Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 oktober 2010, 18:25   #101
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik ga altijd met de auto naar het zwembad. Buiten de spits, kan ik lekker doorscheuren en sta ik daar op vijf minuten. Mijn baantjes trekken, hop terug in de auto met mijn natte kop en vijf minuten later ben ik weer thuis. Ik zou dat ook kunnen lopen, maar dan ben ik veel meer tijd kwijt.
Oh, hoe sportief! Te lui om te voet te gaan, met de auto naar het zwembad dus, een hoop onnodige luchtvervuiling veroorzaken en dan achteraf vertellen : ik werd aan mijn conditie, ik ga zwemmen ... Ik ben gezond want ik zwem. Bedankt voor uw uitlaatgassen
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2010, 18:54   #102
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Beperkte subsidie in beperkte gebieden. Maar zonder de autobestuurder die geen mogelijkheid op OV heeft te straffen door hem overdreven te belasten.
Men doet altijd of openbaar vervoer het ideaal is. Maar die verbruiken ook brandstof, en geen klein beetje. Ook als er maar 3 passagiers op die bus zitten.

Men zou er beter aan doen werkgelegenheid maar ook ontspanning te decentraliseren. Een grote activiteit, denk aan rimpelrock, waarvoor mensen van heel ver moeten koen krijgt veel subsidie. De plaatselijke vereniging die een kleine activiteit organiseert moet dat meestal bekostigen met verdiensten uit eet-avonden enz..
Men zou beter die megaprojecten heel hoog belasten voor de overlast die ze bezorgen. En die inkomsten uitdelen aan projecten 'dicht bij huis'.
Een heel dikke 2
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2010, 18:54   #103
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Oh, hoe sportief! Te lui om te voet te gaan, met de auto naar het zwembad dus, een hoop onnodige luchtvervuiling veroorzaken en dan achteraf vertellen : ik werd aan mijn conditie, ik ga zwemmen ... Ik ben gezond want ik zwem. Bedankt voor uw uitlaatgassen
Het korst bijgelegen zwembad op 10 km.
Wat ver om te voet te gaan hé.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2010, 19:01   #104
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Het korst bijgelegen zwembad op 10 km.
Wat ver om te voet te gaan hé.
Ik reageerde op de post van Steve M die schreef:
"Ik ga altijd met de auto naar het zwembad. Buiten de spits, kan ik lekker doorscheuren en sta ik daar op vijf minuten. Mijn baantjes trekken, hop terug in de auto met mijn natte kop en vijf minuten later ben ik weer thuis."
Als het 5 minuten is met de auto (laat ons zeggen 7 minuten voor een normaal mens want hij "scheurt door") dan kan hij het gemakkelijk met de fiets doen.
10 km is overigens ook niet te ver om te fietsen.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 05:27   #105
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik reageerde op de post van Steve M die schreef:
"Ik ga altijd met de auto naar het zwembad. Buiten de spits, kan ik lekker doorscheuren en sta ik daar op vijf minuten. Mijn baantjes trekken, hop terug in de auto met mijn natte kop en vijf minuten later ben ik weer thuis."
Als het 5 minuten is met de auto (laat ons zeggen 7 minuten voor een normaal mens want hij "scheurt door") dan kan hij het gemakkelijk met de fiets doen.
10 km is overigens ook niet te ver om te fietsen.
Dat klopt, maar als je tijd beperkt is, en je verliest al meer dan een uur met de verplaatsing die je moet maken, vrees ik dat er van zwemmen niet veel meer in huis komt.

Soms moet een mens keuzes maken.

Ik schreef het korstbijgelegen, maar dat is niet het zwembad waar ik normaal ga zwemmen, mijn zwembad (waar ik ga zwemmen) ligt op ongeveer 15 km.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 07:11   #106
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Het korst bijgelegen zwembad op 10 km.
Wat ver om te voet te gaan hé.
met de fiets, dan doe je al 2 disciplines van een triathlon, te voet zou natuurlijk beter zijn
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 08:20   #107
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
met de fiets, dan doe je al 2 disciplines van een triathlon, te voet zou natuurlijk beter zijn
Ik heb de triathlon uitgevonden.


