Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

 
 
Discussietools
Oud 18 mei 2005, 19:21   #21
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
"We laten de Vlamingen niet in de steek"
Dat ze zich dan bezighouden met andere zaken ipv alles te laten blokkeren door BHV.
Het Skill Effect is offline  
Oud 18 mei 2005, 19:30   #22
Pavell
Partijlid
 
Geregistreerd: 28 april 2005
Berichten: 243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ga elders zeveren. De taalwetten worden zeer goed toegepast. Maar voor u zal het nooit goed genoeg zijn. Klagen en zagen. Dat is Vlaams-nationalist zijn vandaag.
Brabbel maar verder. Ik heb al eens vermeld, ga naar Zwitserland naar een taalgrens, vb Wallis/Valais. Ga bvb 20 km van die grens weg en zoek naar de andere taal in het gewone straatbeeld.

Hoe ver ligt Zemst van Brussel ?
Loop daar wat rond.

Opgelet, toeristen uitgesloten natuurlijk.

U loop met oogkleppen op Hans1.
trouwens ... is hans1 = Hans die een ban gekregen heeft?
Pavell is offline  
Oud 18 mei 2005, 19:32   #23
Pavell
Partijlid
 
Geregistreerd: 28 april 2005
Berichten: 243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boerke Naas
Ik ben als N-VAer diep ontgoocheld. Federaal plegen VLD en SPa woordbreuk, en op Vlaams niveau doen CD&V en N-VA juist het zelfde. En nu weer wat leuteren over maatregelen die de verfransing moeten tegen gaan. Jongens wat een bende zeikerds.
De geloofwaardigheid van de N-VA is nu wel kompleet weg. Destijds was er de VU. En de Vlamingen hadden hoop, tot Hugo Schiltz de Vlamingen verkocht in het Egmontpakt voor een ministerportefeuille. Gevolg de VU werd gehalveerd en het VB ontstont. Dan kwam Bert Anciaux. En weer werd de VU gehalveerd door zijn toegevingen tijdens het Lambermont akkoord. Zo werd erfgenaam N-VA geboren.
Maar ook de erfgenamen geven toe en verkopen hun ziel niettegenstaande mooie kiesbeloften.
Heren De Wever en Bourgeois, waarom? Waar blijft de rechtlijnigheid? Waar blijft de fierheid?
In 1963 zei de CVP na de zoveelste toegevingen en het verkwanselen van de Vlaamse meerderheid "met spijt in het hart en voor de allerlaatste keer"
Jammer genoeg zeg ik nu "met spijt in het hart en voor de eerste keer" stem ik bij de volgende verkiezingen VB.
Ik kan uw teleurstelling zeer goed begrijpen.
Pavell is offline  
Oud 18 mei 2005, 19:35   #24
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Filip Dewinter heeft het over een 'dode mus'.


Maar wat zei hij niet?
Wie is eigenijk die 'dode mus'?

Citaat:
Rara, wie is de dode mus?
Je moet eens prentjes van dode mussen opzoeken via google.

Wie zie je daar dan verschijnen???

Dan zie je enkele foto's waaronder deze: DODE MUS !!!



Blijkbaar heeft de eigenbelangcensuurdienst toch z'n werk gedaan, maar de topic toont aan wie de 'dode mus' is.

Laatst gewijzigd door Het Skill Effect : 18 mei 2005 om 19:36.
Het Skill Effect is offline  
Oud 18 mei 2005, 19:54   #25
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

dit is gewoon een complete farce die dient om het gezicht te redden. In de praktijk heeft men al 100 keer aangekondigd dat men een vlaamse politiek ging voeren in de rand. En de verfransing gaat steeds verder. Ronduit belachelijk is ook de houding van de n-va die zegt dat het vertrouwen helemaal terug is... En ja uit wat moet dat dan bwel blijken vraag ik me af. Aan dat schaamlapje ofwat. En dan die reactes van Somers :" we zijn allemaal zeer gefrustreerd dat B-H-V niet gesplitst is". En dat het vreemdelingenstemrecht er is ook zeker...
ilfalco is offline  
Oud 18 mei 2005, 19:58   #26
Pavell
Partijlid
 
Geregistreerd: 28 april 2005
Berichten: 243
Standaard

Ilfalco, troost U en den aan de bollekeskermis in 2007.
Pavell is offline  
Oud 19 mei 2005, 00:06   #27
leeuwenhart
Banneling
 
 
leeuwenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2004
Berichten: 671
Standaard

blijkbaar zitten de franstaligen wel met een ei in hun broek ontrent de regeerverklaring:

FDF vraagt hulp andere Franstaligen
wo 20:43 u. bron: vrtnieuws.net


FDF-voorzitter Olivier Maingain roept
de Franstalige Gemeenschap op om de
Franstaligen in de rand rond Brussel te
beschermen.

