Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Bekijk resultaten enquête: Zou CD&V-NVA beter een coalitie aangaan met het Vlaams Belang ?
JA 60 75,95%
neen 19 24,05%
Aantal stemmers: 79. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 13 mei 2005, 00:14   #41
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Dikke zever uw uitleg.
Ge draait gewoon al uwe kazak.

Ik zal eens al uw hijg-& kwijlteksten opdiepen van toen ge hitsig liep op de tsjeven en uw blinde liefde uitschruwelde.
Na één jaar met hen sukkelen in een Vlaamse regering zijt ge uw pastoorsmeid al beu, en komt de ware aard van 't beestje boven.
Ge zijt waarlijk een ras-politieker.
Voor Paars heb ik nooit liefde getoond en dat zal er nooit van komen vermoed ik. Mijn vertrouwen in de CD&V is daarentegen hoegenaamd niet weg. Dit topic gaat over een COALITIE van CD&V EN N-VA met het Belang en dat ben ik niet onwelgevallig.
zorroaster is offline  
Oud 13 mei 2005, 01:17   #42
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV
Nu gebeurt er niks. De Vlaamse reflex van de NVA gaat voor een groot gedeele verloren in het kartel met CD&V.
En al eens geëvalueerd hoe de vlaamse reflex van de CD&V er momenteel uitziet tegenover de CVP pakweg 10 jaar geleden?
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline  
Oud 13 mei 2005, 07:33   #43
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
vb wou geen water in de wijn doen
neen, het was een schijnvertoning ! Leterme luisterde amper...
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 13 mei 2005, 07:35   #44
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
neen, het was een schijnvertoning ! Leterme luisterde amper...
ff iets anders uw link in uw handtekening van telefacts tis wel ongelijfelijk dat die vrouw blijft ontkennen dat haar man betrokken is bij da ongeval
Gertj3 is offline  
Oud 13 mei 2005, 07:43   #45
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
ff iets anders uw link in uw handtekening van telefacts tis wel ongelijfelijk dat die vrouw blijft ontkennen dat haar man betrokken is bij da ongeval
dat was normaal die reportage over "molenbeek" en die migrantenproblematiek naar aanleiding van de reportages in het Nieuwsblad !

ik gooi ze er onmiddellijk af, bedankt voor de tip !
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 13 mei 2005, 07:45   #46
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
dat was normaal die reportage over "molenbeek" en die migrantenproblematiek naar aanleiding van de reportages in het Nieuwsblad !

ik gooi ze er onmiddellijk af, bedankt voor de tip !
Gertj3 is offline  
Oud 13 mei 2005, 08:37   #47
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.362
Standaard

Een coalitie tussen het kartel en het Belang kan volgens mij niet. Het zou logisch zijn, maar volgens mij is de CD&V daar mentaal niet op voorbereid. De partij heeft het cordon zelfs niet officieel begraven ! Het is een te grote stap. Misschien niet voor de CD&V kiezer, maar voor de militanten en de mandatarissen.

Een minderheidsregering, dat kan overwogen worden. Maar eerst moet Leterme aantonen dat er met VLD en SPa niet meer te werken valt. De CD&V basis moet eerst overtuigd worden dat er geen andere oplossing is.

Wat het Belang nu betreft moet die partij ook goed beseffen dat het constant inbeuken op de CD&V en de N-VA niet echt helpt. In de Kamer doet het Belang alsof CD&V mee in de regering zit. Op Vlaams niveau worden enkel Leterme en het kartel onder druk gezet. Neem die actie voor de kantoren van de minister-president nu : waarom alleen bij hem? Waarom geen actie voor de deur van de paarse woordbrekers? Bij Somers bvb ? Hoe denken Van Hecke & co dat zij het kartel van paars kunnen afscheuren als zij bijna uitsluitend het kartel aanvallen? Die houding van het Belang is dom en versterkt in hun mening alle CD&Vers die onder geen enkele voorwaarde met het Belang willen samenwerken.
Kaal is offline  
Oud 13 mei 2005, 09:07   #48
Johanna
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 392
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Wat het Belang nu betreft moet die partij ook goed beseffen dat het constant inbeuken op de CD&V en de N-VA niet echt helpt. In de Kamer doet het Belang alsof CD&V mee in de regering zit. Op Vlaams niveau worden enkel Leterme en het kartel onder druk gezet. Neem die actie voor de kantoren van de minister-president nu : waarom alleen bij hem? Waarom geen actie voor de deur van de paarse woordbrekers? Bij Somers bvb ? Hoe denken Van Hecke & co dat zij het kartel van paars kunnen afscheuren als zij bijna uitsluitend het kartel aanvallen? Die houding van het Belang is dom en versterkt in hun mening alle CD&Vers die onder geen enkele voorwaarde met het Belang willen samenwerken.
Volledig akkoord met wat jij hier beweert

