Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 oktober 2011, 08:02   #221
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
TTB, Navetteurs.be (Tabbone) en de vakbonden.

Afgelopen vrijdag aan de Hallepoort.

http://www.knack.be/belga-algemeen/t...5113911619.htm
Ah bon, is mij ontsnapt. Vrijdagavond had ik een bierdegustatie
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 08:18   #222
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Ah bon, is mij ontsnapt. Vrijdagavond had ik een bierdegustatie
Mij ontsnapt geen enkele berichtgeving over de NMBS-Groep.

__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 08:30   #223
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Mij ontsnapt geen enkele berichtgeving over de NMBS-Groep.

Persattaché van De Scheemaeker soms ?
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 10:21   #224
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Persattaché van De Scheemaeker soms ?
Ik geef de persattachés van een andere entiteit informatie.

__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 17:06   #225
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Hoh, die afschaffing van die CR's naar Dendermonde is geen overbodig luxe. NMBS dacht een geweldig alternatief gevonden te hebben met de heropening van spoorlijn 28 (Simonis, West). Maar er is geen kat die daar in- of uitstapt.

Alleman van daar pakt de gewone CR die via de Noord-Zuid gaat. Nogmaals het bewijs dat de Noord-Zuid-verbinding echt nodig is als je reizigers op uw trein wil hebben. De plannen om verschillende verbindingen te laten stoppen aan Zuid of Noord, of om ze om te leiden via de 28 of via Etterbeek, Luxemburg en die consorten kan men maar beter wegsteken.

In plaats van die nieuwe Josephattunnel te graven, kon men beter een tunnel onder de huidige Noord-Zuid-verbinding maken. (In Antwerpen heeft men het ook gedaan). Dan zou men op het huidige '-1' sporen 1 tot 6 hebben, en op een verdiep '-2' dan de nieuwe sporen 1 tot 12.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2011, 20:49   #226
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard NMBS schrapt 193 treinen

Gepensioneerd, alleen en bejaard
op weg naar familie, met een taart
volg je trouw het spoor
en kijk je aldoor
weemoedig naar de kont van het paard ...

Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 13:49   #227
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Hoh, die afschaffing van die CR's naar Dendermonde is geen overbodig luxe. NMBS dacht een geweldig alternatief gevonden te hebben met de heropening van spoorlijn 28 (Simonis, West). Maar er is geen kat die daar in- of uitstapt.

Alleman van daar pakt de gewone CR die via de Noord-Zuid gaat. Nogmaals het bewijs dat de Noord-Zuid-verbinding echt nodig is als je reizigers op uw trein wil hebben. De plannen om verschillende verbindingen te laten stoppen aan Zuid of Noord, of om ze om te leiden via de 28 of via Etterbeek, Luxemburg en die consorten kan men maar beter wegsteken.

In plaats van die nieuwe Josephattunnel te graven, kon men beter een tunnel onder de huidige Noord-Zuid-verbinding maken. (In Antwerpen heeft men het ook gedaan). Dan zou men op het huidige '-1' sporen 1 tot 6 hebben, en op een verdiep '-2' dan de nieuwe sporen 1 tot 12.
Maar vanaf waar zou je naar beneden gaan? Vorst? Want je moet liefst onder de metro zitten, onder de tunnels van de kleine ring, en dat liefst zonder teveel schade aan bovenstaande gebouwen... Good luck, zou ik zeggen.
De mislukking van Weststation en Simonis stonden inderdaad in de sterren geschreven, niet omdat lijn 28 geen toekomst heeft, maar omdat de NMBS er net niet van moest weten, en de boel moedwillig gesaboteerd heeft. Als je 5 minuten eerder bent in het station, heb je ook een trein naar Brussel, hoeveel reizigers denk je dat er op de tweede zullen zitten? Een handvol mensen die te laat zijn, misschien. Bovendien is de al magere bediening net in de spits nog magerder, begrijpe wie kan. Voorstadsverkeer zou minimum elk kwartier moeten rijden, niet ongeveer elk halfuur, waarbij er 1 is die maar tot Weststation rijdt, en de andere niet rijdt tijdens de spits...
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 14:26   #228
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Hoh, die afschaffing van die CR's naar Dendermonde is geen overbodig luxe. NMBS dacht een geweldig alternatief gevonden te hebben met de heropening van spoorlijn 28 (Simonis, West). Maar er is geen kat die daar in- of uitstapt.

Alleman van daar pakt de gewone CR die via de Noord-Zuid gaat. Nogmaals het bewijs dat de Noord-Zuid-verbinding echt nodig is als je reizigers op uw trein wil hebben. De plannen om verschillende verbindingen te laten stoppen aan Zuid of Noord, of om ze om te leiden via de 28 of via Etterbeek, Luxemburg en die consorten kan men maar beter wegsteken.

