Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 augustus 2011, 23:10   #101
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
Waar zeg ik dat?

Ik bedoel dat de dode Libiërs niet graag zullen horen dat Cameron en Sarkozy "hun mosterd halen bij het libertarisme".
De dode libïers gaan niet veel horen. Die zijn dan ook vermoord.

Door de staat.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2011, 23:12   #102
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Inderdaad, maar liberalen (en hun extremen) weten dat ook en dus halen ze hun doos laffe truukjes boven. Dat dit alles onder hun beleid zou wegvallen of teloor zou gaan zeggen ze natuurlijk niet. Wat zeggen ze wel? "Oh die profiterende staat bemoeit zich te veel", "oh we moeten te veel belastingen betalen", "Oh die ambtenaren doen geen klop", enz... Voortdurend wordt op het nageltje geklopt dat de overheid zogezegd niet deugt, waarbij de overheid zo wordt voorgesteld als iets dat per definitie slecht en schadelijk zou moeten zijn voor iedereen, ook voor de arbeider, bediende, student,... en negativisme tegenover een machtig abstract instituut gaat er vaak als zoete broodjes in omdat iedereen wel eens een individuele slechte ervaring had of heeft met een minuscuul deeltje van die overheid (een ambtenaar die eens staat te babbelen met een collega ipv verder te werken, een vergunning die niet snel genoeg komt, een formulier te veel die moet ingevuld worden, enz...)
Ik heb toch al vaak gezegd dat ik wens dat het publiek onderwijs vernietigd wordt, denk ik. (Ik ben dan ook tegen kindermishandeling. Het publiek onderwijs is kindermishandeling. Enfin; de rest van het syllogisme kan je wel afmaken, denk ik.)

Ik ga overigens zelden zeggen dat 'ambtenaren geen klop doen'. Dat kan misschien waar zijn - en dat is het ook soms en soms niet - maar dat is irrelevant voor de libertarische analyse van de staat.

Als overigens dat negativisme als 'zoete broodjes zou binnengaan' dan zouden we veel meer libertariërs hebben. Quod non. Wie heeft hier het verkeerd mensbeeld?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2011, 23:13   #103
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Enfin, maar de enige reden dat dit topic is bovengehaald is om wat goedkoop uit te halen. Laat ik jullie daar vooral niet in storen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2011, 23:14   #104
donzigschaap
Gouverneur
 
donzigschaap's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 december 2010
Locatie: De hei
Berichten: 1.113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
De dode libïers gaan niet veel horen. Die zijn dan ook vermoord.

Door de staat.
Yep. Daarom vond ik het raar dat voicelesscharlie Cameron en Sarkozy eruitkoos, of all politicians. Erg vredelievend zijn die jongens niet.

Waarmee ik wil zeggen dat het slechte voorbeelden zijn, dat is alles.
__________________
Once he saw the officials of a temple leading away someone who had stolen a bowl belonging to the treasurers, and said, "The great thieves are leading away the little thief."

Laatst gewijzigd door donzigschaap : 10 augustus 2011 om 23:15.
donzigschaap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2011, 23:15   #105
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
Yep. Daarom vond ik het raar dat voicelesscharlie Cameron en Sarkozy eruitkoos, of all politicians. Erg vredelievend zijn die jongens niet.
Ik vermoed dat hij het dan eerder heeft over hun economische politiek, if anything.

Maar ik snap ook niet goed waar hij het dan over heeft.

Als we dan toch 1 politicus zouden moeten uitkiezen die nog iets of wat bij liberale principes blijft, dan denk ik dat het dan nog Mark Rutte zou moeten zijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 00:32   #106
Nestor Burma
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 april 2009
Berichten: 4.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie Bekijk bericht
De politieke klasse is ook maar een noodzakelijk kwaad voor libertairen.
Stop met liegen of ben je daar te dom voor? Vertel liever wat je met de staatsschuld wilt doen, vrijheidsclown. Een staatsschuld die blijft bestaan vereist nu eenmaal ... een staat.

Libertariërs zijn zogezegd tegen de staat, maar hebben ze een idee hoe ze van de staatsschuld gaan afraken? Atlas shrugged ... volgens mij slaat het op de staatsschuld die democratische burgers tot in de eeuwigheid der dagen zullen mogen torsen. Alles heeft zijn prijs, ook democratie.

