Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 februari 2016, 22:06   #281
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat die bruikbaar zijn is aangetoond, en zelfs gratis opladen.

Je vergeet weer opzettelijk het rijbereik van zo´n wagen, om de 200 km een supercharger is ruim voldoende. En verre afstanden legt men altijd af langs snelwegen, waar ook de superchargers liggen.

Maar blijf maar beter bij je diesel, dan rij je zelfs direct aan de snelweg om de 30-50 km wel een relatief peperduur tankstation voorbij dan voel je je meer op je gemak. Wel op de brandstofmeter letten! En gps instellen voor steeds de afstand te weten tot elk tankstation in de buurt
Ik kan met mijn mazoutstoof bijna 1 200 km bollen als ik op de autoweg ben ....zonder tanken natuurlijk ...en ik kan gemakkelijk snelheden van +160km/u aanhouden in Duitsland met dit verbruik ....doet de Tesla dit ook ?

Laatst gewijzigd door chris k : 16 februari 2016 om 22:06.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2016, 22:09   #282
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Ik kan met mijn mazoutstoof bijna 1 200 km bollen als ik op de autoweg ben ....zonder tanken natuurlijk ...en ik kan gemakkelijk snelheden van +160km/u aanhouden in Duitsland met dit verbruik ....doet de Tesla dit ook ?
De Tesla rijdt zeker minder snel (120-130 kmh of houdt zich gewoon aan de limieten in de meeste landen) om relatief sneller aan te komen, maar laadt daarvoor helemaal gratis bij.

Wat kost 1200 km bollen aan + 160 km/u met je mazoutstoof aan diesel?
Natuurlijk ook de snelheidsboetes inbegrepen?

Tesla S rijdt quasi onbeperkte kms aan gratis superchargerstroom. Toffe reiswagen hé. Smijt je dure mazoutstoof maar weg.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 16 februari 2016 om 22:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2016, 22:12   #283
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dus geen argumentatie. Bovendien is de Tesla stroom ook nog eens gratis.

Als een tankstation reklame maakt om eens een halve dag de diesel/benzineprijs te halveren staan de fossielen zeker uren aan te schuiven in de file, hilarisch.
Zo heeft eens menige uitbater een stunt uitgehaald ooit eens ver onder de prijs brandstof aan te bieden (1 € dacht ik) kmlange file was het resultaat:

Hier een vb van zo´n stunt, 600 meter file:
http://www.derwesten.de/staedte/boch...id7033913.html

Zelfs voor de goedkoopste pompen staan ze graag in de file, en rijden ze extra omwegen om te tanken:
http://www.rhein-zeitung.de/region/l...d,1253067.html



Natuurlijk is het dan heel frustrerend voor elke fanatieke fossiel dat Tesla een 30-40 minutige wachttijd verzoet met gratis snelladen.
Mijn tijd is te kostelijk om me met zulke onnozelheden bezig te houden. Als er geen pomp vrij is rij ik gewoon door tot de volgende doorgaans maximum 20 �* 30km verder. Voor mijn part hebt ge sex met uw laadpaal, ik heb daar geen tijd voor.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2016, 22:20   #284
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Mijn tijd is te kostelijk om me met zulke onnozelheden bezig te houden.

Als er geen pomp vrij is rij ik gewoon door tot de volgende doorgaans maximum 20 �* 30km verder. Voor mijn part hebt ge sex met uw laadpaal, ik heb daar geen tijd voor.
Proficiat.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2016, 22:27   #285
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Proficiat.
Zelfs mijn goedkope TomTom duid aan waar "fossiele" pompen zijn aan afritten. Ik zit niet in min broek te schijten tussen 2 camions aan 90 per uur of ik de volgende laadpaal wel haal. En dan 40 minuten met mijn vingers draaien tot ik "gratis" mijn batterij heb volgeladen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2016, 22:38   #286
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.621
Standaard

Laat maar eens een doodgewone loodgieter of elektrieker een faktuur maken voor 40 minuten. Dat gaat u meer kosten dan een tank "fossiel" te vullen. Dus ik ga er van uit dat u iemand zéér goedkoop bent.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2016, 22:46   #287
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Zelfs mijn goedkope TomTom duid aan waar "fossiele" pompen zijn aan afritten. Ik zit niet in min broek te schijten tussen 2 camions aan 90 per uur of ik de volgende laadpaal wel haal. En dan 40 minuten met mijn vingers draaien tot ik "gratis" mijn batterij heb volgeladen.
Uw leugens gelooft niemand, hou je toch eens aan de geciteerde feiten.

