'.

Citaat:
Het zijn geboren volgers. Opzoek naar een autoriteit die voor hen de beslissingen neemt, hun persoonlijkheid vormt, zonder zelf keuzes te hoeven maken. Het zijn de gedroomde slaven van autoritaire figuren.
Zoals de geschiedenis keer op keer bewijst zijn ze in staat tot de zwaarste misdaden in naam van hun imaginaire hemel, de natiestaat.
Onzin natuurlijk dat dit alleen voor nationalisten (wat zijn dat?) zou gelden. Er zijn 'zware misdaden' gepleegd voor godsdiensten, ideologieën etc. etc. Ik ontken niet dat er fascistische idioten zijn die het misbruiken voor verschrikkelijke doeleinden. Maar wat dit in godsnaam met vlaams-nationalisme te maken zou hebben...? Wordt er tot geweld opgeroepen?

Daarbij, nationalisme kan ook bevrijdend zijn, zoals bijvoorbeeld in de voormalige Sovjet-Unie.

Zoals ik zei, je pakt een ongelooflijk breed concept (nationalisme) en begint er met brede veralgemeningen wat op te schieten...wat schiet je daar nu mee op?


Citaat:
Neen, maar het is wel grappig voor mensen met zoveel afrikaanse xenofobie.
Heb ik iets gemist? Wie heeft er Afrikaanse xenofobie?

Of dit is een zwakke poging om racisme en flamingantisme te linken? Ik snap niet wat opkomen voor een onafhankelijke Vlaamse staat met afkeer voor verschillende huidskleuren/cuturen zou te maken hebben.

Citaat:
Kosovo was ook maar de symbolische bakermat van de Servische beschaving. Dat verhinderde de nationalisten niet om er een bloedband aan te richten.
Want wij gaan morgen een bloedbad in Brussel aanrichten? Is het dat je wil zeggen?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2005, 14:12   #25
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L’ intérêt flamand
Als rechtgeaarde libertijn erger ik mij dood aan de nationalisten in ons vrijheidskamp. Wij zijn juist voor minder regeltjes en meer persoonlijke keuzes. Ook voor taal en cultuur.
Neen, je laat de schijn van de keuze. Culturen kunnen niet door elkaar bestaan op grond van gelijkwaardigheid. Rationeel gezien misschien wel, maar praktisch niet !

Citaat:
Het VB is een allegaartje van domme katholieke kwezeltjes tot belachelijke navelstarende "reuzegom" dansertjes. Zij hebben met liberalen en rechts helemaal geen uitstaans. Het zijn totalitairen die waarschijnlijk meer geestesverwanten onder de communisten en de fascisten zullen vinden dan onder echte liberalen.
Loopt naar den duvel met uw liberalisme.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2005, 14:15   #26
MaXiMuS
Banneling
 
 
MaXiMuS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2004
Locatie: Gent, soms toch
Berichten: 3.021
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L’ intérêt flamand
Ik ben niet tegen een geordende maatschappij. Er staat dan ook "minder regeltjes" en niet "GEEN" regeltjes. Het is duidelijk dat de staat een aantal belangrijke taken heeft, zoals het handhaven van orde en het zorgen voor veiligheid. Dat wil echter nog niet zegen dat ze moet gaan bepalen welke taal ik in mijn achterkeuken praat.

Dat eisen de 'nationalisten' dan ook niet...
MaXiMuS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2005, 14:28   #27
L’ intérêt flamand
Partijlid
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: ergens verloren in het grote dietse rijk.
Berichten: 220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Neen, je laat de schijn van de keuze. Culturen kunnen niet door elkaar bestaan op grond van gelijkwaardigheid. Rationeel gezien misschien wel, maar praktisch niet !
De verschillen in cultuur tussen een rapper, punker, snob of vrome katholiek zijn duizendmaal groter dan die tussen een Vlaamssprekend of een Fransprekend kaderlid. Toch leven die "culturen" perfect door elkaar. Ik zie niet in waarom het dan tussen franstaligen en nederlandstaligen, of moslims en christenen niet zou kunnen.
L’ intérêt flamand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2005, 14:44   #28
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L’ intérêt flamand
Straf,

Ik ben hier nog maar pas en ik word al gecensureerd. “Geviseerde” is wel erg licht geraakt. “Geviseerde” was trouwens alle nationalisten.
Maar goed, ik zal mij proberen in te houden.
och troost je...
sommigen mogen sneller geviseerd zijn als anderen...
sommigen zijn ook lichgeraakter als anderen...
sommigen mogen heel veel zeggen en schrijven...
anderen mogen minder zeggen en schrijven...

alles is zeer relatief in het leven...
en ook op sommige plaatsen en tijdstippen...
__________________
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen...
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2005, 14:49   #29
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L’ intérêt flamand
De verschillen in cultuur tussen een rapper, punker, snob of vrome katholiek zijn duizendmaal groter dan die tussen een Vlaamssprekend of een Fransprekend kaderlid. Toch leven die "culturen" perfect door elkaar. Ik zie niet in waarom het dan tussen franstaligen en nederlandstaligen, of moslims en christenen niet zou kunnen.
Fantasten zoals jij zouden velen van hun thuis beroven.