Daarom zal het libertarisme nooit iets meer zijn dan een extreme variant van het liberalisme, want de geldmachten in deze wereld zullen altijd een staat nodig hebben. Om de financiële transfers van arm naar rijk op gang te houden en om een leger- en politiemacht op de been te houden.

Daarom kon Alan Greenspan tegelijk voorzitter van de grootste centrale bank van de wereld én een devote volgeling van Ayn Rand zijn.

Daarom moest Ronald Reagan ook wel een acteur zijn. Een B-acteur, zeggen de meesten. Maar om die domme kudde te doen geloven dat hij een "libertarisch" beleid gevoerd heeft, moet hij wel een héél goede acteur geweest zijn... Onder Reagan nam de staatsschuld drastisch toe vanwege Star Wars en de bewapening. De belastingen voor de hoogste inkomens werden verlaagd, de ambtenarij breidde uit en de staat moest méér gaan lenen. Bush Junior, een andere marionet, voerde een gelijkaardig beleid. Met een staatsschuld van straks 15 biljoen dollar als uitkomst!!!

Het enige wat libertariërs en liberalen in de praktijk voorstellen, is de uitverkoop van de staat ... om vervolgens de staatsschuld verder te betalen. Gevolg: de winstgevende takken van de staat worden geprivatiseerd => minder inkomsten voor de staat en meer belastingen die op de rug van de bevolking moeten worden afgewenteld => sociale spanningen. Atlas shrugged...

Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 11 augustus 2011 om 00:43.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 00:48   #107
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Stop met liegen of ben je daar te dom voor? Vertel liever wat je met de staatsschuld wilt doen, vrijheidsclown. Een staatsschuld die blijft bestaan vereist nu eenmaal ... een staat.

Libertariërs zijn zogezegd tegen de staat, maar hebben ze een idee hoe ze van de staatsschuld gaan afraken? Atlas shrugged ... volgens mij slaat het op de staatsschuld die democratische burgers tot in de eeuwigheid der dagen zullen mogen torsen. Alles heeft zijn prijs, ook democratie.

Daarom zal het libertarisme nooit iets meer zijn dan een extreme variant van het liberalisme, want de geldmachten in deze wereld zullen altijd een staat nodig hebben. Om de financiële transfers van arm naar rijk op gang te houden en om een leger- en politiemacht op de been te houden.

Daarom kon Alan Greenspan tegelijk voorzitter van de grootste centrale bank van de wereld én een devote volgeling van Ayn Rand zijn.

Daarom moest Ronald Reagan ook wel een acteur zijn. Een B-acteur, zeggen de meesten. Maar om die domme kudde te doen geloven dat hij een "libertarisch" beleid gevoerd heeft, moet hij wel een héél goede acteur geweest zijn... Onder Reagan nam de staatsschuld drastisch toe vanwege Star Wars en de bewapening. De belastingen voor de hoogste inkomens werden verlaagd, de ambtenarij breidde uit en de staat moest méér gaan lenen. Bush Junior, een andere marionet, voerde een gelijkaardig beleid. Met een staatsschuld van straks 15 biljoen dollar als uitkomst.

Het enige wat libertariërs en liberalen in de praktijk voorstellen, is de uitverkoop van de staat ... om vervolgens de staatsschuld verder te betalen. Gevolg: de winstgevende takken van de staat worden geprivatiseerd => minder inkomsten voor de staat en meer belastingen die op de rug van de bevolking moeten worden afgewenteld => sociale spanningen. Atlas shrugged...
Dus wacht;

je denkt dat geen enkele libertariër ooit heeft nagedacht over het probleem van de staatsschuld?

En wacht nog eens; heel dit relaas... dat is waar jij denkt dat libertariërs voorstander van zijn?

En Reagan en Bush Junior zijn libertariërs?

En het zijn de 'geldmachten' die de staat aan de gang houden (en alleen de geldmachten)?

En het enige wat 'wij' voorstellen is de 'uitverkoop' van de staat? (Het enige?)

Dus jij beweert dat ik - daar ik een libertariër ben - (1) geen oplossing heb (tout court) voor de staatsschuld, (2) Reagan en Bush Junior mij vertegenwoordigen en (3) dat libertariërs voorstander zijn van het (enkel) privatiseren van de 'winstgevende' takken van de overheid en voor de rest braaf de staatsschuld blijven afbetalen, (4) ik enkel de uitverkoop van de staat voorsta?