Tesla superchargers liggen altijd bij drink- én eetgelegenheden, en naar de wc gaan mag je daar dan ook. Niet zoals jij meent met de schijt in z´n broek rijden.

http://www.impulse.de/leben/mit-111-kmh-zum-weltrekord

Mit 111 km/h zum Weltrekord

Wie schnell waren Sie unterwegs?

In der Spitze waren es zwischen 140 und 150 km/h, im Durchschnitt lagen wir bei 111 km/h, wenn man die Staus herausrechnet. Das ist also kein Unterschied zu einem Auto mit Benzinmotor. Das Entscheidende für den Rekord waren aber die kurzen Ladezeiten: Wir haben die Strecke so geplant, dass die Batterien möglichst leer waren, wenn wir eine Ladestation angesteuert haben, weil sie sich dann am schnellsten aufladen lassen. Das ist wie beim Handy: je leerer der Akku, desto schneller geht das Aufladen.

Haben Sie es immer bis zur nächsten Ladestation geschafft?

Ja, sonst wäre der Rekord auch futsch gewesen. Die längste Strecke zwischen zwei Supercharger-Ladestationen war die zwischen Ljubljana in Slowenien und Verona in Italien. Da sind wir maximal 120 km/h gefahren, um etwas Strom zu sparen und die Batterie hat durchgehalten.


Ik vertaal het snel vor jou :

Met 111 km/h wereldrecord

Hoe snel waart je onderweg ?

Met maximumsnelheden van 140-150 km / h, gemiddeld waren we 111 km / h onderweg als men het fileoponthoud in mindering brengt.

Dus dit is niet anders dan een auto met een benzinemotor.

De beslissende factor voor dit record waren de korte laadtijden: wij hebben de route zo gepland dat de batterijen zo leeg mogelijk waren als we aan een oplaadstation aangereden kwamen, want dan kunnen ze sneller worden opgeladen. Het is net als een gsm: het leger de batterij, hoe sneller opladen.

Heb je het volgende laadstation altijd kunnen bereiken?

Ja, anders zou het record niet gehaald zijn. De langste afstand tussen twee Supercharger-laadstations was tussen Ljubljana in Slovenië en Verona in Italië. Daar reden we met een maximum snelheid van 120 km/u om energie te sparen en de batterij heeft het ook volgehouden.



Met een Tesla is het overigens veel gemakkelijker zich aan de snelweglimieten te houden.


Citaat:
Vind
Superchargers worden op het 17-inch touchscreen van de auto in Google Maps weergegeven.

Laad op
Neem een kopje koffie of eet een hapje terwijl uw Model S oplaadt.

En rijd weer verder
Kijk op de Model S-app om te zien wanneer uw auto is opgeladen.

s Werelds snelste oplaadstation

Tesla Superchargers zijn gratis oplaadstations die Model S opladen in een aantal minuten in plaats van uren. De stations zijn strategisch geplaatst om het aantal stops tijdens reizen over lange afstanden te minimaliseren. Daarnaast zijn ze omgeven door restaurants, winkelcentra, en WiFi hotspots. Elk station bevat meerdere Superchargers zodat u snel weer op weg kunt.

Tesla Superchargers leveren 270 kilometer bereik in slechts 30 minuten.
https://www.teslamotors.com/nl_BE/supercharger
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 16 februari 2016 om 22:55.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2016, 22:52   #288
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Laat maar eens een doodgewone loodgieter of elektrieker een faktuur maken voor 40 minuten. Dat gaat u meer kosten dan een tank "fossiel" te vullen. Dus ik ga er van uit dat u iemand zéér goedkoop bent.
Tutut, het gaat hier over een bedrijfsleider die op weg is naar St Tropez. Die 40 minuten zijn quality time
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2016, 22:56   #289
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.255
Standaard

Met 111 km/h wereldrecord

Hoe snel waart je onderweg ?

Met maximumsnelheden van 140-150 km / h, gemiddeld waren we 111 km / h onderweg als men het fileoponthoud in mindering brengt.