Het VB heeft inderdaad een kans gemist om te bewijzen dat ze een betrouwbare partner zouden kunnen zijn.

Als wijst duidelijk in de richting dat het VB andere plannen heeft en zich zeker niet geroepen voelt om regeringsverantwoordelijkheid te dragen.

Als reactie op de persmededeling waarin het VB het ontslag eiste van Leterme las ik op politiek.net deze reactie:

"Als Leterme (en zijn kartel CD&V/N-VA) moeten opstappen omdat de federale premier de grondwet niet kan doen naleven, zal het Vlaams Belang dan een coalitie vormen met VLD en sp.a?

[SIZE=3]Omdat België niet meer ordentelijk kan bestuurd worden, moet Vlaanderen toch niet in de afgrond springen.
Dus, Blokkertjes, verantwoordelijkheid nemen![/SIZE] "


CD&V/N-VA blijft Vlaamse Burgemeesters trouw
Johanna is offline  
Oud 13 mei 2005, 09:28   #49
dolfke
Vreemdeling
 
dolfke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2005
Berichten: 37
Standaard doe wel en zie niet om

[quote=C uit W]De CD&V staat voor aap, ze moet hard terugslaan of lijdt een enorm gezichtsverlies.
Het feit dat de vLD en Spa doen alsof hun neus bloed is hemeltergend hypocriet; en die beginnen nu nog hun eisen te stellen ook. Ze willen praten zolang er 'bepaalde contouren gerespecteerd worden' - lees, ze niks aan macht moeten inleveren.
Ik zie niet in hoe die slapjanussen van het 'vlaams kartel' daar iets aan gaan kunnen doen.[/QUOTE

Als CD&V voor aap staat, dan is dat misschien omdat ze bewust een beetje gniffelend en heimelijk lachend, armen gekruisd, aan de kant WILDEN blijven staan en "de anderen" de hete kolen uit het vuur wilden doen halen.

Niet te vergeten dat vooral CVP-CD&V-ers (voormalige boeren en grootgrondbezitters bvb) jarenlang in de afgelopen 40 jaar de toon bepaald hebben, inclusief in de steeds duurdere rand, en dat dus een pak CD&V-ers, Vlaamse autochtonen uit die rand, schandalig veel belastingvrij geld verdiend (meerwaarden op onroerend goed) hebben aan de Franstaligen, Euro-ambtenaren, binnen- en uitenlandse kaderleden.

Heeft E.H. Van Rompuy uit Sint-Genesius-Rhode zich ooit beklaagd over de Frans- of anderstalige happy fews, over de meerwaarden op familie-eigendommen ?

Merci, Guy, er zijn inderdaad andere katten te geselen, al is het wel zo dat de Franstaligen een zogenaamde victorie staan te kraaien op hun mesthoop.

Jan-de-Vlaming-met-de-pet die heeft doorgaans minder last van de Franstaligen dan van de peperdure prijzen in de onroerend goedsector. De Vlamingen hebben er geld aan verdient, of niet soms ?

Maar die zitten wellicht intussen ergens in het goddelijke FRANKRIJK van hun renten te leven.

L'incident est clos ! Werk nu een beetje, in plaats van op zo'n blogje te zitten, misschien wordt Vlaanderen dan nog wat competitiever. (Spijtig genoeg ben ik zelf efkes werkloos, anders had ik niet de tijd om mij hiermee te amuseren).