In plaats van die nieuwe Josephattunnel te graven, kon men beter een tunnel onder de huidige Noord-Zuid-verbinding maken. (In Antwerpen heeft men het ook gedaan). Dan zou men op het huidige '-1' sporen 1 tot 6 hebben, en op een verdiep '-2' dan de nieuwe sporen 1 tot 12.
Dat zal nog wel een tijdje op zich laten wachten. De grondsonderingen langs de noord zuid as zijn bezig, maar echt concreet is het allemaal nog niet.

Het project staat trouwens nog altijd vaag omschreven als "capaciteitsuitbreiding van de Noord-Zuid as in het Brussels hoofdstedelijk Gewest". Voor 2016 staat er trouwens maar een kleine 50 miljoen ingepland van de totale 6 miljard die nog tot een stuk na 2025 doorloopt.

Het lachwekkende is dat de rest van het GEN in 2016 gefinaliseerd zal zijn en we dus richting Brussel zowat een verdubbeling van de sporen zullen krijgen richting die oververzadigde as. Onbegrijpelijk eigenlijk.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 17:49   #229
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

We gaan dus -noodgedwongen- een aantal relaties via de ringsporen moeten sturen. Zodat die hopelijk voor een aantal reizigers wél een mogelijkheid bieden om zich naar en in Brussel te begeven.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 18:36   #230
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Er moet gewoon een extra tunnel onder de Noord-Zuid komen. Hoe diep die is, hoe lang die is, of hoeveel die kost is niet relevant. Hij moet er gewoon komen, want het hele spoorwegnet hangt er vanaf.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 20:59   #231
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Er moet gewoon een extra tunnel onder de Noord-Zuid komen. Hoe diep die is, hoe lang die is, of hoeveel die kost is niet relevant. Hij moet er gewoon komen, want het hele spoorwegnet hangt er vanaf.
Of men stapt gewoon af van het belachelijke idee dat elke trein via Brussel moet en je als Brusselaar gegarandeerd bent voor niets een overstap te moeten doen (zelfs al was het maar een Randstation).
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 21:32   #232
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Er moet gewoon een extra tunnel onder de Noord-Zuid komen. Hoe diep die is, hoe lang die is, of hoeveel die kost is niet relevant. Hij moet er gewoon komen, want het hele spoorwegnet hangt er vanaf.
Brussel moet gewoon ontvet worden. Zoveel mogelijk administraties decentraliseren, kantoren wegtrekken naar kleinere steden waar nog voldoende capaciteit is. Dat kost veel minder dan geld verloren gooien aan nog maar eens een tunnel onder Brussel.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 21:34   #233
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Hoh, die afschaffing van die CR's naar Dendermonde is geen overbodig luxe. NMBS dacht een geweldig alternatief gevonden te hebben met de heropening van spoorlijn 28 (Simonis, West). Maar er is geen kat die daar in- of uitstapt.

Alleman van daar pakt de gewone CR die via de Noord-Zuid gaat. Nogmaals het bewijs dat de Noord-Zuid-verbinding echt nodig is als je reizigers op uw trein wil hebben. De plannen om verschillende verbindingen te laten stoppen aan Zuid of Noord, of om ze om te leiden via de 28 of via Etterbeek, Luxemburg en die consorten kan men maar beter wegsteken.