Dus dit is niet anders dan een auto met een benzinemotor.

De beslissende factor voor dit record waren de korte laadtijden: wij hebben de route zo gepland dat de batterijen zo leeg mogelijk waren als we aan een oplaadstation aangereden kwamen, want dan kunnen ze sneller worden opgeladen. Het is net als een gsm: het leger de batterij, hoe sneller opladen.

Heb je het volgende laadstation altijd kunnen bereiken?

Ja, anders zou het record niet gehaald zijn. De langste afstand tussen twee Supercharger-laadstations was tussen Ljubljana in Slovenië en Verona in Italië. Daar reden we met een maximum snelheid van 120 km/u om energie te sparen en de batterij heeft het ook volgehouden.

GRATIS stroom, en de WC ook.
(het eten en drinken onderweg niet)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 16 februari 2016 om 22:57.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2016, 22:58   #290
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Laat maar eens een doodgewone loodgieter of elektrieker een faktuur maken voor 40 minuten. Dat gaat u meer kosten dan een tank "fossiel" te vullen. Dus ik ga er van uit dat u iemand zéér goedkoop bent.
Een loodgieter of electrieker die 700 km rijdt? Die komt met de fiets of te voet.

Wat ga er je er nog bijsleuren ? LOL Hiláarisch
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 16 februari 2016 om 23:01.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2016, 23:03   #291
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Tutut, het gaat hier over een bedrijfsleider die op weg is naar St Tropez. Die 40 minuten zijn quality time
Kan die die geen vliegtuig betalen? Wat een dwaze sukkelaar toch zo zijn tijd te verspillen. Quality dwaas.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2016, 23:09   #292
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Ik kan met mijn mazoutstoof bijna 1 200 km bollen als ik op de autoweg ben ....zonder tanken natuurlijk ...en ik kan gemakkelijk snelheden van +160km/u aanhouden in Duitsland met dit verbruik ....doet de Tesla dit ook ?
Ik moet om de 2 a 3 uur stoppen om te rusten en de benen te strekken.

Uiteraard kachelt u 12h aan 1 stuk door.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2016, 02:54   #293
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Dat klopt! Alle bedrijfsleiders in dat geval (die ik ken uit de TMC BE) hebben hun Model S verkocht om te kunnen overstappen naar een P90D Ludicrous Mode of een Model X.

Ik overweeg overigens hetzelfde. Heb wel een P90D en een X in bestelling, maar ik vermoed dat ik na levering niet veel meer met mijn P85+ ga rijden... Dus kan ik hem even goed verkopen. En de aangeboden prijzen zijn erg interessant! Had ik nooit verwacht... Blijkbaar willen velen zich tweedehands in Tesla inkopen. Heb hetzelfde fenomeen vastgesteld bij de verkoop van onze B&O Avant...
Ik ken niemand die een tesla had en die verkocht heeft voor een nieuwe tesla. Wel die hun tesla hebben verkocht om terug een fiscaal ongunstigere benzinewagen te kopen. De hoge onkosten en zaken zoals VAA wegen niet op tegen het rijplezier. Wat ik helemaal niet begrijp is waarom je een P85+ zou willen weg doen voor een P90D? Dezelfde wagen die gewoon wat sneller is. Principe ik wil de grootste hebben (zou echt wel zielig zijn).Wat ik nog minder begrijp is waarom iemand in godsnaam een gedrocht als het mode X wil kopen? Geven ze daar geld bij om mee te willen rijden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik moet om de 2 a 3 uur stoppen om te rusten en de benen te strekken.

Uiteraard kachelt u 12h aan 1 stuk door.
Ik heb toch ook al enkele keren 5-12 uur aan 1 stuk doorgereden en dit aan een iets sneller tempo da het ander wegverkeer. Zelfs al 2 keer naar het zuiden van Spanje gereden. In 1 stuk bijna 15 uur in alle luxe en comfort cruizen. Waarom moet je om de 2-3 uur stoppen om even te rusten?
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2016, 08:28   #294
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Wat ik helemaal niet begrijp is waarom je een P85+ zou willen weg doen voor een P90D? Dezelfde wagen die gewoon wat sneller is. Principe ik wil de grootste hebben (zou echt wel zielig zijn).Wat ik nog minder begrijp is waarom iemand in godsnaam een gedrocht als het mode X wil kopen?
Dezelfde wagen??? Jij volgt duidelijk de actualiteit niet. De Tesla's van deze tijd zijn haast compleet andere wagens dan die van de eerste generatie (zoals mijn P85+). Er is de AutoPilot hardware: sensoren, radars en camera's rondom de wagen, die op hun beurt ook permanent vernieuwd worden (zowel qua merk als type als technologie). De zetels hebben een meer comfortabele upgrade ondergaan. De batterijen worden aangepast en hun managementsysteem bijgesleuteld. De deursloten zijn veranderd. De acceleratie is nog meer onwezenlijk gemaakt (je houdt het haast niet meer voor mogelijk)...

