Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 mei 2011, 15:22   #101
Wautd
Parlementslid
 
Wautd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2006
Locatie: Ankh-Morpork
Berichten: 1.864
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
de reacties zijn hilaris
"De NMBS zou zich in de toekomst beter richten op veetransport"

Ja, dat gevoel had ik laatst ook. Heel de rit moeten rechtstaan in een overvolle trein, dan vraag ik me af waarom je zo'n duur ticket moet betalen.
__________________
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2011, 18:23   #102
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

"De lijn Antwerpen - Dendermonde" hoorde ik daarnet uit de mond van een NMBS-baas, toen hij enkele lijnen opnoemde waar vertragingen op waren.

Het stuk Dendermonde-Puurs is al gesloten sinds 1980

Laatst gewijzigd door bgf324 : 23 mei 2011 om 18:24.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2011, 18:41   #103
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Ik stem voor de NMBS.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2011, 11:15   #104
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Het grote probleem is eigenlijk dat er juist veel teveel gestaakt wordt. Zowel bonden als directie zien een staking als een middel om het personeel toe te laten wat stoom af te blazen. Een staking dient hier als een veiligheidsklep, om stoom af te blazen, en zorgt er eigenlijk juist voor dat het oplossen van de werkelijke problemen verder op de lange baan geschoven wordt.

'k begin zo lichtelijk aan ook die indruk te krijgen. We laten ze wat lawaai maken en voor de rest blijft alles bij het oude.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2011, 00:07   #105
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Je bent niet alleen. Die vakbonden spelen gewoon in de kaart van de directie.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2011, 05:06   #106
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.882
Standaard

Ondertussen.........

Vergelijk eens de prijs van een treinticket naar,zeg,100 km ver,en dat van een vliegtuigticket naar...euh....wat verder weg....

In beide gevallen gaat het om een vervoersvorm vanaf een plaats waar je niet woont,naar een plaats waar je eigenlijk niet moet zijn op een uur dat U eigenlijk niet past.En in beide gevallen hevig direct -of indirect gesubsidieerd...

en toch......zo een trein voor binnenlands vervoer is eigenlijk waanzinnig DUUR..Echter,wie wel eens de Franse TGV neemt merkt plots dat op de lange afstanden de zaak zeer concurrentieel is ...

zien we daar een patroon

Laatst gewijzigd door kelt : 25 mei 2011 om 05:09.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2011, 00:12   #107
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Dat concurrentie de zaken goedkoper maakt?
Meer nog dan de prijs, is ook het gebruiksgemak een belangrijke, zoniet de belangrijkste factor om een vervoersmodus te kiezen. Daarom dat ik eerder voor een geïntegreerd systeem ben, met tariefintegratie in het OV, huurfietsen (jaja) en een voldoende hoge frequentie ben. Daar mag wat mij betreft zelfs een hogere ticketprijs aan vast hangen.
Liberalisering maakt dat niet onmogelijk, maar wel een heel stuk moeilijker. Hoe wil je immers privémaatschappijen dwingen om en overkoepelend kaartje te aanvaarden, uitgegeven door een andere firma? Of moet je voor elke rit afzonderlijk gaan uitvlooien en gaan vergelijken wat het interessantst is?
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone

Laatst gewijzigd door groentje : 26 mei 2011 om 00:14.
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2011, 17:24   #108
Glenneke
Provinciaal Statenlid
 
Glenneke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2010
Berichten: 716
Standaard

Het stuk Dendermonde-Puurs is al gesloten sinds 1980
__________________

Dat klopt vanuit Puurs vertrekt in die richting enkel nog een trein naar St-Niklaas. Heb op die lijn ooit meegemaakt dat we 15 min in Temse moesten wachten omdat die van Puurs richting stad te laat was. De treinen kunnen daar (ter hoogte van Bornem) maar over 1 spoor.
__________________
Ter preventie van boze reacties: Ik wens me te verontschuldigen voor eventuele DT fouten en schrijffouten in het algemeen.
Glenneke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2011, 17:31   #109
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

De hele lijn is enkelsporig, met passeersporen in elk station behalve Bornem. Als alles op tijd is, is dat geen enkel probleem. Anders...
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2011, 20:31   #110
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Het is toch ook een stuk dat in mijn ogen geopend moet/mag worden. Samen met Dendermonde - Aalst.

