Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 september 2009, 20:42   #81
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBX Bekijk bericht
Ik mag volgens de handleiding van mijn BMW geen bio-diesel tanken.
Biodiesel is het grootste bedrog wat er bestaat.

Ik heb het eens getest op een simpele turbodiesel 90 PK Mazda 323 bj 2000.

Langs de Duitse snelweg op weg naar Z-Oostenrijk tankte ik eens 7%-biodiesel, ik dacht dat mijn oude diesel dat wel zou verteren...

Ipv met een verbruik van 6-6,5 liter/100km kwam ik aan 7,5-8l/100 km even vlot gereden... ook na 1/4 tank goede diesel bijtanken hielp niet veel, het verbruik bleef ca 15% hoger als normaal.

Ik heb dan maar zo´n duur goedje gekocht voor bij te kippen in de dieseltank om de injectoren te reinigen van die plakkerige smurrie... na nog eens een tank leeggereden te hebben was het verbruik weer normaal, heeft me dat extra geld en extra vervuiling gekost.

Btw iemand Canvas-Terzake om 8.00 hr gevolgd ?
Een benzine-Mercedes 350SL 245 pk, die - door Hogeschool Antwerpen gemeten - 100 maal minder NOx en ultrafijne roetdeeltjes uitstootte als een Ford Fiesta diesel 90 pk (= groene wagen fiscaal bevoordeelt... ) , dieselwereldrecordland België wordt dan toch langzaam wakker, of is het alweer een overwaaiende vlaag naar de politiek ?

En volgens het nieuwsanker ben ik nu een expert...

Laatst gewijzigd door Micele : 15 september 2009 om 20:50.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 22:05   #82
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Biodiesel is het grootste bedrog wat er bestaat.

Ik heb het eens getest op een simpele turbodiesel 90 PK Mazda 323 bj 2000.

Langs de Duitse snelweg op weg naar Z-Oostenrijk tankte ik eens 7%-biodiesel, ik dacht dat mijn oude diesel dat wel zou verteren...

Ipv met een verbruik van 6-6,5 liter/100km kwam ik aan 7,5-8l/100 km even vlot gereden... ook na 1/4 tank goede diesel bijtanken hielp niet veel, het verbruik bleef ca 15% hoger als normaal.

Ik heb dan maar zo´n duur goedje gekocht voor bij te kippen in de dieseltank om de injectoren te reinigen van die plakkerige smurrie... na nog eens een tank leeggereden te hebben was het verbruik weer normaal, heeft me dat extra geld en extra vervuiling gekost.
OMG.

Citaat:
Btw iemand Canvas-Terzake om 8.00 hr gevolgd ?
Een benzine-Mercedes 350SL 245 pk, die - door Hogeschool Antwerpen gemeten - 100 maal minder NOx en ultrafijne roetdeeltjes uitstootte als een Ford Fiesta diesel 90 pk (= groene wagen fiscaal bevoordeelt... ) , dieselwereldrecordland België wordt dan toch langzaam wakker, of is het alweer een overwaaiende vlaag naar de politiek ?

En volgens het nieuwsanker ben ik nu een expert...
Nee, in slaap gevallen.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 22:27   #83
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Biodiesel is het grootste bedrog wat er bestaat.

Ik heb het eens getest op een simpele turbodiesel 90 PK Mazda 323 bj 2000.

Langs de Duitse snelweg op weg naar Z-Oostenrijk tankte ik eens 7%-biodiesel, ik dacht dat mijn oude diesel dat wel zou verteren...

Ipv met een verbruik van 6-6,5 liter/100km kwam ik aan 7,5-8l/100 km even vlot gereden... ook na 1/4 tank goede diesel bijtanken hielp niet veel, het verbruik bleef ca 15% hoger als normaal.

Ik heb dan maar zo´n duur goedje gekocht voor bij te kippen in de dieseltank om de injectoren te reinigen van die plakkerige smurrie... na nog eens een tank leeggereden te hebben was het verbruik weer normaal, heeft me dat extra geld en extra vervuiling gekost.

Btw iemand Canvas-Terzake om 8.00 hr gevolgd ?
Een benzine-Mercedes 350SL 245 pk, die - door Hogeschool Antwerpen gemeten - 100 maal minder NOx en ultrafijne roetdeeltjes uitstootte als een Ford Fiesta diesel 90 pk (= groene wagen fiscaal bevoordeelt... ) , dieselwereldrecordland België wordt dan toch langzaam wakker, of is het alweer een overwaaiende vlaag naar de politiek ?

En volgens het nieuwsanker ben ik nu een expert...
ik vond die spreker jammergenoeg niet vlot genoeg, hij kreeg de oplossing taxeren niet over de mond...

