Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Bekijk resultaten enquête: Zou CD&V-NVA beter een coalitie aangaan met het Vlaams Belang ?
JA 60 75,95%
neen 19 24,05%
Aantal stemmers: 79. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 12 mei 2005, 21:47   #21
AVV
Gouverneur
 
AVV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: OVERPELT
Berichten: 1.106
Standaard

Sorry, we gaan off topic
*sluiten*
__________________
AVV is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:48   #22
de flandrien
Banneling
 
 
de flandrien's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2005
Berichten: 88
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Als het onafhankelijk Vlaanderen van het VB een (al dan niet verzwakte) uitvoering van het programma van het VB betekend, pas ik. Hun overtuigingen inzake abortus, euthanasie, homoseksualiteit staan lijnrecht tegenover de mijne.

Inzake de migrantenstandpunten kan ik het VB ten dele volgen als het zegt dat er een streng toezicht moet zijn op migratie en asielbeleid en dat Vlaanderen te vol is om nog veel mensen te ontvangen (temeer ook omdat ons sociale systeem dat niet kan dragen). Inzake de mate waarin vreemdelingen zich aan ons moeten aanpassen, verschil ik dan weer van mening. De taal en een basiskennis over het land zijn onmiskenbaar, maar daarbuiten kan veel voor mij.
Spijtig dat jullie de decadentie van deze tijd goedkeuren...
de flandrien is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:48   #23
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV
Ja of neen,

Hebt U het programma inzake etische thema's van het Vlaams Belang gelezen,
OF haalt u uw mosterd uit de vlaamse media?
Ik kan niet zeggen dat ik hun programma vanbuiten ken, maar ben het nu wel aan het lezen. Als ik er de tijd voor vindt, zal ik hier de punten van het VB waarin ik me niet kan vinden neerzetten, samen met de argumentatie waarin ik me niet kan vinden.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:50   #24
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Daarbij het vb kan niet in de regering gaan, dan zou dan de laatste regering zijn onder belgische vlag :dixit Dewinter
__________________
La causa nostra:Mani pulite

Laatst gewijzigd door maarte : 12 mei 2005 om 21:50.
maarte is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:51   #25
de flandrien
Banneling
 
 
de flandrien's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2005
Berichten: 88
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
Daarbij het vb kan niet in de regering gaan, dan zou dan de laatste regering zijn onder belgische vlag :dixit Dewinter
Ja, maar dat gaat over de federale regering ! FDW wil alleen in een Belgische regering stappen als het de laatste is. Dit gaat hier over de Vlaamse regering.
de flandrien is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:52   #26
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

ze hadden beter Spa uit deze Vlaamse regering gelaten en het Vlaamse Belang mee in de regering genomen en een rechts Vlaams Beleid gevoerd !


Nu zitten ze met de billen bloot !
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:53   #27
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de flandrien
Spijtig dat jullie de decadentie van deze tijd goedkeuren...
Als een meisje verkracht werd en hierdoor zwanger werd of ongewenst zwanger werd en hierdoor haar kansen in het leven ten dele vergooit, vindt ik een zwangerschapsbegeleidingscentrum niet de juiste oplossing, maar moet zij, binnen een redelijke termijn, zelf kunnen beslissen of ze het kind wil houden, ja dan neen.
Wat homoseksualiteit betreft: wie ben ik om iemand te veroordelen die op iemand van zijn eigen geslacht valt? Zelf ben ik er niet voor te vinden, maar als mijn buurman dat wel zou zijn, laat hem dan in vrede leven met zijn partner.
En euthanasie: wie ben jij of wie is het VB om voor iemand te beslissen of deze persoon al dan niet menswaardig mag sterven of niet? Dat is een keuze die, eens er geen weg terug is, moet overgelaten worden aan de patiënt zelf. Ik wordt er hier mee geconfronteerd door de zware ziekte van mijn broer waartegen nog niets te beginnen is. De dag dat zijn leven geen zin maar heeft en hij er zelf een einde aan wil maken, zal ik hem bijstaan. Tot dat moment wil ik er niet van weten, maar op het moment zelf wil ik hem en iedereen die het zelf wil, de kans geven op een menselijke manier het leven te laten.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:58   #28
nico
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 juni 2003
Locatie: merksem
Berichten: 98
Stuur een bericht via MSN naar nico
Standaard

Voor mij part moeten ze dat maar doen.
De geest van het regeer akkoord dat er nu ligt mag van mij gerust blijven. enkel het weg werken van en paar pvv (niet perse liberale invloeden) en ps invloeden en wat radicaler opstellen in de Vlaamse eisen. En das in orde.
nico is offline  
Oud 12 mei 2005, 22:00   #29
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
ze hadden beter Spa uit deze Vlaamse regering gelaten en het Vlaamse Belang mee in de regering genomen en een rechts Vlaams Beleid gevoerd !


