Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 juni 2016, 12:45   #21
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
VDAB/RVA sturen u zonder verpinken naar een werkplek binnen een straal van 60 km. Zelf deeltijds en zonder kilometervergoeding als het paritair comité dat zo heeft voorzien. Niks eigen schuld dikke bult ...
Weigeren? De deuren van het OCMW staan wijd open.

Neveneffect? Hoe zou het toch komen dat onze wegen dichtzitten?
Dat is het grote probleem van heel die sociale zekerheid en zeker met een OCMW. Stop eens met het bepamperen van mensen en stop dus met dat levenslang sociaal vangnet. En zeker het OCMW. Een OCMW is een bodemloze put dus dat systeem had zelfs nooit mogen bestaan.

Iemand die elke dag 60 kilometer moet pendelen is verkeerd bezig. Is er geen werk in eigen regio? Ze zouden het woon-werkverkeer zwaar moeten gaan belasten. Maar misschien dat er ooit een hoge kilometerheffing komt en mensen dan eens echt gaan nadenken.

Dus ja eigen schuld dikke bult!!! Geen medelijden met dergelijke personen.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2016, 12:47   #22
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik denk dat je gewoon mensen hebt die vooruitzien in het verkeer en in het geval er twijfel is over wat een ander zal doen, voor de voorzichtige optie kiezen.
Zo overleef je (en je motorfiets) 33 jaar op de openbare weg.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2016, 12:50   #23
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Ergste dat er is. Een motorijder links achteraan tegen de bumper klevend. Dat is puur provoceren en werkt als een rode lap bij ene stier. Dan geef ik eerst gas en dan op de rem. Die doen dat geen tweede keer meer
Ofwel ben je wegens je leeftijd aan nog geen rijbewijs toe, ofwel zit er serieus wat verkeerd met jou.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2016, 12:54   #24
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Dus provoceren en links bumperkleven mag volgens jou? Raar instelling. Of typisch voor mensen met een moto. Die denken nogal snel dat ze snelle Johnny zijn en alles mogen. De tijd dat mensen opzij gaan vermindert meer en meer. De wegen zijn voor wagens gemaakt en de moto's MOGEN er ook gebruik van maken.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2016, 13:06   #25
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Is er geen werk in eigen regio?
Wat denk je zelf?

Werkende bevolking België 4.500.000
Uitkering gerechtigde werklozen 420.000
Niet uitkering gerechtigde werklozen/ inactieve bevolking 2.360.000

Deze cijfers gaan over de groep van 15 tot 64 jaar.

Over het aantal vacatures lijken de cijfers me niet echt accuraat gezien één vacature mogelijk door 10 interimkantoren afzonderlijk kan worden geplaatst.
Zou een schatting van 50.000 vacatures er ver naast zitten?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2016, 13:13   #26
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Dus provoceren en links bumperkleven mag volgens jou? Raar instelling. Of typisch voor mensen met een moto. Die denken nogal snel dat ze snelle Johnny zijn en alles mogen. De tijd dat mensen opzij gaan vermindert meer en meer. De wegen zijn voor wagens gemaakt en de moto's MOGEN er ook gebruik van maken.
Jij verdedigt hier openlijk een poging tot doodslag.
Opzettelijk handelingen verrichten die tot doel hebben iemand lichamelijk schade te berokkenen met in het slechtste geval de dood tot gevolg.

Indien je van oordeel bent dat je recht hebt om iedereen van de baan te rijden die te dicht in de buurt komt dan zit je fout.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2016, 13:19   #27
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Zwak verweer. Zo kan ik het ook. Een motorijder die links achter een bumper kleeft is ook een poging tot doodslag. Want hij provoceert en intimideert de wagenbestuurde en lokt ook een ongeluk uit. Of de tegenligger naar rechts laten gaan -of op hun rijden- is ook poging tot doodslag. Want dan moet de wagen op vb. een fietspad. En wat als daar dan een fiets rijdt? En zo kan ik pagina's vol gaan schrijven.

Als motorijders nu eens manieren leerden? Dat zou al veel verhelpen. Maar dat zal nooit gebeuren. En we kunnen hier dagenlang over zeveren. Je hebt twee soorten : wagen- en motorijders en ze zullen elkaar nooit begrijpen.

Maar ik moet niet naar Brussel rijden. IK ben niet zo een zot die dagelijks in de file gaat staan of kamikazetoestanden met een moto moet doen. Laat het plebs maar gaan aanschuiven
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2016, 13:23   #28
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Zwak verweer. Zo kan ik het ook. Een motorijder die links achter een bumper kleeft is ook een poging tot doodslag. Want hij provoceert en intimideert de wagenbestuurde en lokt ook een ongeluk uit.
Hoe dan?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2016, 13:31   #29
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Je hebt twee soorten : wagen- en motorijders en ze zullen elkaar nooit begrijpen.
Raar, ik rij al sinds ik me kan herinneren met beide.
Respect voor de andere weggebruiker is voor mij een logica die niet onderuit te halen is. En dan hoort daarbij ook respect voor de weggebruiker die mogelijk een fout maakt op voorwaarde dat het geen bewuste daad is.

Ik heb dit al eens aangehaald, je kan meer openbare weg opeisen dan je toekomt, je kan net dat stukje openbare weg gebruiken waar je recht op hebt en je kan ook een beetje openbare weg 'weggeven' als het ten goede komt van de verkeersveiligheid.

Wie van deze 3 chauffeurs gaat het langste leven denk je?
Maakt niet uit of het met een fiets, een motor, een wagen of vrachtwagen is dat die man rond rijdt.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be