Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 mei 2017, 12:46   #21
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En de meterplaatsers die werken gratis?
Wat kost het meeste tijd?
Om de twee jaar langs gaan voor de meteropname of om de 15 jaar een nieuwe meter plaatsen?
Het is niet alleen dat. Het is ook het plaatsen/wegnemen van budgetmeters, het bestrijden van fraude, het correct aanrekenen van het verbruik van de zonnepanelers (in plaats van het prosumententarief)...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2017, 12:47   #22
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het is niet alleen dat. Het is ook het plaatsen/wegnemen van budgetmeters, het bestrijden van fraude, het correct aanrekenen van het verbruik van de zonnepanelers (in plaats van het prosumententarief)...
???????
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2017, 12:54   #23
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Toch niet hoor.
De kost wordt doorgerekend aan de eindverbruiker.
De Gemeentes krijgen dividenden van de intercommunales.
Niet te vergeten dat mijnheer de CEO een deel van zijn loon krijgt als resultaat.
Dus als de kostprijs van de distributeur vermindert, dan vermindert de kostprijs voor de eindgebruiker niet ?
Voor zo'n dingen wordt de winst gewoonlijk vastgelegd in de een of andere formule waarin de gebruikelijke intrestvoet op OLO's een cruciale rol speelt.
Wat de vergoeding voor de werknemers betreft, dit kan een zwak punt zijn. Men moet dit dan maar nauwgezet opvolgen. Het zijn tenslotte allemaal ambtenaren.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2017, 00:40   #24
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het is niet alleen dat. Het is ook het plaatsen/wegnemen van budgetmeters, het bestrijden van fraude, het correct aanrekenen van het verbruik van de zonnepanelers (in plaats van het prosumententarief)...
Als zonnepaneelgebruiker verbruik ik niks,in tegendeel ik steek gratis mijn overschot op het net.OK mijn gsc's die extreem royaal zijn steek ik wel op zak.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2017, 00:40   #25
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het is niet alleen dat. Het is ook het plaatsen/wegnemen van budgetmeters, het bestrijden van fraude, het correct aanrekenen van het verbruik van de zonnepanelers (in plaats van het prosumententarief)...
Als zonnepaneelgebruiker verbruik ik niks,in tegendeel ik steek gratis mijn overschot op het net.OK mijn gsc's die extreem royaal zijn steek ik wel op zak.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2017, 04:35   #26
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Als zonnepaneelgebruiker verbruik ik niks,in tegendeel ik steek gratis mijn overschot op het net.OK mijn gsc's die extreem royaal zijn steek ik wel op zak.
Of ge bij de slimme meter voordeel gaat hebben hangt er natuurlijk allemaal vanaf hoeveel kwh ge uiteindelijk uit het net trekt. Die zult ge aangerekend krijgen, zoals jan en alleman en uw prosumententarief zal wegvallen.
BTW voor het net is de ene kwh de andere niet. Op momenten met weinig verbruik en veel zon is ne kwh niet veel waard.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2017, 09:49   #27
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.655
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Kosten kan mij niet veel schelen, maar je creëert weer een dataverbinding met daarbijhorende beveiligingsproblemen.
Zolang het one-way blijft zijn de risico's beperkt.

http://webwereld.nl/security/929-vij...-slimme-meters
Kosten kan me wel schelen. Ik heb een wasmachine, ijskast, oven, elektrische kookplaat, laptop, haardroger en vijf lampen hoe ga ik in hemelsnaam besparen dmv de intelligente teller. Ik krijg nu al het schijt van de ecocycles van de geburen die van m'n appartement een wasserette hebben gemaakt. Laat staan dat de wasmachines kot in de nacht beginnen te draaien.

Onze hele samenleving wordt ontworpen en bestuurd alsof iedereen in een kasteel op de buiten woont omdat de ontwerpers en bestuurders daar wonen. Ge moet precies niet slim zijn om slim te zijn. Gewoon een beetje beter dan gemiddeld kunnen onthouden.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2017, 10:30   #28
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Ergst van al,ik heb al van die "slimme meters" gezien,en ze zijn vervaardigd in China......

Met ander woorden,door GEDWONGEN kosten op te leggen aan ALLE aansluitpunten (waar altijd mensen bij behoren ) steunen we ,zoals bij die zonnepanelen,de Chinese industrie.....