Bekijk het eens in de realiteit : er bestaan wijken die jouw ideaalbeeld benaderen (dat is een mengeling van allerlei culturen door elkaar) : de Seefhoek in Antwerpen, het Rabot in Gent, bepaalde wijken in 't Waasland en Brussel, ...)

De autochtone bewoners voelen zich daar ONTHEEMD !!!!

Dankzij wijsneusjes zoals jij ...
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2005, 14:53   #30
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L’ intérêt flamand
Als rechtgeaarde libertijn erger ik mij dood aan de nationalisten in ons vrijheidskamp. Wij zijn juist voor minder regeltjes en meer persoonlijke keuzes. Ook voor taal en cultuur. Het VB is een allegaartje van domme katholieke kwezeltjes tot belachelijke navelstarende "reuzegom" dansertjes. Zij hebben met liberalen en rechts helemaal geen uitstaans. Het zijn totalitairen die waarschijnlijk meer geestesverwanten onder de communisten en de fascisten zullen vinden dan onder echte liberalen.
Word!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2005, 15:02   #31
L’ intérêt flamand
Partijlid
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: ergens verloren in het grote dietse rijk.
Berichten: 220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Fantasten zoals jij zouden velen van hun thuis beroven.

Bekijk het eens in de realiteit : er bestaan wijken die jouw ideaalbeeld benaderen (dat is een mengeling van allerlei culturen door elkaar) : de Seefhoek in Antwerpen, het Rabot in Gent, bepaalde wijken in 't Waasland en Brussel, ...)

De autochtone bewoners voelen zich daar ONTHEEMD !!!!

Dankzij wijsneusjes zoals jij ...


AHA, de geliefkoosde slachtofferrol van de gemiddelde nationalist: ['t Is waar. D'er is nergens nog plaats voor ons. Met hun 4% koloniseren ze ons hele land. Arme wij. Waar moeten we naar toe? Verdreven uit onze huizen die we wel vrijwillig verkocht of verhuurd hebben. Helemaal ontheemd en verlaten. Heimat waar ben je?

Nog een beetje romantisch-tragische muziek, en een in de mistige schemering wapperende uitgerafelde leeuwenvlag, om het plaatje te vervolledigen. Ik ben tot tranen toe bewogen.

Laatst gewijzigd door L’ intérêt flamand : 18 mei 2005 om 15:04.
L’ intérêt flamand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2005, 15:13   #32
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L’ intérêt flamand
AHA, de geliefkoosde slachtofferrol van de gemiddelde nationalist: ['t Is waar. D'er is nergens nog plaats voor ons. Met hun 4% koloniseren ze ons hele land. Arme wij. Waar moeten we naar toe? Verdreven uit onze huizen die we wel vrijwillig verkocht of verhuurd hebben. Helemaal ontheemd en verlaten. Heimat waar ben je?

Nog een beetje romantisch-tragische muziek, en een in de mistige schemering wapperende uitgerafelde leeuwenvlag, om het plaatje te vervolledigen. Ik ben tot tranen toe bewogen.
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2005, 15:21   #33
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L’ intérêt flamand
AHA, de geliefkoosde slachtofferrol van de gemiddelde nationalist: ['t Is waar. D'er is nergens nog plaats voor ons. Met hun 4% koloniseren ze ons hele land. Arme wij. Waar moeten we naar toe? Verdreven uit onze huizen die we wel vrijwillig verkocht of verhuurd hebben. Helemaal ontheemd en verlaten. Heimat waar ben je? Nog een beetje romantisch-tragische muziek, en een in de mistige schemering wapperende uitgerafelde leeuwenvlag, om het plaatje te vervolledigen. Ik ben tot tranen toe bewogen.
Dat is het hem juist. Ik kan die multikul in de steden niet ontvluchten maar wil mijn culturele eigenheid ook niet elders opdringen.

Uw beeld van het nationalisme stemt overigens maar weinig overeen met datgene wat ik voor ogen heb ...
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2005, 15:23   #34
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

"Jij bent dom", sprak de kalkoen
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2005, 15:28   #35
BitterSweet
Minister-President
 
BitterSweet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 4.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L’ intérêt flamand
AHA, de geliefkoosde slachtofferrol van de gemiddelde nationalist: ['t Is waar. D'er is nergens nog plaats voor ons. Met hun 4% koloniseren ze ons hele land. Arme wij. Waar moeten we naar toe? Verdreven uit onze huizen die we wel vrijwillig verkocht of verhuurd hebben. Helemaal ontheemd en verlaten. Heimat waar ben je?

