Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 maart 2003, 21:16   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nello
Hij mag niet, dat moet uitgaan van de regering.
De koning zelf mag inderdaad geen politieke daden als dusdanig stellen. Maar hij mag wel de regering vragen tot bepaalde initiatieven over te gaan die de monarchie betreffen. Dat valt dan ook onder de ministeriële verantwoordelijkheid.

Tot nu toe is dat nog niet gebeurd, dus ik veronderstel dat hij dit ook nog niet heeft voorgesteld aan de regeringsleiders.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2003, 21:25   #22
Nello
Staatssecretaris
 
Nello's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 2.736
Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nello
Hij mag niet, dat moet uitgaan van de regering.
De koning zelf mag inderdaad geen politieke daden als dusdanig stellen. Maar hij mag wel de regering vragen tot bepaalde initiatieven over te gaan die de monarchie betreffen. Dat valt dan ook onder de ministeriële verantwoordelijkheid.

Tot nu toe is dat nog niet gebeurd, dus ik veronderstel dat hij dit ook nog niet heeft voorgesteld aan de regeringsleiders.
Spijtig genoeg ben ik niet continu aanwezig op het paleis, maar waarschijnlijk zal u daar wel gelijk in hebben.
Echter, als dit echt zo gewenst is door de burgers, waarom dringt ze er dan niet op aan?
Publieke opinie is iets zeer machtig tegenwoordig, beste Jan.

Trouwens, in Liechtenstein is het ook goed afgelopen he, nu heeft hij zelfs nog meer macht...
__________________
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels!
Nello is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2003, 21:30   #23
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Zou hier ook kunnen gebeuren.

Vlaams-nationalisten: "geen referendum!"
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2003, 21:45   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nello
Echter, als dit echt zo gewenst is door de burgers, waarom dringt ze er dan niet op aan?
Publieke opinie is iets zeer machtig tegenwoordig, beste Jan.

Trouwens, in Liechtenstein is het ook goed afgelopen he, nu heeft hij zelfs nog meer macht...
U leest niet goed: het initiatief kan uitgaan van de vorst zelf die gedekt door de ministeriële verantwoordelijkheid de uitwerking van de zaak aan de regering overlaat. Als het vorstenhuis zo populair is - zoals u toch altijd maar beweert - dan zou een volksraadpleging met positieve uitslag een ware triomf kunnen zijn. Dat daartoe ieder initiatief ontbreekt, duidt eerder aan dat de regerende vorst twijfelt aan het welslagen van het referendum.

Goed afgelopen? Noemt u een terugkeer naar feodale tijden een "goede afloop"? Nu kan de Liechtensteinse prins eigenhandig en zonder opgave van reden de regering ontbinden, alle uitvoeren, wetgevende en rechterlijke macht tijdelijk naar zich toetrekken, kan iedere wet die door het parlement wordt gestemd vernietigen of buiten werking stellen. Goede afloop, zei u???

De volksraadpleging ging trouwens niet over de vraag of Liechtenstein al dan niet een koninkrijk hoorde te blijven, maar wel of de vorst grotere machten mocht krijgen. Echt eerlijk is het allemaal niet gebeurd: reeds bij de aankondiging van de volksraadpleging kondigde de prins aan dat hij een negatief uitvallende uitslag hij, samen met heel zijn familie, uit Liechtenstein zou vertrekken. Daar de prinselijke familie tot op heden het gehele economische leven van Liechtenstein beheerst, is het duidelijk dat vele Liechtensteiners wel even slikten. Het is dus een afgedwongen uitslag.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2003, 21:46   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Vlaams-nationalisten: "geen referendum!"
Wat mij betreft, mag er gerust een volksraadpleging gehouden worden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2003, 21:48   #26
Nello
Staatssecretaris
 
Nello's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 2.736
Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nello
Echter, als dit echt zo gewenst is door de burgers, waarom dringt ze er dan niet op aan?
Publieke opinie is iets zeer machtig tegenwoordig, beste Jan.

Trouwens, in Liechtenstein is het ook goed afgelopen he, nu heeft hij zelfs nog meer macht...
U leest niet goed: het initiatief kan uitgaan van de vorst zelf die gedekt door de ministeriële verantwoordelijkheid de uitwerking van de zaak aan de regering overlaat. Als het vorstenhuis zo populair is - zoals u toch altijd maar beweert - dan zou een volksraadpleging met positieve uitslag een ware triomf kunnen zijn. Dat daartoe ieder initiatief ontbreekt, duidt eerder aan dat de regerende vorst twijfelt aan het welslagen van het referendum.

