Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Bekijk resultaten enquête: Gewesten afschaffen?
Ja, dat is de keuze van 't gezond verstand! 12 41,38%
Nee, maar ze wel minder macht geven. 1 3,45%
Nee, ik hou van onbestuurbaarheid, chaos en Yves Leterme! 16 55,17%
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 18 mei 2005, 10:46   #41
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke
Nergens voor nodig? Als ik me niet vergis zijn de gewesten in het leven geroepen om de culturele identiteit van walen en vlamingen af te grenzen...

Kunt u me dan eens uitleggen wat precies die culturele identiteit van de "belg" is, als beste "belg" van de klas?
Leg jij dan misschien eens uit wat de culturele identiteit van de Vlaming is in waarin ze (buiten taalgebruik) verschilt van die van de Waal...

Patriot heeft gelijk: die gewesten en gemeenschappen zijn nergens voor nodig en ze kosten jaarlijks fortuinen aan al die vetbetaalde ministerpostjes alleen al, om dan nog maar te zwijgen van de kabinetten die ze rondom hen verzamelden en de hallucinante onkostenrekeningen die ze met z'n allen produceren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 18 mei 2005, 11:06   #42
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke
Nergens voor nodig? Als ik me niet vergis zijn de gewesten in het leven geroepen om de culturele identiteit van walen en vlamingen af te grenzen...
U vergist zich inderdaad, mijn beste. Maar geen nood, dat is menselijk.

De Gemeenschappen werden in het leven geroepen om de culturele deel-identiteit van Franstaligen, Nederlandstaligen en Duitstaligen te beschermen. De BUB wil dan ook niet tornen aan structuren op basis van taal, die ook bevoegdheden hebben over taalgebonden materies. De gewesten daarentegen zijn structuren die bevoegdheden hebben zoals economie, ruimtelijke ordening enz, die niets met taal te maken hebben. Het is mijns inziens dan ook onlogisch om deze structuren te behouden. Ze verdelen immers bevoegdheden die niets met taal te maken hebben op basis van taal.

Citaat:
Kunt u me dan eens uitleggen wat precies die culturele identiteit van de "belg" is, als beste "belg" van de klas?
Culturele identiteit is iets complex dat je zomaar niet kunt vatten in een zinnetje of tekstje. Probeer maar eens de Vlaamse cultuur te vatten in een tekst. Met uitzondering van de taal, die we overigens ook delen met Nederlanders, Surinamers en Zuid-Afrikanen, zal je alleen maar kenmerken ontdekken die ook voor de Belgische identiteit opgaan.

En, beste vriend, dat er wél een Belgische cultuur is wordt onder andere gezegd door bijna álle mensen die in België iets met cultuur te maken hebben.

Ik heb daar vorig jaar een tekst over geschreven. Om u een plezier te doen, haal ik die graag nog eens boven water.

[size=5]De muur tussen de gemeenschappen moet dringend worden neergehaald.[/size]
Meer en meer wordt duidelijke dat de nationalisten liegen wanneer ze het bestaan van de Belgische cultuur ontkennen. Die bestaat immers wel degelijk, en ze leeft als nooit tevoren. 90 procent van de Vlaamse intelligentsia denkt Belgisch, en ze laten het hoe langer hoe meer horen. Een steeds groter wordend aantal intellectuelen, en mensen die op cultureel vlak wat betekenen, steunen openlijk Belgischgezinde initiatieven. Zo zijn er de soirées Belges, dubbelconcerten waarop achtereenvolgens een Vlaamse en een Waalse groep te zien zijn, voor een Belgisch publiek. Dat dit een succesformule is, is bewezen. Axelle Red, Helmut Lotti en vele anderen zeiden het als, "Ja, er is een Belgische cultuur!" En zij zijn niet de enigen in de Belgische culturele wereld die zich voor België uitspreken. Ook Marc Reynebeau, Tom Lanoye, Gerard Mortier, Monika van Paemnel, Lukas van der Taelen, Geert van Istendael, Wannes van de Velde, Chris Lomme, Josse de Pauw, Jan Decleir, Hugo de Ridder , Jan Decorte, Urbanus, Dieter Lesage, Liliane St. Pierre, Marlène de Wouters, Marc Sleen, Guy Swinnen, Bob Saevenberg, Luc de Vos , Benno Barnard, en natuurlijk vele anderen zijn die mening toegedaan. Zelfs überflamingant Jozef Deleu sprak zich in De Standaard ter gelegenheid van zijn afscheid bij Ons Erfdeel, uit voor de Belgische federale staat.

