Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 juni 2020, 11:17   #1
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard Remember Sabena/SwissAir. - History herhaalt zich?...

Vielen Dank @ De Krauts:
"Lufthansa kan Brussels Airlines failliet laten gaan..."
(Link voor de Schoof: Zie de gazetten van Belgenland.)

Leren is niet echt een Belgisch ding, niet?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 11:27   #2
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Vielen Dank @ De Krauts:
"Lufthansa kan Brussels Airlines failliet laten gaan..."
(Link voor de Schoof: Zie de gazetten van Belgenland.)

Leren is niet echt een Belgisch ding, niet?
At your service JP

https://www.hln.be/geld/economie/wil...oten~af451baf/

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200619_04995303
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 19 juni 2020 om 11:30.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 11:30   #3
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Vielen Dank @ De Krauts:
"Lufthansa kan Brussels Airlines failliet laten gaan..."
(Link voor de Schoof: Zie de gazetten van Belgenland.)

Leren is niet echt een Belgisch ding, niet?
Als de Belgische directie en personeel volhard jaar na jaar blijven verlies te maken. Geen enkele inspanning doet om de loonkosten en uitgaven te verminderen. Maar integendeel bijkomende eisen stelt, dan is het normaal dat de stekker er wordt uitgetrokken. Ik herinner me nog de verbaasde en jankende gezichten van het toenmalig Sabena personeel. Terwijl ze op één jaar na decennia zware verliezen maakten.

Brussels Airlines en Brussels Airport zijn totaal verkloot door de continu eisen van het personeel en zwakke directie.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 11:39   #4
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Bedankt

Het is echt wel godgeklaagd, niet?
Ik ga niet langer meer foeteren als jullie Belgenland willen opdoeken en "holocausten" of zoiets, hoor.
Dan kunnen onze Joodse vrienden er nog gedurende de volgende millennia een paar 'olijfboompjes' verder over jammeren.
Wilmes zal wel ergens een klaagmuurke laten bouwen..? Ja?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 13:48   #5
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.877
Standaard

Dit loopt uit de hand natuurlijk,dit is regelrechte chantage van de belastingsbetaler....

Zonet vernamen we nog dat AVIA-partners (de enig overblijvende bagage-afhandelaar voor passagiers op Zaventem) een converteerbare lening krijgt van mij,belastingsbetaler...Binnen een jaar of vijf word ik dus mede-aandeelhouder van een rottend lijk...


En we zullen nog eens zien of het reddingsplan voor Lufthansa goedgekeurd geraakt daar bij de Moffen want tenminste een grote aandeelhouder WIL gewoon niet dat het gouvernement aldaar iets te zeggen zou hebben in de uitbating van de firma....De "privé was,bewezen,rotslecht als beheerder,maar een regering,zelfs de Duitse.....mensenlief Dat wordt een soort onbewapende (k)Luftwaffe

Het is jammer voor al die mensen die tewerkgesteld zijn in de sector (en aanbelanden),maar een sector die jaar na jaar meer tonnage en mensen vervoert en fundamenteel ziek en verlieslatend blijft (om het over de milieu-impact en het ruimtebeslag maar niet meer te hebben)moet gewoon palliatieve beginnen krijgen,geen steroiden en pijnstillers om nog wat langer dood te gaan.....

Och Bemerk de OORVERDOVENDE stilte van de "Groenen" nu..ha......stemmetjes te verliezen natuurlijk.....ssssssttttt we hebben het even niet over het milieu hé?

Al die duizenden vliegtuigen lijken fysieke representaties van die geheimzinnige "lijntjes" in die "afgeleide producten" portefeuilles die mee aan de grondslag lagen van de financiele crisis een decennium geleden ....

Laatst gewijzigd door kelt : 19 juni 2020 om 14:03.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2020, 03:30   #6
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dit loopt uit de hand natuurlijk,dit is regelrechte chantage van de belastingsbetaler....

Zonet vernamen we nog dat AVIA-partners (de enig overblijvende bagage-afhandelaar voor passagiers op Zaventem) een converteerbare lening krijgt van mij,belastingsbetaler...Binnen een jaar of vijf word ik dus mede-aandeelhouder van een rottend lijk...


