Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 februari 2012, 11:48   #1
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard Verplichte winterbanden bij sneeuw?

Soms vraag ik me toch af of men geen IQ test moet gaan afnemen ALVORENS mensen zich op de lijsten van politieke partijen kunnen (laten) zetten.

Mijnheer Wathelet vindt het blijkbaar nodig om een verplichting voor winterbanden in te voeren. Het heeft toch wel al drie dagen gesneeuwd zeker, en de sneeuw ligt nu al twee weken in het bos.
GEVOLG: IEDEREEN moet winterbanden laten installeren.

Dus ook de mensen die enkel met dit weer even over en weer naar de supermarkt willen neem ik aan?

Ligt er nog sneeuw op de autostrade? op de gewestwegen? ik zou denken van niet, waarom moeten we dan sneeuwbanden hebben? Gaat Europa ook in Spanje en Italie en waarom niet in Tenerife de mensen gaan verplichten om met winterbanden rond te rijden tussen pakweg oktober en mei?

Serieus waar, moest ik met zo'n voorstel afkomen, ik zou me doodschamen over zoveel ridiculiteit.
Citaat:
In zijn antwoord stelde Melchior Wathelet dat hij verder wilde gaan dan de suggestie van Claes voor een sensibiliseringscampagne. Hij zei voorstander te zijn van een verplichting. Hij stelde voorstander te zijn van een verplichting van winterbanden in ons land in een bepaalde periode, alleen wanneer de sneeuw blijft liggen of bij gladheid. Eventueel kan gedacht worden aan verkeersborden die het gebruik van winterbanden op bepaalde trajecten verplicht, voegde hij eraan toe
wat moet ik me daarbij voorstellen?

Van Antwerpen naar Brussel met mijn gewone bandjes, in Brussel uitstappen, bandjes vervangen en zo naar Tervuren, bandjes terug uit als men voor Laeken rijdt, en bandjes aan als men naar Vilvoorde gaat?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 11:50   #2
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

In Duitsland is het ook verplicht, dacht ik.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 12:11   #3
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Wathelet .. laat me nie lachen, stond die de vorige legislatuur niet voor migratie in ? .. het zal bij hem allemaal wel "een staartje" krijgen.
Ontopic .. winterbanden zijn handig maar de enige verplichting zou er moeten zijn voor politici namelijk om geen domme uitspraken te doen, en dit is de derde van Wathelet in 2 weken tijd ...
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 12:20   #4
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Soms vraag ik me toch af of men geen IQ test moet gaan afnemen ALVORENS mensen zich op de lijsten van politieke partijen kunnen (laten) zetten.

Mijnheer Wathelet vindt het blijkbaar nodig om een verplichting voor winterbanden in te voeren. Het heeft toch wel al drie dagen gesneeuwd zeker, en de sneeuw ligt nu al twee weken in het bos.
GEVOLG: IEDEREEN moet winterbanden laten installeren.

Dus ook de mensen die enkel met dit weer even over en weer naar de supermarkt willen neem ik aan?

Ligt er nog sneeuw op de autostrade? op de gewestwegen? ik zou denken van niet, waarom moeten we dan sneeuwbanden hebben? Gaat Europa ook in Spanje en Italie en waarom niet in Tenerife de mensen gaan verplichten om met winterbanden rond te rijden tussen pakweg oktober en mei?

Serieus waar, moest ik met zo'n voorstel afkomen, ik zou me doodschamen over zoveel ridiculiteit.

wat moet ik me daarbij voorstellen?

Van Antwerpen naar Brussel met mijn gewone bandjes, in Brussel uitstappen, bandjes vervangen en zo naar Tervuren, bandjes terug uit als men voor Laeken rijdt, en bandjes aan als men naar Vilvoorde gaat?
Dat zijn geen sneeuwbanden, dat zijn winterbanden en die zijn niet alleen nuttig bij sneeuw. Sneeuw mag er in Belgie dan wel niet zo vaak liggen (een geluk als je ziet hoe idioot verkrampt velen beginnen rijden van zodra er een vlokje valt), er is nog steeds een winter met temperaturen rond het vriespunt.