Nu zitten ze met de billen bloot !
vb wou geen water in de wijn doen
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline  
Oud 12 mei 2005, 22:01   #30
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Als een meisje verkracht werd en hierdoor zwanger werd of ongewenst zwanger werd en hierdoor haar kansen in het leven ten dele vergooit, vindt ik een zwangerschapsbegeleidingscentrum niet de juiste oplossing, maar moet zij, binnen een redelijke termijn, zelf kunnen beslissen of ze het kind wil houden, ja dan neen.
Wat homoseksualiteit betreft: wie ben ik om iemand te veroordelen die op iemand van zijn eigen geslacht valt? Zelf ben ik er niet voor te vinden, maar als mijn buurman dat wel zou zijn, laat hem dan in vrede leven met zijn partner.
En euthanasie: wie ben jij of wie is het VB om voor iemand te beslissen of deze persoon al dan niet menswaardig mag sterven of niet? Dat is een keuze die, eens er geen weg terug is, moet overgelaten worden aan de patiënt zelf. Ik wordt er hier mee geconfronteerd door de zware ziekte van mijn broer waartegen nog niets te beginnen is. De dag dat zijn leven geen zin maar heeft en hij er zelf een einde aan wil maken, zal ik hem bijstaan. Tot dat moment wil ik er niet van weten, maar op het moment zelf wil ik hem en iedereen die het zelf wil, de kans geven op een menselijke manier het leven te laten.
Lang geleden dat ik eens een dergelijke ideologisch sterke tekst uit N-VA-hoek mocht lezen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 12 mei 2005, 22:04   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
En euthanasie: wie ben jij of wie is het VB om voor iemand te beslissen of deze persoon al dan niet menswaardig mag sterven of niet? Dat is een keuze die, eens er geen weg terug is, moet overgelaten worden aan de patiënt zelf.
't Leven ligt niet in onze eigen hand. Wijzelf noch iemand anders kan zomaar oordelen over dood en leven. En wees gerust, ik werd in het verleden in mijn onmiddellijke omgeving ook geconfronteerd met zwaar lijden: mijn tante als grootvader zijn beiden gestorven aan kanker die hen langzaam deed wegteren. Geen enkele van de twee dacht er evenwel aan voor zelfdoding te kiezen (want ja, dat is euthanasie). Gesteund door de familie hebben beiden ervoor gekozen hun lijden waardig te dragen, geholpen door de goede zorgen van de medische wereld.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 12 mei 2005, 22:06   #32
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
vb wou geen water in de wijn doen
Weeral de waarheid geweld aandoen.... leterme heeft het Vb enkel uitgenodigt voor een nepgesprek. het Vb is daar heen gegaan met een 13 punten breekprogramma. En de grote struikelblok was zogezegd de spltsing van de SZ... TERWIJL dat in het programma van de n-va staat. Demesmaeker zei onlangs in meervoud dat het héél onhandg was van leterme om juist datgene wat in het n-va programma staat als excuus te gebruiken. Mr leterme noemde
de splitsing van de SZ het opblazen van de interculturele solidariteit. Het VB wou en wil net als de n-va enkel solidariteit met wallonie via een europees steunfonds. En het grappige van al was dat hij de voorstellen van het VB inzake vreemdelingen etc wel interessant vond.


De echte reden is uiteraard dat de cdenv het cordon niet wil doorbreken omdat ze haar kansen op federale regeringsdeelname wil vrijwaren en omdat het ACW daar tegen is. Dus geen fabeltjes verkondigen hé. En als je denkt dat het VB zonder enige voorwaarde of breekpunt depannagedienst gaat spelen , dan ben je verkeerd...

Laatst gewijzigd door ilfalco : 12 mei 2005 om 22:08.
ilfalco is offline  
Oud 12 mei 2005, 22:06   #33
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
't Leven ligt niet in onze eigen hand. Wijzelf noch iemand anders kan zomaar oordelen over dood en leven. En wees gerust, ik werd in het verleden in mijn onmiddellijke omgeving ook geconfronteerd met zwaar lijden: mijn tante als grootvader zijn beiden gestorven aan kanker die hen langzaam deed wegteren. Geen enkele van de twee dacht er evenwel aan voor zelfdoding te kiezen (want ja, dat is euthanasie). Gesteund door de familie hebben beiden ervoor gekozen hun lijden waardig te dragen, geholpen door de goede zorgen van de medische wereld.
Och ja, ze werden platgespoten met morfine..............allemaal heel waardig
Pietje is offline  
Oud 12 mei 2005, 22:07   #34
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
't Leven ligt niet in onze eigen hand.
Toch wel.
Sinds kort is er de euthanasie wet, en bijhorende kit om ze in de praktijk te brengen.

