Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

 
 
Discussietools
Oud 17 mei 2005, 19:13   #1
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard Vlaams-nationalisten zijn anarchisten

De VL'ers zijn op één ding uit: keet schoppen. BHV is zo'n middel dat ze gebruikt hebben om hun hobby te bedrijven. Het zijn echte anarchisten. Dat leiden we vooral af uit hun mening, die haaks staat op de wil van de bevolking. (bv.: BHV is regeringscrisis waard <-> BHV is géén regeringscrisis waard)

Door middel van crisispolitiek, trachten ze het land te destabiliseren waarop ze hun walgelijke slag denken te slaan: de creatie van een onafhankelijk Vlaanderen. Ik mag er niet aan denken dat 96 % van de Vlamingen gedwongen wordt om de Vlaamse nationaliteit aan te nemen.

We moeten anticiperen op hun zielige acties, en toekomstige bijna-crisissen voorkomen. Gelukkig heeft Verhofstadt het tijdig binnen de juiste banen kunnen leiden, met labielere politiekers had het erger kunnen aflopen!

Zeg nee tegen het Vlaams-nationalisme! Zeg nee tegen de N-VA! Zeg neen tegen VB!

Stem B.U.B. www.belgischeunie.Be
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 17 mei 2005, 19:18   #2
Boerke Naas
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 175
Standaard

Wat een logica. Yanneke zegt dat de VL'ers op één ding uit zijn, en dat is keet schoppen. Maar toch is het besluit hij : Zeg nee tegen het Vlaams-nationalisme! Zeg nee tegen de N-VA! Zeg neen tegen VB!

Dement zijn op jonge leefdtijd is toch wel zeer erg.
Boerke Naas is offline  
Oud 17 mei 2005, 19:20   #3
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boerke Naas
Wat een logica. Yanneke zegt dat de VL'ers op één ding uit zijn, en dat is keet schoppen. Maar toch is het besluit hij : Zeg nee tegen het Vlaams-nationalisme! Zeg nee tegen de N-VA! Zeg neen tegen VB!

Dement zijn op jonge leefdtijd is toch wel zeer erg.
Juist omdat het onruststokers zijn, die de franstaligen al jaar en dag bestoken, moeten we het een halt toeroepen.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 17 mei 2005, 19:21   #4
Boerke Naas
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Juist omdat het onruststokers zijn, die de franstaligen al jaar en dag bestoken, moeten we het een halt toeroepen.
Och gottekes, ze bestoken de franstaligen. Bedoel je die dieven van de PS en het FDF?
Boerke Naas is offline  
Oud 17 mei 2005, 19:27   #5
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boerke Naas
Och gottekes, ze bestoken de franstaligen. Bedoel je die dieven van de PS en het FDF?
Nee, die bestook ik ook. Het zijn jullie "Brothers in crime".
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'

Laatst gewijzigd door Yann : 17 mei 2005 om 19:27.
Yann is offline  
Oud 17 mei 2005, 19:35   #6
Boerke Naas
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Nee, die bestook ik ook. Het zijn jullie "Brothers in crime".
Hier toch nooit.
Boerke Naas is offline  
Oud 17 mei 2005, 19:54   #7
despeRRado
Burger
 
despeRRado's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2005
Berichten: 182
Standaard

Wie zijn in godsnaam de VL'ers ? En trouwens, yanntje, 100% van de Vlamingen zal de Vlaamse nationaliteit krijgen als de secessie een feit wordt, of schat je het aantal Vlaamse Brusselaars dat misschien buiten de Vlaamse republiek zal vallen op 4 % ?
__________________
Hoe oorverdovend zou het gejammer zijn, als dom zijn pijn deed...
despeRRado is offline  
Oud 17 mei 2005, 20:08   #8
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door despeRRado
Wie zijn in godsnaam de VL'ers ? En trouwens, yanntje, 100% van de Vlamingen zal de Vlaamse nationaliteit krijgen als de secessie een feit wordt, of schat je het aantal Vlaamse Brusselaars dat misschien buiten de Vlaamse republiek zal vallen op 4 % ?
Nee, volgens diverse peilingen is 4 % van de Vlamingen voor de splitsing van België. Of kan u mij 1 peiling geven die in het voordeel van de flaminganten spreekt?
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 17 mei 2005, 20:08   #9
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boerke Naas
Hier toch nooit.
U zit hier dan ook nog niet zo lang, om daar al een oordeel over te kunnen vellen. Of wel?
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 17 mei 2005, 20:13   #10
despeRRado
Burger
 
despeRRado's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2005
Berichten: 182
Standaard