Groetjes,

van Dolfke
qui persiste et signe
dolfke is offline  
Oud 13 mei 2005, 10:35   #50
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johanna
Volledig akkoord met wat jij hier beweert

Het VB heeft inderdaad een kans gemist om te bewijzen dat ze een betrouwbare partner zouden kunnen zijn.
Ja, maar daarom is de CD&V niet uit de miserie geholpen. Het Belang heeft enkel een kans gemist. Bij CD&V staat de geloofwaardigheid van de partij en Leterme op het spel. Nu de handen wassen en zeggen dat het jullie schuld niet is maar die van paars zal niet genoeg zijn. Jullie hadden diet immers moeten voorzien. Veel mensen zullen dat hoe dan ook denken. Indien er niets gebeurt worden ook jullie afgestraft.
Kaal is offline  
Oud 13 mei 2005, 10:36   #51
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Een coalitie tussen het kartel en het Belang kan volgens mij niet. Het zou logisch zijn, maar volgens mij is de CD&V daar mentaal niet op voorbereid. De partij heeft het cordon zelfs niet officieel begraven ! Het is een te grote stap. Misschien niet voor de CD&V kiezer, maar voor de militanten en de mandatarissen.
Een minderheidsregering, dat kan overwogen worden. Maar eerst moet Leterme aantonen dat er met VLD en SPa niet meer te werken valt. De CD&V basis moet eerst overtuigd worden dat er geen andere oplossing is.
Wat het Belang nu betreft moet die partij ook goed beseffen dat het constant inbeuken op de CD&V en de N-VA niet echt helpt. In de Kamer doet het Belang alsof CD&V mee in de regering zit. Op Vlaams niveau worden enkel Leterme en het kartel onder druk gezet. Neem die actie voor de kantoren van de minister-president nu : waarom alleen bij hem? Waarom geen actie voor de deur van de paarse woordbrekers? Bij Somers bvb ? Hoe denken Van Hecke & co dat zij het kartel van paars kunnen afscheuren als zij bijna uitsluitend het kartel aanvallen? Die houding van het Belang is dom en versterkt in hun mening alle CD&Vers die onder geen enkele voorwaarde met het Belang willen samenwerken.
Tijdens die actie zei FVH: Leterme kan geen premier blijven van een regering met VLD-SPA. Ik denk dat dit een logisch standpunt is omdat die partijen over een tekst onderhandelen die beschamend was en een verloochening van het Vlaamse regeerakkoord. Vandaag schrijft DS: er is geen Vlaamse regering meer.
Maar het is juist: alle Vlaamsgezinden, zeker ook het VB moeten allereerst VLD-SPA aanvallen en niet CD&V-NVA-Spirit-VB;
Gister waren BDW en GL bij Phara. Het enige wat de gewone kijker onthoudt is: Vlaamsgezinden die ondereen ruzie maken. Te mijden!

Laatst gewijzigd door luc broes : 13 mei 2005 om 10:37.
luc broes is offline  
Oud 13 mei 2005, 10:48   #52
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
Daarbij zou u als nva één van de meest liberale partijen zijn
Kan u dat aantonen op basis van programmapunten?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 13 mei 2005, 10:51   #53
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Lang geleden dat ik eens een dergelijke ideologisch sterke tekst uit N-VA-hoek mocht lezen.
Als de Belgicistische vos de passie preekt...