En we zullen nog eens zien of het reddingsplan voor Lufthansa goedgekeurd geraakt daar bij de Moffen want tenminste een grote aandeelhouder WIL gewoon niet dat het gouvernement aldaar iets te zeggen zou hebben in de uitbating van de firma....De "privé was,bewezen,rotslecht als beheerder,maar een regering,zelfs de Duitse.....mensenlief Dat wordt een soort onbewapende (k)Luftwaffe

Het is jammer voor al die mensen die tewerkgesteld zijn in de sector (en aanbelanden),maar een sector die jaar na jaar meer tonnage en mensen vervoert en fundamenteel ziek en verlieslatend blijft (om het over de milieu-impact en het ruimtebeslag maar niet meer te hebben)moet gewoon palliatieve beginnen krijgen,geen steroiden en pijnstillers om nog wat langer dood te gaan.....

Och Bemerk de OORVERDOVENDE stilte van de "Groenen" nu..ha......stemmetjes te verliezen natuurlijk.....ssssssttttt we hebben het even niet over het milieu hé?

Al die duizenden vliegtuigen lijken fysieke representaties van die geheimzinnige "lijntjes" in die "afgeleide producten" portefeuilles die mee aan de grondslag lagen van de financiele crisis een decennium geleden ....
I.p.v. Lufthansa te sponseren is dit misschien wel een betere aanpak door de overheid?

Wanneer ze daarnaast de hub Zaventem grondig en toekomstgericht aanpakken zie ik (als leek) meer positieve punten dan absoluut geld pompen in een "Such-A-Bad-Experience-Never-Again" vliegtuiglijntje.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2020, 05:46   #7
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.669
Standaard

En in Frankrijk wil Air France KLM uitkleden. Nog maar eens wordt duidelijk wat Europa eigenlijk is. Een project dat dient om de groten de kleintjes te laten opeten.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2020, 06:11   #8
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
I.p.v. Lufthansa te sponseren is dit misschien wel een betere aanpak door de overheid?

Wanneer ze daarnaast de hub Zaventem grondig en toekomstgericht aanpakken zie ik (als leek) meer positieve punten dan absoluut geld pompen in een "Such-A-Bad-Experience-Never-Again" vliegtuiglijntje.
Het zou inderdaad dan maar logisch zijn dat de Luchthaven onderhouden blijft maar anderen zichzelf suf en blut te laten vliegen met hun luchtbussen.
Het is nog steeds moeilijk te vevatten voor mij,simpele ziel,dat met slechts twee operatoren er al een dergelijke "race to the bottom" was voor het behandelen van de passagiers en hun bagage.....


Enfin.....we vernemen dat het waarschijnlijk een Franse afhandelaar zal zijn die in het gat springt dat Swissport achtergelaten heeft en ook vernemen we dat Avia ondertussen van de gelegenheid gebruik heeft gemaakt zijn tarieven te verdubbelen....


Nu gewoon even weer wachten op het geklaag van de luchthaven zelf en van de luchtvaartmaatschappijen over de "dure" tarieven die dreigen "schade toe te brengen" aan de reputatie van de Luchthaven (ze zijn gdvrdmme nog de "lijken" aan het afvoeren van decennia ultramodern pre-corona management ? )

WINST,niet omzet,moet het doel zijn in de ganse overblijvende ketting.Als die "ketting" dan VEEL kleiner moet zijn en zonder SN-Brussels Airlines,so be it.Zoniet (en ik vrees ervoor) hebben we deze zelfde discussie nog binnen de 10 jaar opnieuw

Laatst gewijzigd door kelt : 20 juni 2020 om 06:20.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2020, 01:26   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Bedankt

Het is echt wel godgeklaagd, niet?
Ik ga niet langer meer foeteren als jullie Belgenland willen opdoeken en "holocausten" of zoiets, hoor.
Dan kunnen onze Joodse vrienden er nog gedurende de volgende millennia een paar 'olijfboompjes' verder over jammeren.
Wilmes zal wel ergens een klaagmuurke laten bouwen..? Ja?
Wijsheid komt met de jaren.
Vergeetachtigheid jammer genoeg ook.

Opschrift voor op de klaagmuur van premier Wilmés:

Sophie Wilmés: 16.180 voorkeursstemmen in 2019
Tom Vangrieken: 122.232 voorkeursstemmen in 2019.

Tja....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2020, 01:32   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
I.p.v. Lufthansa te sponseren is dit misschien wel een betere aanpak door de overheid?

Wanneer ze daarnaast de hub Zaventem grondig en toekomstgericht aanpakken zie ik (als leek) meer positieve punten dan absoluut geld pompen in een "Such-A-Bad-Experience-Never-Again" vliegtuiglijntje.
De hub Zaventem? Brussels airport zal je bedoelen?