En de Model X is voor mijn vrouw. Wat de notie "gedrocht" betreft: de gustibus et coloribus non disputandum est.
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2016, 10:29   #295
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.255
Standaard

De autopilot-hardware en -software gaat al in zijn testfaze op de openbare snelweg in Nederland, vijftig auto´s tegelijkertijd:

Citaat:
http://www.demorgen.be/buitenland/ze...g-op-bc27e611/

Zelfrijdende auto's gaan in Nederland de snelweg op


16-02-16, 16.36u - Bewerkt door: Redactie - Bron: Belga

De zelfrijdende auto's gaan in Nederland van de testbaan naar de openbare weg. Op woensdag 16 maart zullen ongeveer vijftig auto's over de A2 van Amsterdam naar Beesd rijden en terug. Dat gebeurt overdag, tussen het overige verkeer, om te kijken hoe dat gaat.

De auto's, van BMW, Hyundai, Mercedes, Tesla, Toyota en Volvo, rijden in treintjes van vijf of zes. Ze bepalen zelf hun snelheid en de afstand tot hun voorligger. "Waar we 100 mogen rijden, rijden we 100. Waar 120 mag, rijden we 120", legt Mark Maaskant van het testcircuit in Lelystad uit. Op het circuit zijn de auto's de afgelopen tijd op de proef gesteld.

Als een andere automobilist zich in het peloton wurmt, remmen de auto's erachter zelf af zodat ze weer genoeg afstand hebben. Als de 'onderbreker' weg is, herstelt het pelotonnetje zich. De auto's sturen zelf ook mee met de bochten in de weg. De bestuurders moeten wel hun handen op het stuur houden, loslaten mag van de wet niet, maar de auto's doen in principe al het werk zelf.

"Het is absoluut niet de bedoeling dat je met je handen los gaat wapperen. Wij zeggen nooit dat je achter het stuur je e-mails nog even moet wegwerken. Maar de meeste ongelukken gebeuren in de spits. Als je dan zulke technologie hebt, in combinatie met de mogelijkheid om zelf te remmen, wordt het verkeer juist veiliger", zegt Maaskant.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 februari 2016 om 10:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2016, 12:07   #296
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Dezelfde wagen??? Jij volgt duidelijk de actualiteit niet. De Tesla's van deze tijd zijn haast compleet andere wagens dan die van de eerste generatie (zoals mijn P85+). Er is de AutoPilot hardware: sensoren, radars en camera's rondom de wagen, die op hun beurt ook permanent vernieuwd worden (zowel qua merk als type als technologie). De zetels hebben een meer comfortabele upgrade ondergaan. De batterijen worden aangepast en hun managementsysteem bijgesleuteld. De deursloten zijn veranderd. De acceleratie is nog meer onwezenlijk gemaakt (je houdt het haast niet meer voor mogelijk)...

En de Model X is voor mijn vrouw. Wat de notie "gedrocht" betreft: de gustibus et coloribus non disputandum est.
Blijft buiten wat software upgrades en wat extra gadgets uiterlijk voor 99% dezelfde wagen. En de acceleratie is nutteloos op de gewone wegen. Eerste bocht en ik kan hem enkel nog in de achteruitrijspiegel zien En latijn begrijp ik niet en ik ga ook niet opzoeken wat het betekent. Ieder zijn ding, als jij of je vrouw het model X een natuurwonder vinden dan is dat uw recht. Gelukkig moet ik er niet mee rijden. En in België zullen niet veel zotten zijn die daar zoveel geld aan willen geven. Dus veel naar kijken moeten we ook niet (oef).