Egidius
Egidius is offline  
Oud 13 mei 2005, 10:56   #54
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Tijdens die actie zei FVH: Leterme kan geen premier blijven van een regering met VLD-SPA. Ik denk dat dit een logisch standpunt is omdat die partijen over een tekst onderhandelen die beschamend was en een verloochening van het Vlaamse regeerakkoord. Vandaag schrijft DS: er is geen Vlaamse regering meer.
Het is een totaalbeeld luc. Globaal bekeken geeft VB de indruk dat het er op aan komt van vooral het kartel aan te vallen.
Kaal is offline  
Oud 13 mei 2005, 10:58   #55
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de flandrien
Een minderheidskabinet van CD&V en NVA, gesteund door het Vlaams Belang. Dan kan je vanuit de Vlaamse regering de geldkraan dichtdraaien, belangenconflicten inroepen, maw het bestuur in dit land onmogelijk maken tot dat Brussel Halle Vilvoorde gesplitst wordt. Ook in Brussel kan CD&V, NVA uit de regering stappen waardoor de PC-partijen geen meerderheid meer hebben in de Nederlandstalige taalgroep. Ook hier kan je dreigen. Dit kan je trouwens ook in Antwerpen doen. De CD&V en NVA hebben genoeg stokken achter de deur, ze moeten ze alleen durven gebruiken en zo het federaal niveau op een niet politiek correcte manier dwingen om BHV te splitsen.
Dit lijkt me een redelijk voorstel. Alleen jammer dat zulk een samenwerking de politieke dood zou betekenen van NVA en CD&V. De publieke opinie zou zich dadelijk tegen ons keren en ons ook binnen een cordon sanitaire plaatsen.
lomeanor is offline  
Oud 13 mei 2005, 10:59   #56
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Dit topic gaat over een COALITIE van CD&V EN N-VA met het Belang en dat ben ik niet onwelgevallig.
En het is precies dat waar de Belgicisten zo bang van zijn. De band tussen CD&V en NVA moet zo snel mogelijk verbroken worden, zodat de tsjeven terug in de pas van het establishment gaan lopen. Niet vergeten, tsjeven, dat het in 1998 Vandenbrande toekwam om een Vlaamse regering te vormen en dat het hof daar via Jean-Luc een stokje voor gestoken heeft. De CD&V mocht als grootste partij geen initiatief nemen...

Vanzelfsprekend zijn er nog unitaire tendensen binnen de CD&V, maar ik denk niet dat de partij nog te recupereren valt voor België. Ze zijn te erg geschoffeerd door het establishment, en te zwaar bedrogen door de PSC.CDH die zich niets aantrekt van de federtale loyauteit. Het kartel met de NVA is hecht genoeg om de aanvallen vanuit unitair paars te weerstaan.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 13 mei 2005, 11:05   #57
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johanna
Volledig akkoord met wat jij hier beweert

Het VB heeft inderdaad een kans gemist om te bewijzen dat ze een betrouwbare partner zouden kunnen zijn.
Ik ben het ook volledig eens met Kaals schitterende analyse. Maar! Het is niet alleen aan het Belang om het Kartel te ondersteunen. Het is ook aan het Kartel en de NVA in het bijzonder om nu in de aanval te gaan tegen de Belgische regering. Het is nu ook aan jullie om een stem én vorm te geven aan de woede die in Vlaanderen ontstaan is, en het sluiten van het Vlaams parlement is daar niet echt de meest efficiënte weg toe. Jullie hebben ook een verantwoordelijkheid in het stap voor stap smeden van een Vlaams front.

Als dat allemaal zou gebeuren, zou het Belang het bijzonder moeilijk krijgen om nog een geloofwaardige actie te voeren tegen de Vlaamse regering en het Kartel. Stop dus met zeuren en stel een aanvalsplan op!

Egidius
Egidius is offline  
Oud 13 mei 2005, 11:11   #58
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Dit lijkt me een redelijk voorstel. Alleen jammer dat zulk een samenwerking de politieke dood zou betekenen van NVA en CD&V. De publieke opinie zou zich dadelijk tegen ons keren en ons ook binnen een cordon sanitaire plaatsen.
????

Wat een angsthaas zeg. En jij denkt echt dat braafjes stil zitten je buiten het cordon sanitaire zal houden? Vergeddet!
Voor de franstaligen en het Hof zitten NVA én CD&V nu al binnen het cordon. Zolang de CD&V de NVA niet buitengooit, komen jullie er niet meer aan te pas, als het aan hen ligt.

