Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 februari 2016, 13:24   #241
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik zie zuivere e-wagens hier ook niet zo snel doorbreken. Het beperkt rijbereik en de lange oplaadtijd is er nog altijd en om zo'n wagen als enige wagen aan te schaffen pas ik toch nog altijd (en ik weet het...in 95% van de gevallen rij je niet verder dan... maar er zijn ook nog altijd die 5%).
En x % -mensen met bepaalde faalangsten, en-of x % -mensen met een electrofobie, planningsangst, zelfs rij-angst enz...

+ 13.500 km trips zonder "rijbereikangst":
Citaat:
https://www.teslamotors.com/customer...-range-anxiety

Our 8,400 Mile Journey with No “Range Anxiety”

Morwen and Stella Thistlethwaite October 5, 2015

We had five missions to accomplish and 8,400 miles standing between us. It was time to see how trustworthy our Tesla Model S 85D was.

Our plan was to travel in our new Tesla to three conferences, of which two were in New York and the third was in California. Since we were already traveling cross country, we wanted to make sure to visit our relatives in British Columbia and my son, who lives in Southern California. Stella and I carefully planned our route which encompassed twenty-two U.S states and two Canadian provinces. We were excited to travel in a new way: through the Tesla Supercharger Network!
De Benelux is natuurlijk veel groter als USA en Canada.

Wil men veel minder rijbereik dan de Tesla S kan men bvb kiezen uit deze drie:
http://www.auto-motor-und-sport.de/v...o-9689541.html

De Mercedes E drive heeft zelfs motor- en accu-techniek van Tesla.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 februari 2016 om 13:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 14:07   #242
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En x % -mensen met faalangst, en-of x % -mensen met een electrofobie, enz...
Heeft er niks mee te maken. Als je 400 km moet rijden en je weet dat het opladen een paar uur duurt (vooropgesteld dat je een laadpaal vindt) kan je conclusies trekken.

Met mijn diesel rij ik minstens 600 km zonder op de snelheid of accelereren te moeten letten en ik vul hem bij in minder dan 5 minuten.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 14:22   #243
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Heeft er niks mee te maken. Als je 400 km moet rijden en je weet dat het opladen een paar uur duurt (vooropgesteld dat je een laadpaal vindt) kan je conclusies trekken.

Met mijn diesel rij ik minstens 600 km zonder op de snelheid of accelereren te moeten letten en ik vul hem bij in minder dan 5 minuten.
Ik rij zelden meer als 300 km. En ik rij veel.

Als jij iedere week naar Zuid Frankrijk rijdt (nota bene Tesla heeft een netwerk superchargers langs de E25) dan moet je misschien je dieselding houden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 14:22   #244
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Heeft er niks mee te maken.
Toch wel.
Citaat:
Als je 400 km moet rijden
Dan rijdt men 400 km. Zoals die 2 vrouwen 13.500 km reden.

Citaat:
en je weet dat het opladen een paar uur duurt
Dat duurt maar een halfuur tot 45´. Geniet van de rijpauze, de extra verkeersveiligheid is welkom.

Citaat:
(vooropgesteld dat je een laadpaal vindt)
heel duidelijk symptoom van faalangst.

Citaat:
kan je conclusies trekken.
Faalangst. Dus totaal ongeschikt voor de uitdaging aan te gaan een E-wagen te rijden. Je hoort dus bij de x %.

Citaat:
Met mijn diesel rij ik minstens 600 km zonder op de snelheid of accelereren te moeten letten en ik vul hem bij in minder dan 5 minuten.
Proficiat, maar enkel als je een tankstation vind dat niet gesloten is. LOL.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 februari 2016 om 14:26.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 14:25   #245
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik rij zelden meer als 300 km. En ik rij veel.

Als jij iedere week naar Zuid Frankrijk rijdt (nota bene Tesla heeft een netwerk superchargers langs de E25) dan moet je misschien je dieselding houden.
Ik ook niet maar het gebeurt wel. Wat moet ik dan doen? Een diesel gaan huren of lenen?
Het is veel simpeler om voor hetzelfde geld een diesel of benzine te kopen, dan moet ik me dat niet aantrekken.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 14:27   #246
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Toch wel.

Dan rijdt men 400 km. Zoals die 2 vrouwen 13.500 km reden.