Volgens hem heeft de Vlaamse regering
het gemunt op de rechten van anders-
taligen in de rand. "De Vlaamse
regering loopt achter het extremisme
van Vlaams Belang" zegt hij.

Maingain roept de andere Franstalige
partijen op om samen de Vlaamse initia-
tieven in de rand te evalueren en
"schendingen van de rechten van de
Franstaligen vaststelt".

Desnoods moeten ze schendingen aankla-
gen bij de Raad van Europa, zegt hij.
leeuwenhart is offline  
Oud 19 mei 2005, 00:21   #28
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

De zaak was verloren toen SP.A en VLD grote uitverkoop begonnen op het overleg met de franstaligen. Ik had nooit verwacht dat ze daar zo ver in hadden durven gaan, maar blijkbaar...

Nu als N-VA uit de Vlaamse regering stappen heeft als resultaat

-6 roependen in de woestijn extra
-op het communautair forum worden de grootste Vlaamse nederlagen geincasseerd sinds jaren als men de eerste twee punten van de agenda gaat uitvoeren

a) constitutionele autonomie voor Brussel
b) paritaire senaat

-in 2007 de slechtst denkbare splitsing in de maag gesplitst krijgen omdat ze er snel vanaf willen en niemand nog op tafel zal slaan om dat te verhinderen

Wat het NIET als resultaat zal hebben is dat BHV gesplitst zal worden of Vlaanderen er beter van zal worden. Dan vind ik wat er nu door de N-VA uit de brand gesleept is meegenomen. Afwachten wat de uitvoering zal brengen.
zorroaster is offline  
Oud 19 mei 2005, 00:26   #29
Flandriar
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 20 maart 2005
Berichten: 368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boerke Naas
Ik ben als N-VAer diep ontgoocheld. (...)
Jammer genoeg zeg ik nu "met spijt in het hart en voor de eerste keer" stem ik bij de volgende verkiezingen VB.
Daargelaten of u al dan niet een dubbelaccount bent, als extreemrechts en homofoob type hoort u er thuis en ik snap niet waarom u (zogezegd?) ooit n-va heeft gestemd!
__________________
[size=2][size=1]
[/size]
[/size]
Flandriar is offline  
Oud 19 mei 2005, 00:31   #30
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
De zaak was verloren toen SP.A en VLD grote uitverkoop begonnen op het overleg met de franstaligen. Ik had nooit verwacht dat ze daar zo ver in hadden durven gaan, maar blijkbaar...

Nu als N-VA uit de Vlaamse regering stappen heeft als resultaat

-6 roependen in de woestijn extra
-op het communautair forum worden de grootste Vlaamse nederlagen geincasseerd sinds jaren als men de eerste twee punten van de agenda gaat uitvoeren

a) constitutionele autonomie voor Brussel
b) paritaire senaat

-in 2007 de slechtst denkbare splitsing in de maag gesplitst krijgen omdat ze er snel vanaf willen en niemand nog op tafel zal slaan om dat te verhinderen

Wat het NIET als resultaat zal hebben is dat BHV gesplitst zal worden of Vlaanderen er beter van zal worden. Dan vind ik wat er nu door de N-VA uit de brand gesleept is meegenomen. Afwachten wat de uitvoering zal brengen.
Dus als NVA in de Vlaamse Executieve blijft, komt er geen paritaire Senaat? Ik geloof er wel niks van, maar mocht het zo zijn: blijf dan maar mooi zitten...
Patriot! is offline  
Oud 19 mei 2005, 05:43   #31
Isegrim
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2004
Berichten: 325
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
De zaak was verloren toen SP.A en VLD grote uitverkoop begonnen op het overleg met de franstaligen. Ik had nooit verwacht dat ze daar zo ver in hadden durven gaan, maar blijkbaar...

