Politics.be Problemen met registreren? Of een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te verzenden naar maarten@politics.be met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Europa In dit forum kun je debatteren over de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 May 2017, 23:56   #4941
Adam Smith
Minister-President

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U moet opletten. In 1830 was er geen scheiding.
Wij hebben de Ollanders toen buiten gesjot. Dat was echt wel winstgevend.
Dat is erg eendimensionaal. Aan beide zijden waren winnaars en verliezers, zeker qua winstgevendheid, al was het maar dat de focus van de 2 staten, die overbleven, verschoof. Zoals gewoonlijk, zoals nu bij de Brexit, betalen (nieuwe) grensbewoners de grootste tol, zoals Noord Ierland bij de Brexit.
Oud 19 May 2017, 05:32   #4942
kelt
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Benieuwd of het nog iets zal uitmaken,maar blijkbaar zijn in Groot Brittanie erg veel jonge mensen zich aan het registreren om straks,in de parlementsverkiezingen,te gaan kiezen...

De relatieve "onverschilligheid" van de jongere verkiezingsgerechtigde recent heeft hen waarschijnlijk al hun toekomst gekost,het besef begint misschien (eindelijk) in te sijpelen.

Tante Theresa en nonkel Jeremy zijn misschien niet echt de juiste vertegenwoordigers van de jongeren van het VK.Maar dan zullen deze laatsten eindelijk eens in de stemkotjes moeten verschijnen of tanteke en nonkeltje gaan verder met peren stoven...

Laatst gewijzigd door kelt : 19 May 2017 om 05:35.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2017, 07:54   #4943
TheFourHorsemen
Minister-President

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Benieuwd of het nog iets zal uitmaken,maar blijkbaar zijn in Groot Brittanie erg veel jonge mensen zich aan het registreren om straks,in de parlementsverkiezingen,te gaan kiezen...

De relatieve "onverschilligheid" van de jongere verkiezingsgerechtigde recent heeft hen waarschijnlijk al hun toekomst gekost,het besef begint misschien (eindelijk) in te sijpelen.

Tante Theresa en nonkel Jeremy zijn misschien niet echt de juiste vertegenwoordigers van de jongeren van het VK.Maar dan zullen deze laatsten eindelijk eens in de stemkotjes moeten verschijnen of tanteke en nonkeltje gaan verder met peren stoven...
Hoewel ik tegen de Brexit was, vind ik dat de jongeren niet moeten klagen. Het waren zij die amper de moeite deden om te komen stemmen.

Als je te lui bent om te gaan stemmen, moet je niet klagen over het resultaat.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2017, 19:19   #4944
edwin2
Europees Commissaris

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Hoewel ik tegen de Brexit was, vind ik dat de jongeren niet moeten klagen. Het waren zij die amper de moeite deden om te komen stemmen.

Als je te lui bent om te gaan stemmen, moet je niet klagen over het resultaat.
Lijkt mij ook logisch. Verder zie ik een deal persoknlijk niet meer zitten. Altijd weer die dreigementen van de Britten. Denkt dat we onze verliezen moeten nemen en liever geen deal, dus gewoon handel via de WTO regels.
Oud 19 May 2017, 20:02   #4945
kelt
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Lijkt mij ook logisch. Verder zie ik een deal persoknlijk niet meer zitten. Altijd weer die dreigementen van de Britten. Denkt dat we onze verliezen moeten nemen en liever geen deal, dus gewoon handel via de WTO regels.
Bemerk trouwens hoe de Britten al begonnen zijn met de agenda te zetten.
Na eerst nog een jaartje vakantie na dat referendum hadden we (enfin ik toch) gehoopt dat er dingen zouden bewegen de dag dat "artikele 50" ingeroepen werd.

naief natuurlijk...

Hun "ontslagbrief" is al binnen van eind maart en kijk,er gebeurt nog steeds niks aangezien iedereen lijkt te wachten op de uitslag van de Britse verkiezingen volgende maand....

"Hoopt" men (de EU-top) misschien nog op iets?

Alweer een VOLLE MAAND is ondertussen verloren gegaan..De opzegtermijn van 2 jaar of zo zal straks voorbij zijn en......ja....wat eigenlijk?

