Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

 
 
Discussietools
Oud 18 mei 2005, 10:22   #61
boerenverstand
Parlementsvoorzitter
 
boerenverstand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Ik moet geen onafhankelijke vlaamse staat, dank u.
Jij wil misschien géén onafhankelijke staat maar ik zou graag in een staat leven waar normaal geregeerd wordt zodat problemen opgelost worden.
Niet zoals nu ,dat eender welke kleine splintergroep elke besluitvorming kan verhinderen. Denk maar eens aan de nachtvluchten.
Hierbij is het probleem dat in België het probleem zo verrot moet zijn alvorens de politieke gezichten in één richting staan en er oplossingen komen.
Denk maar eens aan het feit dat wij tot 120% schuld van het BNP zijn gegaan alvorens er werd ingegrepen.
Dit ten koste van onze komende generaties.
boerenverstand is offline  
Oud 18 mei 2005, 10:25   #62
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Daarom dat al die confrontatietechnieken keer op keer op niets uitdraaien.

De toon is echter al gezet...
Het Skill Effect is offline  
Oud 18 mei 2005, 10:51   #63
Pavell
Partijlid
 
Geregistreerd: 28 april 2005
Berichten: 243
Standaard

Het gaat hier eigenlijk niet om van Vlaanderen al of niet een soevereine staat van te maken. Natuurlijk kan dat maar dat zal praktisch gezien niet eenvoudig zijn.
Helaas is het net die moeilijkheden die tot de roep van splitsing leiden.

Het vlaams belang mag dan wel buiten spel gezet zijn, zolang de kiezers de partij willen steunen moet je deelname niet uitsluiten.Wie zei er iets over Europa?
Stel dat Europa eens komt kijken hoe het met die vlaams belang kiezers staat?
Dat is immers een serieus kiererspubliek dat men links laat liggen.

Europa is geen heilig schraal maar het probleem daar is dat het franse standpunt daar wel doorweegt natuurlijk.
Pavell is offline  
Oud 19 mei 2005, 12:08   #64
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Als Vlaamsnationalist vanin mijn vroege jeugd (en dat is nu ondertussen toch al meer dan drie decennia), begin ik stilaan mijn twijfels te krijgen over dat onafhankelijk Vlaanderen. Ik vraag me af of het niet veel productiever zou zijn, en of we niet veel meer zouden winnen, door de democratie in dit land te herstellen en als meerderheid de zaak gewoon over te nemen.
Twee sleutelmomenten hebben daar tot nu toe een rol in gespeeld: de zaak-Doel (de Vlaamse regering die met alle middelen een eigen Vlaams dorp kapotmaakt, en de inwoners wegpest), en de minabele houding van de Vlaamsgezinden in de zaak BHV.
Ik begin het gekrakeel onder Vlaamsgezinden hartsgrondig beu te worden, net zoals ik het stilaan onder mijn waardigheid begin te vinden om steevast tot de verliezers in dit landje te behoren. Nadenken, samenwerken en resultaten boeken: dat is IMHO de attitude die we nu moeten verwerven.
Ik wil geen excuses en historische explicaties meer horen, ze glijden als water van me af. Als militant van het eerste uur, als belastingbetaler en als kiezer eis ik resultaten. Niet in een ongedefinieerde toekomst ("binnenkort valt België uiteen"), maar nu.
Als de Vlaamsgezinde partijen niet snel tot een constructievere houding komen en resultaten boeken, overweeg ik voor de allereerste maal in mijn leven naar een andere parkeerplaats voor mijn stem uit te kijken. Wie de afschaffing van grendels en speciale meerderheden, en de invoering van het bindend referendum op volksinitiatief -- met andere woorden: de invoering van de democratie in België -- uitdrukkelijk in de etalage zet, zal dan op mij kunnen rekenen.

Denk er eens over na!Beste Egidius, ik heb je raad ter harte genomen en er eens goed en lang over nagedacht en wil er even op reageren. Niet dat het zo eenvoudig is, want je stelt meteen een aantal voorwaarden die ieder zinnig antwoord of poging daartoe meteen ontkrachten. Geen gejammer, geen geweeklaag, geen excuses, geen historische explicaties, maar positieve resultaten is de kern van je betoog. Dus deze jongen zet zijn radicaal-nationalistische opvattingen even opzij (geen gemakkelijke taak voor iemand die al meer dan vier decennia militeert in de democratische
Vlaamse beweging) en gaat, met de woed der wanhoop even in op je betoog.