Zoiets?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 11 augustus 2011 om 00:50.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 00:53   #108
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Enfin; daar het niet volledig duidelijk is wat Nestor allemaal wilt zeggen (bedoelt hij dat libertariërs daar voorstander van zijn? bedoelt hij dat de wereld nooit libertarisch zal zijn? Bedoelt hij dat hij niet snapt wat libertariërs allemaal zeggen? Zoveel vragen!) maar hij heeft toch precies een probleem met de staatsschuld.

Daar hebben we echter een oplossing voor:

Hierzo

Citaat:
I propose, then, a seemingly drastic but actually far less destructive way of paying off the public debt at a single blow: out-right debt repudiation. Consider this question: why should the poor, battered citizens of Russia or Poland or the other ex-Communist countries be bound by the debts contracted by their former Communist masters? In the Communist situation, the injustice is clear: that citizens struggling for freedom and for a free-market economy should be taxed to pay for debts contracted by the monstrous former ruling class. But this injustice only differs by degree from "normal" public debt. For, conversely, why should the Communist government of the Soviet Union have been bound by debts contracted by the Czarist government they hated and overthrew? And why should we, struggling American citizens of today, be bound by debts created by a past ruling elite who contracted these debts at our expense? One of the cogent arguments against paying blacks "reparations" for past slavery is that we, the living, were not slaveholders. Similarly, we the living did not contract for either the past or the present debts incurred by the politicians and bureaucrats in Washington.
Probleem opgelost.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 00:57   #109
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
Waar zeg ik dat?

Ik bedoel dat de dode Libiërs niet graag zullen horen dat Cameron en Sarkozy "hun mosterd halen bij het libertarisme".
Dat snap ik ook niet. Van een doorsnee pvda-militant zou ik zoiets nog kunnen verwachten maar dat een zelfverklaard liberaal/libertariër daar mee afkomt getuigt wel van een diep gebrek aan politiek begrip.
Of 't moest misschien zo'n tea-partylibertair zijn, die zijn inderdaad lomp genoeg om een groot militair apparaat toe te juichen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 01:12   #110
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dat snap ik ook niet. Van een doorsnee pvda-militant zou ik zoiets nog kunnen verwachten maar dat een zelfverklaard liberaal/libertariër daar mee afkomt getuigt wel van een diep gebrek aan politiek begrip.
Of 't moest misschien zo'n tea-partylibertair zijn, die zijn inderdaad lomp genoeg om een groot militair apparaat toe te juichen.
Pelgrim die iets lief zegt over libertariërs. <3

Ik denk wel dat er minder tea party liefhebbers het militair apparaat toejuichen dan de gemiddelde republikein. Niet dat dat veel wilt zeggen, maar goed.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 01:14   #111
Nestor Burma
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 april 2009
Berichten: 4.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dus wacht;

je denkt dat geen enkele libertariër ooit heeft nagedacht over het probleem van de staatsschuld?

En wacht nog eens; heel dit relaas... dat is waar jij denkt dat libertariërs voorstander van zijn?

En Reagan en Bush Junior zijn libertariërs?

En het zijn de 'geldmachten' die de staat aan de gang houden (en alleen de geldmachten)?

En het enige wat 'wij' voorstellen is de 'uitverkoop' van de staat? (Het enige?)

Dus jij beweert dat ik - daar ik een libertariër ben - (1) geen oplossing heb (tout court) voor de staatsschuld, (2) Reagan en Bush Junior mij vertegenwoordigen en (3) dat libertariërs voorstander zijn van het (enkel) privatiseren van de 'winstgevende' takken van de overheid en voor de rest braaf de staatsschuld blijven afbetalen, (4) ik enkel de uitverkoop van de staat voorsta?

Zoiets?
Onze prioriteiten liggen anders. Ideologisch purisme interesseert mij niet. Ik stel alleen vast dat het in de praktijk altijd zelfverklaarde libertariërs zijn (hier kwam de open goal van voicelesscharlie) die sympathie hebben voor alle mogelijke rechtselingen (Reagan, Pinochet, Thatcher, Bush jr., Merkel, Sarközy, Cameron enz.) en die elke neoliberale beleidsmaatregel toejuichen. Er is dus in de praktijk geen grens tussen libertarisme en neoliberalisme. Greenspan is het beste voorbeeld.

