Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 januari 2012, 17:32   #161
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Zijn ze dan minder gevaarlijk als de daarnaast nog eens 10 pinten hebben gedronken?
wel een collega van mij viel in slaap in de auto, zijn vrouw zat aan het stuur en viel ook in slaap. Plots schrok hij wakker en zag allemaal bomen op zich afkomen en zij hij tegen zijn vrouw hé wat doe je nu ?? DIe reageert lekker averechts en trekt over, de auto slipt nog gezellig verder en komt tot stilstand tegen de middenberm.
2700euro schade en veel geluk gehad.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 18:18   #162
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
wel een collega van mij viel in slaap in de auto, zijn vrouw zat aan het stuur en viel ook in slaap. Plots schrok hij wakker en zag allemaal bomen op zich afkomen en zij hij tegen zijn vrouw hé wat doe je nu ?? DIe reageert lekker averechts en trekt over, de auto slipt nog gezellig verder en komt tot stilstand tegen de middenberm.
2700euro schade en veel geluk gehad.
Zijn ze dan minder gevaarlijk als de daarnaast nog eens 10 pinten hebben gedronken?
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 18:25   #163
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Zijn ze dan minder gevaarlijk als de daarnaast nog eens 10 pinten hebben gedronken?
kon knal hetzelfde geweest zijn, ging dan natuurlijk de schuld van alcohol zijn. Je ziet met welk stigma je werkt als je altijd maar zo de problemen oplost door een schuldige te zoeken die alles moet verklaren.

Laatst gewijzigd door brother paul : 16 januari 2012 om 18:26.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 19:43   #164
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
kon knal hetzelfde geweest zijn, ging dan natuurlijk de schuld van alcohol zijn. Je ziet met welk stigma je werkt als je altijd maar zo de problemen oplost door een schuldige te zoeken die alles moet verklaren.
Er is altijd een reden.
Oververmoeidheid kan inderdaad een reden zijn.
Alcohol, snelheid, onervarenheid, ... enz.

Al die redenen negeren is weinig constructief bezig zijn.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2012, 14:32   #165
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Er is altijd een reden.
Oververmoeidheid kan inderdaad een reden zijn.
Alcohol, snelheid, onervarenheid, ... enz.

Al die redenen negeren is weinig constructief bezig zijn.
Een ongeval is meestal een combinatie en ongelukkige samenloop van omstandigheden. Meestal ben je wat oververmoeid of heb je een emotionele tegenslag te verwerken gekregen, als je daarop dan een paar glaasjes drinkt en dan nog eens wat geneesmiddelen neemt e.d. dan wordt je natuurlijk een vogel voor de kat. Het is natuurlijk allemaal een beetje hypocriet in onze wetgeving: iemand die een zware antibiotica neemt of chemotherapie ondergaat wordt niet beboet of het rijden ontzegd, maar kan toch een fameus gevaar op de weg zijn (snelle vermoeidheid, concentratieverlies, ...), een kerngezond iemand die pakweg drie glazen wijn uitheeft kan nog veel beter rijden, maar wordt aan de schandpaal genageld als hij een ongeval maakt of krijgt een sanctie als hij wordt gecontroleerd.

Alcoholgebruik nog strenger limiteren in het verkeer zou maar een beperkt deel van de ongevallen kunnen vermijden, andere zaken verbieden zijn quasi onmogelijk. Men kan moeilijk chauffeurs verbieden om nog eender welke medicatie te nemen of ze verbieden emotioneel te reageren op omstandigheden. Iets als 'onervarenheid' ken men ook niet verbieden, want men moet het immers leren door oefening. Als je je in het verkeer begeeft, moet je er rekening mee houden dat het weleens fout zou kunnen aflopen. Ze noemen dat de opportuniteitskost van een goede mobiliteit en verkeersdeelname. Diegenen die het risico op een ongeval in het verkeer tot nu beperkt willen zien, die moeten voortaan de benenwagen nemen of met de bakfiets in het park gaan rijden (en dan heb je nog een risico).
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2012, 17:04   #166
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Er is altijd een reden.
Oververmoeidheid kan inderdaad een reden zijn.
Alcohol, snelheid, onervarenheid, ... enz.

Al die redenen negeren is weinig constructief bezig zijn.
dikwijls zijn het combinaties een analyse moet verfijnd genoeg zijn
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2012, 17:10   #167
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Al die verstrengingen en extra regeltjes altijd maar, wie zit daar nu op te wachten?