Deze morgen weer zo een pippo met een zwarte P85D (of anders gezegd had toch rode remklauwen). Die dacht dat hij voorrang van links mocht maken. Scheelde enkele centimeters of was er los op gegaan. En maar toeteren (schandalig zoveel elektriciteit verbruiken). Tot ik even gas gaf en hij bleef ver achter. Hij zal nog veel kilometers moeten doen hebben en zijn accu's aan het sparen geweest
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2016, 12:19   #297
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Deze morgen weer zo een pippo met een zwarte P85D (of anders gezegd had toch rode remklauwen). Die dacht dat hij voorrang van links mocht maken. Scheelde enkele centimeters of was er los op gegaan. En maar toeteren (schandalig zoveel elektriciteit verbruiken). Tot ik even gas gaf en hij bleef ver achter. Hij zal nog veel kilometers moeten doen hebben en zijn accu's aan het sparen geweest
Je mag van geluk spreken dat je er niet op zat. Je bakske zou tot schroot herleid zijn door zo'n massa van 2400 kg met een massieve laag batterijen onderaan. Niet voor niets komt de Tesla in alle crashtesten als veiligste wagen ter wereld naar buiten...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2016, 16:54   #298
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Je mag van geluk spreken dat je er niet op zat. Je bakske zou tot schroot herleid zijn door zo'n massa van 2400 kg met een massieve laag batterijen onderaan. Niet voor niets komt de Tesla in alle crashtesten als veiligste wagen ter wereld naar buiten...
We weten al langer dat een tesla S eigenlijk een gecamoufleerde SUV is Lomp en zwaar, snel voor enkele minuten en vol met elektronische gadgets en waakhonden voor rijders die eigenlijk niet meer zelf willen of kunnen rijden

Maar als ik de voorstanders en dromers hier hun verhalen lees : ik begrijp niet waarom niet IEDEREEN met een tesla rond rijdt. Alles GRATIS en VERUIT de BESTE wagen die er is. Zelfs de luxe merken zoals Rolls en Bentley zijn er lada's tegen. Aja ik weet het antwoord al. Omdat heel veel mensen NIET in een vierkantige zoemmobiel op 4 fietswielen wil gezien worden

Maar droom jij maar verder van je nieuwe P90D en je zogezegd tweede wagen voor je vrouwtje. Ik moet spijtig genoeg nog wat gaan werken voor mijn speeltjes te kunnen betalen. Of daar zal het verschil misschien zitten. Hier staan ze in de garage en bij velen ligt enkel een foto van hun droomtesla op hun livingtafel
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2016, 17:54   #299
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
ik begrijp niet waarom niet IEDEREEN met een tesla rond rijdt. Alles GRATIS en VERUIT de BESTE wagen die er is. Zelfs de luxe merken zoals Rolls en Bentley zijn er lada's tegen.
Inderdaad. Dat begrijp ik dus ook niet... Wellicht een kwestie van tijd?
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2016, 20:48   #300
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Ik ken niemand die een tesla had en die verkocht heeft voor een nieuwe tesla. Wel die hun tesla hebben verkocht om terug een fiscaal ongunstigere benzinewagen te kopen. De hoge onkosten en zaken zoals VAA wegen niet op tegen het rijplezier. Wat ik helemaal niet begrijp is waarom je een P85+ zou willen weg doen voor een P90D? Dezelfde wagen die gewoon wat sneller is. Principe ik wil de grootste hebben (zou echt wel zielig zijn).Wat ik nog minder begrijp is waarom iemand in godsnaam een gedrocht als het mode X wil kopen? Geven ze daar geld bij om mee te willen rijden

Ik heb toch ook al enkele keren 5-12 uur aan 1 stuk doorgereden en dit aan een iets sneller tempo da het ander wegverkeer. Zelfs al 2 keer naar het zuiden van Spanje gereden. In 1 stuk bijna 15 uur in alle luxe en comfort cruizen. Waarom moet je om de 2-3 uur stoppen om even te rusten?
Omdat het vakantie is.

En als ik naar het zuiden van Spanje moet gaan, vlieg ik en huur ik daar een wagen. Die centen die ik uitspaar door met mijn eigen wagen te gaan wegen niet op tegen de tijd en comfort die ik krijg door te vliegen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be