Feitelijk is het echt wel een kwestie van de taksen gelijk te leggen. OF in het geval van diesel en benzine, evenveel taxeren en een CO2-BTW, eentje erbijploffen voor de vrachtwagen, zodat hij verrekend kan worden naar export toe, zodat onze heilige transitfunctie niet crasht..

Hij heeft dus ook niet uitgelegd dat die fijnpartikel filters slechter zijn. Dat die fijne deeltjes dus dieper in de longen dringen.

Die dokter kreeg het woord 2 jaar minder leven uit zijn mond, dat was een story met plakfaktor.

Had ik daar gezeten, dan was de oplossing electir-hybrid city...drive over gans de benelux... En Antwerpen als productiecentrum voor de Volta platform waar alle fabrikanten dan modellen mee kunnen maken.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 22:30   #84
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Ik denk dat als het bankgeheim over heel de wereld zou afgeschaft worden voor politiekers we de schandalen niet zouden kunnen bijhouden.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 23:10   #85
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Had ik daar gezeten, dan was de oplossing electir-hybrid city...drive over gans de benelux... En Antwerpen als productiecentrum voor de Volta platform waar alle fabrikanten dan modellen mee kunnen maken.
Idd, GM-Antwerpen zou wel eens kunnen "overleven" (wel minder personeel) door de productie van een electro-auto te krijgen, in elk geval ligt Antwerpen redelijk centraal in een gebied waar zeker kleine electro-auto´s zouden verkocht kunnen worden. Vlaanderen - Randstad - Roergebied.

Opel heeft toch ene gepland voor 2010 ?
Citaat:
http://www.focus.de/auto/neuheiten/k...aid_66934.html
Opel will bis Ende 2010 Kleinwagen mit reinem Elektroantrieb auf den Markt bringen.

Eine Kleinwagenstudie von Opel: der Dreisitzer Trixx

Grund dafür seien die Kosten, sagte der Europa-Chef des Opel-Mutterkonzerns General Motors, Carl-Peter Forster, in der neuen Ausgabe der Zeitschrift „auto motor sport“. „Bei Kleinfahrzeugen ist die Hybrid-Technik zu teuer, um sich durchzusetzen.“ Allein ein Diesel sei schon 2000 bis 2500 Euro teurer als ein Benziner. Ein Hybrid-Motor koste noch einmal deutlich mehr. Opel glaube nicht, dass sich solche Preise in großem Maßstab durchsetzen ließen. Deshalb setze Opel von Anfang an auf reine Elektrofahrzeuge.
Of de Opel Ampera, tot 60 km electrisch, en indien nodig 500 km met benzine-hulpje
Citaat:
http://www.n-tv.de/auto/Ampera-nimmt...cle490195.html
... Zwillingsbruder des Chevrolet Volt ...
En de Belgische media:
Citaat:
http://www.hbvl.be/nieuws/geldzaken/...antwerpen.aspx
Elektrische wagen voor Opel Antwerpen?

Laatst gewijzigd door Micele : 15 september 2009 om 23:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 23:35   #86
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Idd, GM-Antwerpen zou wel eens kunnen "overleven" (wel minder personeel) door de productie van een electro-auto te krijgen, in elk geval ligt Antwerpen redelijk centraal in een gebied waar zeker kleine electro-auto´s zouden verkocht kunnen worden. Vlaanderen - Randstad - Roergebied.

Opel heeft toch ene gepland voor 2010 ?

Of de Opel Ampera, tot 60 km electrisch, en indien nodig 500 km met benzine-hulpje


En de Belgische media:
ik denk als belgie dat wil dan moet ze echt GROF het KADER maken voor zo'n wagen. Dus echt wel bvb alle hoofdsteden alleen maar toegankelijk voor hybriden... of anders een citytaks van 10euro aan uw been.

Alle pendelaars gaan automatisch hybrid gaan tuffen...

Binnen dat kader schep je natuurlijk een markt van 3miljoen wagens, of die fabriek zal niet snel genoeg kunnen leveren...

Natuurlijk Belgie beloof altijd vanalles aan de privé, en doet dikwijls niet teveel. Typisch bvb de biodiesel story, als het water aan de lippen staat beginnen ze er eens aan... Natuurlijk de ene maatregel kost geld en de andere brengt op. Mij dunkt dat een city taks zodanige cashcow kan zijn, dat elke regering die als 'heilzame' begrotingsoplossing zal zien..
Dus ja ik zie die citytaks er bijvoorbeeld sneller komen dan de oplossing om ze ontwijken met een hybrid dus.

maar het gevolg zou zijn inderdaad dat vlamingen massaal zouden pendelen met de trein ipv met de auto, en massaal gaan overschakelen op hybriden zo snel als ze kunnen leveren...

Laatst gewijzigd door brother paul : 15 september 2009 om 23:38.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be