Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

 
 
Discussietools
Oud 19 mei 2005, 14:45   #61
jjohanvdb
Gouverneur
 
jjohanvdb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Berichten: 1.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
De nadruk ligt op de (volks-)gemeenschap. Dat lijkt me een collectivistische instelling, bedje waarin trouwens het Belang ook ziek is. Voor een liberaal ligt de nadruk op de soevereiniteit van het individu.
Dat is toch een zeer links standpunt! (Naar Amerikaanse normen althans.) Nadruk op de volksgemeenschap is helemaal niet links wél rechts-conservatief, ja zelfs reactionair.
jjohanvdb is offline  
Oud 19 mei 2005, 14:47   #62
jjohanvdb
Gouverneur
 
jjohanvdb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Berichten: 1.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Ja, ik bedoel de liberale, conservatieve en Vlaamsgezinde stroming. Wat zou een liberaal anders kunnen zijn?
In het thuisland van het liberalisme, de VS, is een liberaal progressief, individualistisch en kosmopolitisch!!! Tègen alle nationalismen, tègen betutteling en voor sociale rechtvaardigheid, zij het op een economisch efficiënte manier.
jjohanvdb is offline  
Oud 19 mei 2005, 14:50   #63
jjohanvdb
Gouverneur
 
jjohanvdb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Berichten: 1.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Mag ik er toch eventjes op wijzen dat ik als liberaal totaal niet al te conservatief ben, wel integendeel!
Inderdaad. Liberaal-conservatisme vloekt. Liberalen en conservatieven staan in de VS met getrokken messen t.o.v. elkaar. De liberalen hebben het daar nu zeer zwaar te verduren...
jjohanvdb is offline  
Oud 19 mei 2005, 14:54   #64
jjohanvdb
Gouverneur
 
jjohanvdb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Berichten: 1.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Met twee uitroepingstekens nog wel. Wat bent u dus? Een leugenaar of, erger, een VLD-er? Of toch maar gewoon een tsjeef?
Ik sta u niet toe mij te beledigen, waarbij ik in het midden laat of ik "leugenaar", "VLD-er" of "tsjeef" als grootste belediging beschouw. Ik verklaar enkel zeer eerlijk dat ik helemaal geen persoonlijk belang heb bij een dergelijke splitsing, en al helemaal niet bij een verkiezingsoverwinning van het VB. Vlaams Belang? Ik verkies toch mijn eigen belang!
jjohanvdb is offline  
Oud 19 mei 2005, 14:58   #65
jjohanvdb
Gouverneur
 
jjohanvdb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Berichten: 1.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Waarom wil jij Franstaligen het recht ontnemen op Franstalige lijsten te stemmen? Ik meen dat de Raad van Europa dit niet zal aanvaarden, hoor.
Je weet wat ik bedoel. Wat is het onmiddellijke vitale belang van de splising van BHV voor de gemiddelde Vlaming? Geen enkel. Wat is het onmiddellijke vitale belang van Walen en Franstalige Brusselaars om deze splising tegen te houden? Te verwaarlozen. Is dit dan geen zielige bedoeling, die de aandacht afleidt van de échte problemen? I rest my case.

(Ondertussen is het debat over de richtlijn Bolkestein maar pover. Zou de regering niet beter d�*�*rover vallen? Dat is tenminste een politiek vraagstuk van eerste orde, want het impliceert een beslissing over wat voor Europa we willen.)
jjohanvdb is offline  
Oud 19 mei 2005, 15:03   #66
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Dat is toch een zeer links standpunt! (Naar Amerikaanse normen althans.) Nadruk op de volksgemeenschap is helemaal niet links wél rechts-conservatief, ja zelfs reactionair.
Als u collectivisme rechts-conservatief wil noemen, dan moet u dat maar doen. Ik geef niet zozeer om het etiketje. Punt is dat het strijdig is met de menselijke waardigheid.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 19 mei 2005, 15:04   #67
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
In het thuisland van het liberalisme, de VS, is een liberaal progressief, individualistisch en kosmopolitisch!!!
In de VS wordt met liberal gewoon "links" bedoeld. Dat heeft dus niets met een opvatting over machtsverdeling of vrijheid te maken.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 19 mei 2005, 15:15   #68
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Ik sta u niet toe mij te beledigen, waarbij ik in het midden laat of ik "leugenaar", "VLD-er" of "tsjeef" als grootste belediging beschouw.
U maakt me anders wel razend nieuwsgierig!

Citaat:
Ik verklaar enkel zeer eerlijk dat ik helemaal geen persoonlijk belang heb bij een dergelijke splitsing, en al helemaal niet bij een verkiezingsoverwinning van het VB. Vlaams Belang? Ik verkies toch mijn eigen belang!
Onzin. Eén of andere nitwit had hier de logan "Vlaams Belang, uw belang" gepost.

Daar antwoorde u in http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=27 op met de oneliner dat de splitsing van BHV helemaal niet in uw belang is. Ik citeer, uitroepingstekens inbegrepen:

Citaat:
Sinds wanneer is de splitsing van B-H-V in mijn belang? Ik heb daar geen enkel belang bij!!
Welnu, het mag u vreemd lijken maar voor de meesten is het duidelijk dat "Vlaams Belang" en "de splitsing van BHV" twee totaal verschillende dingen zijn.

Uw gespartel verandert daar niets aan.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 19 mei 2005, 15:16   #69
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Waarom woont U er dan? Ik denk eerder naar Brussel te gaan als ik ooit naar België terugkom. Dat is de enige plaats van België waar je een klein beetje kosmopolitisme kunt genieten.
Van harte welkom, ik ga zowat elk weekend naar Brussel om er een pintje te gaan pakken, een beetje cultuur op te snuiven en te genieten van de multi-culturele omgeving ... in Brussel centrum zijn er tientallen leuke cafeetjes waar in het weekend, raar maar waar, maar Nederlands wordt gesproken dan elke ander taal.

Ik ben geboren in de BH van V en voel me hier thuis ... maar dat wil niet zeggen dat ik me zomaar hoef neer te leggen bij de verfransing ... wanneer ik zou verhuizen en er veel mijn voorbeeld vormen dat is de BH van V volledig een vogel voor de kat ...
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline  
Oud 19 mei 2005, 15:17   #70
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Je weet wat ik bedoel. Wat is het onmiddellijke vitale belang van de splising van BHV voor de gemiddelde Vlaming?
De ondubbelzinnige afgrenzing van het Vlaamse Gewest.

De taal van de kieslijsten is iets wat u er bijsleurt, om kwaadwillige propagandaredenen of uit onwetendheid.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 19 mei 2005, 15:17   #71
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Inderdaad. Liberaal-conservatisme vloekt. Liberalen en conservatieven staan in de VS met getrokken messen t.o.v. elkaar. De liberalen hebben het daar nu zeer zwaar te verduren...
Hoe omschrijf je Verhofstad dan?
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline  
Oud 19 mei 2005, 15:20   #72
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Welnu, het mag u vreemd lijken maar voor de meesten is het duidelijk dat "Vlaams Belang" en "de splitsing van BHV" twee totaal verschillende dingen zijn.
Ook voor mij ... 100% correct
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be