Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juni 2005, 20:02   #21
G.E.
Vreemdeling
 
G.E.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2005
Berichten: 69
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
wat betreft balkenende heeft 'm wel gelijk natuurlijk.
Hij mag dan wel gelijk hebben, maar het is de juiste die het zegt. Hij zou beter eens naar zichzelf zien!
G.E. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2005, 21:08   #22
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Patriot
België(in zijn geheel) zou waarschijnlijk Ja hebben gestemd.
Vlaanderen zou waarschijnlijk Neen hebben gestemd.
Daar ben ik nog niet zo zeker van... Wallonië heeft een veel grotere traditie aan arbeidersstrijd, en zou zich wel eens veel militanter hebben kunnen opstellen dan Vlaanderen. Wallonië is traditioneel linkser, mede ook door de vrij brede kleinburgerlijke laag van kaders en zelfstandigen in Vlaanderen die in dit geval zich ook achter de grondwet zouden plaatsen (kijk maar naar de klasseverdeling van stemmen in frankrijk).
Het percentage van neen-stemmers zou dus volgens mij, onafhankelijk of ja/neen zou winnen, in Wallonië waarschijnlijk hoger liggen dan in Vlaanderen. Ook al moeten we natuurlijk rekening houden dat de PS grote invloed heeft in Wallonië, doordat het de enige traditionele partij is nog de schijn ophoudt van de gewone werkmens te willen verdedigen. Maar zelfs in dat geval zou hetzelfde gebeuren als wat in Frankrijk is gebeurd.
De linkervleugel van de PS zou wellicht nooit akoord gaan met de rechtse leiding in het Ja-kamp, en zich in de strijd voor de Neen werpen.
In Frankrijk is ook gebleken dan de overgrote meerderheid van de PS-achterban Neen heeft gestemd ondanks de Ja-campagne van de eigen leiding. De verraderlijke rechts-liberale PS staat door dit referendum op springen, wat een goede zaak is voor de linkerzijde. Zo komt plaat vrij voor de opbouw van een nieuwe arbeiderspartij.
Zoiets zou ook in België uiteraard een ongelooflijke goede zaak zijn, maar niet bepaald vanuit het standpunt van de huidige regeringspartijen.
__________________
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2005, 21:26   #23
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Daar ben ik nog niet zo zeker van... Wallonië heeft een veel grotere traditie aan arbeidersstrijd, en zou zich wel eens veel militanter hebben kunnen opstellen dan Vlaanderen. Wallonië is traditioneel linkser, mede ook door de vrij brede kleinburgerlijke laag van kaders en zelfstandigen in Vlaanderen die in dit geval zich ook achter de grondwet zouden plaatsen (kijk maar naar de klasseverdeling van stemmen in frankrijk).
Tja, dat klopt... Dat ziet men ook aan het aantal werklozen en steuntrekkers... En hetgeen dat werkt, werkt dan nog als 'productieve' ambtenaar...
Wallonie... dat leeft dankzij de kleinburgelijke laag van kaders en zelfstandigen in Vlaanderen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2005, 21:39   #24
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Ik wist nog niet eens dat dit een dt-fout was, maarja het is al 40 jaar geleden dat ik de schoolbanken heb verlaten en ik meen mij te herinneren dat dit vroeger zonder T werd geschreven.
Hoog tijd om wat bijscholing te gaan volgen.
Ik beledig
Jij beledigt
Hij beledigt

Hij heeft beledigd
Je moet hier een onvoltooid tegenwoordige tijd (OTT) gebruiken (en geen voltooid deelwoord, zoals jij doet). Dat moest je 40 jaar geleden ook al zo doen, daar is niets aan veranderd...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2005, 21:45   #25
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Hoog tijd om wat bijscholing te gaan volgen.
Ik beledig
Jij beledigt
Hij beledigt