Dat duurt maar een halfuur tot 45´. Geniet van de rijpauze, de extra verkeersveiligheid is welkom.


heel duidelijk symptoom van faalangst.


Faalangst. Dus totaal ongeschikt voor de uitdaging aan te gaan een E-wagen te rijden. Je hoort dus bij de x %.


Proficiat, maar enkel als je een tankstation vind dat niet gesloten is. LOL.
Aan een supercharger, gelukkig staan er hier in de buurt een honderdtal, bijna evenveel als benzinestations
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 14:27   #247
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is veel simpeler om voor hetzelfde geld een diesel of benzine te kopen, dan moet ik me dat niet aantrekken.
Idd faalangst.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 14:29   #248
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Aan een supercharger, gelukkig staan er hier in de buurt een honderdtal, bijna evenveel als benzinestations
Hoeveel heb je er dan nodig om je (plannings)angst te overwinnen, elke 10 km een supercharger?

Wie weet lekt je diesel en val je zonder diesel. Of je tankmeter blijft hangen of is defect. Oei en dat midden in Siberië.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 februari 2016 om 14:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 14:39   #249
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ook niet maar het gebeurt wel. Wat moet ik dan doen? Een diesel gaan huren of lenen?
Het is veel simpeler om voor hetzelfde geld een diesel of benzine te kopen, dan moet ik me dat niet aantrekken.
Maar wat is er nu verschillend van naar een tankstation gaan en een half uur aan een supercharger staan, dan te tanken ?

Je moet op die lange ritten toch rustpauzes inlassen.

Ik vind dit een zo non-argument. Tesla heeft een app aan boord die perfect je trip plant inclusief stops.

(Het verschil is dat de Tesla man dat gratis doet, of tegen een kleine kost, terwijl de dieselman 50-60 euro neertelt voor zijn tank).
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 14:50   #250
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Maar wat is er nu verschillend van naar een tankstation gaan en een half uur aan een supercharger staan, dan te tanken ?

Je moet op die lange ritten toch rustpauzes inlassen.

Ik vind dit een zo non-argument. Tesla heeft een app aan boord die perfect je trip plant inclusief stops.

(Het verschil is dat de Tesla man dat gratis doet, of tegen een kleine kost, terwijl de dieselman 50-60 euro neertelt voor zijn tank).
Effe over superchargers: dat is nu geen optie, er zijn er gewoon belachelijk veel te weinig.

https://www.teslamotors.com/nl_BE/fi...ntsupercharger

1. Om bruikbaar te zijn moeten die minstens even frequent worden als benzinestations.

2. Als e-wagens gaan doorbreken en die hangen gemiddeld 30-45 minuten aan de paal, dan gaan er een hoop meer laadpalen dan benzinepompen moeten zijn.

OK als dat zo is zal ik het eens overwegen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 14:53   #251
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Maar wat is er nu verschillend van naar een tankstation gaan en een half uur aan een supercharger staan, dan te tanken ?

Je moet op die lange ritten toch rustpauzes inlassen.

Ik vind dit een zo non-argument. Tesla heeft een app aan boord die perfect je trip plant inclusief stops.

(Het verschil is dat de Tesla man dat gratis doet, of tegen een kleine kost, terwijl de dieselman 50-60 euro neertelt voor zijn tank).
Idd een non-argument. Laadpalen vraagt enkel een beetje planning en dat enkel ook maar als men veel verder rijdt als men normaal doet.

Ik kom regelmatig laadpalen tegen op parkeerplaatsen, maar dikwijls zijn die E-parkeerplaatsen dan amper gebruikt, zelfs op een drukke zaterdag soms maar 50 % gebruikt terwijl men zelf langer moet zoeken voor een parkeerplaats.

Ook dat nog.... een Tesla-bestuurder kan zelfs zonder geld en bankkaart diefstal/vergeten/verloren/ en toch geraakt hij terug thuis via superchargers.

Een fossiele rijder moet toch het angszweet uitbreken als hij/zij plots onderweg merkt -net voor hij moet gaan tanken- dat zijn portefeuille nog thuis ligt, of in die andere jas steekt...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 februari 2016 om 14:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 15:01   #252
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Effe over superchargers: dat is nu geen optie, er zijn er gewoon belachelijk veel te weinig.

https://www.teslamotors.com/nl_BE/fi...ntsupercharger

1. Om bruikbaar te zijn moeten die minstens even frequent worden als benzinestations.
Dat die bruikbaar zijn is aangetoond, en zelfs gratis opladen.

