Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 augustus 2011, 22:11   #21
xrc
Parlementsvoorzitter
 
xrc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Racismebestrijding is geen overheidstaak, niet federaal, ook niet op Vlaams niveau.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2011, 23:33   #22
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Racismebestrijding is geen overheidstaak, niet federaal, ook niet op Vlaams niveau.
Een ideologisch getinte gedachtenpolitie is geen overheidstaak.
Maar racismebestrijding, in de brede zin van het woord, is wel een overheidstaak.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2011, 23:43   #23
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
A ge wilt liever de niet-correcte ambtenaar uithangen?

Volgens mij is dat dan een ambetantenaar.
Pffft hier verspil ik zelfs geen hersencellen aan...
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2011, 23:45   #24
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
...vooral over hun pensioen, veronderstel ik...
Word zelf ambtenaar, dan kun je ook van het vette pensioen genieten.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2011, 23:46   #25
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Klagen en zagen hoort bij het ambtenarenberoep. Ze moeten eens iets anders doen dan koffiezetten en 't is ambras.
Heeft u dit zelf verzonnen?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2011, 23:57   #26
captain jack
Gouverneur
 
captain jack's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2008
Berichten: 1.160
Standaard

Kan iemand mij uitleggen waarom we dubbele instellingen nodig hebben?

Het enige wat ik lees is dit:

Citaat:
Er heerst bij meerdere Vlaamse partijen al jaren onvrede over de werking van het ideologisch sterk gekleurde CGKR, zo bleek recent nog bij de bespreking van hun jaarrapport Migratie in de Kamer. Vele van hun voorstellen kunnen in Vlaanderen niet of nauwelijks op steun rekenen. Een eigen Vlaams Centrum zal minder wereldvreemd de praktijk benaderen.
Daar word ik niet veel wijzer van.
Waarom zal dat centrum zogezegd 'minder ideologisch gekleurd' zijn? Hoe wordt dat gegarandeert?

Een beetje meer uitleg was gepast, kwestie van het niet als geldverspilling te laten overkomen.
captain jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 03:47   #27
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=D73EIHUN

Wat is de meerwaarde van nóg een centrum voor racismebestrijding? De Vlaamse Overheid kan haar medewerkers geeneens fatsoenlijk behandelen: vriendjes worden op de interessante postjes geplaatst of krijgen bonussen; pestcontroles van zieke ambtenaren; discriminatie van zwangere medewerkers (krijgen zonder boe of ba een mindere functie en de vakbonden en discriminatieambtenaar geven niet thuis)... Maar ja, Vlaanderen moet in actie komen (versta: politiek correct het voortouw nemen) en daarbij moet vooral naar de woorden en niet naar de daden gekeken worden.

De zoveelste nieuwe Vlaamse overheidsinstantie. En dan zijn er mensen die niet geloven dat er in Vlaanderen relatief gezien effectief meer mensen voor de overheid werken dan in Wallonië.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 28 augustus 2011 om 03:50.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 03:48   #28
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
Kan iemand mij uitleggen waarom we dubbele instellingen nodig hebben?

Het enige wat ik lees is dit:



Daar word ik niet veel wijzer van.
Waarom zal dat centrum zogezegd 'minder ideologisch gekleurd' zijn? Hoe wordt dat gegarandeert?

Een beetje meer uitleg was gepast, kwestie van het niet als geldverspilling te laten overkomen.

De essentie is gewoon dat Vlaamse partijen met N-VA op kop gewoon vinden dat de federale instelling te streng is voor Vlaanderen en niet streng genoeg voor allochtonen (qua "inburgering") met uiteraard moslims op kop.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 04:08   #29
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
De Belgische wantoestanden gaan we niet oplossen door ze naar Vlaanderen te exporteren. Het CGKR zal niet verdwijnen met deze maatregel, de gedachtepolitie zal daarentegen nog toenemen. Met dank aan de N-VA.
Aan hoeveel extra Vlaamse overheidsinstellingen zitten wel al al de afgelopen maanden?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 07:30   #30
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
Kan iemand mij uitleggen waarom we dubbele instellingen nodig hebben?

Het enige wat ik lees is dit:



Daar word ik niet veel wijzer van.
Waarom zal dat centrum zogezegd 'minder ideologisch gekleurd' zijn? Hoe wordt dat gegarandeert?