Dat extremisten van links of rechts niet altijd akkoord zijn met Belgische stellingname blijkt uit de bijna-boycott tegen Urban Trad op het songfestival, die nadien zelf zegden dat het was omdat ze zich zo "nadrukkelijk Belgisch opstelden".

De laatste tijd horen we ook veel positieve geluiden in de pers. Zo ook gisteren in de Morgen. Ik citeer "12 februari. Een optreden van Ghinzu, Sharko en Girls in Hawaii, dat aanvankelijk op 800 toeschouwers mikt, groeit, na een stormloop om kaartjes, uit tot een evenement. De organisatoren staan perplex, de Vlaamse pers hoort het donderen in Keulen, maar de Waalse groepen die hun opwachting maken worden door 1800 uitzinnige toeschouwers op handen gedragen." Tragisch is dat de Vlaamse pers (met uitzondering van de Morgen) doet alsof deze "Waalse" muziek niet bestaat, hoewel zowel Vlamingen als Franstaligen zich er door aangesproken voelen. Dirk Steenhaut merkt dan ook terecht op: "Heeft de federalisering de taalgemeenschappen in ons land tot culturele eilanden herleid? Heerst er in de Vaderlandse rockscene een rigide apartheidsregime?" Maar er is beterschap op komst. Eppo Janssen: "Sinds die bewuste avond in de AB is ook bij Studio Brussel het besef gegroeid dat er in Wallonië dingen gebeuren die we niet uit het oog mogen verliezen."

En ook vandaag horen we weer positieve geluiden. Paul-Henri Wauters merkt terecht op dat "de muur tussen de taalgemeenschappen dringend moet neergehaald worden". Muziekprogrammeur Paul-Henri Wauters van de Botanique is een man met visie. "Dat Sharko, Ghinzu en Girls in Hawaii onlangs de AB wisten uit te verkopen was belangrijk, omdat die groepen daardoor ook door het Vlaamse publiek worden opgemerkt. De volgende uitdaging bestaat erin om de muur tussen Vlaanderen en Wallonië neer te galen, want die staat nog altijd overeind. Vanuit de politiek worden weinig stappen ondernomen om de twee gemeenschappen dichter tot elkaar te brengen, dus moeten cultuurcentra zoals de Botanique en de Ancienne Belgique het heft maar in eigen handen nemen. Onlangs heb ik met Kurt Overbegh, de muziekprogrammeur van de AB, nog overlegd over hoe we beter samen kunnen werken. We zijn vastbesloten in de nabije toekomst gemeenschappelijk initiatieven te nemen. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat we een weekeinde omtrent Belgische muziek organiseren, waarbij Vlaamse bands in de Botanique en Waalse in de AB spelen. Weet je, voor buitenlandse media maakt het niet uit of een groep uit Vlaanderen, Brussel of Wallonië komt. Venus en Ghinzu worden door de Franse of Nederlandse pers op gelijke voet behandeld met dEUS en Zita Swoon. Al die groepen blijken trouwens grillige surrealistische trekjes te vertonen. Ik ben er dan ook van overtuigd dat Vlamingen en Walen onderling meer gemeen hebben dan Vlamingen en Nederlanders of Walen met Fransen. De Belg bestaat écht: hij ziet de dingen op zijn manier. Onze muzikanten hebben een specifieke attitude, een heel eigen visie, en het is precies dát wat men in het buitenland zo waardeert. Zelfs de Britten zijn er niet ongevoelig voor."

Dan zijn er de Soirées Belges. Vlaamse en Waalse artiesten, delen in een reeks dubbelconcerten het podium. De eerste was een enorm succes, en de volgende zijn gepland Luik (14 april, Soundstation), Gent (15 april, Vooruit) en Brussel (16 april, Botanique). Ook Wouter Degraeve van het Vaams Muziekcentrum kent geen Vlamingen of Walen. "Soms is het wel jammer dat onze structuren gescheiden zijn. We worden nu eenmaal beperkt door de gemeenschappen die on subsidiëren. Maar als je over de grenzen iets wilt forceren is het vaak interessanter als Belgen naar buiten te komen dan als Vlamingen of Walen. Op een evenement als EuroSonic in Groningen proberen we samen aan de kar te trekken."