Je vergeet weer opzettelijk het rijbereik van zo´n wagen, om de 200 km een supercharger is ruim voldoende. En verre afstanden legt men altijd af langs snelwegen, waar ook de superchargers liggen.

Maar blijf maar beter bij je diesel, dan rij je zelfs direct aan de snelweg om de 30-50 km wel een relatief peperduur tankstation voorbij dan voel je je meer op je gemak. Wel op de brandstofmeter letten! En gps instellen voor steeds de afstand te weten tot elk tankstation in de buurt
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 februari 2016 om 15:01.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 15:01   #253
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Effe over superchargers: dat is nu geen optie, er zijn er gewoon belachelijk veel te weinig.

https://www.teslamotors.com/nl_BE/fi...ntsupercharger

1. Om bruikbaar te zijn moeten die minstens even frequent worden als benzinestations.

2. Als e-wagens gaan doorbreken en die hangen gemiddeld 30-45 minuten aan de paal, dan gaan er een hoop meer laadpalen dan benzinepompen moeten zijn.

OK als dat zo is zal ik het eens overwegen.
Op dit moment is er voor de mens die een beetje plant steeds een laadstation in rijbereik. En ze zijn ook steeds beschikbaar. Als er meer wagens op de markt komen, zal men ook meer palen moeten bijzetten, inderdaad.

Het is een mentaliteitswijziging. Ik heb nog geen enkel goed argument gelezen hier tegen electrisch rijden hoor. Alles komt steeds terug op: zo ben ik het gewoon en als een e-wagen niet hetzelfde is, moet ik het niet.

Dat is quatsch en dat weet u zelf ook.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 15:16   #254
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
2. Als e-wagens gaan doorbreken en die hangen gemiddeld 30-45 minuten aan de paal, dan gaan er een hoop meer laadpalen dan benzinepompen moeten zijn.
Alweer complete onzin en dat weet je. Zet nu eens die fossiele bril af.
Een laadpaal kan te thuis laten plaatsen, je kan het zelfs voor andere E-wagens ter beschikking stellen tegen betaling.

Iemand met een fossiele auto kan in de regel niet thuis of op parkeerplaatsen of eenderwaar een stopcontact is "bijtanken".

E-wagens daarentegen kunnen dat in de regel allemaal thuis (desnoods diverse laadkabels meenemen indien verre trip).

Voor fossiele wagens heb je steeds tankstations nodig, daarom zijn er zoveel, voor E-wagens zal dat veel minder nodig zijn, en al heel zeker als het rijbereik zou verdubbelen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 februari 2016 om 15:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 15:19   #255
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Op dit moment is er voor de mens die een beetje plant steeds een laadstation in rijbereik. En ze zijn ook steeds beschikbaar. Als er meer wagens op de markt komen, zal men ook meer palen moeten bijzetten, inderdaad.

Het is een mentaliteitswijziging. Ik heb nog geen enkel goed argument gelezen hier tegen electrisch rijden hoor. Alles komt steeds terug op: zo ben ik het gewoon en als een e-wagen niet hetzelfde is, moet ik het niet.

Dat is quatsch en dat weet u zelf ook.
Misschien toch even zeggen dat ik niet rabiaat tegen e-wagens ben. Integendeel, dat is nieuwe technologie die potentieel heeft en gestimuleerd dient te worden..

Alleen wil ik niet het proefkonijn zijn. Als dat allemaal op punt staat en er voldoende infrastructuur is zal ik het wel verder bekijken.

Moest ik een bedrijfsleider zijn dan zou ik zeker overwegen om naast mijn BMW (voor dagelijks gebruik) en mijn Porsche (voor de fun) ook nog een Tesla (voor de ecologie) te kopen.

Nu heb ik 1 auto en die moet het ten allen tijde doen ongeacht de afstand, tijdstip en ligging van snellaadpunten.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 15:55   #256
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Vraag het eens aan Bartje, hij is bedrijfsleider en Tesla eigenaar.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 15:57   #257
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Misschien toch even zeggen dat ik niet rabiaat tegen e-wagens ben. Integendeel, dat is nieuwe technologie die potentieel heeft en gestimuleerd dient te worden..