Kan men ieder uur (of ieder halfuur) een trein vanuit Aalst via Dendermonde en Puurs naar Antwerpen sturen. Daar zit potentieel in.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2011, 00:18   #111
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Maar wellicht zullen we moeten wachten op een (gedeeltelijke) regionalisering vooraleer die lijn -terug- werkelijkheid wordt. Ik ben er evenzeer van overtuid dat er een publiek voor is.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2011, 15:44   #112
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard geen alternatief meer voor (sommige) autopendelaars ?

Citaat:
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...schrappen.aspx

"NMBS wil een op de tien treinen schrappen"

06/06 De NMBS overweegt om het treinaanbod in 2015 met 10 procent in te krimpen om zo opnieuw met de winst aan te knopen. Dat meldt La Libre Belgique maandag.


De NMBS zou de treinen willen schrappen waarvan de kostendekkingsgraad lager is dan 5 of 10 procent. Het gaat met andere woorden om de treinen met een lage bezetting. In de praktijk zou zich dat vertalen in een daling van het dagelijkse aanbod met 10 procent. La Libre baseert zich daarvoor op een vertrouwelijke nota van de spoordirectie.

Werkdocument
Ook andere maatregelen zoals halftijds werk voor het 'rijdend personeel' of het loketpersoneel en besparingen in de ateliers worden behandeld. Bij de NMBS wijst men erop dat het om een werkdocument gaat dat nog veranderd kan worden.

De vervoersmaatschappij leed vorig boekjaar een verlies van 215 miljoen euro, vooral omdat de vrachtdivisie verlieslatend is. Los van dit plan heerst bij de vakbonden een pak ongerustheid. José Damilot, twintig jaar lang de baas van ACOD Spoor, spreekt in een nota over de "onbegrijpelijke manier" waarop "alles kapot gaat" sinds het vertrek van topman Karel Vinck in 2005.
Citaat:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...land/1.1025765

Stiptheid grootste frustratie treinreiziger

Belga VRT di 17/05/2011 - 12:05
Vorig jaar hebben meer dan 13.000 treinreizigers een klacht ingediend bij de ombudsman van de spoorwegen, bijna dubbel zo veel als in 2009. Ook de klantendienst van de NMBS zelf heeft meer klachten ontvangen. Stiptheid blijft de grootste bron van frustratie. ...]
Open brief aan de NMBS:
Citaat:
http://degyene.skynetblogs.be/archiv...rschijnli.html

24-05-11
Open brief aan de NMBS, omdat een gesloten brief waarschijnlijk niet beantwoord wordt.

Geachte,

De maat is vol, voor ALLE treinreizigers: de firma "NMBS" heeft haar naam weer meer dan alle eer aan te doen, wat we uiteraard van het "spoor" al lang gewoon zijn, maar nu tart het echt alle verbeelding.

23 mei 2011: ondanks de dagdagelijkse gebruikelijke vertragingen en afgelaste treinen, wordt het verantwoord geacht om nog maar is actie te voeren ook. Een tijdsspannen van 2,5 u om van Brussel naar Duffel te sporen, met een volledig ontspoorde agenda als gevolg.

Alle L-treinen tussen Brussel en Antwerpen werden afgeschaft, maar uiteindelijk werd dan toch een toegeving gedaan: één IC trein (de trein Mechelen Lier Turnhout) zou in Kontich stoppen. Dus alle pendelaars voor St Katlijne Waver , Duffel, en Kontich nemen deze trein omstreeks 17u15 te Mechelen. Er wordt ons gegarandeerd dat we in tegengestelde richting (naar Brussel dus) vanaf Kontich in een L-trein richting Mechelen konden overstappen. Op het perron van Kontich vraagt een dienstmededeling voor spoor 1 richting Antwerpen om even te wachten op reizigers in aantocht voor richting Antwerpen, echter voor de richting Mechelen was dat teveel gevraagd, waardoor dus tientallen pendelaars de L-trein richting Mechelen voor hun neus zagen vertrekken. De volgende omnibus richting Mechelen had – zoals te verwachten – voor onbepaalde tijd vertraging.

De NMBS weze gewaarschuwd: de eerstvolgende keer dat er een L-trein wordt afgelast, zal de eerstvolgende IC of IR trein een omnibus worden, en zoniet zullen de pendelaars het noodremsysteem in werking stellen.

Ons land dobbert als een stuurloos schip steeds verder naar de afgrond, en vermits incompetente beheerders torenhoge salarissen ontvangen voor een toonaangevend wanbeleid, en de overheid niks onderneemt, moeten de pendelaars zelf het heft in handen nemen.