Ik vind het trouwens maar bijzonder naïef om te denken dat je met een lagere limiet dit probleem gaat oplossen. Mensen die rijden o.i.v. alcohol ga je altijd hebben.
Laten we dan het controleren van werklozen ook maar versoepelen, niet waar?
waarom altijd verstrengen?
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2012, 17:12   #168
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Ik woon in een boerengat, en heb op mijn 12 jaar rijbewijs al 6 keer moeten blazen.
En nee, daar krijgt ge geen sleutelhangers. 'k Moet die rommel dan ook nie hebben
6 keer op 12 jaar?
Ik al 3 keer in 2012 !
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2012, 19:28   #169
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
dikwijls zijn het combinaties een analyse moet verfijnd genoeg zijn
Akkoord, maar het kan al helpen bepaalde oorzaken uit die combinatie te halen om zo het aantal slachtoffers te verminderen.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2012, 21:14   #170
Trixie
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Berichten: 6.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
6 keer op 12 jaar?
Ik al 3 keer in 2012 !
Ikzelf: 2 keer op 22 jaar. Waarvan de 2e keer 10 dagen geleden. En neen, ik woon niet in een boerengat en begeef mij dagelijks op de baan. Nog sterker: mijn echtgenoot 1 keer op 30 jaar. Dit was ongeveer 2 maanden geleden...
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2012, 18:24   #171
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
6 keer op 12 jaar?
Ik al 3 keer in 2012 !
Met het verschil dat ik meestal in 'the-middle-of-nowhere' rij
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 17:43   #172
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Staatssecretaris voor Mobiliteit Melchior Wathelet werkt aan een plan dat volgende week klaar zal zijn en dat de verkeersveiligheid in ons land moet optrekken. De meest opmerkelijke ingreep is de verlaging van de alcohollimiet van 0,5 naar 0,2 promille. Dat schrijft De Morgen.
(...)
We staan er weer niet goed op.

Een nieuwe minister en het meest opmerkelijke in zijn plannen is een verlaging van de alcohollimiet van 0,5 naar 0,2 promille. Het volstaat wat data te bekijken en enkele minuutjes na te denken om in te zien dat deze ingreep compleet naast de kwestie is.

Welke nog grotere onzin zit er dan in de rest van zijn plannen, vraag ik me af.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2012, 09:24   #173
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard



i denk niet dat de 0.2^romille grens hier iets zou bijdragen

Stomdronken bestuurder slaapt roes uit met achterwielen boven de Schelde
Regio — ANTWERPENEen stomdronken bestuurder uit Hasselt heeft heel veel geluk gehad. Door een verkeerd manoeuvre aan...
http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GUV3L9EG7
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2012, 10:13   #174
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
...
i denk niet dat de 0.2^romille grens hier iets zou bijdragen

Stomdronken bestuurder slaapt roes uit met achterwielen boven de Schelde
Regio — ANTWERPENEen stomdronken bestuurder uit Hasselt heeft heel veel geluk gehad. Door een verkeerd manoeuvre aan...
http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GUV3L9EG7
Of hij een rijbewijs had of niet, zou ook weinig verschil gemaakt hebben.
Toch gaan we niet voorstellen om dat papiertje maar af te schaffen ...


.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2012, 11:31   #175
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht


i denk niet dat de 0.2^romille grens hier iets zou bijdragen

Stomdronken bestuurder slaapt roes uit met achterwielen boven de Schelde
Regio — ANTWERPEN Een stomdronken bestuurder uit Hasselt heeft heel veel geluk gehad. Door een verkeerd manoeuvre aan...http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GUV3L9EG7
Die krant gist maar iets... Mijn logica zegt dat die Scheldekaai niet tussen Antwerpen centrum en Hasselt ligt moest die Hasselaar dronken naar huis willen rijden.

Volgens de live-krant vandaag waren er drugs mee gemoeid waarvan dronken betrokkene niets wist (in zijn drank gedaan ofzo), natuurlijk had die Hasselaar alcohol gedronken (gaf hij toe), zoiets is normaal als men op café gaat.

Hypothetisch je roes uitslapen in de auto is natuurlijk altijd beter als er zelf mee rijden.
Daarom dat er geen PV volgde:
Citaat:
Opvallend genoeg werd er geen proces-verbaal opgesteld. 'De man was duidelijk niet plan om zich snel op de openbare weg te begeven. Hij sliep dus en deed in theorie niets verkeerd.'
Maar er kunnen natuurlijk "andere" mee gereden hebben die de dronken man kwijtwilden, zo las ik deze morgen in de live-krant. De titel luidde:
Citaat:
Hasselaar(43) die boven Schelde hing vermoedt dat hij gedrogeerd werd...