Ik ben uiteraard altijd bereid om naar mogelijke oplossingen te luisteren.

Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 11 augustus 2011 om 01:19.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 01:21   #112
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Onze prioriteiten liggen anders. Ideologisch purisme interesseert mij niet. Ik stel alleen vast dat het in de praktijk altijd zelfverklaarde libertariërs (hier: de voorzet van voicelesscharlie) zijn die sympathie hebben voor alle mogelijke rechtselingen (Reagan, Pinochet, Thatcher, Bush, Merkel, Sarközy, Cameron enz.) en die elke neoliberale beleidsmaatregel toejuichen. Er is dus in de praktijk geen grens tussen libertarisme en neoliberalisme. Greenspan is het beste voorbeeld.

Ik ben uiteraard altijd bereid om naar mogelijke oplossingen te luisteren.
"altijd zelfverklaarde libertariërs"

Dat lijkt mij op elke mogelijke manier verkeerd. Savatage, om een voorbeeld te geven, is een fan van Thatcher, Bush en Reagan (denk ik). Is geen libertariër, om maar een voorbeeld te geven.

Het is waar dat sommigen - die zichzelf libertariër noemen - fan zijn van sommige of al van die figuren. Maar ik ben nu toch redelijk bekend met de 'libertarische' scene in het Nederlandstalige deel van Europa en de Amerikaanse scene (waar ik toch een groot deel van ken). Mannen die fan zijn van een van die personen zijn de grote uitzondering. (Hoogstens mensen die zeggen dat Reagan en Tatcher retorisch in orde waren; en er zijn inderdaad leuke you tube filmpjes.)

Enfin; ik denk dat uwen statistischen 'n' wat te klein is om accuraat te zijn. De mijne is, denk ik, een pak groter dan de uwe.

Neoliberale maatregelen kunnen al wat op meer (al dan niet oogluikende) goedkeuring rekenen. Echter; wat gij (neo)liberaal noemt, is daarom nog niet wat libertariërs (neo)liberaal zouden noemen.

Ik denk dat als jij 10 maatregelen (die effectief zijn uitgevoerd ergens in de westerse wereld) zou geven die jij neoliberaal noemt, dat er hoogstens 5 zijn die ik (al dan niet met reserveringen) zou goedkeuren. En dat er zeker enkelen tussen zijn die geen enkele steun genieten van de libertarische kringen.

Verder; er is wel een duidelijke grens tussen neoliberalisme en libertarisme: niemand ter wereld noemt zich neoliberaal. Niemand is neoliberaal, behalve in de ogen van mensen die dat gebruiken om het huidige status quo te bekritiseren. Dus; als ge die stelling wilt hard maken, ga je die maar concreet moeten maken.

Het zou mij verbazen als je de publicaties van Cato-Freeman-Reason zou lezen om te 'weten' welke beleidsvoorstellen de georganiseerde libertarische gemeenschap zou doen en welke steun de zogenaamde 'neoliberale' maatregelen zouden krijgen waarvan jij denkt dat die gesteund worden door de georganiseerde libertarische gemeenschap.

En de staatsschuld is heel eenvoudig: default.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 11 augustus 2011 om 01:24.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 03:34   #113
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Zonder de steun van types zoals de Koch broeders stonden ze nergens. Dit is niet eens een filosofie. Het is als filosofie verhuld bedrog.
Je zou er misschien raar van opkijken als je wist hoezeer enerzijds de libertariërs dezelfde doeleinden nastreven als "links", en hoezeer de "sociaaldemocratie" hetzelfde bewerkstelligt als het zogenaamde "neoliberalisme", namelijk: de rijken rijker maken, en de armen armer.

Als ik rijk was en zou willen blijven, zou ik zeker geen libertariër zijn. Dan was ik voor een sterke overheid die, op z'n EU's, honderdduizend bladzijden vol regeltjes schrijft die mijn concurrrenten uitschakelen omdat zij minder geld konden uitgeven aan lobbying in Brussel.

