Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

 
 
Discussietools
Oud 17 mei 2005, 17:30   #41
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Overigens, Egidius, welk persoonlijk nadeel ondervind je wanneer de Franstalige buurman voor een Franstalige lijst kan stemmen?
Waarom wil jij Franstaligen het recht ontnemen op Franstalige lijsten te stemmen? Ik meen dat de Raad van Europa dit niet zal aanvaarden, hoor.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 17 mei 2005, 17:32   #42
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
U zal bedoelen, de antiliberale, rechts-reactionaire oppositiestroming!
Ja, ik bedoel de liberale, conservatieve en Vlaamsgezinde stroming. Wat zou een liberaal anders kunnen zijn?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 17 mei 2005, 17:33   #43
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Mag ik er toch eventjes op wijzen dat ik als liberaal totaal niet al te conservatief ben, wel integendeel!
__________________
was ik maar een traan dan werd ik geboren in je ogen , kon ik leven op je wangen en zou ik sterven op je lippen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline  
Oud 17 mei 2005, 17:34   #44
despeRRado
Burger
 
despeRRado's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2005
Berichten: 182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Ja, ik bedoel de liberale, conservatieve en Vlaamsgezinde stroming. Wat zou een liberaal anders kunnen zijn?

Egidius
Belgicistisch, kleinburgerlijk en hypocriet ?
__________________
Hoe oorverdovend zou het gejammer zijn, als dom zijn pijn deed...
despeRRado is offline  
Oud 17 mei 2005, 17:38   #45
Pol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 23 februari 2003
Berichten: 966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! -Gewoon
BELGIË IS VANDAAG UNITAIR!
Weg met de gewesten, leve het ondeelbare België!
Misschien kan VLD een kartel aangaan met BUB. Die kunnen de ontevreden partijleden op hun plichten wijzen en dan zijn er nog die alle lof kunnen betuigen aan de grote VLD-ers Numero Uno-De Waal- De Croo! Alle drie hebben ze geen kaas gegeven van federalisatie of gelijke rechten voor Vlamingen. Dan staat Guy's politieke vader Willy De Clercq niet meer alleen om te herinneren aan roemrijke liberale verkiezingen onder de Belgische Vlag. Toen volgden de kiezers niet echt, maar nu zijn ze er misschien rijp voor ! Dat allemaal kunt ge alleen maar zien bij het Verhofstadt's Leugenachtig Denken !
Pol is offline  
Oud 17 mei 2005, 17:48   #46
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Waar moet ik als liberaal naar toe?? Dat begin ik me meer en meer af te vragen.
Alleszins één iemand heeft een enorm zware verantwoordelijkheid te dragen voor de teloorgang van de VLD en de komende ongemeen zware verkiezingsnederlaag...
Juist ja GV; ik spreek zijn naam voorlopig liever niet volledig uit.

Zijn er alternatieven voor een liberaal maar waarvoor het VB volledig uitgesloten is?
Ik zou zeggen n-va, en dat meen ik...
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 17 mei 2005, 18:18   #47
Flandriar
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 20 maart 2005
Berichten: 368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Mag ik er toch eventjes op wijzen dat ik als liberaal totaal niet al te conservatief ben, wel integendeel!
Zoals C uit W hierboven stelt: n-va. Volgens Trends had de n-va in 2003 het meest liberale programma en zij nemen bovendien helemaal geen conservatieve standpunten in op het ethische vlak. Verre van zelfs.
__________________
[size=2][size=1]
[/size]
[/size]
Flandriar is offline  
Oud 17 mei 2005, 18:27   #48
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Overigens, Egidius, welk persoonlijk nadeel ondervind je wanneer de Franstalige buurman voor een Franstalige lijst kan stemmen?
Kom eens een jaartje in de BH van V wonen ... wedden dat U na een aantal weken al terug wil?
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!

Laatst gewijzigd door Gun : 17 mei 2005 om 18:31.
Gun is offline  
Oud 17 mei 2005, 18:28   #49
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flandriar
Zoals C uit W hierboven stelt: n-va. Volgens Trends had de n-va in 2003 het meest liberale programma en zij nemen bovendien helemaal geen conservatieve standpunten in op het ethische vlak. Verre van zelfs.
NV-A begint mij ook steeds meer te bekoren ...
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline  
Oud 17 mei 2005, 18:30   #50
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Sinds wanneer is de splitsing van B-H-V in mijn belang? Ik heb daar geen enkel belang bij!!
U toont steeds meer de individuslistische, egoïstische instelling die ook Verhofstad ten toon spreidt. De opgang en teloorgang van de VLD loopt trouwens volledig synchroon met deze van Verhofstad.
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline  
Oud 17 mei 2005, 18:39   #51
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Mag ik er toch eventjes op wijzen dat ik als liberaal totaal niet al te conservatief ben, wel integendeel!
Tja, Bartje, ge zijt ook gene gemakkelijke hé. Als je liberaal en progressief bent, dan ben je bij de VLD goed af, denk ik. Als je ook nog een beetje Vlaamsgezind zou zijn, dan heb ik geen oplossing voor jou...