Goed afgelopen? Noemt u een terugkeer naar feodale tijden een "goede afloop"? Nu kan de Liechtensteinse prins eigenhandig en zonder opgave van reden de regering ontbinden, alle uitvoeren, wetgevende en rechterlijke macht tijdelijk naar zich toetrekken, kan iedere wet die door het parlement wordt gestemd vernietigen of buiten werking stellen. Goede afloop, zei u???

De volksraadpleging ging trouwens niet over de vraag of Liechtenstein al dan niet een koninkrijk hoorde te blijven, maar wel of de vorst grotere machten mocht krijgen. Echt eerlijk is het allemaal niet gebeurd: reeds bij de aankondiging van de volksraadpleging kondigde de prins aan dat hij een negatief uitvallende uitslag hij, samen met heel zijn familie, uit Liechtenstein zou vertrekken. Daar de prinselijke familie tot op heden het gehele economische leven van Liechtenstein beheerst, is het duidelijk dat vele Liechtensteiners wel even slikten. Het is dus een afgedwongen uitslag.
deze reactie verwachtte ik wel van u.

Kijk, waarom zou er veel geld moeten worden uitgegeven aan iets wat al een vaste uitslag heeft?
Laat ons liever een referendum houden over het voortbestaan van België, volgens jullie is die uitslag negatief, en dan ben je inneens van dictator Albert verlost.
__________________
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels!
Nello is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2003, 21:57   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nello
Kijk, waarom zou er veel geld moeten worden uitgegeven aan iets wat al een vaste uitslag heeft?
Omdat het dan een democratische bevesting zou kunnen zijn voor een instelling die eigenlijk in onze tijd geen bestaansrecht meer heeft zonder het volk daarin te kennen.

Citaat:
Laat ons liever een referendum houden over het voortbestaan van België, volgens jullie is die uitslag negatief, en dan ben je inneens van dictator Albert verlost.
Volgens u moet de uitslag van een dergelijke volksraadpleging ook op voorhand al duidelijk zijn. Al vele weken beweert u hier immers dat de meerderheid van de burgers van de Belgische staat het behoud van de staat willen en zelfs tegen iedere vorm van federalisering zijn. Waarom dan veel geld uitgeven aan iets waarvan de uitslag op voorhand eigenlijk al geweten is (volgens u althans)?

Wij beweren niets. Laat de stemming maar aan het volk over. Aan ieder dan om het volk te overtuigen. Hoe men alles in Québec aanpakt, is voor mij een lichtend voorbeeld.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2003, 17:12   #28
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Wat ga je doen als de meerderheid van de Belgen of Vlamingen zich in een plebisciet tegen separatisme uitspreekt?
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2003, 17:23   #29
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Wat ga je doen als de meerderheid van de Belgen of Vlamingen zich in een plebisciet tegen separatisme uitspreekt?
Doen zoals de EU: blijven referenda organiseren tot ze ja zeggen

En wat doe jij als blijkt dat de meerderheid der Belgen tegen een unitaire staat blijkt in een referendum?
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2003, 17:46   #30
el flamon
Burger
 
Geregistreerd: 8 maart 2003
Berichten: 106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Royalist

In het unitaire België hebben de communautaire partijen toch geen schijn van kans om te regeren. In verdeeld gebied kunnen ze nog iets doen, maar zoals altijd maakt eendracht macht. Bovendien zijn ze staatsgevaarlijk en tegen de wil van het volk. Daarom lijkt het verbieden van die partijen ons de enige oplossing.
En meneer beweert democraat te zijn...

En ééndracht maakt inderdaad macht, alleen spijtig voor heel je tekstje dat er in België nauwelijks sprake is van ééndracht.
el flamon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2003, 18:31   #31
Nello
Staatssecretaris
 
Nello's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 2.736
Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Wat ga je doen als de meerderheid van de Belgen of Vlamingen zich in een plebisciet tegen separatisme uitspreekt?
ambras maken, en zeggen dat het een ongeldig plebisciet is, aangezien ze toch voor een voldongen feit zijn gezet.

MAW: verwerpen van de democratische uitslag. (cfr koningskwestie)
__________________
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels!
Nello is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2003, 23:44   #32
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nello
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Wat ga je doen als de meerderheid van de Belgen of Vlamingen zich in een plebisciet tegen separatisme uitspreekt?
ambras maken, en zeggen dat het een ongeldig plebisciet is, aangezien ze toch voor een voldongen feit zijn gezet.