Ik fietste naar het zwembad.
Ik trok mijn baantjes.
Toen ik terug naar huis gwou gaan, was mijne fiets gepikt, ik ben toen te voet naar huis gegaan.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 09:27   #108
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Oh, hoe sportief! Te lui om te voet te gaan, met de auto naar het zwembad dus, een hoop onnodige luchtvervuiling veroorzaken en dan achteraf vertellen : ik werd aan mijn conditie, ik ga zwemmen ... Ik ben gezond want ik zwem. Bedankt voor uw uitlaatgassen
Ik vermoed dat hij hier gaat fitnessen:
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 09:35   #109
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik schreef het korstbijgelegen, maar dat is niet het zwembad waar ik normaal ga zwemmen, mijn zwembad (waar ik ga zwemmen) ligt op ongeveer 15 km.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007
Het korst bijgelegen zwembad op 10 km.
Wat ver om te voet te gaan hé.
Korstjes moet je op eten. Wordt je sterk van
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 11:08   #110
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Korstjes moet je op eten. Wordt je sterk van
Ter info: korst=streektaal voor het AN kortst.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 10:00   #111
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
20 euro diesel, + verzekering +onderhoud+een garage + wegenbelasting + om de 4 of 7 jaar 20.000 of meer € voor een nieuwe+B.I.V +onderhoud+een garage+..
Een auto is zonder twijfel de duurste vorm van transport. Toch weerhoudt dat er ons niet van om massaal voor die auto te kiezen. Zelfs de zware belastingsdruk op het bezit en het gebruik van een auto (gemiddeld een 2100€ belasting per jaar per auto, dat is meer dan een gemiddeld netto-maandinkomen) zorgt er niet voor dat het gebruik afneemt.
Die auto is ons dus heel wat waard. Blijkbaar beantwoordt die auto veruit het beste aan onze noden.
Ik vind dat het tijd wordt dat onze overheid die realiteit aanvaardt, stopt met steeds maar hogere lasten op het verkeer te heffen, stopt met massaal geld te pompen in alternatieven waar geen hond pap van lust, en zich bezint over de vraag hoe we er het beste van kunnen maken. If you can't beat them, join them.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 01:09   #112
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Gewoonteverslaving en nog steeds betaalbaar..
Wees eerlijk en laat dat betaalbaar maar stillekes vallen; velen moeten krabben om hun "vrijheid" te houden. Zo zie ik al eens een mercedes E en S klasse of BMW 7 reeks bij de Lidl en Aldi staan of de Colruyt.

En zelfs vroeger koste een auto duur in aankoop in vergelijking met wat verdiend werd -omgerekend zo'n 15.000€ voor een middenklasser terwijl de aankoop nu al op gemiddeld 25.000€ ligt daarvoor.


Wel is de populariteit van de wagen inderdaad toe te schrijven aan de relative vrijheid die je hebt maar inderdaad ook het openbaar vervoer dat inefficient en even duur dan eigen vervoer. Ikzelf sta ook liever 2 uur in de file dan 2 uur van bus naar trein en tram of bus over te stappen om tussen een hoop allochtonen of autochtone te moeten zitten die zich niet generen hun jukebox/gsm keihard te ztten of luidruchtig te zitten bellen.
Zo ben ik steevast met de wagen op een 45min in het sportpaleis maar met het OV duurt me dat bijna 2 uur! En dan spreek ik nog over makkelijk bereikbare plaatsen.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 06:02   #113
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Wees eerlijk en laat dat betaalbaar maar stillekes vallen; velen moeten krabben om hun "vrijheid" te houden. Zo zie ik al eens een mercedes E en S klasse of BMW 7 reeks bij de Lidl en Aldi staan of de Colruyt.

En zelfs vroeger koste een auto duur in aankoop in vergelijking met wat verdiend werd -omgerekend zo'n 15.000€ voor een middenklasser terwijl de aankoop nu al op gemiddeld 25.000€ ligt daarvoor.


Wel is de populariteit van de wagen inderdaad toe te schrijven aan de relative vrijheid die je hebt maar inderdaad ook het openbaar vervoer dat inefficient en even duur dan eigen vervoer. Ikzelf sta ook liever 2 uur in de file dan 2 uur van bus naar trein en tram of bus over te stappen om tussen een hoop allochtonen of autochtone te moeten zitten die zich niet generen hun jukebox/gsm keihard te ztten of luidruchtig te zitten bellen.
Zo ben ik steevast met de wagen op een 45min in het sportpaleis maar met het OV duurt me dat bijna 2 uur! En dan spreek ik nog over makkelijk bereikbare plaatsen.
Waarom zou iemand met een Mercedes E en S klasse of BMW 7 reeks niet in de Lidl of Aldi mogen winkelen?