- - -

Het is schering en inslag, en dit is dan ook een persbericht in naam van duizenden pendelaars die dagelijks door de incompetentie van de NMBS beheerders gegijzeld worden �* afgelaste treinen, vertragingen, overvolle treinen, stilstaan, achteruitrijden, …

Het spoor heeft een volledige eigen net, zonder autoverkeer, of andere hindernissen, in tegenstelling bijvoorbeeld met trams en bussen, die soms vertraging oplopen door het wegverkeer. En toch lukt het niet. Altijd is het iets en steeds zijn externe factoren de oorzaak: in de herfst valt er een blaadje en zitten de sporen geklemd, in de zomer is het te warm, smelten de leidingen en zijn er zogenaamd problemen van de zon, het is winter dan vriest alles kapot of vast, en wanneer het sneeuwt, dan is ook dat aardig meegenomen om een nieuw excuus te hebben voor de steeds wederkerende vertragingen en afgelaste treinen. Kortom het is altijd iets….

Terwijl het belastingsgeld van de werkende pendelaar verbrast wordt aan een totaal onafhankelijk spoornet met surrealistische projecten, dat er nog niet eens toe in staat is om diezelfde werkende mens op een redelijke tijdspanne te vervoeren van woonplaats tot werkplek, zouden diezelfde werkende pendelaars dit alles lijdzaam moeten blijven ondergaan …

Als de NMBS een luchtvaartmaatschappij was, dan was de werkende bevolking alvast gehalveerd doordat de toestellen nooit hun bestemming zouden bereiken. En toch blijft de overheid volharden om in deze stugge, verouderde anarchaische structuren miljoenen belastingsgeld te pompen.

Iedere dag is het in de overstapstations een race tegen de klok, drummen om zo snel mogelijk langs die trappen weg te komen en dan hollen naar het perron van aansluiting. Al maanden lang is de roltrap naar perron 7 & 8 te Mechelen kapot, waardoor het een hilarisch gedrum is (in beide richtingen) op de trappen om naar de andere perrons de hollen teneinde de aansluitingen te halen. Ze zijn zo tam dat zelfs na drie maanden men niet in staat is om die roltrap te herstellen. Minder mobiele mensen hebben dan ook totaal geen schijn van kans meer om in een redelijke tijdspanne een aansluiting te halen.

Is er bij het beheer van de NMBS eigenlijk nog iemand die op de hoogte is van het systeem, hoe heel deze stugge chaotische structuur eigenlijk werkt? Wij, pendelaars, betwijfelen het ten zeerste.

Ooit was de NMBS een toonaangevend voorbeeld voor de rest van de wereld, of hoe spoorverkeer een duurzaam alternatief kan zijn, niet alleen voor het milieu, maar ook om sneller in steden te geraken, gelet op het toenemend autoverkeer. Vandaag is een geoefende fietser sneller in onze hoofdstad met de fiets, en kan de NMBS concurreren met de gemiddelde service van het spoorverkeer in het Afrikaanse continent. De gelijkenissen zijn treffend: de treinen rijden als het past, en wanneer je op je bestemming aankomt, dat blijft een raadsel. De verschillen zijn ook treffend: in bv Senegal heb je een spoorlijn van Dakar naar Mali, maar door gebrek aan financiële middelen kan men de verbinding niet continu garanderen. Er is geen economie, geen belastingsgeld, dus kan men er ook niet in investeren. Terwijl daarentegen de NMBS miljoenen belastingsgeld verbrast aan prestige projecten zoals de noordelijke ontsluiting, terwijl ze uiteindelijk met het huidige netwerk niet meer weten van welk hout nog pijlen te maken. Over de ecologische impact zullen we het al helemaal niet hebben, want de CO2 impact van alle staal en beton dat in de huidige lopende prestigeprojecten wordt gepompt, zal nooit kunnen gecompenseerd worden door duurzaam alternatief vervoer.

“tevreden reizigers, hier gaan we voor” is een slogan die we tegenwoordig aantreffen in diverse stations, steeds ijsberend omdat de treinen weeral in vertraging of afgelast zijn. Is dat een moderne vorm van sarcastische humor ofzo, begrijpen wie kan ...