Nu als N-VA uit de Vlaamse regering stappen heeft als resultaat

-6 roependen in de woestijn extra
-op het communautair forum worden de grootste Vlaamse nederlagen geincasseerd sinds jaren als men de eerste twee punten van de agenda gaat uitvoeren

a) constitutionele autonomie voor Brussel
b) paritaire senaat

-in 2007 de slechtst denkbare splitsing in de maag gesplitst krijgen omdat ze er snel vanaf willen en niemand nog op tafel zal slaan om dat te verhinderen

Wat het NIET als resultaat zal hebben is dat BHV gesplitst zal worden of Vlaanderen er beter van zal worden. Dan vind ik wat er nu door de N-VA uit de brand gesleept is meegenomen. Afwachten wat de uitvoering zal brengen.
Inderdaad, als er geen resultaten voor Vlaanderen behaald worden, dan kan de nva beter in de regering blijven zitten. En als je dat niet gelooft, maken we je wel iets anders wijs.
Isegrim is offline  
Oud 19 mei 2005, 08:52   #32
Boerke Naas
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isegrim
Inderdaad, als er geen resultaten voor Vlaanderen behaald worden, dan kan de nva beter in de regering blijven zitten. En als je dat niet gelooft, maken we je wel iets anders wijs.
Had CD&V/N-VA echt op hun strepen gestaan, dan hadden ze VLD uit de Vlaamse regering gezwierd en ingewisseld voor het VB of desnoods voor Groen!. Niets dan voordelen: de VLD snapt dan dat ze niet eindeloos en ongestraft de Vlamingen kan blijven bedriegen, de federale greep op de Vlaamse regering vermindert (omdat slechts de helft -de beste helft- van paars dan in de Vlaamse regering zit), en we moeten ons Vlaams geld niet weggooien aan nutteloze prestigeprojecten zoals de belastingsverlagingen. Maar blijkbaar accepteren CD&V/N-VA dat de Vlaamse afdeling van MR/FDF in de Vlaamse regering zit, en kan Verhofstadt ongestoord zijn pitbull Ceysens uitlaten tegen de Vlaamse regering. Vlaanderen heeft in 2004 expliciet tégen de VLD gekozen, en dus horen ze niet thuis in de regering.

En voor de N-VA is het beter volgende keer met 12 aan de kant te staan dan met 3 in de regering te zitten.

Laatst gewijzigd door Boerke Naas : 19 mei 2005 om 08:53.
Boerke Naas is offline  
Oud 19 mei 2005, 08:55   #33
Boerke Naas
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flandriar
Daargelaten of u al dan niet een dubbelaccount bent, als extreemrechts en homofoob type hoort u er thuis en ik snap niet waarom u (zogezegd?) ooit n-va heeft gestemd!
Is ongetwijfeld ook onmogelijk dat u uberhaupt iets snapt.
Boerke Naas is offline  
Oud 19 mei 2005, 10:07   #34
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boerke Naas
Had CD&V/N-VA echt op hun strepen gestaan, dan hadden ze VLD uit de Vlaamse regering gezwierd en ingewisseld voor het VB of desnoods voor Groen!. Niets dan voordelen: de VLD snapt dan dat ze niet eindeloos en ongestraft de Vlamingen kan blijven bedriegen, de federale greep op de Vlaamse regering vermindert (omdat slechts de helft -de beste helft- van paars dan in de Vlaamse regering zit), en we moeten ons Vlaams geld niet weggooien aan nutteloze prestigeprojecten zoals de belastingsverlagingen. Maar blijkbaar accepteren CD&V/N-VA dat de Vlaamse afdeling van MR/FDF in de Vlaamse regering zit, en kan Verhofstadt ongestoord zijn pitbull Ceysens uitlaten tegen de Vlaamse regering. Vlaanderen heeft in 2004 expliciet tégen de VLD gekozen, en dus horen ze niet thuis in de regering.

En voor de N-VA is het beter volgende keer met 12 aan de kant te staan dan met 3 in de regering te zitten.
De nagel op de kop....

CDV/NVA hadden inderdaad de Vlaamse regering niet moeten verlaten : ze hadden de VLD moeten buiten gooien.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 19 mei 2005, 11:06   #35
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
De nagel op de kop....

CDV/NVA hadden inderdaad de Vlaamse regering niet moeten verlaten : ze hadden de VLD moeten buiten gooien.
Zijt ge terug "a-life and kicking" ? Alles werkt terug ?
Geertje is offline  
Oud 19 mei 2005, 11:25   #36
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ja, wie noemt er zich "boerke"? Sta dan ook niet versteld dat ze u een boer vinden...
Het is notabene u zelf die stelt dat al wie Nederlands spreekt maar achterlijke boeren zijn.