Morsen met tijd en jeukende irritaties laten uitgroeien tot lelijke gezwellen,dat is zo een beetje de methode lijkt me wel....

Laatst gewijzigd door kelt : 19 May 2017 om 20:04.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2017, 20:08   #4946
edwin2
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Bemerk trouwens hoe de Britten al begonnen zijn met de agenda te zetten.
Na eerst nog een jaartje vakantie na dat referendum hadden we (enfin ik toch) gehoopt dat er dingen zouden bewegen de dag dat "artikele 50" ingeroepen werd.

naief natuurlijk...

Hun "ontslagbrief" is al binnen van eind maart en kijk,er gebeurt nog steeds niks aangezien iedereen lijkt te wachten op de uitslag van de Britse verkiezingen volgende maand....

"Hoopt" men (de EU-top) misschien nog op iets?

Alweer een VOLLE MAAND is ondertussen verloren gegaan..De opzegtermijn van 2 jaar of zo zal straks voorbij zijn en......ja....wat eigenlijk?

Morsen met tijd en jeukende irritaties laten uitgroeien tot lelijke gezwellen,dat is zo een beetje de methode lijkt me wel....
Tja, dat wachten en wachten, en het brengt ons, de EU helemaal niets dan irritatie. Laat ze maar lekker gaan met "empire 2.0" strategie, daar hebben ze ons zeker en vast niet bij nodig.
Oud 21 May 2017, 02:10   #4947
Adam Smith
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tja, dat wachten en wachten, en het brengt ons, de EU helemaal niets dan irritatie. Laat ze maar lekker gaan met "empire 2.0" strategie, daar hebben ze ons zeker en vast niet bij nodig.
Mwah, er zijn zat Britten, die de pauze door de verkiezingen van May, ook bekritiseren. Bezoek maar wat politiek ingestelde Engelstalige fora. Ik zou er voor zorgen dat de EU er beter uitkomt, maar de Britten wel een redelijke deal geven, maar als het even kan, dat los van de symboliek Brexit niet beter is.
Oud 21 May 2017, 09:09   #4948
edwin2
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Mwah, er zijn zat Britten, die de pauze door de verkiezingen van May, ook bekritiseren. Bezoek maar wat politiek ingestelde Engelstalige fora. Ik zou er voor zorgen dat de EU er beter uitkomt, maar de Britten wel een redelijke deal geven, maar als het even kan, dat los van de symboliek Brexit niet beter is.
Die arrogante houding van Boris en Theresa May met hun global "empire 2.0" hangt mij de keel uit. Weer dat gesol met ons, we zijn voor hun een soort golfclub waar ze zonder opzegtermijn of wat dan ook kosteloos uit kunnen stappen. "So why should we care?:
Oud 21 May 2017, 09:44   #4949
edwin2
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Die arrogante houding van Boris en Theresa May met hun global "empire 2.0" hangt mij de keel uit. Weer dat gesol met ons, we zijn voor hun een soort golfclub waar ze zonder opzegtermijn of wat dan ook kosteloos uit kunnen stappen. "So why should we care?" . Ze beginnen ook al te praten om hun 200 miles zone militair af te grendelen om het alleenrecht te hebben op de visgronden. Wat mij betreft, net als met IJsland toen moeten we een totale importantban op hun visproducten.
Oud 21 May 2017, 09:57   #4950
edwin2
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Die arrogante houding van Boris en Theresa May met hun global "empire 2.0" hangt mij de keel uit. Weer dat gesol met ons, we zijn voor hun een soort golfclub waar ze zonder opzegtermijn of wat dan ook kosteloos uit kunnen stappen. "So why should we care?" . Ze beginnen ook al te praten om hun 200 miles zone militair af te grendelen om het alleenrecht te hebben op de visgronden. Wat mij betreft, net als met IJsland toen moeten we een totale importantban op hun visproducten.
Oud 22 May 2017, 02:35   #4951
Adam Smith
Minister-President

Standaard

Citaat:
Global empire 2.0, dream on... Het VK zal gaan ontdekken, dat het niet meer is dan Frankrijk of Duitland. Zowel de som te betalen om op te stappen en visrechten zijn nog onderhandelbaar.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2016, Politics.be