In plaats van die nieuwe Josephattunnel te graven, kon men beter een tunnel onder de huidige Noord-Zuid-verbinding maken. (In Antwerpen heeft men het ook gedaan). Dan zou men op het huidige '-1' sporen 1 tot 6 hebben, en op een verdiep '-2' dan de nieuwe sporen 1 tot 12.
Men had die treinen op zijn minst tot Brussel-Zuid kunnen laten rijden. Een trein die eindigt ergens midden in de jungle is niet bepaald aantrekkelijk.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 22:04   #234
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Brussel moet gewoon ontvet worden. Zoveel mogelijk administraties decentraliseren, kantoren wegtrekken naar kleinere steden waar nog voldoende capaciteit is. Dat kost veel minder dan geld verloren gooien aan nog maar eens een tunnel onder Brussel.
Juist. Maar in de toekomst gaat een ontdubbeling toch nodig zijn. Vooral als de GEN-treinen er komen.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 22:55   #235
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Die ministeries zijn sneller verhuisd dan een nieuwe tunnel geboord, bgf. En niet al die GEN-treinen moeten via de NZV. Niet alle IC of IR-treinen evenmin, trouwens.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 23:30   #236
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Die ministeries zijn sneller verhuisd dan een nieuwe tunnel geboord, bgf. En niet al die GEN-treinen moeten via de NZV. Niet alle IC of IR-treinen evenmin, trouwens.
Of die dan nog succes gaan hebben, da's wat anders.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 00:34   #237
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Brussel-Luxemburg en -Schuman zijn al een succes. Logisch, ook, er rijden behoorlijk wat treinen, je kan, desnoods met 1 overstap, nagenoeg overal in het land geraken, Schuman heeft een metro-aansluiting en de Europese wijk ligt er boven.
Waarom zou Weststation geen succes kunnen worden? De uitstekende metro-aansluiting heeft het al, het hudige treinaanbod valt echter behoorlijk tegen. De wijk zelf is nog niet meteen hip te noemen, maar weet dat zoiets snel kan veranderen in een stad. De omgeving van Weststation is een van de zeldzaam wordende grondreserves in de stad, daar kan nog behoorlijk wat gebouwd worden. Weststation kan dus wel een belangrijk, zij het minder groot knooppunt worden in het Brussels OV. Maar dan mag het treinaanbod niet afnemen, maar net toenemen.
Brussel-Centraal en de NZV zijn dé slagader van de spoorwegen. Maar als je maar 1 aorta hebt, ben je wel heel erg kwetsbaar. Bovendien moet een flink deel van de reizigers voor Centraal, Noord of Zuid niet in de buurt zijn, het enige waarvoor ze daar zijn, is om de metro te nemen. Maar die metro passeert dus ook aan Weststation en in Schuman. Veel mensen zijn even goed, of zelfs beter geholpen met een rechtstreekse verbinding met de Europese wijk, bijvoorbeeld, of de kantorenwijken in Evere of aan Merode (lijn 26).
Ik geloof dan ook sterk in verbindingen zoals de CR Aalst-Eigenbrakel via Jette en Brussel-Luxemburg, en vind dat er zelfs nog meer zulke verbindingen zouden moeten zijn, bijvoorbeeld een Aalst-Jette-Schaarbeek-Luchthaven, of een IC Antwerpen-Namen via Schaarbeek of de luchthaven (en de Josaphattunnel). Op voorwaarde dat de frequentie hoog genoeg is om mensen te overtuigen daar proberen de trein te nemen, en daarmee zijn we weer bij ons beginpunt...
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 05:34   #238
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Waarom zou Weststation geen succes kunnen worden? De uitstekende metro-aansluiting heeft het al, het hudige treinaanbod valt echter behoorlijk tegen. De wijk zelf is nog niet meteen hip te noemen, maar weet dat zoiets snel kan veranderen in een stad. De omgeving van Weststation is een van de zeldzaam wordende grondreserves in de stad, daar kan nog behoorlijk wat gebouwd worden. Weststation kan dus wel een belangrijk, zij het minder groot knooppunt worden in het Brussels OV. Maar dan mag het treinaanbod niet afnemen, maar net toenemen.
Maar dan moet je ook een plan hebben, en geld op tafel leggen. Bijvoorbeeld een masterplan maken waarin je aangeeft wat je er de komende 10 jaar gaat bouwen. Hoeveel nieuwe kantoren, appartementen, winkels ed.
Vooruitlopend daarop het treinaanbod uitbreiden, en dat uitgebreide aanbod minstens een paar jaar volhouden, zelfs al zit er in de eerste maanden niemand op.
Wat men nu doet, een nieue treinreeks opstarten, en die dan maar weer na een korte tijd afvoeren omdat nog onvoldoende mensen die nieuwe trein ontdekt hebben is niet de juiste weg.
Maar daarom moet er dus geld op tafel. Een deel van het budget voor de ontwikkeling van de zone moet gaan naar het extra subsidiëren van de treindiensten naar Brussel West die in het begin zwaar verlieslatend zullen zijn.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 11:31   #239
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Maar dan moet je ook een plan hebben, en geld op tafel leggen. Bijvoorbeeld een masterplan maken waarin je aangeeft wat je er de komende 10 jaar gaat bouwen. Hoeveel nieuwe kantoren, appartementen, winkels ed.
Vooruitlopend daarop het treinaanbod uitbreiden, en dat uitgebreide aanbod minstens een paar jaar volhouden, zelfs al zit er in de eerste maanden niemand op.
Wat men nu doet, een nieue treinreeks opstarten, en die dan maar weer na een korte tijd afvoeren omdat nog onvoldoende mensen die nieuwe trein ontdekt hebben is niet de juiste weg.
Maar daarom moet er dus geld op tafel. Een deel van het budget voor de ontwikkeling van de zone moet gaan naar het extra subsidiëren van de treindiensten naar Brussel West die in het begin zwaar verlieslatend zullen zijn.
Zo een probleem kan dat niet zijn eigenlijk. Daar beginnen ze ondertussen eindelijk wat ervaring in te krijgen. Ik denk maar aan het masterplan van de stationsomgeving in Leuven, het plan in Gent waar de werken nu op hun hoogtepunt zijn en de werken rond de stationsomgeving van Mechelen die zijn opgestart. Dat kan je dus even goed doen rond stations die nu nog niet zo groot zijn, maar het wel kunnen worden mits opwaardering van de stationsomgeving.

Kijk maar naar Leuven, met het provinciegebouw en die nieuwe kantoren net naast het station. Naar mijn mening een mooi voorbeeld van hoe stationsomgevingen aangepakt moeten worden en waardoor je werkgelegenheid creeert in de onmiddelijke omgeving van een station.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 14:13   #240
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Of men stapt gewoon af van het belachelijke idee dat elke trein via Brussel moet en je als Brusselaar gegarandeerd bent voor niets een overstap te moeten doen (zelfs al was het maar een Randstation).
en waar ligt die ring rond brussel voor de trein ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be