Alleen wil ik niet het proefkonijn zijn. Als dat allemaal op punt staat en er voldoende infrastructuur is zal ik het wel verder bekijken.

Moest ik een bedrijfsleider zijn dan zou ik zeker overwegen om naast mijn BMW (voor dagelijks gebruik) en mijn Porsche (voor de fun) ook nog een Tesla (voor de ecologie) te kopen.

Nu heb ik 1 auto en die moet het ten allen tijde doen ongeacht de afstand, tijdstip en ligging van snellaadpunten.
Dat doe je dan om "erbij te horen" en "om aanvaard" te worden. Veel bedrijfsleiders hebben zich door dat "voordeel" al laten overhalen. Maar ook al veel bedrijfsleiders hebben hun E-wagen terug verkocht. De meesten hadden al een benzinewagen en diegenen die hem verkocht hebben moesten terug in hun zakken gaan om een nieuwe benzinewagen te kunnen kopen/leasen. Ik ken er al verschillende die terug naar een benzinewagen zijn gestapt. En nu met de nieuwe Porsche 911 en zijn 3.0L motor en lage uitstoot (169 gr basisversie met PDK) is het fiscaal gunstig geworden (lage VAA). Natuurlijk blijven de E-hybride wagens beter verkopen. 90% fiscaal voordeel, praktisch geen VAA en vooral tank leeg = overal in 5 minuten vullen. Ik deed met mijn E-hybride meer dan 1000 km op autosnelwegen. Aan gemiddeld 5-6 liter/100 km. Dat is rond de 7 euro/100 km of 7 cent/kilometer. In alle luxe en comfort en met steeds geen argwanende blik op hoeveel kilometers je nog kan doen voor de accu plat is. En draait je bedrijf wat beter dan kun je naar de 3.8 motoren gaan en met 580PK/700Nm volgt er niets meer. Neen, ook niet de snelste Tesla (na enkele minuten zijn de accu's over hit en wordt het vermogen enorm gereduceerd).

Laatst gewijzigd door PORSCHE : 15 februari 2016 om 15:58.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 17:58   #258
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Vraag het eens aan Bartje, hij is bedrijfsleider en Tesla eigenaar.
En de vraag is?
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 18:04   #259
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Maar ook al veel bedrijfsleiders hebben hun E-wagen terug verkocht.
Dat klopt! Alle bedrijfsleiders in dat geval (die ik ken uit de TMC BE) hebben hun Model S verkocht om te kunnen overstappen naar een P90D Ludicrous Mode of een Model X.

Ik overweeg overigens hetzelfde. Heb wel een P90D en een X in bestelling, maar ik vermoed dat ik na levering niet veel meer met mijn P85+ ga rijden... Dus kan ik hem even goed verkopen. En de aangeboden prijzen zijn erg interessant! Had ik nooit verwacht... Blijkbaar willen velen zich tweedehands in Tesla inkopen. Heb hetzelfde fenomeen vastgesteld bij de verkoop van onze B&O Avant...

Laatst gewijzigd door Bartjeuh : 15 februari 2016 om 18:05.
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 19:52   #260
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Idd een non-argument. Laadpalen vraagt enkel een beetje planning en dat enkel ook maar als men veel verder rijdt als men normaal doet.

Ik kom regelmatig laadpalen tegen op parkeerplaatsen, maar dikwijls zijn die E-parkeerplaatsen dan amper gebruikt, zelfs op een drukke zaterdag soms maar 50 % gebruikt terwijl men zelf langer moet zoeken voor een parkeerplaats.

Ook dat nog.... een Tesla-bestuurder kan zelfs zonder geld en bankkaart diefstal/vergeten/verloren/ en toch geraakt hij terug thuis via superchargers.

Een fossiele rijder moet toch het angszweet uitbreken als hij/zij plots onderweg merkt -net voor hij moet gaan tanken- dat zijn portefeuille nog thuis ligt, of in die andere jas steekt...
Hoeveel Tesla's verkoopt u in de maand met zulke onnozele marktkramer praatjes?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be