Als ik bankier was, zou ik voor de socialisten stemmen, zodat die nog meer staatsschuld bijmaken waarover ik rente kan heffen.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 03:45   #114
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
De Amish zijn pas échte libertariërs.
Ik vind die Amish nog zo slecht niet. Sociaal en libertarisch. Nou ja, niet dat ik me erin heb verdiept. Maar ze lijken me wel stukken libertarischer dan Reagan en Thatcher, die zich wel ergens op het libertarisme beriepen, maar eigenlijk de belangen van de rijken verdedigden.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 11 augustus 2011 om 03:47.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 11:34   #115
voicelesscharlie
Eur. Commissievoorzitter
 
voicelesscharlie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 mei 2004
Locatie: Het moeras van Damme
Berichten: 9.138
Stuur een bericht via MSN naar voicelesscharlie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Vraag aan de vlamingen of ze het publieke onderwijs, het openbaar vervoer, de sociale zekerheid, de pensioenen, de goedkope gezondheidszorg willen afschaffen en je krijgt 95 % "nee".
Deze sytemen zullen zichzelf wel afschaffen als er straks geen geld meer is.
Eigenlijk poepsimpel om te begrijpen, na het economische communisme gaat nu ook Keynes failliet
__________________
Sedert "pissen""plassen" werd,wordt er meer "gezeikt".
I keep my freedom ,guns and money.You can keep the change.
Kapitalisme vs socialisme
http://www.youtube.com/watch?v=lgh6w...eature=related

Laatst gewijzigd door voicelesscharlie : 11 augustus 2011 om 11:41.
voicelesscharlie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 11:41   #116
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Geld is er genoeg, de banken vinden het aan de lopende band uit. Geld is dan ook maar een instrument.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 11:45   #117
voicelesscharlie
Eur. Commissievoorzitter
 
voicelesscharlie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 mei 2004
Locatie: Het moeras van Damme
Berichten: 9.138
Stuur een bericht via MSN naar voicelesscharlie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Onze prioriteiten liggen anders. Ideologisch purisme interesseert mij niet. Ik stel alleen vast dat het in de praktijk altijd zelfverklaarde libertariërs zijn (hier kwam de open goal van voicelesscharlie) die sympathie hebben voor alle mogelijke rechtselingen (Reagan, Pinochet, Thatcher, Bush jr., Merkel, Sarközy, Cameron enz.) en die elke neoliberale beleidsmaatregel toejuichen. Er is dus in de praktijk geen grens tussen libertarisme en neoliberalisme. Greenspan is het beste voorbeeld.

Ik ben uiteraard altijd bereid om naar mogelijke oplossingen te luisteren.
Excusseer het libertarisme en 'the Teaparty" zijn juist een reactie TEGEN het neoliberalisme van Keynes.
Ron Paul zie nog dat het neoliberalisme meer weg heeft van Trotski en Marcuse dan van de Oostenrijkse school.

Neoliberalen en zelfverklaarde liberalen van bv de VLD zijn LINKS,neo-Marxistische en neo-Trotskistisch.
__________________
Sedert "pissen""plassen" werd,wordt er meer "gezeikt".
I keep my freedom ,guns and money.You can keep the change.
Kapitalisme vs socialisme
http://www.youtube.com/watch?v=lgh6w...eature=related

Laatst gewijzigd door voicelesscharlie : 11 augustus 2011 om 11:49.
voicelesscharlie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 11:49   #118
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

de VLD is even marxistisch als Bin Laden een vrijzinnige.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 11:49   #119
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

En Keynes een neoliberaal noemen is ook wel belachelijk.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 11:50   #120
voicelesscharlie
Eur. Commissievoorzitter
 
voicelesscharlie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 mei 2004
Locatie: Het moeras van Damme
Berichten: 9.138
Stuur een bericht via MSN naar voicelesscharlie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
de VLD is even marxistisch als Bin Laden een vrijzinnige.
Ze zijn politiek correct dus neo-Marxistisch.
__________________
Sedert "pissen""plassen" werd,wordt er meer "gezeikt".
I keep my freedom ,guns and money.You can keep the change.
Kapitalisme vs socialisme
http://www.youtube.com/watch?v=lgh6w...eature=related

Laatst gewijzigd door voicelesscharlie : 11 augustus 2011 om 11:50.
voicelesscharlie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be