Ah, eindelijk heb ik een BUB'er te pakken voor een dialoog

Het kan best zijn dat een of andere peiling uitwijst dat slechts 4% wakker ligt van de Vlaamse nationaliteit, maar als men eens een enquête zou houden met de vraag of men liever bestuurd wordt door taalgenoten die men allemaal rechtstreeks kan verkiezen of men daarentegen gebukt wil gaan onder het voortdurende dictaat van de Franstaligen in de federale regering, dan zal de uitslag m.i. heel anders zijn.

De Vlaamse regering scoorde totnogtoe onder Leterme significant beter dan de beestenboel van VRHFSTDT als het om "vertrouwen van de burger" ging. Die peiling zegt voor mij veel meer dan de vraag of mensen zich eerder Vlaming dan Belg voelen.
__________________
Hoe oorverdovend zou het gejammer zijn, als dom zijn pijn deed...
despeRRado is offline  
Oud 17 mei 2005, 20:22   #11
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door despeRRado
Ah, eindelijk heb ik een BUB'er te pakken voor een dialoog

Het kan best zijn dat een of andere peiling uitwijst dat slechts 4% wakker ligt van de Vlaamse nationaliteit, maar als men eens een enquête zou houden met de vraag of men liever bestuurd wordt door taalgenoten die men allemaal rechtstreeks kan verkiezen of men daarentegen gebukt wil gaan onder het voortdurende dictaat van de Franstaligen in de federale regering, dan zal de uitslag m.i. heel anders zijn.
Ja logisch, omdat de vraagstelling niet klopt, en oneerlijk is.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 17 mei 2005, 20:27   #12
despeRRado
Burger
 
despeRRado's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2005
Berichten: 182
Standaard

Laat dan de vraag zijn "stelt u meer vertrouwen in de Vlaamse dan in de federale regering ?". Was die vraag gesteld voor het BHV-debacle, dan zouden de ja-antwoorden wel wat hoger liggen dan 4% en misschien zelfs de meerderheid uitmaken. Door de houding van de VLD, die de Vlaamse regering ostentatief als speeltuin van VRHFSTDT behandelt, is die vraag helaas nu zwaar gehypotheceerd omdat beide regeringen er op dit ogenblik niks van bakken.
__________________
Hoe oorverdovend zou het gejammer zijn, als dom zijn pijn deed...
despeRRado is offline  
Oud 17 mei 2005, 20:28   #13
sfbtkm2
Lokaal Raadslid
 
sfbtkm2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2003
Berichten: 342
Standaard

Citaat:
BHV is regeringscrisis waard <-> BHV is géén regeringscrisis waard
Als een idioot ervan overtuigd was dat hij BHV kon splitsen en nu crasht over dit dossier, dan is dat inderdaad een regeringscrisis waard omdat niet alleen BHV maar vooral de geloofwaardigheid van de federale regering op het spel staat.
__________________
Zelfs de meest briljante monoloog kan de dialoog niet vervangen (Chinua Achebe)
sfbtkm2 is offline  
Oud 17 mei 2005, 20:38   #14
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

De flaminganten zijn de schuld van alles, vooral van deze walgelijke crisis!!!
Patriot! is offline  
Oud 17 mei 2005, 20:38   #15
khaled
Schepen
 
Geregistreerd: 14 juli 2003
Berichten: 461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Nee, volgens diverse peilingen is 4 % van de Vlamingen voor de splitsing van België. Of kan u mij 1 peiling geven die in het voordeel van de flaminganten spreekt?
http://www.gerolfannemans.be/artikel...?id=169&cat=13

En nu niet zagen dat de bron verdacht is, ik geef ten minste een bron. Jij spreekt enkel van 'diverse peilingen' waarvan ik er geen enkele kan terugvinden... Misschien toch maar een lijstje posten? Bovendien spreekt Annemans over een peiling in 'De Morgen'...