Een alternatief voor koning auto is het spoor al lang niet meer: ofwel zit je in de file met de wagen en rijdt je tussen het uur en anderhalf uur, ofwel zit je twee uur in een trein met vertraging, een overvolle spitsuurtrein met slechts enkele treinstellen, een vanonder het stof gehaald blik dat krijst naar een beetje kruipolie en door elke zichzelf respecterende andere Europese lidstaat al lang was verbannen naar het Zuiden ter bevordering van de ontwikkeling van een Afrikaans spoorwegennet. Kortom het is kiezen tussen cholera of de pest. Men fietst tegenwoordig sneller naar onze hoofdstad, maar moet er dan wel alle levensgevaarlijke verkeersrisico’s bijnemen….

Tevens kan opgemerkt worden dat de treintickets in een zodanig versneld tempo duurder werden dat de economische winst vergeleken met de wagen bijna verwaarloosbaar is, zeker bij de nieuwe generatie groene wagens. De huidige spoormalaise moedigt mensen dan ook aan om sneller terug naar de wagen te grijpen voor het woon-werk-verkeer.

Alle klachten, mails, frustraties van de pendelaars ten spijt, beperkt de verantwoording van de spoorbeheerders zich tot enkele periodieke gezellige parlementaire onderonsjes met de heilige drievuldigheid van het spoor, waarbij in deze ludieke praatbarak de gemoederen worden bedaard met een paar lovende woorden over toekomstige actieplannen en lopende prestigeprojecten waar uiteindelijk in realiteit toch niks van terecht komt. Tegelijk gaan wij wel werken voor een spoornet dat alleen maar schulden opbouwt en van geen hout meer pijlen weet te maken.

Het kan hard klinken, maar de tijd is rijp om de ganse NMBS op te doeken. Het bewijs is de laatste jaren voldoende geleverd dat het systeem niet werkt en dat ons land niet over de competentie beschikt om deze zogenaamde duurzame vervoersinfrastructuur als een goede huisvader te beheren. Het lukt niet meer, en het zal er alle mooie plannen ten spijt, niet op beteren.

In het buitenland is er voldoende expertise, die in staat is om het ganse systeem duurzaam en economisch haalbaar te reorganiseren, waarbij de huidige ruimte zou kunnen omgebouwd worden met dubbeldeksnelwegen, en / of snelle monorails tussen grote woonkernen, die vervolgens de kleinere woonkernen verbinden via lokale railways, wat uiteindelijk tot een veel duurzamere en klantvriendelijke mobiliteit zou kunnen leiden. Japan zal zeker bekwame ondernemers hebben die tot deze ombouw in staat zijn, het zal de lokale economie er, gezien de recente rampen, ongetwijfeld ten goede komen, en het zal ons land van een grote schuldenlast verlossen. Een complete reorganisatie kan leiden tot meer efficiënt spoorverkeer, en met enige creativiteit kan dit gepaard gaan met een minimum aan banenverlies van de huidige werknemers bij het spoor.

Als er niet wordt ingegrepen zullen zich in de nabije toekomst ernstige calamiteiten voordoen. Want het zit de treinreiziger heel hoog, slechter dan nu kan toch niet meer …

VOLKSVERTEGENWOORDIGERS, STOP DEZE WAANZIN, STOP HET GIJZELEN VAN DE TREINPENDELAAR ..... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

NMBS ADIOS !!!

16:43 Gepost door De Geyne

http://degyene.skynetblogs.be/archiv...rschijnli.html
starttopic past hier ook:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...te-trein.dhtml

Bon, ik ben er zeker van dat dit tegen het einde van het jaar het grootste topic uit dit subforum kan worden. Die mannen komen iedere dag bijna in het nieuws.

Deze keer: 40 reizigers 3u lang laten zitten op defecte trein!
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 juni 2011 om 15:52.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2011, 19:03   #113
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik stem voor de NMBS.
Jij stemt altijd voor alles dat niet werkt. Zelfs voor België.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2011, 19:04   #114
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Je bent niet alleen. Die vakbonden spelen gewoon in de kaart van de directie.
Wat is het verschil tussen de vakbonden en de PS/SP.A creaturen die het grootste deel van de directie uitmaken?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2011, 22:17   #115
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Euhm, beiden denken in de eerste plaats aan hun eigen belang, niet aan dat van hun leden, dan wel de reizigers of de aandeelhouders (lees: de staat).
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2011, 23:26   #116
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

En intussen is de indienstname van de HLE18's alweer uitgesteld. Tijdens een homologatierit werd alweer een technisch defect vastgesteld. Normaal was het de bedoeling dat de eerste van deze locs begin 2009 in dienst zouden komen.

Vermoedelijk zullen de eersten pas in September of December in dienst komen. Ik zie die oude HLE23's nog wel 2012 halen.