Een beetje meer uitleg was gepast, kwestie van het niet als geldverspilling te laten overkomen.
Jozef De Witte rapporteert aan de eerste minister - nochtans ook een vlaming. Het hoofd van het vlaamse centrum zal aan de vlaamse minister president rapporteren zeker?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 09:16   #31
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Word zelf ambtenaar, dan kun je ook van het vette pensioen genieten.
Zeer goedkoop. Gewoonlijk antwoorden ze dat het geen pensioen is, doch wel een uitgestelde wedde
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 09:18   #32
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De zoveelste nieuwe Vlaamse overheidsinstantie. En dan zijn er mensen die niet geloven dat er in Vlaanderen relatief gezien effectief meer mensen voor de overheid werken dan in Wallonië.
Hebt ge daar cijfers van ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 09:21   #33
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Zeer goedkoop. Gewoonlijk antwoorden ze dat het geen pensioen is, doch wel een uitgestelde wedde
Dat "uitgestelde wedde" fabeltje geldt al lang niet meer, gezien de loonsverschillen met de privé ondertussen min of meer gelijkgesteld zijn.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 09:22   #34
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De essentie is gewoon dat Vlaamse partijen met N-VA op kop gewoon vinden dat de federale instelling te streng is voor Vlaanderen en niet streng genoeg voor allochtonen (qua "inburgering") met uiteraard moslims op kop.
Vertaal dit, als zijnde de Vlamingen teveel uitmelkt, en dat allemaal om een totaal verkeerd migratiebeleid (veel te veel laaggeschoolden, en veel te weinig hooggeschoolden) te bekostigen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 09:25   #35
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Dat "uitgestelde wedde" fabeltje geldt al lang niet meer, gezien de loonsverschillen met de privé ondertussen min of meer gelijkgesteld zijn.
Weten zij zelf ook wel. Daarom dat ze proberen met "word zelf ambtenaar, als ons pensioen u niet aanstaat". Waarom ineens geen euroambtenaar.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 11:13   #36
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=D73EIHUN

Wat is de meerwaarde van nóg een centrum voor racismebestrijding? De Vlaamse Overheid kan haar medewerkers geeneens fatsoenlijk behandelen: vriendjes worden op de interessante postjes geplaatst of krijgen bonussen; pestcontroles van zieke ambtenaren; discriminatie van zwangere medewerkers (krijgen zonder boe of ba een mindere functie en de vakbonden en discriminatieambtenaar geven niet thuis)... Maar ja, Vlaanderen moet in actie komen (versta: politiek correct het voortouw nemen) en daarbij moet vooral naar de woorden en niet naar de daden gekeken worden.
De meerwaarde voor de Vlaamse overheid is natuurlijk dat ze een "Vlaams CGKR" kan commanderen, kan vertellen wat wel en niet discriminatie is.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 11:15   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
De Belgische wantoestanden gaan we niet oplossen door ze naar Vlaanderen te exporteren. Het CGKR zal niet verdwijnen met deze maatregel, de gedachtepolitie zal daarentegen nog toenemen. Met dank aan de N-VA.
Als ge d'r niet akkoord mee zijt, moet ge zien dat ge meer stemmen binnen laat halen voor jouw partij ...
sommigen denken dat te kunnen (die meer kiezers over de streep trekken) door te briesen en te brullen; maar o zij dwalen; hoe contraproductief ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 11:16   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
De NVA is toch de gedachtenpolitie. Iedere openbare dissidentie wordt beloond met een gespamde mailbox vol haatmail en een opname op de "zwarte lijst".
Van wie komt de haatmail, gericht aan het Weverke dan ? Toch niet van zijn eigen militanten? (of zou hij zelfs zoveel militanten hebben in de Waalse pers ...?)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 11:18   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
Kan iemand mij uitleggen waarom we dubbele instellingen nodig hebben?

Het enige wat ik lees is dit:



Daar word ik niet veel wijzer van.
Waarom zal dat centrum zogezegd 'minder ideologisch gekleurd' zijn? Hoe wordt dat gegarandeert?

Een beetje meer uitleg was gepast, kwestie van het niet als geldverspilling te laten overkomen.
Ik snap het wel. Wellicht ben ik dan reeds wijs genoeg.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 11:20   #40
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De meerwaarde voor de Vlaamse overheid is natuurlijk dat ze een "Vlaams CGKR" kan commanderen, kan vertellen wat wel en niet discriminatie is.
Of gewoon dat het zootje niet lamligt als de franstaligen weer eens dwarsliggen?
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be