Vooreerst wil ik je zeggen dat je denkpiste, alhoewel interessant, niet nieuw is. Grote "staatslui" zoals Van Cauwelaert en Huysmans waren decennia geleden er al van overtuigd dat iedere vorm van zelfbestuur nefast was voor Vlaanderen en dat België, door de simpele wet van het aantal Vlamingen, als een rijpe vrucht in de schoot van Vlaanderen ging vallen. Simpele redenering, maar geschiedenis en daar wil je niets over gezegd hebben. Afgevoerd.

Verder vind ik het opmerkelijk dat je, als oprecht democraat, het zo normaal acht dat wij Vlamingen zomaar de "N.V. België" zouden kunnen claimen. In mijn democratische visie niets minder dan een regelrechte "coup". Te pessimistisch? Ook goed.

We leven in een zeer complex land, waarvan de ene bevolkingsgroep de tango danst en de andere groep de wals prefereert. Deze combinatie lukt niet. Te kritisch?

Hoe komt het dat ik mij in Brussel een vreemdeling voel? Ik zou het je uitleggen, maar je wil het niet. Geen geweeklaag.

Maar ik wil optimistisch eindigen. Voor jou toch. Je krijgt heel wat schouderklopjes van de belgicisten voor je opmerkelijke stelling. Normale reactie en te verwaarlozen, behalve deze van de intelligentste, ik kan maar
niet op zijn naam komen, ik zou hem duizend keer noemen maar deze keer lukt het me niet. En mijn duvels kan ik op mijn buik schrijven want deze eenvoudige jongen past niet in de kringen waar de verlichte geesten in verkeren. (inside informatie die alleen de aangesprokene kan begrijpen)
Het leven ener flamingant kan soms hard zijn.


Egidius
robert t is offline  
Oud 19 mei 2005, 12:21   #65
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Sorry voor mijn half mislukt bericht.

robert t.
robert t is offline  
Oud 19 mei 2005, 13:08   #66
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Save je dit stukje voor als het zo ver is?
Harde schijven gaan niet eeuwig mee.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 19 mei 2005, 14:10   #67
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Beste Egidius, ik heb je raad ter harte genomen en er eens goed en lang over nagedacht en wil er even op reageren. Niet dat het zo eenvoudig is, want je stelt meteen een aantal voorwaarden die ieder zinnig antwoord of poging daartoe meteen ontkrachten. Geen gejammer, geen geweeklaag, geen excuses, geen historische explicaties, maar positieve resultaten is de kern van je betoog. Dus deze jongen zet zijn radicaal-nationalistische opvattingen even opzij (geen gemakkelijke taak voor iemand die al meer dan vier decennia militeert in de democratische
Vlaamse beweging) en gaat, met de woed der wanhoop even in op je betoog.
Beste Robert,

Je bent een schat van een vent, weet je dat? En, meer on topic, je bent eigenlijk ook de eerste die een analyse van mijn stelling gemaakt heeft en een serieus antwoord geeft. Ik ga dus ook de tijd nemen voor jou. Hierbij al een eerste reactie.

Wat mijn afwijzing van het geweeklaag en de excuses betreft: ik vermoed dat u dat eigenlijk een beetje deelt. Ik wil er alleen nog toelichten waarom ik dat, na 30 jaar actief flamingantisme, steeds minder pik. Ik ben er in de diepste diepten van overtuigd dat de staat moet inbinden en de burger de controle moet overnemen. Individuele soevereiniteit is het enige wat strookt met de waardigheid van elk van ons. Alle opvattingen die de overheid één of andere claim over de burger laten hebben, zijn voor mij te bekampen.
Ik kies dus voor de zuiverste vorm van democratie, maar in de huidige particratie is onze stem ons enige, povere instrumentje om een pietepeuterig stukje invloed op het beleid te hebben. Laten we zeggen dat we met die stem 0,001 pct van de waardigheid waar we als burger recht op hebben, op zak hebben. Dat is dus in de gegeven omstandigheden onnoemelijk kostbaar.
Welnu, bij elke verkiezing vraag ik me af wat de vlaamsgezinde partij waar ik vorige keer op gestemd heb, mij in ruil voor dat kostbaar kleinood gegeven heeft. En steeds stel ik vast dat die partij, welke ze ook weze, afkomt met excuses, geweeklaag en meestal geen resultaten. Dat, beste Robert, begint me op mijn leeftijd danig te steken. En daarom eis ik vanaf 2005 resultaat in ruil voor mijn stem. Geen glooiende horizonten meer, maar bv. de effectieve splitsing van BHV: daarvoor doe ik het.

Met mijn vriendelijke groeten,

Egidius

Laatst gewijzigd door Egidius : 19 mei 2005 om 14:10.
Egidius is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be