Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 mei 2017, 11:12   #141
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Hier zijn alle beschrijvingen op een rijtje Aton.
Maar geen enkel wat op Jezus slaat natuurlijk. Blijven zoeken joh en vraag wat hulp aan je clubleden.
Citaat:
Ook dat hij uit de dood zou opstaan. Natuurlijk negeer ik wetenschappelijk onderzoek rondom religie.
Vingers in de oren, ogen goed dichtknijpen en hard lalalalala roepen.
Citaat:
Het lijk van Jezus is toch nooit gevonden?
Natuurlijk niet, maar wel mitochondrisch DNA van de vergane beenderen. Een lijk kon men natuurlijk niet vinden, gezien toen de procedure was het lijk gedurende 1 jaar te laten vergaan, om dat de beenderen te verzamelen in een stenen kistje ( ossuarium ). Dit heeft men vergeleken met de overige ossuaria en dat van Mariame e mara ( Maria Magdalena ) en Mattheüs ( haar vader ) was geen familie. Gezien dit een familiegraf betreft kan men stellen dat ze de echtgenote was van Jezus.
En nu vingers in de oren, ogen strak sluiten en hard lalalala roepen.

Laatst gewijzigd door Aton : 4 mei 2017 om 11:12.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2017, 11:22   #142
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Pilatus liet hem aan het kruis nagelen omdat hij een gevaar betekende voor de fragiele "vrede" dat in de romeinse provincie Judea heerste (Het was namelijk een broeinest van opstanden).
Simpelweg, dit was hoogverraad zich uitgeven voor een koning, en daar stond de doodstraf op door kruisiging.

Citaat:
Later, toen men bij het congres van Nicea, de bijbel begon samenstellen kon men uiteraard niet maken dat de Romeinen zelf Jezus aan het kruis nagelden, en dus maakten ze ervan dat de ze het deden na lang aandringen van de Joden zelf.
Dit proces van mythevorming begon reeds veel vroeger. Dit zien we reeds bij Mattheus, Lukas en Johannes op het eind 1e eeuw, begin 2e eeuw. Vermoedelijk allen geschreven in Efeze. Ook het redigeren van de brieven van Paulus en Handelingen hebben in dezelfde mysterieschool plaats gevonden.
Aanraders:
http://www.damon.nl/authors/30369-charles-vergeer
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2017, 11:39   #143
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Simpelweg, dit was hoogverraad zich uitgeven voor een koning, en daar stond de doodstraf op door kruisiging.
Je zou voor minder... Het feit ook dat hij geen Romeins staatsburger was uiteraard ook handig.


Citaat:
Dit proces van mythevorming begon reeds veel vroeger. Dit zien we reeds bij Mattheus, Lukas en Johannes op het eind 1e eeuw, begin 2e eeuw. Vermoedelijk allen geschreven in Efeze. Ook het redigeren van de brieven van Paulus en Handelingen hebben in dezelfde mysterieschool plaats gevonden.
Aanraders:
http://www.damon.nl/authors/30369-charles-vergeer
Uiteraard, maar bij Nicea koos men net die evangelies er uit die dit verkondigden (net als de mystificering van zijn persoon), ipv de meer gnostische evangelies zoals die van Thomas of Maria Magdalena.
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2017, 11:50   #144
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Wat ben ik met iemand te volgen die niet eens een koffie of thee met mij wil drinken?
Waarom zou ik koffie of thee met je drinken als je de poten onder mijn tafel vandaan wilt zagen?...
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2017, 12:17   #145
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Je zou voor minder... Het feit ook dat hij geen Romeins staatsburger was uiteraard ook handig.
Tja, dan was het met het zwaard zoals Paulus.

Citaat:
Uiteraard, maar bij Nicea koos men net die evangelies er uit die dit verkondigden (net als de mystificering van zijn persoon), ipv de meer gnostische evangelies zoals die van Thomas of Maria Magdalena.
De evangelies ( met uitzondering van Marcus ) waren aanvankelijk allemaal gnostisch, maar aan Thomas en Maria M. was er teveel sleutelen aan en paste niet in hun kraam. Ze hebben toen gelijk Jezus een goddelijk statuut gegeven.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2017, 12:26   #146
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Tja, dan was het met het zwaard zoals Paulus.
Of de bijl. Weet niet goed of de Romeinen rond de eeuwwisseling al veelvuldig executeerden met het zwaard, of dat de bijl toen nog in zwang was.


Citaat:
De evangelies ( met uitzondering van Marcus ) waren aanvankelijk allemaal gnostisch, maar aan Thomas en Maria M. was er teveel sleutelen aan en paste niet in hun kraam. Ze hebben toen gelijk Jezus een goddelijk statuut gegeven.
Werkelijk? Dan zijn die 3 later wel zwaar aangepast, want zo gnostisch vind ik die evangelies niet...
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2017, 13:12   #147
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Werkelijk? Dan zijn die 3 later wel zwaar aangepast, want zo gnostisch vind ik die evangelies niet...
https://en.wikipedia.org/wiki/Gospel...ostic_elements
Je gaat hierover wel meer vinden op internet.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 05:57   #148
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Maar geen enkel wat op Jezus slaat natuurlijk. Blijven zoeken joh en vraag wat hulp aan je clubleden.

Vingers in de oren, ogen goed dichtknijpen en hard lalalalala roepen.