Ook de Fransen, die Sacrés Belges, een "Belgisch" festival in Arras organiseren, zijn geïnteresseerd in zowel Vlaamse als Waalse bands. "In de ogen van onze zuiderburen zijn we gewoon allemaal Belgen".

Eigenlijk is iedereen het erover eens: de experts, de intellectuelen en de cultuur wereld weten het. Het volk wist het al lang: Ja, er bestaat een Belgische cultuur! Er bestaan wel Belgen! Nu enkel de politiek nog informeren.

Vriendelijke groeten,

Bob.

Laatst gewijzigd door Patriot! : 18 mei 2005 om 11:06.
Patriot! is offline  
Oud 18 mei 2005, 11:09   #43
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Leg jij dan misschien eens uit wat de culturele identiteit van de Vlaming is in waarin ze (buiten taalgebruik) verschilt van die van de Waal...
Waarom "buiten taalgebruik"?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 18 mei 2005, 11:11   #44
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie
limburg is de rijkste provincie als het gaat over natuur.
Limburg kent momenteel een achteruitgang maar dat komt omdat men altijd gedacht had dat onze heilige koeien (phillips en ford en ook een beetje onze mijnen) er vanzelfsprekend waren.de limburgse economie rustte op deze bedrijven maar nu zijn ze er niet meer of toch heel wat zwakker dan vroeger en onze aanpassing heeft tijd nodig maar zou graag hebben dat de provincie limburg een grotere toeristische weg inslaat daar wij beschikken over nog veel natuur en landbouw gebieden.
Maar het is dus niet zo dat limburg profiteerd van vlaanderen, iets wat je van de franstaligen niet kunt zeggen hé!!??

Oh ja toch nog even erbij zeggen dat limburg tijdens WO 1 enorm veel vluchtelingen heeft opgevangen uit heel vlaanderen, dus gelieve uw kritiek op limburg toch te milderen en als u kritiek wilt hebben op limburg doe dit dan op SS want diene pipo is echt om mee te lachen
Beste vriend,

Allereerst: Ik heb zeker niets tegen Limburg, integendeel. Ik haalde deze provincie alleen maar aan omdat het doorgaat voor economisch minder krachtige regio binnen het Vlaamse gewest.

Wallonië is de rijkste regio als het gaat over natuur.
Wallonië kent momenteel een achteruitgang maar dat komt omdat men altijd gedacht had dat onze heilige koeien (de staalbedrijven en de mijnen) er vanzelfsprekend waren. De Waalse economie rustte op deze bedrijven maar nu zijn ze er niet meer of toch heel wat zwakker dan vroeger en hun aanpassing heeft tijd nodig maar zou graag hebben dat de Waalse regio een grotere toeristische weg inslaat, waar het trouwens al goed mee bezig is, daar men er beschikt over nog veel natuur en landbouw gebieden.
Maar het is dus niet zo dat Wallonië profiteert van vlaanderen.


En op SS kan je inderdaad weinig anders dan véél kritiek hebben.
Patriot! is offline  
Oud 18 mei 2005, 11:14   #45
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Waarom "buiten taalgebruik"?

Egidius
Daarom.

(Kijk: een reactie op jouw niveau! )
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 18 mei 2005, 11:15   #46
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Overigens ben ik blij dat, na de opwinding over de recente gebeurtenissen, en het geschreeuw langs beide kanten, de rust schijnbaar weer terugkeert en er weer deftig en inhoudelijk gediscussieerd kan worden.
Patriot! is offline  
Oud 18 mei 2005, 11:18   #47
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Beste vriend,

Allereerst: Ik heb zeker niets tegen Limburg, integendeel. Ik haalde deze provincie alleen maar aan omdat het doorgaat voor economisch minder krachtige regio binnen het Vlaamse gewest.