Vooroordelen???
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 06:51   #114
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Wees eerlijk en laat dat betaalbaar maar stillekes vallen; velen moeten krabben om hun "vrijheid" te houden. Zo zie ik al eens een mercedes E en S klasse of BMW 7 reeks bij de Lidl en Aldi staan of de Colruyt.

En zelfs vroeger koste een auto duur in aankoop in vergelijking met wat verdiend werd -omgerekend zo'n 15.000€ voor een middenklasser terwijl de aankoop nu al op gemiddeld 25.000€ ligt daarvoor.


Wel is de populariteit van de wagen inderdaad toe te schrijven aan de relative vrijheid die je hebt maar inderdaad ook het openbaar vervoer dat inefficient en even duur dan eigen vervoer. Ikzelf sta ook liever 2 uur in de file dan 2 uur van bus naar trein en tram of bus over te stappen om tussen een hoop allochtonen of autochtone te moeten zitten die zich niet generen hun jukebox/gsm keihard te ztten of luidruchtig te zitten bellen.
Zo ben ik steevast met de wagen op een 45min in het sportpaleis maar met het OV duurt me dat bijna 2 uur! En dan spreek ik nog over makkelijk bereikbare plaatsen.
Volgens mij verslaan de wagens meer dan de index, en dat komt volgens mij omdat we gewoon veel meer auto beginnen kopen zijn...
Ik denk mee met de shwung van de technologie
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 11:55   #115
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Een auto is zonder twijfel de duurste vorm van transport. Toch weerhoudt dat er ons niet van om massaal voor die auto te kiezen. Zelfs de zware belastingsdruk op het bezit en het gebruik van een auto (gemiddeld een 2100€ belasting per jaar per auto, dat is meer dan een gemiddeld netto-maandinkomen) zorgt er niet voor dat het gebruik afneemt.
Het probleem is net dat de auto verkeerd belast wordt. Hij wordt thans teveel belast op bezit en te weinig op gebruik. Er is dus te weinig zoveel verschil tussen de auto in de garage laten en ermee rondrijden. Men moet het dus gaan omkeren, minder vaste kosten, maar variabele in functie van het gebruik. Als men vb aan de pomp 3 x zoveel moet betalen als dat nu het geval is en men in het tankstation daar terplekke mee geconfronteerd wordt ( shocktherapie ), dan zal dat wel effect hebben en zal men zich bewuster en meer doordacht gaan verplaatsen en eventueel zelf voor alternatieven kiezen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Die auto is ons dus heel wat waard. Blijkbaar beantwoordt die auto veruit het beste aan onze noden.
Ik vind dat het tijd wordt dat onze overheid die realiteit aanvaardt, stopt met steeds maar hogere lasten op het verkeer te heffen, stopt met massaal geld te pompen in alternatieven waar geen hond pap van lust, en zich bezint over de vraag hoe we er het beste van kunnen maken. If you can't beat them, join them
Deze fout heeft men in het verleden reeds gemaakt. Men verheerlijkte de auto, bouwde daarvoor een enorme infrastructuur uit zonder ook maar even stil te staan bij de negatieve gevolgen van die evolutie. Toen men echter geconfronteerd begon te worden met al de negatieve gevolgen van die motorisering ( onder meer de leefbaarheid, files en luchtvervuiling in steden ed ) is men het over een andere boeg gaan gooien en beginnen investeren in alternatieven in combinatie met het minder aantrekkelijk maken van koning auto..
Het is naïef en vooral kortzichtig te denken dat men maar moet berusten in het feit dat de burger enkel de auto smaakt en daarbij geen maatregelen dient te nemen ter ontrading van de auto of zonder daarbij te investering in alternatieven. Het verleden heeft al uitgewezen waartoe dit leidt. De mens is een gemakzuchtig wezen en kiest dan ook vaak voor de gemakkelijkste oplossing, maar dat is niet altijd de beste oplossing. Bovendien heeft uw individuele keuze ook maatschappelijke gevolgen. Oh btw; tegen 2020 wordt verwacht dat de files meer dan gaan verdubbelen t.o.v. het referentiejaar 2007. Future looks bright!
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be