Eigenlijk zie ik NIKS "slims" aan gans die zaak......

Laatst gewijzigd door kelt : 26 mei 2017 om 10:31.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2017, 12:45   #29
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Maar alles dat onder een vennootschap zit is wel 100% in te brengen dus uiteindelijk is de nettoprijs nog steeds nul euro. En wie controleert het effectieve verbruik van het bedrijf en/of de "conciërgewoning"? Ik heb op 25 jaar Zaakvoerder geweest te zijn en nog langer met vennootschappen te werken nog nooit 1 deftige controle gezien. Zolang alles niet buiten de grijze zone komt gaan er geen alarmbellen af.

En verder zoals met veel zaken : alles na de teller wordt afgerekend en alles voor de teller is gratis van Tommelein gekregen Zoals ik mensen ken : doe het gewone huishouden zoals elke brave burger. De jacuzzi, sauna en warmtepompen voor het zwembad doen de teller wel niet draaien.

En voor het andere topic peperduur water nog een tip : steek een of meerdere tanks van 5000 liter water op uw zolder. Die tank(s) zitten mee in de facturen van de bouw van het handelspand = werk voor de boekhouder en return actie. Vullen met een standpijp van "een aannemer"= enkele maanden gratis water. Want ja er zijn genoeg standpijpen waar de meter allang niet meer van draait. Of waar zelfs geen meter opzit. Klinkt stom? Reken maar uit wat je op enkele decennia aan water betaald !
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2017, 13:31   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De kostprijs van zo'n slimme meter overstijgt de kost van de meteropnemers.
Voor de leverancier is dat een winsituatie, die kan u nu iedere maand een correcte factuur opsturen. Gedaan met een lager voorschot te betalen en een grote eindafrekening (waar ik persoonlijk voor kies).
Ook de gelijke spreiding van de kosten is dan verleden tijd.
Je verbruikt meer in de wintermaanden, wel dan zal je in de wintermaanden ook meer betalen.

Komt daarbij dat zo'n slimme meter maar 15 jaar meegaat, dus als de laatste oude meter vervangen is, kunnen ze beginnen met de eerste slimme meters opnieuw te vervangen. Kwa kostprijs niet te onderschatten, maar de consument betaald wel, hij heeft toch geen keuze.
Heb jij enig idee hoeveel de kostprijs is van een job ?
Ik vermoed ten stelligste van niet.

Wat betreft het vernieuwen van de teller: bij mij is het al één keer moeten gebeuren, en mijn kot is momenteel iets meer dan 30 jaar.
(best wel spectaculair: met zijn handschoenen rechtstreeks aan die draden die van buitenuit komen ....)

De consument heeft vanzelfsprekend geen keuze.
Als jij een auto gaat kopen, dan betaal je ook de banden. Je hebt geen keuze.
Voor je elektriciteit betaal je ook, zonder keuze, van 't begin tot aan 't einde van het proces.

Jongens, blijf toch zo niet in de middeleeuwen hangen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2017, 19:38   #31
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Heb jij enig idee hoeveel de kostprijs is van een job ?
Ik vermoed ten stelligste van niet.

Wat betreft het vernieuwen van de teller: bij mij is het al één keer moeten gebeuren, en mijn kot is momenteel iets meer dan 30 jaar.
(best wel spectaculair: met zijn handschoenen rechtstreeks aan die draden die van buitenuit komen ....)

De consument heeft vanzelfsprekend geen keuze.
Als jij een auto gaat kopen, dan betaal je ook de banden. Je hebt geen keuze.
Voor je elektriciteit betaal je ook, zonder keuze, van 't begin tot aan 't einde van het proces.

Jongens, blijf toch zo niet in de middeleeuwen hangen.




.
Heb jij dan nu geen elektriciteit?

Uw vergelijking met uw autobanden slaat nergens op.