Hij heeft beledigd
Je moet hier een onvoltooid tegenwoordige tijd (OTT) gebruiken (en geen voltooid deelwoord, zoals jij doet). Dat moest je 40 jaar geleden ook al zo doen, daar is niets aan veranderd...
Is dat nodig, Raf?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2005, 21:47   #26
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Is dat nodig, Raf?
Is wat nodig?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2005, 22:07   #27
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Nu zegt Karel weer dat de krant hem verkeerd heeft geciteerd.... lekker niet waar: op de Nederlandse televisie hebben ze een bandje laten horen waarop hij letterlijk JPB verschillende malen stijfburgerlijk en Harry Potter heeft genoemd. Dan toch maar een zoveelste leugen erbijgelapt?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2005, 22:21   #28
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Hij heeft het weer gelapt, na al veel stommiteiten gedaan te hebben doet hij er nog eentje bij door de premier van Nederland een mix van Harry Potter en brave stijfburgelijkheid te noemen. Het kabinet in Den Haag vind dit onaccebel. De Belgissche ambassadeur moet op het matje komen en de arme man moet dan maar weer proberen dat affront goed te maken.
Een de karel heeft ook nog gelijk, arme stakker............
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2005, 22:52   #29
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Een de karel heeft ook nog gelijk, arme stakker............
Punt 1:

1000x liever de stijfburgerlijke Balkenende, dan arrogante kwal en logebroeder Degucht.

Punt 2:

Een minister van buitenlandse zaken wordt geacht de belangen van het land te dienen. Gelieve mij uit te leggen hoe ruzie zoeken met bevriende landen ons land dient.

Punt 3:

Het enige positieve aan al die zaken is dat ze flink zullen bijdragen tot begrip en steun voor het Vlaams Belang in het buitenland.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2005, 23:02   #30
camaris
Schepen
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
Eens kijken wat 'm in sjina gaat uisteken...Dat Flahaut het Belgisch leger al maar in staat van paraatheid brengt
Terechte opmerking! Hij ging daar een babbeltje slaan met zijn Chinese collega-minister van buitenlandse zaken. Tussen de thee en de rijst door gaat hij ook het onderwerp... TAIWAN... op tafel smijten. Eens benieuwd hoe de Chinezen daarop gaan reageren. Het is een onderwerp dat ginds heel erg gevoelig ligt. Als hij daar nu nog standpunten gaat innemen die nog maar lichtjes ingaan tegen die van de Chinese overheid zal het wel weer stuiven.
camaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2005, 23:32   #31
Pol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 23 februari 2003
Berichten: 966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Hij word wel beledigd door een partijgenoot van de man die een pak meer dan hem verdiend.

Verhofstadt haalt 15 tot 20 procent daarvan. Hij verdient maar 20 tot 30 procent minder dan Gerard Schröder, Tony Blair en Dominique de Villepin, maar 40 procent meer dan Jan Peter Balkenende.

Verhofstadtje laat zich goed betalen voor zijn onkunde moet ik zeggen.
De Gucht vindt dus Balkenende een naieve leider, omdat Balkenende een stuk minder verdient dan De Gucht. Ondertussen zijn er al genoeg uitspraken van De Gucht zeker om hem terug te sturen naar zijn thuishaven. Moet ons land nog verder ongeloofwaardig worden gemaakt ? Een reputatie, waarvoor tientallen jaren nodig waren om die op te bouwen, werd door Paars in enkele om zeep geholpen en het stopt niet.

Zei De Klucht ook niet dat hij aan politiek deed uit eigen profijt en dat dit altijd op de eerste plaats komt. Zei hij in zijn verkiezingspamflet in 2003 ook niet dat de VLD er voor zorgde dat de mensen MEER belastingen moesten betalen. Dat werd later afgedaan als verspreking, maar de waarheid hoor je soms uit een kindermond.
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2005, 23:35   #32
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
Eens kijken wat 'm in sjina gaat uisteken...Dat Flahaut het Belgisch leger al maar in staat van paraatheid brengt
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2005, 23:37   #33
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

iedereen is heel omzichtig wat betreft taiwan, onze vlaamsche hulk gaat het eens gaan zeggen.


misschien had de gucht toch maar eerst een diplomatenexamen afgelegd, kwestie van zijn competenties ( ? ) juist te kunnen ingeschat hebbende...
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2005, 23:49   #34
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Hij heeft het weer gelapt, na al veel stommiteiten gedaan te hebben doet hij er nog eentje bij door de premier van Nederland een mix van Harry Potter en brave stijfburgelijkheid te noemen. Het kabinet in Den Haag vind dit onaccebel. De Belgissche ambassadeur moet op het matje komen en de arme man moet dan maar weer proberen dat affront goed te maken.
Heb je ergens de bron daiwa?Niet dat ik u niet geloof maar dat had ik toch graag gehad,is voor bij mijn De Gucht-collectie.
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2005, 23:55   #35
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Den dommerik!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2005, 23:55   #36
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

bron= hln dacht ik.
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2005, 23:58   #37
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
bron= hln dacht ik.
Avond Skill,alles kits?Merci voor de info!
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2005, 00:01   #38
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Heb je ergens de bron daiwa?Niet dat ik u niet geloof maar dat had ik toch graag gehad,is voor bij mijn De Gucht-collectie.
Dit staat te lezen in Het Laatste Nieuws en op teletekst pagina 119 van TV 1.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2005, 00:24   #39
Jean-Pierre
Staatssecretaris
 