De Belgische driekleur moest en zou 11.000 meter hoog blijven wapperen. Ten allen prijze.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2020, 01:47   #11
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De hub Zaventem? Brussels airport zal je bedoelen?
De Belgische driekleur moest en zou 11.000 meter hoog blijven wapperen. Ten allen prijze.
In tegenstelling tot wat jij 'gelooft' te lezen wat ik bedoel staat de realiteit van wat ik schrijf. Punt.


On topic kan men alleen maar hopen dat de overheid niet 'ten allen prijze' hun luchtlijntje probeert te redden.
Laat maar failliet gaan en doe voor ene keer iets
degelijks doordacht voor de hub in de z.g. hoofdstad van Euroland!?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Pontifex : 22 juni 2020 om 11:12.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2020, 04:30   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

04 feb 2018

Etienne Davignon, de voorzitter van de raad van bestuur van Brussels Airlines, sust (een beetje) de onrust die is ontstaan bij het personeel en de vakbonden van de luchtvaartmaatschappij. Morgen is er namelijk een raad van bestuur van de moederholding. De vrees bestaat dat het doek zal vallen voor het huidige model van Brussels Airlines.

Alles heeft te maken met de overname van Brussels Airlines door de Duitse maatschappij Lufthansa vorig jaar. Morgen vergadert de raad van bestuur van SN Airholding, de holding boven Brussels Airlines, in Frankfurt. De directie van Brussels Airlines gaat er haar plan voor de toekomst voorstellen en verdedigen. Een van de vele vragen is of het huidige model van Brussels Airlines kan blijven bestaan, en of dat nog kan onder die naam.

Volgens Davignon zal de raad van bestuur morgen "geen verrassingen" aankondigen. "Maar er zal gepraat worden over het lot van Bernard Gustin (de huidige CEO van Brussels Airlines, nvdr.) en Jan De Raeymaeker (de financieel directeur, nvdr.)

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/02...ik-heb-redene/


Citaat:
10 april 2020

Voorzitter van Brussels Airlines Etienne Davignon verwacht dat de luchtvaartmaatschappij staatssteun zal krijgen vanwege de coronacrisis.

De luchtvaartsector is erkend als een strategische sector voor de Belgische economie, en dat rechtvaardigt die staatssteun. Een nationalisering van het bedrijf heeft volgens de voorzitter dan weer helemaal geen nut.

“De onderhandelingen zijn aan de gang en zijn eerder positief”, zegt Davignon. Het bedrag van de steun en de modaliteiten ervan moeten nog bepaald worden. Sommigen spreken over een bedrag van 300 miljoen euro. Een nationalisering van Brussels Airlines vindt Davignon geen goed idee. “Wat zou Brussels Airlines helemaal alleen doen na de crisis?”, zegt hij.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...gang~aeece68a/

Citaat:
10/04/2020

De Croo fluit Davignon terug over staatssteun Brussels Airlines

Davignon stelde het in een gesprek met La Libre voor dat de toezegging wat hem betreft een feit is. Maar daarmee gaat Davignon verder dan wat De Croo gisteren zelf in het parlement zei.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200410_04919457

17/04/2020

Citaat:
Etienne Davignon is niet langer covoorzitter van Brussels Airlines

Etienne Davignon is niet langer covoorzitter van SN Airholding, het moederbedrijf van luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines. Dat heeft de raad van bestuur van SN Airholding beslist. Davignon wordt met onmiddellijke ingang opgevolgd door Jan Smets, voormalig gouverneur van de Nationale Bank van België.
https://businessam.be/etienne-davign...sels-airlines/

Ons kent ons.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2020, 05:22   #13
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.877
Standaard

De steun voor Lufthansa is nog geen feit,er zit daar een serieus haar in de boter......dat zijn GROTE problemen aan het worden voor hun parasitaire kleine appendixen,waaronder SN....

Ondergetekende begint te vermoeden dat het "aanhouden" van niet-Duitse hobbyprojectjes nu een heel groot probleem is voor Lufthansa en de Duitse regering...Die "hobbyprojectjes "riskeren namelijk bloedzuigers te worden.


En (dat is hetgeen in het openbaar als reden van het probleem gegeven wordt natuurlijk),een grote privé-aandeelhouder moet er gewoon niet van weten dat de (Duitse-) overheid iets te zeggen zou hebben in het beheer van Lufthansa.We kunnen al vermoeden wat hij er van zou denken als niet-Duitse overheden dan iets te zeggen zouden hebben in de parasitaire luchtvaartlijntjes en.....uiteindelijk....onrechtstreeks ook in Lufthansa....

Laatst gewijzigd door kelt : 22 juni 2020 om 05:22.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be