Op zich geen slecht voorstel; winterbanden zijn gewoon veiliger in de winter. Die mogen gerust verplicht worden, net zoals in andere landen. Hier kom je in de winter ook niet buiten zonder winterbanden.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 12:25   #5
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Op zich geen slecht voorstel; winterbanden zijn gewoon veiliger in de winter. Die mogen gerust verplicht worden, net zoals in andere landen. Hier kom je in de winter ook niet buiten zonder winterbanden.
ik heb met mijn kinderen drie of viermaal (ik overdrijf) een sneeuwman kunnen maken. Gedurende de voorbije dertig jaar viel er amper sneeuw die bleef liggen.
Ik heb dit jaar voor het eerst een sneeuwschop gekocht omdat het de vorige twee jaar heeft gesneeuwd. en nu dus ook.

Ik rijd 3000 km/jaar. En d�*�*rvoor moet ik dan aparte winterbanden kopen en betalen om die te laten stockeren in de garage?????
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 12:49   #6
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ik heb met mijn kinderen drie of viermaal (ik overdrijf) een sneeuwman kunnen maken. Gedurende de voorbije dertig jaar viel er amper sneeuw die bleef liggen.
Ik heb dit jaar voor het eerst een sneeuwschop gekocht omdat het de vorige twee jaar heeft gesneeuwd. en nu dus ook.
Ik herhaal: dat zijn geen sneeuwbanden, dat zijn winterbanden. Die dienen niet alleen om in de sneeuw te rijden. Sterker nog, dat is niet eens hun eerste doel.

Citaat:
Ik rijd 3000 km/jaar. En d�*�*rvoor moet ik dan aparte winterbanden kopen en betalen om die te laten stockeren in de garage?????
Aangezien dat veiliger is: waarom niet? Zeker als je maar zo weinig rijdt. Dat zijn de facto al grotere gevaren op de baan.

Of wil je gewoon dat ik je vraag of je niet beter van de baan zou blijven als je zo weinig rijdt?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 12:54   #7
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Of wil je gewoon dat ik je vraag of je niet beter van de baan zou blijven als je zo weinig rijdt?
ik zeg toch dat ik niet veel rijd.

Dit heeft niks te maken met "beter van de baan blijven" zoals onnozelaars die bepaling zouden kunnen benoemen. Waarschijnlijk heb ik in de loop van mijn leven al een tienvoud gereden van het aantal kilometers die U nodeloos aflegt.

Als ik naar de supermarkt rijd, moet ik dan winterbanden opleggen? of zal ik maar ineens een taxi nemen? Dat was mijn vraag.
Niet of ik dan beter eerst via brussel naar namen rijd om zo langs de supermarkt te kunnen passeren en dan wat meer "ervaring" kan opdoen!

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 10 februari 2012 om 12:57.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 13:05   #8
Bitweiser
Provinciaal Statenlid
 
Bitweiser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 603
Standaard

Het enige probleem dat ik heb met "verplichten" is dat het de burger weer extra gaat belasten. Winterbanden zijn niet gratis helaas. Verder heb ik geen probleem met dit voorstel omdat winterbanden vanaf 7° C. nu eenmaal veiliger zijn. De remafstand wordt korter en de wegligging is beter. Remmen moet je nu eenmaal ook op weg naar de supermarkt en wellicht moet je hierbij ook enkele bochten nemen.
Het probleem met dit voorstel is dat het gelanceerd wordt in een periode waar vele mensen het reeds moeilijk hebben om rond te komen. 300 tot 600 euro voor winterbanden is namelijk een grote hap uit het gezinsbudget. Op lange termijn is het niet duurder omdat het verslijt van de banden over 2 sets verdeeld kan worden, maar toch blijft er die eerste aankoop...
__________________
Schild en vriend

Laatst gewijzigd door Bitweiser : 10 februari 2012 om 13:09.
Bitweiser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 13:11   #9
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ik zeg toch dat ik niet veel rijd.

Dit heeft niks te maken met "beter van de baan blijven" zoals onnozelaars die bepaling zouden kunnen benoemen. Waarschijnlijk heb ik in de loop van mijn leven al een tienvoud gereden van het aantal kilometers die U nodeloos aflegt.
Dat zou willen zeggen dat je enkele miljoenen km hebt gedaan; I very much doubt that

Los daarvan maakt het geen lor uit hoeveel je in het verleden ooit hebt gereden. Het verleden is geen garantie voor het heden, laat staan de toekomst. Het enige dat telt is hoe je nu rijdt, en 't is nu eenmaal een feit dat veel van die "ik kom één keer per week buiten om naar de winkel te gaan" gewoon een gevaar op de baan zijn, omdat ze verkeerssituaties niet goed (genoeg) kunnen inschatten.