Een eenvoudige les psychologie: als je je angst als richtsnoer neemt, zal datgene waar je voor vreest je deel zijn.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 13 mei 2005, 11:13   #59
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

@kaal : de bal ligt nu dan ook meer dan ooit in het bal van de cdenv -n-va als zij blijven verder regeren met paars en de vrt blijven steunen in hun haatcampagne tegen alles wat vlaams en vooral rechts is ... dan zie ik niet in waarom wij he vlaams kartel dat uiteindelijk toch de partij is die heel haar verkiezingscampagne heeft opgehangen aan b-h-v . Dat men die vernatwoordelijk stelt is de logica zelve.Of moeten wij de cden-n-va eindeloos kritiek egven terwijld die partij zelf voortdurend uithaalt naar het Vb en in brussel hetVb drooglegt in samenwerking me de PS. komaan hé. Het is de taak en de plicht van de oppositie om partijen op hun fouten tegenstrijdigheden te wijzen. Dat nalaten zou een strategische blunder zijn. De liefde kan niet steeds van één kant komen. het Vb heeft steeds de hand uitgestoken naar het kartel ... maar als Bourgois steeds spuwt naar het VB en Paars verkiest boven het Vb en dan nogeens de vrt steunt etc dan is het voor mij genoeg geweest. De VLD heeft in het vreemdelingenstemrecht ook TEGEN gestemd ... maar ze zijn blijven zitten en dat heeft de kiezer hem terecht voor afgestraft. Als nu de cdenv di ook zomaar laat gebeuren dan zal de kiezer net hetzelfde doen met dat onnatuurlijke kartel en terecht.
Ik vind die situatie perfect vergelijkbaar. Men kan niet blijven de schuld op een ander steken. Maar ja sommige niveanen die spuwen naar het Vb , verwachten dan wel dat die partij wel loyaal is en gewoon zwijgt wanneer de n-va kronkelt... maar mgekeerd moet het Vb uithaal na uithaal slikken. De kiezer zal de kaarten herverdelen en hij zal niet masl zijn voor diegenen die ministerposten belangrijker vinden dan principes. En denk maar niet dat de kiezer die ene zal sparen omdat hij Bourgois heet ipv Verhofstadt. Waarom zou het VB trouwens in hoofdzaak partijen aanvallen die eigenlijk niet wakker ligeggn van b-h-v, wiens electoraat er ook veel minder gevoelig voor is. n de remmery zaak haalde de n-va ook op demeest smerige manier uit naar het VB. Om nog maar te zwijgen over de rnduit beschamende uithaal van bourgois naar vanhecke in volle verkiezingsstrijd naar aanleiding van de feiten in het waasland. Bovendien zal ik niet vergeten dat Letrme het Vb een partij van criminelen en potentiele criminelen noemde.... het Vlaams kartel mag blijkbaar de meest vuile middelen inzetten tegen het VB. Maar die partij zou dan nogeens niet de cdenv moegen wijzen op al haar beloftes van communuataire big-bang tot 5 minuten moed. Wel het is nu aan Leterme om 5 moed te tonen.
Al de rest is praat voor de vaak. het VB moet niemand sparen. Want ze worden zelf ook door niemand gespaard. Wij hebben nooit mensen uitgescholden voor ongedierte , potentiele criminelen...

Laatst gewijzigd door ilfalco : 13 mei 2005 om 11:21.
ilfalco is offline  
Oud 13 mei 2005, 11:14   #60
Skrambo
Vreemdeling
 
Skrambo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 december 2004
Locatie: Zwevegem
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de flandrien
Een minderheidskabinet van CD&V en NVA, gesteund door het Vlaams Belang. Dan kan je vanuit de Vlaamse regering de geldkraan dichtdraaien, belangenconflicten inroepen, maw het bestuur in dit land onmogelijk maken tot dat Brussel Halle Vilvoorde gesplitst wordt. Ook in Brussel kan CD&V, NVA uit de regering stappen waardoor de PC-partijen geen meerderheid meer hebben in de Nederlandstalige taalgroep. Ook hier kan je dreigen. Dit kan je trouwens ook in Antwerpen doen. De CD&V en NVA hebben genoeg stokken achter de deur, ze moeten ze alleen durven gebruiken en zo het federaal niveau op een niet politiek correcte manier dwingen om BHV te splitsen.
Skrambo is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be