Citaat:
Wijzelf noch iemand anders kan zomaar oordelen over dood en leven.
Toch wel.
Ik kan over mijn leven of dood beslissen.
Eén glas wodka en 't is gepiept (met een buske Vesparax in welteverstaan!)


Citaat:
En wees gerust, ik werd in het verleden in mijn onmiddellijke omgeving ook geconfronteerd met zwaar lijden: mijn tante als grootvader zijn beiden gestorven aan kanker die hen langzaam deed wegteren. Geen enkele van de twee dacht er evenwel aan voor zelfdoding te kiezen (want ja, dat is euthanasie). Gesteund door de familie hebben beiden ervoor gekozen hun lijden waardig te dragen, geholpen door de goede zorgen van de medische wereld.
Dat is hun goede recht om voor het leven te kiezen.
Laat anderen hetzelfde recht om voor hun sterven te kiezen, zeker nu het wettelijk kan.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 12 mei 2005, 22:17   #35
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Dewever is anders wel nog vriendelijk voor sp.A en spirit!!!
Gertj3 is offline  
Oud 12 mei 2005, 22:21   #36
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
jaja al die deadlines allemaal uit de context gerukt nietwaar; Nooit met de spa ... uit de context. géén kartel met de cdenv... uit de context? Communaitaire big-bang? ...uit de context. Ongelooflijk hoe de n-va er in slaagt de wereld totaal om te keren. Het zijn niet langer de ontevreden partijen die uit de regering moeten stappen , maar diegene die akkoord gaan met de gang van zaken... straf.
Als VBer ben ik van oordeel dat we nu niet moeten schieten op NVA of,zelfs niet op Spirit. Wel op VLD-SPA
luc broes is offline  
Oud 12 mei 2005, 22:23   #37
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Als VBer ben ik van oordeel dat we nu niet moeten schieten op NVA of,zelfs niet op Spirit. Wel op VLD-SPA
Hahaha echte grapjassen hier
Gertj3 is offline  
Oud 12 mei 2005, 22:44   #38
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
't Leven ligt niet in onze eigen hand. Wijzelf noch iemand anders kan zomaar oordelen over dood en leven. En wees gerust, ik werd in het verleden in mijn onmiddellijke omgeving ook geconfronteerd met zwaar lijden: mijn tante als grootvader zijn beiden gestorven aan kanker die hen langzaam deed wegteren. Geen enkele van de twee dacht er evenwel aan voor zelfdoding te kiezen (want ja, dat is euthanasie). Gesteund door de familie hebben beiden ervoor gekozen hun lijden waardig te dragen, geholpen door de goede zorgen van de medische wereld.
Dat is dan hun vrije keuze geweest die ik volledig respecteer, echter vraag ik ook respect voor mensen die die lijdensweg niet willen bewandelen, wat niet minder moedig is dan een pijnlijke doodstrijd te moeten ondergaan. De beslissing hierover moet volledig in de privé-sfeer genomen wordt en niet opgelegd, noch gestimuleerd worden vanuit de overheid.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 12 mei 2005, 23:21   #39
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Ik heb "ja" gestemd omdat het logisch gezien de beste oplossing zou zijn om uit deze chaos te geraken.

Echter, iedereen hier op dit forum weet net zo goed als ik dat CD&V daar in geen geval kan van worden overtuigd. Daarom is het ook niet wenselijk. De N-VA kan met veel fanfare haar kartel verbreken en het Belang vervoegen in de oppositie. Dan zitten er 37 ipv. 31 roependen in de woestijn, wordt Groen! de regering binnengesmokkeld en zullen de Vlaamsgezinde CD&V'ers doodgeknepen worden in de paarse tang langs de ene kant en hun belgicistische vleugel (die sinds het kartel nog nooit zo zwak is geweest) langs de andere kant.

In het communautair forum wordt dan de Senaat paritair gemaakt, krijgt Brussel extra geld en constitutieve autonomie en tegen 2007 krijgen we dan een verziekte splitsing in ruil voor een waanzinnige prijs. Wat voor verschil zou dat maken?
zorroaster is offline  
Oud 12 mei 2005, 23:45   #40
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Ik heb "ja" gestemd omdat het logisch gezien de beste oplossing zou zijn om uit deze chaos te geraken.
Dikke zever uw uitleg.
Ge draait gewoon al uwe kazak.

Ik zal eens al uw hijg-& kwijlteksten opdiepen van toen ge hitsig liep op de tsjeven en uw blinde liefde uitschruwelde.
Na één jaar met hen sukkelen in een Vlaamse regering zijt ge uw pastoorsmeid al beu, en komt de ware aard van 't beestje boven.
Ge zijt waarlijk een ras-politieker.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be