Laatst gewijzigd door bgf324 : 8 juni 2011 om 23:27.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 05:33   #117
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
En intussen is de indienstname van de HLE18's alweer uitgesteld. Tijdens een homologatierit werd alweer een technisch defect vastgesteld. Normaal was het de bedoeling dat de eerste van deze locs begin 2009 in dienst zouden komen.

Vermoedelijk zullen de eersten pas in September of December in dienst komen. Ik zie die oude HLE23's nog wel 2012 halen.
van wie komen die "HLE18's"?

Dat zou dan de laatste keer zijn dat die nog iets mogen leveren....(en het zou me niet kunnen schelen hoeveel ze later gaan bleiten bij de Europese Commissie omdat ze niet meer MOGEN aanbieden...)

Het niet in dienst raken van nieuwe tuigen is waanzinnig duur.(ik neem aan dat die dingen niet besteld worden om in de garage te staan).....NMBS moet uiteraard niet betalen zolang het niet goed is,maar aan de andere kant zijn de opvolgingskosten en de organisatieverliezen waarschijnlijk al indrukwekkend ,en waarschijnlijk niet 100% te verhalen op de leverancier..
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 10:41   #118
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Vreemd dat deze hier nog niet de revue gepasseerd is.

http://www.standaard.be/artikel/deta...2OJ&word=trein

Jaja, de werkdruk van de machinisten is toch echt wel onmenselijk. Staak anders nog een beetje.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 12:52   #119
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Vreemd dat deze hier nog niet de revue gepasseerd is.

http://www.standaard.be/artikel/deta...2OJ&word=trein

Jaja, de werkdruk van de machinisten is toch echt wel onmenselijk. Staak anders nog een beetje.
het is spijtig genoeg redelijk typerend voor 'onze' media dat zij werkende beroepen afschilderen als niks doen. In uw artikel lees ik :
"'Toen ik op mijn twaalfde dagelijks met de trein van Erembodegem naar school in Ninove reed, leerde ik conducteurs en machinisten kennen. Ik vertelde hen over mijn fascinatie en uiteindelijk lieten ze me toe in hun cabine. Zo kon ik de rit perfect volgen. Na een jaartje werd het nog leuker: ze stelden me voor om zelf eens te rijden.'

'Zo moeilijk is het allemaal niet, hoor. Eigenlijk heb je slechts één hendel nodig, waarmee je gas geeft of remt. Daarnaast is er nog één knop die je moet indrukken wanneer je de seinen passeert. En dat is het zowat. Och, mijn geluk kon niet op. Toen we het café van mijn moeder aan het station in Erembodegem passeerden, mocht ik telkens toeteren. Zo wist ze: Onze Wim zit weer in de cabine. Schitterend toch?'
--------------------------------------

weinig meer dan een warme samenleving waar mensen waar mogelijk de dromen van elkaar pogen waar te maken. (aub niet hysterisch doen er was dus ten allen tijde een opgeleide treinbestuurder aanwezig)
Maar ja, dat mag dus blijkbaar niet... we moeten afgunstig staan tegen over elkaar. Triestige reacties vind ik dat.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 14:47   #120
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
van wie komen die "HLE18's"?

Dat zou dan de laatste keer zijn dat die nog iets mogen leveren....(en het zou me niet kunnen schelen hoeveel ze later gaan bleiten bij de Europese Commissie omdat ze niet meer MOGEN aanbieden...)

Het niet in dienst raken van nieuwe tuigen is waanzinnig duur.(ik neem aan dat die dingen niet besteld worden om in de garage te staan).....NMBS moet uiteraard niet betalen zolang het niet goed is,maar aan de andere kant zijn de opvolgingskosten en de organisatieverliezen waarschijnlijk al indrukwekkend ,en waarschijnlijk niet 100% te verhalen op de leverancier..
Van Siemens; Nochtans een kwaliteitsmerk.

Maar geloof mij, het is met al dat nieuw materiaal wel iets. Kijk naar bijvoorbeeld De Lijn. Die lagevloertrams zijn absolute rommel.


De reden waarom het zo lang uitgesteld wordt is geld. In tegenstelling tot wat u vermoed is het voor de NMBS voordelig om altijd technische defecten te vinden. Op die manier krijgen ze 'kortingen' die Siemens moet betalen. Hoe langer het duurt voor die in dienst komen, hoe voordeliger voor de NMBS.

Het niet in dienst stellen kost overigens geen geld. Sporen genoeg om die ergens op te stellen.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be