Hij overweegt om een klacht tegen onbekenden in te dienen.
...
Hij was met vrienden op café in het Antwerpse, die hadden hem helemaal niet zien vertrekken.
...
Hij was daar in een Antwerps café met een groepje onbekenden aan de praat geraakt. Het laatste wat hij zich herinnert is dat hij rond 5h 30 een SMS verstuurd had,... " het volgende moment werd ik wakker in het ziekenhuis ".

Wat er tussen 5h30 en 8h30 gebeurd is, is voorlopig een raadsel.
Zijn auto stond in het centrum van Antwerpen, en hij wist helmaal niet hoe zijn auto daar aan die Scheldekaai zou kunnen geraken.
...
Er is geen bloedanalyse gebeurd in het ziekenhuis.
...
"De politie heeft toegegeven dat er mogelijk derden bij de feiten betrokken waren."
Nieuw online bericht gevonden:
Citaat:
http://www.hbvl.be/limburg/hasselt/h...ekaaien-2.aspx

Hasselaar herinnert zich niets van incident aan Scheldekaaien

Een dag nadat hij ei zo na met zijn auto in de Schelde belandde, zit Hasselaar Frank (43, een fictieve naam) met meer vragen dan antwoorden. “Ik herinner mij niets meer”, zucht hij.

Het relaas van een merkwaardige nacht. Zondagochtend 8.50u. Wandelaars langs de Antwerpse Scheldekaai zien hoe een bruine Peugeot vervaarlijk over de rand van de kade bengelt. Ze waarschuwen onmiddellijk de hulpdiensten, waarna Frank door de politie uit zijn auto wordt gehaald. Een ademtest leert de hulpverleners dat de chauffeur zwaar had gedronken.

Pas rond 15.30u komt de Hasselaar weer bij zijn positieven. “Ik herinner mij niets meer, maar volgens mij ben ik erin geluisd”, zucht Frank. De Hasselaar overweegt om een klacht tegen onbekenden in te dienen.

Frank had zaterdagavond met enkele vriendinnen afgesproken voor een avondje stappen in het Antwerpse. Het laatste wat de Hasselaar zich herinnert is dat hij zondag rond 5.30u nog een sms heeft verstuurd. “Ik was op café met een groepje onbekenden aan de praat geraakt. Het volgende moment werd ik wakker in het ziekenhuis.”

Frank vermoedt dat hij niet zelf met zijn Peugeot naar de Scheldekaai is gereden. Hij denkt dat iemand anders achter het stuur kroop en hem misschien in het water wilde dumpen.

Hoewel in het ziekenhuis geen bloedanalyse werd afgenomen, vermoedt Frank dat hij drugs kreeg toegediend.

Vrienden die zaterdagavond met Frank op stap waren, hebben hem niet zien vertrekken. “Het is een raadsel wat er tussen 5.30 en 8.30u is gebeurd”, zucht de 43-jarige.
Tja, bij drogeren zijn meestal vrouwen het slachtoffer:
http://www.nu.nl/algemeen/404985/kwa...edrogeerd.html
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 januari 2012 om 11:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2012, 12:13   #176
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Ikzelf: 2 keer op 22 jaar. Waarvan de 2e keer 10 dagen geleden. En neen, ik woon niet in een boerengat en begeef mij dagelijks op de baan. Nog sterker: mijn echtgenoot 1 keer op 30 jaar. Dit was ongeveer 2 maanden geleden...
ikzelf 0 keer in 12 jaar, maar ja, ik drink dan ook niet. flikken weten dat gewoon
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2012, 14:26   #177
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.281
Standaard

Logisch vervolg: Testen maken die oververmoeidheid -stress enz. aangeeft. Die bestuurders zijn een stuk gevaarlijker dan een gewoon iemand met 0,5 in zijn bloed.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2012, 16:01   #178
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Logisch vervolg: Testen maken die oververmoeidheid -stress enz. aangeeft. Die bestuurders zijn een stuk gevaarlijker dan een gewoon iemand met 0,5 in zijn bloed.
en ook testen die een minimum aan koelbloedigheid, geduld, niet-agressie ... zouden bewijzen ...


.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 13:00   #179
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
en ook testen die een minimum aan koelbloedigheid, geduld, niet-agressie ... zouden bewijzen ...

.
Psychologische testen die rijbekwaamheid moeten aantonen bestaan al in een aantal landen (soms gewoon na herhaalde fouten en overtredingen, anders gewoon in verlenging van het rijexamen)

Dit neemt niet weg dat totaal rijbekwame mensen geen fouten kunnen maken op basis van vermoeidheid, stress enz...
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be