Maar 't is aardig dat je je zo snel in je gat gebeten voelt

Citaat:
Als ik naar de supermarkt rijd, moet ik dan winterbanden opleggen? of zal ik maar ineens een taxi nemen? Dat was mijn vraag.
Niet of ik dan beter eerst via brussel naar namen rijd om zo langs de supermarkt te kunnen passeren en dan wat meer "ervaring" kan opdoen!
Of je beter de taxi neemt moet je zelf maar uitmaken.
Maar om op je eerste vraag te antwoorden: tuurlijk, why not? Zijn accidenten minder erg als het maar op weg naar de winkel is?

Laatst gewijzigd door Sfax : 10 februari 2012 om 13:12.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 13:21   #10
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Ik heb lang voor een bandenfabricant gewerkt en weet dat zij al lang lobbyen voor een verplichting. Het is inderdaad zo dat een winterband beter presteert bij lage temperaturen en glad wegdek dan een zomerband.

Maar :
1) de investering is behoorlijk groot, zeker gezien de steeds maar groter wordende bandenmaten. Dit kan voor mensen met een laag inkomen echt problematisch zijn.
2) er zit een enorm kwaliteitsverschil tussen de gekende bandenmerken en heel de hoop chinese, taiwanese, indonesische, etc... merken. Je kan beter met een goede kwaliteitszomerband rijden dan met een chinese winterband.
3) je ziet het nu al aankomen dat heel wat mensen het hele jaar door met winterbanden gaan rijden om toch maar geen extra uitgaven te moeten doen. En een winterband is dan weer helemaal niet zo goed bij warm weer (slijtage, geluid, verbruik en wegligging)

Bestaat er trouwens een studie dat wagens die met winterbanden zijn uitgerust minder bij ongelukken betrokken zijn of dat de ongelukken minder ernstig zijn ? Ik heb ze in al mijn jaren bij de bandenfabricant nooit gezien en geloof me, als ze er waren, hadden we er echt wel ruchtbaarheid aan gegeven.

Laatst gewijzigd door schietboog : 10 februari 2012 om 13:23.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 13:31   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Wathelet heeft groot gelijk, het gaat in menig buitenland dus waarom zou het hier ook niet ingevoerd worden.

Be heeft trouwens voor 1/3 deel een heuvelachtig gebied waar veel meer winterse toestanden heersen, wat vele hier wel eens vergeten.

Duitsland heeft ook steden en gebieden waar veel minder sneeuw ligt of winterse toestanden, ik denk daar aan de Nederrijn, Noord-Westduitsland enz... tot aan de Noordzee en Oostzee zelfs.

Al die excuses van "watjes" tegen die winterbandenverplichting is dus puur onzin. En zeker dat financieel plaatje is een totaal belachelijke uitvlucht want totaal te verwaarlozen.

Dit van een winterbandrijder sinds de 70-ies.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 10 februari 2012 om 13:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 13:37   #12
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik rijd 3000 km/jaar. En d�*�*rvoor moet ik dan aparte winterbanden kopen en betalen om die te laten stockeren in de garage?????
Voor jou zou ik dan gansjaarbanden aanraden (bij de volgende wissel), mag je ook naar Duitsland mee in winterse toestanden.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 13:52   #13
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
2) er zit een enorm kwaliteitsverschil tussen de gekende bandenmerken en heel de hoop chinese, taiwanese, indonesische, etc... merken.
Dat is geen argument aangezien dat voor zomerbanden ook geldt.

Daarbij een band blijft niet steeds dezelfde prestaties behouden naarmate slijtage, ouderdom-verharding enz...

En goede gansjaarbanden zijn er trouwens ook nog (maar wel heel weinig GY Vector) voor diegene die tegen het jaarlijks wisselen opkijken en-of ampers kms doen tijdens de wintermaanden.

http://wintersport.blog.nl/algemeen/...t-op-kwaliteit
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 10 februari 2012 om 13:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 13:58   #14
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ik heb met mijn kinderen drie of viermaal (ik overdrijf) een sneeuwman kunnen maken. Gedurende de voorbije dertig jaar viel er amper sneeuw die bleef liggen.
Ik heb dit jaar voor het eerst een sneeuwschop gekocht omdat het de vorige twee jaar heeft gesneeuwd. en nu dus ook.