Oorspronkelijk bericht door Patriot!
Hij is misschien officieel Nederlandstalig, hij vind het Nederlands toch maar een taaltje van achterlijke boeren hoor...
daiwa is offline  
Oud 19 mei 2005, 12:08   #37
AVV
Gouverneur
 
AVV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: OVERPELT
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boerke Naas
Ik ben als N-VAer diep ontgoocheld. Federaal plegen VLD en SPa woordbreuk, en op Vlaams niveau doen CD&V en N-VA juist het zelfde. En nu weer wat leuteren over maatregelen die de verfransing moeten tegen gaan. Jongens wat een bende zeikerds.
De geloofwaardigheid van de N-VA is nu wel kompleet weg. Destijds was er de VU. En de Vlamingen hadden hoop, tot Hugo Schiltz de Vlamingen verkocht in het Egmontpakt voor een ministerportefeuille. Gevolg de VU werd gehalveerd en het VB ontstont. Dan kwam Bert Anciaux. En weer werd de VU gehalveerd door zijn toegevingen tijdens het Lambermont akkoord. Zo werd erfgenaam N-VA geboren.
Maar ook de erfgenamen geven toe en verkopen hun ziel niettegenstaande mooie kiesbeloften.
Heren De Wever en Bourgeois, waarom? Waar blijft de rechtlijnigheid? Waar blijft de fierheid?
In 1963 zei de CVP na de zoveelste toegevingen en het verkwanselen van de Vlaamse meerderheid "met spijt in het hart en voor de allerlaatste keer"
Jammer genoeg zeg ik nu "met spijt in het hart en voor de eerste keer" stem ik bij de volgende verkiezingen VB.

En weet dat ge niet de enige zult zijn, Boerke Naas!

Wat een farce!!

Door aan het cordon sanitair vast te houden, gaat het kartel terug met
die verraders verder werken.
Het resultaat hiervan ken je op voorhand.

Het kartel had zich anders als een geloofwaardige partij kunnen etaleren :
"Geen splitsing, dan ook geen Vlaamse regering meer"
Het zou het kartel geen windeieren gelegd hebben.
En iedereen weet, door het VB uit te sluiten, zullen de Vlamingen NOOIT
krijgen waar ze recht op hebben. NOOIT

Als ik dat uitgestreken gezicht van Bourgeois zie op 12 juni 2004 : "ZONDER SPLITSING BHV, STAPPEN WIJ NIET IN EEN VLAAMSE REGERING"
Dat hij dan nu verdorie de enige juiste conclusie trekt.

Weet ge, de Walen lachen in hun vuistje zolang Vlaanderen aan het CS vasthoudt.
Voor hun de verzekering dat alles blijft zoals het was.
Maar erger : voor de Vlaamse partijen is het CS de 'levensverzekering' om de postjes, wagen met chauffeur en minsisterportefeuilles onder elkaar te verdelen, zonder zich te moeten verantwoorden aan de kiezer.

Leterme : een héél kleine jongen : 5 minuten politieke moed, weet ge nog.


Ik walg van de huidige gang van zaken in de politiek.

Zoals Mr. Storme ooit stelde : ik voel me moreel verplicht voor het Vlaams Belang te stemmen (ivm met veroordeling)
Wel, ik denk dat veel Vlamingen met dit gevoel zitten. Voor mij niet gelaten!
__________________
AVV is offline  
Oud 19 mei 2005, 16:03   #38
leeuwenhart
Banneling
 
 
leeuwenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2004
Berichten: 671
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isegrim
Inderdaad, als er geen resultaten voor Vlaanderen behaald worden, dan kan de nva beter in de regering blijven zitten. En als je dat niet gelooft, maken we je wel iets anders wijs.
welke resultaten zal het VB halen voor 2007 voor vlaanderen?
leeuwenhart is offline  
Oud 19 mei 2005, 18:15   #39
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Nu als N-VA uit de Vlaamse regering stappen heeft als resultaat...

b) paritaire senaat
Wat wordt precies bedoeld met een "paritaire senaat"?
groene flamingant is offline  
Oud 19 mei 2005, 18:28   #40
leeuwenhart
Banneling
 
 
leeuwenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2004
Berichten: 671
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Wat wordt precies bedoeld met een "paritaire senaat"?
dat de verdeling van de zetels procentueel tav het gewest.
Vlaanderen en Wallonie krijgen elk 50% van de zetels. Echter telt Vlaanderen 6 miljoen inwoners, en wallonie 4 miljoen. Dit betekend dat een verkiezingskandidaat in vlaanderen meer stemmen moet halen voor een zetel dan een waal.

Laatst gewijzigd door leeuwenhart : 19 mei 2005 om 18:29.
leeuwenhart is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be