MAW: verwerpen van de democratische uitslag. (cfr koningskwestie)
Zozo, is dat wat de BUB zal doen om in het Belgische separatisme van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden te volharden?

Enne, je keuze van de koningskwestie is uitermate slecht. Daarin waren het de Walen die het referendum uiteindelijk niet respecteerden en nog gelijk kregen ook.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2003, 23:52   #33
Nello
Staatssecretaris
 
Nello's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 2.736
Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nello
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Wat ga je doen als de meerderheid van de Belgen of Vlamingen zich in een plebisciet tegen separatisme uitspreekt?
ambras maken, en zeggen dat het een ongeldig plebisciet is, aangezien ze toch voor een voldongen feit zijn gezet.

MAW: verwerpen van de democratische uitslag. (cfr koningskwestie)
Zozo, is dat wat de BUB zal doen om in het Belgische separatisme van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden te volharden?

Enne, je keuze van de koningskwestie is uitermate slecht. Daarin waren het de Walen die het referendum uiteindelijk niet respecteerden en nog gelijk kregen ook.
Mijn voorbeeld is uitermate goed gekozen, omdat er gewoon geen gehoor werd gegeven aan een democratische beslissing.

Wie of wat de uitslag niet respecteerde doet niets terzake, het zijn evenzeer Belgen, en het is evenzeer een ondemocratische daad geweest.

En de vraag was wat de VlaemSSch Nationalisten zouden doen indien de meerderheid voor het behoud van ons geliefde België zou stemmen...
of was mijn antwoord reeds voldoende?
__________________
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels!
Nello is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2003, 00:53   #34
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nello
Mijn voorbeeld is uitermate goed gekozen, omdat er gewoon geen gehoor werd gegeven aan een democratische beslissing.
Juist... Door de Walen. Dat wil je blijkbaar wegmoffelen:

Citaat:
Wie of wat de uitslag niet respecteerde doet niets terzake, het zijn evenzeer Belgen, en het is evenzeer een ondemocratische daad geweest.
Maar helaas is dat de kern van alles: met België is geen democratisch bestuur mogelijk, omdat we elkaar altijd tegenwerken.

Citaat:
En de vraag was wat de VlaemSSch Nationalisten zouden doen indien de meerderheid voor het behoud van ons geliefde België zou stemmen...
of was mijn antwoord reeds voldoende?
Daar had ik toch al op geantwoord, lees maar boven na
Enne, [size=6]JIJ[/size] hebt nog niet geantwoord op het feit wat de BUB zou doen als blijkt dat de meerderheid van de bevolking tegen een unitair België is. Of zijn mijn vermoedens daaromtrent genoeg?
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2003, 14:25   #35
Nello
Staatssecretaris
 
Nello's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 2.736
Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Enne, [size=6]JIJ[/size] hebt nog niet geantwoord op het feit wat de BUB zou doen als blijkt dat de meerderheid van de bevolking tegen een unitair België is. Of zijn mijn vermoedens daaromtrent genoeg?
Er zal nooit een meerderheid te vinden zijn voor een onafhankelijk Vlaanderen, aangezien 40 % van de bevolking hier al tegen is in het zuiden van het land, en gemakkelijk 80 % van de Nederlandstalige landgenoten. Hiervoor hoef ik dus geen verdere uitleg te geven.

Wat zijn uw vermoedens?
__________________
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels!
Nello is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2003, 14:38   #36
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nello
Er zal nooit een meerderheid te vinden zijn voor een onafhankelijk Vlaanderen, aangezien 40 % van de bevolking hier al tegen is in het zuiden van het land, en gemakkelijk 80 % van de Nederlandstalige landgenoten. Hiervoor hoef ik dus geen verdere uitleg te geven.

Wat zijn uw vermoedens?
Hier maak je wel een denkfout, de wil van de bevolking omtrent een onafhankelijk vlaanderen gaat enkel de vlamingen wat aan, je moet dus 51% van de vlamingen hebben.
En vergeet niet dat er (veel) vlamingen zijn die niet op vlaams nationalistische partijen stemmen in de veronderstelling dat onafhankelijkheid er wel zal komen via europa, en we ons daar niet op moeten focusen, volgens hen zijn er belangrijkere problemen.
Maar om terug te keren naar het unitaire belgie, we zullen wel zien hoeveel belgen er voor jullie zullen stemmen he
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2003, 14:45   #37
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nello
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Enne, [size=6]JIJ[/size] hebt nog niet geantwoord op het feit wat de BUB zou doen als blijkt dat de meerderheid van de bevolking tegen een unitair België is. Of zijn mijn vermoedens daaromtrent genoeg?
Er zal nooit een meerderheid te vinden zijn voor een onafhankelijk Vlaanderen, aangezien 40 % van de bevolking hier al tegen is in het zuiden van het land, en gemakkelijk 80 % van de Nederlandstalige landgenoten. Hiervoor hoef ik dus geen verdere uitleg te geven.
Excuseer, maar ik sprak hier niet over gelijk welke vorm van België, maar over het UNITAIRE BELGIË. En daar is de meerderheid tegen.