Wallonië is de rijkste regio als het gaat over natuur.
Wallonië kent momenteel een achteruitgang maar dat komt omdat men altijd gedacht had dat onze heilige koeien (de staalbedrijven en de mijnen) er vanzelfsprekend waren. De Waalse economie rustte op deze bedrijven maar nu zijn ze er niet meer of toch heel wat zwakker dan vroeger en hun aanpassing heeft tijd nodig maar zou graag hebben dat de Waalse regio een grotere toeristische weg inslaat, waar het trouwens al goed mee bezig is, daar men er beschikt over nog veel natuur en landbouw gebieden.
Maar het is dus niet zo dat Wallonië profiteert van vlaanderen.


En op SS kan je inderdaad weinig anders dan véél kritiek hebben.
Momenteel? De teloorgang is al tientallen jaren aan de gang, en slechts nu, na jaren van miljarden in de waalse economie te pompen, groeit het besef dat er structureel iets moet veranderen, en zijn de eerste tekenen van herstel zichtbaar!
Pieke is offline  
Oud 18 mei 2005, 11:19   #48
Flandriar
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 20 maart 2005
Berichten: 368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
De Vlaamse regering heeft duidelijk haar onkunde bewezen. Terwijl de echte regering haar werkzaamheden zonder talmen voortzet, verzinkt de Vlaamse regering in een diepe crisis, en bestaat op dit moment eigenlijk zelfs niet. Daarom: schaf de nutteloze en zinloze gewesten af, en maak België Unitair!!
De federale regering heeft bijna een jaar in crisis gezeten over BHV, de Vlaamse regering één (1!) weekje.
__________________
[size=2][size=1]
[/size]
[/size]
Flandriar is offline  
Oud 18 mei 2005, 11:23   #49
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Daarom.
Oh, je vraag was dus niet serieus bedoeld. Gewoon een provocatietje, dacht het al.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 18 mei 2005, 11:24   #50
Pavell
Partijlid
 
Geregistreerd: 28 april 2005
Berichten: 243
Standaard

Citaat:
Wallonië kent momenteel een achteruitgang maar dat komt omdat men altijd gedacht had dat onze heilige koeien (de staalbedrijven en de mijnen) er vanzelfsprekend waren.
En dat is natuurlijk de fout van de vlamingen. Wat heeft de waalse regering tegen gehouden om de nodige infrastructuur aan te leggen, investeerders aan te trekken,
de universiteit erbij te betrekken, startende bedrijven financieel wat te steunen,
enz..enz.
Je kan dat toch niet aan de minder ideale locatie wijten zeker.
Pavell is offline  
Oud 18 mei 2005, 11:25   #51
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Oh, je vraag was dus niet serieus bedoeld. Gewoon een provocatietje, dacht het al.

Egidius
De vraag was wel degelijk serieus bedoeld, alleen de reactie op jouw provocatietje niet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 18 mei 2005, 11:26   #52
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavell
En dat is natuurlijk de fout van de vlamingen. Wat heeft de waalse regering tegen gehouden om de nodige infrastructuur aan te leggen, investeerders aan te trekken,
de universiteit erbij te betrekken, startende bedrijven financieel wat te steunen,
enz..enz.
Je kan dat toch niet aan de minder ideale locatie wijten zeker.
Aan de economische toestand in het algemeen?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 18 mei 2005, 11:30   #53
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
De vraag was wel degelijk serieus bedoeld.
Buiten taalgebruik...

Je verwacht dus een boel reacties, de ene al onderlegder dan de andere, waarna je de boel van tafel veegt en doodleuk komt klagen: zie je wel dat niemand mij het cultureel verschil tussen Walen en Vlamingen (buiten taalgebruik) kan uitleggen. Ik begin je recept te leren.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 18 mei 2005, 11:33   #54
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavell
En dat is natuurlijk de fout van de vlamingen. Wat heeft de waalse regering tegen gehouden om de nodige infrastructuur aan te leggen, investeerders aan te trekken,
de universiteit erbij te betrekken, startende bedrijven financieel wat te steunen,
enz..enz.
Je kan dat toch niet aan de minder ideale locatie wijten zeker.
Beste vriend,

U moet de impact van de crisis toch niet onderschatten. Terwijl Vlaanderen al investeerde in technologische bedrijven, had Wallonië nog grote staalbedrijven. Niemand had ooit verwacht dat de economische toestand op zo'n korte tijd volledig zou omslaan, en dat bijna al deze bedrijven zouden failliet gaan, of serieus afslanken.
Toch klimt Wallonië vandaag, langzaam maar zeker, maar onherroepelijk uit een dal. Het gaat nog langzaam, maar wat wil je als je de controle op werkloosheid regionaliseert en dus overlaat aan de PS.