Jean-Pierre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Zaventem
Berichten: 2.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
iedereen is heel omzichtig wat betreft taiwan, onze vlaamsche hulk gaat het eens gaan zeggen....misschien had de gucht toch maar eerst een diplomatenexamen afgelegd, kwestie van zijn competenties ( ? ) juist te kunnen ingeschat hebbende...
Hier een samenvatting uit De Tijd:
Citaat:
Belgen in Peking misnoegd over organisatie koninklijk bezoek
(tijd) - De Belgen in Peking zijn niet enthousiast over de komst van koning Albert II en koningin Paola. Het vorstenpaar brengt vandaag voor het eerst in 24 jaar een staatsbezoek aan China. De Belgen die al jarenlang in China verblijven, zijn misnoegd, omdat ze niet bij het bezoek werden betrokken. Het koninklijk bezoek moet de Belgisch-Chinese betrekkingen een extra impuls geven.

Een staatsbezoek is geen economische missie. Maar als staatshoofden van andere landen China bezoeken, staan de economische relaties wel bovenaan de agenda. De Belgen die wonen en werken in China zijn niet te spreken over de manier waarop het hof en de ambassade hen behandelden. Het enige contact van het koningshuis met hen komt er tijdens een receptie van een halfuur maandag op de Belgische ambassade in Peking.
Navraag bij Vlaamse zakenmensen in Peking wijst uit dat zij niet bij de voorbereiding van het bezoek van het vorstenpaar betrokken werden. Frank Uytterhaegen runt al twintig jaar het handelsbedrijf Chinalink en verdedigt in China de belangen van het bedrijf voor kankerdiagnose en -bestrijding Ion Beam Applications (IBA) en de fabrikant van vrachtwagenopleggers Stokota. Uytterhaegen heeft ook een galerie voor moderne Chinese kunst in Peking. Hij aanziet met lede ogen dat kunstliefhebster koningin Paola tijdens haar bezoek enkel Space 798 bezoekt.
Gilbert Van Kerckhove is als enige buitenlander adviseur van de stad Peking voor de organisatie van de Olympische Spelen. Hij is er maandagvoormiddag niet bij als de koning een inleiding krijgt over de Spelen in 2008. Dat ondergraaft zijn standing bij zijn Chinese gesprekspartners en bij de burgemeester van Peking, die wel bij de ontvangst van de koning zullen zijn.
Ook de regionale exportdiensten Export Vlaanderen en het Waalse AWEX werden niet geraadpleegd.
Dit is duidelijk! Meer moet niet gezegd worden over die poltieke knoeiers...
Citaat:
De Gucht
De federale minister van Buitenlandse Zaken, Karel de Gucht (VLD), vergezelt de koning en de koningin. Hij wil van de reis gebruikmaken om zijn Chinese collega onder druk te zetten Taiwan toe te laten tot de Wereld-gezondheidsorganisatie (WGO). De Chinese regering duldt geen buitenlandse inmenging in de kwestie-Taiwan. De Gucht zal de zaak diplomatisch moeten aankaarten om de Chinese regering niet voor het hoofd te stoten. ML
01:00 - 04/06/2005
Copyright © De TIJD
Als ik dat artikel goed begrijp, dan gaat De Gucht, minister van een landje van 10 miljoen inwoners eens goed de les lezen aan een land van meer dan 1 miljard inwoners. Kwestie van onze economie daar eens goed te kunnen kelderen?...
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2005, 00:28   #40
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre
Hier een samenvatting uit De Tijd:
Dit is duidelijk! Meer moet niet gezegd worden over die poltieke knoeiers... Als ik dat artikel goed begrijp, dan gaat De Gucht, minister van een landje van 10 miljoen inwoners eens goed de les lezen aan een land van meer dan 1 miljard inwoners. Kwestie van onze economie daar eens goed te kunnen kelderen?...[/b]

Gaat hij na Nederland ook nog China aanpakken?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be