Ik denk dat uw kroontje teveel spant...
__________________
NOBODY expects the Spanish Inquisition! Our chief weapon is surprise!
...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no...
http://orangecow.org/pythonet/the-sp...quisition.html
khaled is offline  
Oud 17 mei 2005, 20:45   #16
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door khaled
http://www.gerolfannemans.be/artikel...?id=169&cat=13

En nu niet zagen dat de bron verdacht is, ik geef ten minste een bron. Jij spreekt enkel van 'diverse peilingen' waarvan ik er geen enkele kan terugvinden... Misschien toch maar een lijstje posten? Bovendien spreekt Annemans over een peiling in 'De Morgen'...

Ik denk dat uw kroontje teveel spant...
Jong jong jong.

Ik heb het wel over officiële peilingen hé! Geen vervalste poll's op de site van één of andere VB'er.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 17 mei 2005, 20:50   #17
khaled
Schepen
 
Geregistreerd: 14 juli 2003
Berichten: 461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Jong jong jong.

Ik heb het wel over officiële peilingen hé! Geen vervalste poll's op de site van één of andere VB'er.
Read again, dumbo.
Annemans heeft het over een peiling in 'De Morgen'. Volgens jou waarschijnlijk de partijkrant van het Vlaams Belang zekers...

En waar is die lijst met officiële peilingen ?
Ik denk eerder dat jou 4% peiling zich situeert ter hoogte van je linkerduim.
__________________
NOBODY expects the Spanish Inquisition! Our chief weapon is surprise!
...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no...
http://orangecow.org/pythonet/the-sp...quisition.html
khaled is offline  
Oud 17 mei 2005, 21:00   #18
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door khaled
Read again, dumbo.
Annemans heeft het over een peiling in 'De Morgen'. Volgens jou waarschijnlijk de partijkrant van het Vlaams Belang zekers...

En waar is die lijst met officiële peilingen ?
Ik denk eerder dat jou 4% peiling zich situeert ter hoogte van je linkerduim.
De bewijslast ligt bij u kerel. Ik heb geen zin om een resumé te maken van alle peilingen. Bewijs jij gewoon dat ze niet allemaal in het nadeel van een onafhankelijk Vlaanderen spreken.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 17 mei 2005, 21:01   #19
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door khaled
Read again, dumbo.
Annemans heeft het over een peiling in 'De Morgen'. Volgens jou waarschijnlijk de partijkrant van het Vlaams Belang zekers...

En waar is die lijst met officiële peilingen ?
Ik denk eerder dat jou 4% peiling zich situeert ter hoogte van je linkerduim.
Die vier procent peiling is de meest recente peiling. U vindt er hier genoeg topics over. De peiling maakte ons duidelijk dat 86 % van de Vlamingen pro België zijn, 10 % neutraal, en 4 % flamimbino's.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 17 mei 2005, 21:07   #20
despeRRado
Burger
 
despeRRado's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2005
Berichten: 182
Standaard

Yann reageert wel heel selectief. Uit die bewuste peiling zal af te leiden zijn dat 86% niet per se contra België is, maar of ze dan ook pro België zijn is nog maar de vraag. Er bestaat nog zoiets als onverschilligheid of berusting die zich niet per se vertaalt in een onthouding.

En nogmaals, een opiniepeiling over de betrouwbaarheid van de Vlaamse en de federale regering is veel relevanter dan de vraag naar een favoriet gevoel bij de mensen.
__________________
Hoe oorverdovend zou het gejammer zijn, als dom zijn pijn deed...

Laatst gewijzigd door despeRRado : 17 mei 2005 om 21:08.
despeRRado is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be