De enige die profijt zullen doen met die vernieuwde meters is de maatschappij, de leverancier en fabrikant van de meters en de politici die mee in het bestuur zetelen

De enige die voor de kosten zullen opdraaien dat ben jij en ik en al de andere gebruikers.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2017, 20:40   #32
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.015
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het is niet alleen dat. Het is ook het plaatsen/wegnemen van budgetmeters, het bestrijden van fraude, het correct aanrekenen van het verbruik van de zonnepanelers (in plaats van het prosumententarief)...
Allemaal goed en wel, maar vind je het goed dat bij een betwisting (of door een hacker) je elektriciteit van buitenaf kan afgesloten worden zonder dat jij iets te zeggen hebt?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2017, 20:45   #33
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Of ge bij de slimme meter voordeel gaat hebben hangt er natuurlijk allemaal vanaf hoeveel kwh ge uiteindelijk uit het net trekt. Die zult ge aangerekend krijgen, zoals jan en alleman en uw prosumententarief zal wegvallen.
BTW voor het net is de ene kwh de andere niet. Op momenten met weinig verbruik en veel zon is ne kwh niet veel waard.
Mijn opbrengst situeert zich altijd overdag,net wanneer de elektriciteit het duurst is.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2017, 10:21   #34
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Ik kan maar één goede raad geven aan de klagers over de stroomfactuur......Zet je langs de kant van de rijken en wordt aandeelhouder, zo krijg je jaarlijks een dik dividend van je eigen verbruik. Mogelijks zelfs nog een meerwaarde.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2017, 13:47   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Allemaal goed en wel, maar vind je het goed dat bij een betwisting (of door een hacker) je elektriciteit van buitenaf kan afgesloten worden zonder dat jij iets te zeggen hebt?
Hoe denk je dat de elektriciteit nu afgesloten wordt van iemand die onwillig is om te betalen, èn onwillig om de elektrieker binnen te laten ?

Denk jij niet dat nu reeds de eerste de beste onverlaat een ganse wijk kan afsluiten van de elektriciteit ?
Of hoe dacht je dat ze het afschakelplan in werking gingen stellen ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2017, 13:50   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
...
De enige die profijt zullen doen met die vernieuwde meters is de maatschappij, de leverancier en fabrikant van de meters en de politici die mee in het bestuur zetelen

De enige die voor de kosten zullen opdraaien dat ben jij en ik en al de andere gebruikers.
Zelfde redenering:
als de watermaatschappij ergens 'k weet niet waar een stuk versleten buis van een kilometer vervangt door een nieuwe buis:
dan gaat de consument die buis betalen, en gaan de politici lopen met een percentje dat ze kunnen vangen hebben bij de aannemer.

Ik herhaal: kom uit uw middeleeuwen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2017, 14:48   #37
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Heb jij enig idee hoeveel de kostprijs is van een job ?
Ik vermoed ten stelligste van niet.

Wat betreft het vernieuwen van de teller: bij mij is het al één keer moeten gebeuren, en mijn kot is momenteel iets meer dan 30 jaar.
(best wel spectaculair: met zijn handschoenen rechtstreeks aan die draden die van buitenuit komen ....)

De consument heeft vanzelfsprekend geen keuze.
Als jij een auto gaat kopen, dan betaal je ook de banden. Je hebt geen keuze.
Voor je elektriciteit betaal je ook, zonder keuze, van 't begin tot aan 't einde van het proces.

Jongens, blijf toch zo niet in de middeleeuwen hangen.

.
U heeft totaal niet begrepen wat ik schreef. Ik had eigenlijk niet anders verwacht.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2017, 14:49   #38
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Heb jij dan nu geen elektriciteit?

Uw vergelijking met uw autobanden slaat nergens op.

De enige die profijt zullen doen met die vernieuwde meters is de maatschappij, de leverancier en fabrikant van de meters en de politici die mee in het bestuur zetelen

De enige die voor de kosten zullen opdraaien dat ben jij en ik en al de andere gebruikers.
Inderdaad.
De meteropnemer wordt vervangen door de metervervanger.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2017, 14:50   #39
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Mijn opbrengst situeert zich altijd overdag,net wanneer de elektriciteit het duurst is.
Toch niet bij veel zon.
Elektriciteit is het duurst tussen 18 en 21u00.
Op die momenten is er, zeker in de winter, kans op te weinig elektriciteit.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2017, 14:51   #40
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoe denk je dat de elektriciteit nu afgesloten wordt van iemand die onwillig is om te betalen, èn onwillig om de elektrieker binnen te laten ?

Denk jij niet dat nu reeds de eerste de beste onverlaat een ganse wijk kan afsluiten van de elektriciteit ?
Of hoe dacht je dat ze het afschakelplan in werking gingen stellen ?

.
Totaal naast de kwestie.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be