Egidius
Egidius is offline  
Oud 17 mei 2005, 18:43   #52
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Ik zou zeggen n-va, en dat meen ik...
Er is niets liberaals aan de NVA. Als het op de rechten van het individu en de democratie aankomt, dan neigt de NVA naar links. Noteer dat de NVA de enige Vlaamse partij is die de invoering van het bindend referendum op volksinitiatief om ideologische redenen verwerpt, en die verwerping zeer uitgebreid motiveert in haar programmateksten. Dat alleen al lijkt me een zeer onliberale houding.

Egidius

Laatst gewijzigd door Egidius : 17 mei 2005 om 18:44.
Egidius is offline  
Oud 17 mei 2005, 18:46   #53
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
Kom eens een jaartje in de BH van V wonen ... wedden dat U na een aantal weken al terug wil?
Trollen voeden maakt ze alleen maar dikker, Gun. Ge bevestigt nog maar eens dat ge te goed zijt voor deze wereld, en in elk geval voor dit forum.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 17 mei 2005, 18:52   #54
dolfke
Vreemdeling
 
dolfke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2005
Berichten: 37
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
Kom eens een jaartje in de BH van V wonen ... wedden dat U na een aantal weken al terug wil?
Huisjesmelkers heb je overal, heb altijd graag in Brussel en rand gewoond, de prijzen zijn niet meer te doen. Wat gaat een taalkwestie daaraan veranderen ?
dolfke is offline  
Oud 17 mei 2005, 18:55   #55
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Er is niets liberaals aan de NVA. Als het op de rechten van het individu en de democratie aankomt, dan neigt de NVA naar links. Noteer dat de NVA de enige Vlaamse partij is die de invoering van het bindend referendum op volksinitiatief om ideologische redenen verwerpt, en die verwerping zeer uitgebreid motiveert in haar programmateksten. Dat alleen al lijkt me een zeer onliberale houding.

Egidius
Het is één van de eerste keren maar ... Deze keer ben ik het niet volmondig eens met één uwer posts ... Ik ken het programma van de NV-A (nog) niet maar kan het moeilijk eens zijn met uw linkse evaluatie ... Ook in hun beginselverklaring vind ik geen linkse link.
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline  
Oud 17 mei 2005, 18:57   #56
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dolfke
Huisjesmelkers heb je overal, heb altijd graag in Brussel en rand gewoond, de prijzen zijn niet meer te doen. Wat gaat een taalkwestie daaraan veranderen?
Ga eens op zoek naar een antwoord op deze vraag en u komt zo bij de reden waarom!!!
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline  
Oud 17 mei 2005, 19:13   #57
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
Het is één van de eerste keren maar ... Deze keer ben ik het niet volmondig eens met één uwer posts ... Ik ken het programma van de NV-A (nog) niet maar kan het moeilijk eens zijn met uw linkse evaluatie ... Ook in hun beginselverklaring vind ik geen linkse link.
De nadruk ligt op de (volks-)gemeenschap. Dat lijkt me een collectivistische instelling, bedje waarin trouwens het Belang ook ziek is. Voor een liberaal ligt de nadruk op de soevereiniteit van het individu.

Heeft u ook hun radicale afwijzing van democratisering gelezen?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 18 mei 2005, 11:33   #58
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Economisch gezien is de n-va misschien wel liberaler dan de VLD ... maar die zijn op dat vlak wel een beetje aan het compenseren voor hun ongelooflijke platbroekerigheid in andere zaken.(van b-hv tot het vreemdelingenstemrecht etc).
ilfalco is offline  
Oud 19 mei 2005, 14:39   #59
jjohanvdb
Gouverneur
 
jjohanvdb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Berichten: 1.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lenca
Ze hebben nog nooit mee in de regering gezeten. Dus ik kan niet zeggen dat ze schadelijk zijn voor mijn belangen. Er gebeuren nu ook dingen bij de pc die schadelijk zijn voor mijn belangen en vlaanderen.
Ik blijf het onrechtvaardig vinden dat een partij met zoveel kiezers niet mag mee regeren.
Ze gaan in ieder geval tegen MIJN belangen in als kosmopoliet. Alles wat ik graag heb: schoonheid, intelligentie, durf, innovatie, multiculturaliteit, verfijning, willen zij vernietigen.
jjohanvdb is offline  
Oud 19 mei 2005, 14:43   #60
jjohanvdb
Gouverneur
 
jjohanvdb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Berichten: 1.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
Kom eens een jaartje in de BH van V wonen ... wedden dat U na een aantal weken al terug wil?
Waarom woont U er dan? Ik denk eerder naar Brussel te gaan als ik ooit naar België terugkom. Dat is de enige plaats van België waar je een klein beetje kosmopolitisme kunt genieten.
jjohanvdb is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be