Ik stel de vraag opnieuw: Wat zou je doen als blijkt dat de bevolking niet terug wil naar het unitaire systeem?
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2003, 16:24   #38
Nello
Staatssecretaris
 
Nello's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 2.736
Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nello
Er zal nooit een meerderheid te vinden zijn voor een onafhankelijk Vlaanderen, aangezien 40 % van de bevolking hier al tegen is in het zuiden van het land, en gemakkelijk 80 % van de Nederlandstalige landgenoten. Hiervoor hoef ik dus geen verdere uitleg te geven.

Wat zijn uw vermoedens?
Hier maak je wel een denkfout, de wil van de bevolking omtrent een onafhankelijk vlaanderen gaat enkel de vlamingen wat aan, je moet dus 51% van de vlamingen hebben.
En vergeet niet dat er (veel) vlamingen zijn die niet op vlaams nationalistische partijen stemmen in de veronderstelling dat onafhankelijkheid er wel zal komen via europa, en we ons daar niet op moeten focusen, volgens hen zijn er belangrijkere problemen.
Maar om terug te keren naar het unitaire belgie, we zullen wel zien hoeveel belgen er voor jullie zullen stemmen he
Dus u bent van mening dat het voortbestaan van België slechts de Vlamingen aangaat? zéér democratisch...
__________________
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels!
Nello is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2003, 16:32   #39
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nello
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nello
Er zal nooit een meerderheid te vinden zijn voor een onafhankelijk Vlaanderen, aangezien 40 % van de bevolking hier al tegen is in het zuiden van het land, en gemakkelijk 80 % van de Nederlandstalige landgenoten. Hiervoor hoef ik dus geen verdere uitleg te geven.

Wat zijn uw vermoedens?
Hier maak je wel een denkfout, de wil van de bevolking omtrent een onafhankelijk vlaanderen gaat enkel de vlamingen wat aan, je moet dus 51% van de vlamingen hebben.
En vergeet niet dat er (veel) vlamingen zijn die niet op vlaams nationalistische partijen stemmen in de veronderstelling dat onafhankelijkheid er wel zal komen via europa, en we ons daar niet op moeten focusen, volgens hen zijn er belangrijkere problemen.
Maar om terug te keren naar het unitaire belgie, we zullen wel zien hoeveel belgen er voor jullie zullen stemmen he
Dus u bent van mening dat het voortbestaan van België slechts de Vlamingen aangaat? zéér democratisch...
U bent dus van mening dat walen ons mogen commanderen? zeer belgisch...
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2003, 16:34   #40
Nello
Staatssecretaris
 
Nello's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 2.736
Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nello
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Enne, [size=6]JIJ[/size] hebt nog niet geantwoord op het feit wat de BUB zou doen als blijkt dat de meerderheid van de bevolking tegen een unitair België is. Of zijn mijn vermoedens daaromtrent genoeg?
Er zal nooit een meerderheid te vinden zijn voor een onafhankelijk Vlaanderen, aangezien 40 % van de bevolking hier al tegen is in het zuiden van het land, en gemakkelijk 80 % van de Nederlandstalige landgenoten. Hiervoor hoef ik dus geen verdere uitleg te geven.
Excuseer, maar ik sprak hier niet over gelijk welke vorm van België, maar over het UNITAIRE BELGIË. En daar is de meerderheid tegen.

Ik stel de vraag opnieuw: Wat zou je doen als blijkt dat de bevolking niet terug wil naar het unitaire systeem?
Ik - noch Tacitus - heb nog steeds geen ernstig antwoord van u gekregen.
tenzij u zich inderdaad niet neerlegt bij de wil van het volk, en er blijft voor gaan tot ze uit verveling en tegen hun zin in - en wie weet wel onder druk - de VlaemSSche zijde kiezen

Wij daarentegen zijn democraten, en zullen op democratische wijze de overwinning halen. Er is dus geen sprake van een mogelijk verlies voor ons, hiervoor is het zinloos een antwoord te verzinnen, aangezien het voor ons nooit zover zal komen.
__________________
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels!
Nello is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be