Nog een beetje romantisch-tragische muziek, en een in de mistige schemering wapperende uitgerafelde leeuwenvlag, om het plaatje te vervolledigen. Ik ben tot tranen toe bewogen.
Sprak de Waalse nationalist,terwijl hij zij tranen droogde en zijn snottebellen wegveegde en stilletjes door de mistige schemering verdween naar zijn zo geliefde Wallonie.
In gedachten verzonken, stilaan de taalgrens bereikend over zoveel onbegrip rolde hij zijn hanenvlag op en zuchte diep zijn ellende weg.
__________________
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2005, 15:37   #36
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L’ intérêt flamand
De verschillen in cultuur tussen een rapper, punker, snob of vrome katholiek zijn duizendmaal groter dan die tussen een Vlaamssprekend of een Fransprekend kaderlid. Toch leven die "culturen" perfect door elkaar. Ik zie niet in waarom het dan tussen franstaligen en nederlandstaligen, of moslims en christenen niet zou kunnen.
Waarom bestaan volkeren dan überhaupt? Is toch niet mogelijk met jouw uitleg?
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2005, 15:40   #37
Mephisto
Minister
 
Mephisto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Locatie: Gent
Berichten: 3.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haider
Liberalisme heeft afgedaan beste man. Buiten wat associaal-rechtse zeveraars en ander blauwbloedige debielen loopt deze ideologie op zijn laatste pootjes in Vlaanderen. Het wordt tijd dat men terug in collectivisme gelooft inplaats van het associaal individualisme.
En dat soort geleuter hoor ik liever van u dan van iemand met een recht-geaard brein en -dito nickname. De beste man, Haider, is een 'keurig' zakkenvullertje uit Oostenrijk, met teveel poen en te weinig inhoud.

Opportunisme zonder strekking, is dat wat u wilt?
Want dat is wat het VB tot nu toe doet; wijzen op de fouten van anderen en met onhaalbare oplossingen komen. Opportunisme, puur inspelen op de anti- en angstgevoelens van de gemiddelde burger. Slap, want iets goeds hebben ze nog niet voortgebracht, die Vlaamse behangers.
__________________
[size=4][/size][size=5]Het ontstaan van AIDS - belangrijk![/size]

Laatst gewijzigd door Mephisto : 18 mei 2005 om 15:40.
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2005, 15:41   #38
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L’ intérêt flamand
De verschillen in cultuur tussen een rapper, punker, snob of vrome katholiek zijn duizendmaal groter dan die tussen een Vlaamssprekend of een Fransprekend kaderlid. Toch leven die "culturen" perfect door elkaar. Ik zie niet in waarom het dan tussen franstaligen en nederlandstaligen, of moslims en christenen niet zou kunnen.
Ah, er komt eindelijk iets uit buiten ordinaire beschuldigingen aan het adres van 'de nationalisten'.

Ik zie ook niet in waarom dat niet zou kunnen. Hoe meer hoe beter.

Maar ik zie nog veel minder in waarom we daarvoor in een land met Wallonië moeten zitten en niet met pakweg Nederland.

P.S. : men spreekt hier Nederlands, geen 'Vlaams' (wat dat ook mag zijn)
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2005, 15:45   #39
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Dat is het hem juist. Ik kan die multikul in de steden niet ontvluchten maar wil mijn culturele eigenheid ook niet elders opdringen.
Dan blijf je best binnen met je gelijkgezinde cultuureigen vriendjes.
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2005, 16:00   #40
L’ intérêt flamand
Partijlid
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: ergens verloren in het grote dietse rijk.
Berichten: 220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Maar ik zie nog veel minder in waarom we daarvoor in een land met Wallonië moeten zitten en niet met pakweg Nederland.
Gezien de Brusselse situatie en de intussen toch wel belangrijke economische en maatschappelijke banden die we hebben ontwikkeld lijkt het mij het beste alles te laten zoals het is. Ik ben in principe geen Belgicist. Het maakt mij allemaal niet zoveel uit. Zolang er maar geen geweld van komt, en iedereen zijn persoonlijke vrijheden gegarandeerd zijn mag van mij alles. Alleen geloof ik niet dat de nationalisten aan beide kanten van de taalgrens zoiets geweldloos voor elkaar krijgen. En wat belangrijker is: Het communautaire gezever houdt ons af van wat echt belangrijk is: "Hoe gaan we met ons landje en Europa de uitdagingen aan die de steeds meer geglobaliseerde wereld ons stelt." Gezien de omvang van deze uitdaging maakt al dat gekibbel in de marge mij zenuwachtig. Ik vrees ook dat het nationalisme steeds meer als bliksemafleider zal worden gebruikt voor de echte maatschappelijke problemen die de globalisering met zich meebrengt. Een beproefd scenario, met verstrekkende gevolgen...

Laatst gewijzigd door L’ intérêt flamand : 18 mei 2005 om 16:00.
L’ intérêt flamand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be