Natuurlijk niet, maar wel mitochondrisch DNA van de vergane beenderen. Een lijk kon men natuurlijk niet vinden, gezien toen de procedure was het lijk gedurende 1 jaar te laten vergaan, om dat de beenderen te verzamelen in een stenen kistje ( ossuarium ). Dit heeft men vergeleken met de overige ossuaria en dat van Mariame e mara ( Maria Magdalena ) en Mattheüs ( haar vader ) was geen familie. Gezien dit een familiegraf betreft kan men stellen dat ze de echtgenote was van Jezus.
En nu vingers in de oren, ogen strak sluiten en hard lalalala roepen.
Bewijs mij dat die beenderen van JC waren?
Als ge dat niet kunt bewijzen, zit ge zelf met een geloof he Aton.
Een pot die de ketel verwijt.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 06:00   #149
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Waarom zou ik koffie of thee met je drinken als je de poten onder mijn tafel vandaan wilt zagen?...
Integendeel. Ik zou met U een gesprek voeren over de microwereld.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 06:12   #150
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Of de bijl. Weet niet goed of de Romeinen rond de eeuwwisseling al veelvuldig executeerden met het zwaard, of dat de bijl toen nog in zwang was.




Werkelijk? Dan zijn die 3 later wel zwaar aangepast, want zo gnostisch vind ik die evangelies niet...
Interessant is in het leven te duiken van sommige vertalers ervan.
https://en.wikipedia.org/wiki/John_M._Allegro
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 07:31   #151
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Bewijs mij dat die beenderen van JC waren?
Als ge dat niet kunt bewijzen, zit ge zelf met een geloof he Aton.
Een pot die de ketel verwijt.
Ik moet jou niks bewijzen ventje, dat heeft de wetenschap gedaan, maar van wetenschap heb je toch de ballen verstand, dus ga je dit toch nooit vatten. Hou je maar aan jouw sprookje tot je een broek met lange pijpen mag dragen.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 07:36   #152
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Interessant is in het leven te duiken van sommige vertalers ervan.
https://en.wikipedia.org/wiki/John_M._Allegro
Om vast te stellen dat bovenvermelde archeoloog het heeft over de Dode zeerollen en natuurlijk niks met het N.T. te maken hebben.
Zoals gezegd, je snapt de ballen van wetenschap en een gemakkelijke prooi voor sekten zoals de JG.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 09:11   #153
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Jezus staat vermeld in de Talmoed. In heel vijandige bewoordingen.
Daar is nog al wat op af te dingen
Introduction
There are four main passages in the Talmud that are alleged by some to discuss the story of Jesus' life and death. What we will do here is to analyze closely these passages and see the reasons one may or may not attribute these stories to the life of Jesus. We will also look at another two passages that help us identify our protagonist(s). We will quickly realize that there are great difficulties in stating that any of these texts refer to Jesus. We will see that a large number of historians and talmudists have addressed these issues and have concluded that either none of these passages refer to Jesus or that they refer to a proto-Jesus, whose life was later obfuscated by the theologically motivated rewriting of histori. ( Josephus lists approximately twenty different men named Jesus, at least ten of whom lived in the same time as the famous) lees verder
Piero is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 09:54   #154
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Integendeel. Ik zou met U een gesprek voeren over de microwereld.
Dat kan je hier al doen, Peche, om je goede wil en interesse te tonen, maar dat heb je nooit gedaan.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 13:50   #155
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Jezus staat vermeld in de Talmoed. In heel vijandige bewoordingen.
Na eeuwen heeft de kerk nog niet begrepen dat het om andere Jezussen gaat, die een eeuw eerder of later leefden dan jouw Jezus?

Grappig is dat de kerk zulke passages uit de Talmoet heeft laten verwijderen omdat ze gelogen zouden zijn en dat jij er nu op teruggrijpt om van jouw Jezus een historische figuur te maken.
The first Christian censorship of the Talmud happened in the year 521.[1] However, far better documented censorship began during the disputations of the Middle Ages. Advocates for the Catholic Church alleged that the Talmud contained blasphemous references to Jesus and his mother, Mary. Jewish apologists during the disputations said there were no references to Jesus in the Talmud, and claimed Joshua and its derivations was a common Jewish name, that they referred to other individuals. The disputations led to many of the references being removed (censored) from subsequent editions of the Talmud. - wikipedia.

Laatst gewijzigd door Piero : 5 mei 2017 om 13:52.
Piero is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 15:17   #156
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Na eeuwen heeft de kerk nog niet begrepen dat het om andere Jezussen gaat, die een eeuw eerder of later leefden dan jouw Jezus?
Volgens mij is het N.T. geïnspireerd op de Yeshua bar Jehosef, geboren tussen 7 en 6 v.C. en terecht gesteld in 30 n.C. en niet van een Jezus ervoor of eentje erachter.

Citaat:
Grappig is dat de kerk zulke passages uit de Talmoet heeft laten verwijderen omdat ze gelogen zouden zijn en dat jij er nu op teruggrijpt om van jouw Jezus een historische figuur te maken.
Ik denk dat dit het laatste van Jan's bedoeling is, een historische Jezus maken.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 16:53   #157
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Volgens mij is het N.T. geïnspireerd op de Yeshua bar Jehosef, geboren tussen 7 en 6 v.C. en terecht gesteld in 30 n.C. en niet van een Jezus ervoor of eentje erachter.


Ik denk dat dit het laatste van Jan's bedoeling is, een historische Jezus maken.
Onderschat Jan niet. Hij gelooft ook in een historische Adam en Eva.
Piero is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 17:28   #158
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Ik ben Jezus
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 17:29   #159
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Onderschat Jan niet. Hij gelooft ook in een historische Adam en Eva.
Dat is nog net geen reden voor een gedwongen collocatie.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 17:33   #160
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Ik ben Jezus
Zolang je maar Napoleon niet bent, want die worden wel gecolloceerd
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be