Overigens, behoort Waals-Brabant ook tot Wallonië? Deze provincie is niet socialistisch, maar liberaal gezind, en is economisch even sterk als Vlaams-Brabant: de lonen zijn er gelijk, de werkloosheid ook, enz. Waals-Brabant is economisch sterker dan heel wat Vlaamse regio's. Wallonië is economisch gezien dus geen homogeen geheel.
Patriot! is offline  
Oud 18 mei 2005, 11:41   #55
Pavell
Partijlid
 
Geregistreerd: 28 april 2005
Berichten: 243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Beste vriend,

U moet de impact van de crisis toch niet onderschatten. Terwijl Vlaanderen al investeerde in technologische bedrijven, had Wallonië nog grote staalbedrijven. Niemand had ooit verwacht dat de economische toestand op zo'n korte tijd volledig zou omslaan, en dat bijna al deze bedrijven zouden failliet gaan, of serieus afslanken.
Toch klimt Wallonië vandaag, langzaam maar zeker, maar onherroepelijk uit een dal. Het gaat nog langzaam, maar wat wil je als je de controle op werkloosheid regionaliseert en dus overlaat aan de PS.

Overigens, behoort Waals-Brabant ook tot Wallonië? Deze provincie is niet socialistisch, maar liberaal gezind, en is economisch even sterk als Vlaams-Brabant: de lonen zijn er gelijk, de werkloosheid ook, enz. Waals-Brabant is economisch sterker dan heel wat Vlaamse regio's. Wallonië is economisch gezien dus geen homogeen geheel.
Hoezo had niemand verwacht dat de economische situatie zo snel zou omslaan. Ja, de PS is een groot probleem.
Dat vlaams/waals brabant maakt deel uit van de communautaire kwesties.
Ik vraag per definitie geen splitsing, wel gewoon een stop aan de verfransing van Vlaanderen. Dat is toch geen overdreven eis zeker?
Als dat niet kan aangehouden worden ondersteun ik een totale splitsing.
Pavell is offline  
Oud 18 mei 2005, 11:41   #56
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Patriot heeft gelijk:
Hij neemt zelfs al jouw uitdrukkingen letterlijk over:

Raf in http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=39

Citaat:
Wallonië is het rijkste gewest als het gaat over natuur...
Patriot! in http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=44

Citaat:
Wallonië is de rijkste regio als het gaat over natuur
Fascinerend. Zou hij ... neueueueueh!

Egidius
Egidius is offline  
Oud 18 mei 2005, 11:43   #57
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Hij neemt zelfs al jouw uitdrukkingen letterlijk over:

Raf in http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=39



Patriot! in http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=44



Fascinerend. Zou hij ... neueueueueh!

Egidius
We parafraseren beiden de tekst van slegie over Limburg, waarin deze die woorden gebruikt.
Beste Egidius, discussieert u mee? Of ga je Raf nog wat uitmaken? Doe maar hoor, maar dan kan ik u niet serieus nemen als debater.

Laatst gewijzigd door Patriot! : 18 mei 2005 om 11:50.
Patriot! is offline  
Oud 18 mei 2005, 11:47   #58
Boerke Naas
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Of ga je Raf nog wat uitmaken? Doe maar hoor, maar dan kan ik u niet serieus nemen als debater.
Niet mooi hé van Egidius. Schelden dat is het domein van de BUB. Daar moeten ze afblijven.
Boerke Naas is offline  
Oud 18 mei 2005, 11:48   #59
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Wallonië is het rijkste gewest als het gaat over natuur...
dat is een feit en maar goed ook .

maar limburgers leggen hun mening en wil niet op aan de rest van vlaanderen en dat is iets wat je van de franstaligen niet kunt zeggen hé
slegie is offline  
Oud 18 mei 2005, 11:49   #60
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Doe maar hoor, maar dan kan ik u niet serieus nemen als debater.
Beste Patriot!, hoe u mij bekijkt is in essentie uw zaak. U bent net als ik een onafhankelijk individu en u heeft op dit forum genoeg elementen om een gefundeerd oordeel te vellen.

Daar ga ik mij dus niet mee moeien.

Egidius
Egidius is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be