Ik rijd 3000 km/jaar. En d�*�*rvoor moet ik dan aparte winterbanden kopen en betalen om die te laten stockeren in de garage?????
Winterbanden (geen sneeuwbanden) zijn van een zachter rubber gemaakt, dat ook bij temperaturen onder de 7°C voldoende grip blijft geven. Het hoeft niet te sneeuwen en zelfs niet te vriezen of ijzelen. Zodra de temperatuur regelmatig onder de 7°C zakte, liet ik mijn winterbanden opzetten. Dat was ook de eerste maal dat ik dit liet doen en echt waar, je voelt je gewoon veiliger. Nu twijfel ik niet meer: als deze banden versleten zijn, direct nieuwe in de winter.

Ik moet wel zeggen: voor 3000 km per jaar vind ik dat ook overdreven. All seasonsbanden lijken me dan meer aangewezen. Maar met gewone banden rijden in de winter: nu pas besef ik hoe gevaarlijk dat was.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 14:01   #15
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser Bekijk bericht
Het enige probleem dat ik heb met "verplichten" is dat het de burger weer extra gaat belasten. Winterbanden zijn niet gratis helaas. Verder heb ik geen probleem met dit voorstel omdat winterbanden vanaf 7° C. nu eenmaal veiliger zijn. De remafstand wordt korter en de wegligging is beter. Remmen moet je nu eenmaal ook op weg naar de supermarkt en wellicht moet je hierbij ook enkele bochten nemen.
Het probleem met dit voorstel is dat het gelanceerd wordt in een periode waar vele mensen het reeds moeilijk hebben om rond te komen. 300 tot 600 euro voor winterbanden is namelijk een grote hap uit het gezinsbudget. Op lange termijn is het niet duurder omdat het verslijt van de banden over 2 sets verdeeld kan worden, maar toch blijft er die eerste aankoop...
o ja tegen vijftig per uur, drie lichten passeren waar ik dan drie keer mogelijk voor moet stoppen..... ge zou voor minder winterbanden leggen hé.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 14:05   #16
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Wathelet heeft groot gelijk, het gaat in menig buitenland dus waarom zou het hier ook niet ingevoerd worden.

Be heeft trouwens voor 1/3 deel een heuvelachtig gebied waar veel meer winterse toestanden heersen, wat vele hier wel eens vergeten.

Duitsland heeft ook steden en gebieden waar veel minder sneeuw ligt of winterse toestanden, ik denk daar aan de Nederrijn, Noord-Westduitsland enz... tot aan de Noordzee en Oostzee zelfs.

Al die excuses van "watjes" tegen die winterbandenverplichting is dus puur onzin. En zeker dat financieel plaatje is een totaal belachelijke uitvlucht want totaal te verwaarlozen.

Dit van een winterbandrijder sinds de 70-ies.
ik ben de voorbije dertig jaar twee keer nar Wallonie geweest. Naar Duitsland ga ik met de trein. Verder neem ik het vliegtuig.
Ik heb er geen probleem mee als men in Duitsland winterbanden verplicht: ik kom daar niet.
Maar als men in Wallonie winterbanden verplicht, terwijl ik daar ook nooit kom, dan moet IK winterbanden opleggen? hoe ridicuul?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 14:08   #17
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dat zou willen zeggen dat je enkele miljoenen km hebt gedaan; I very much doubt that

Los daarvan maakt het geen lor uit hoeveel je in het verleden ooit hebt gereden. Het verleden is geen garantie voor het heden, laat staan de toekomst. Het enige dat telt is hoe je nu rijdt, en 't is nu eenmaal een feit dat veel van die "ik kom één keer per week buiten om naar de winkel te gaan" gewoon een gevaar op de baan zijn, omdat ze verkeerssituaties niet goed (genoeg) kunnen inschatten.

Maar 't is aardig dat je je zo snel in je gat gebeten voelt
ik vind je opmerking gewoon getuigen van ver doorgedreven onbeleefdheid, om niet te zeggen dommigheid.
de supermarkt ligt op 2000 meter, rijd, stop, stil, licht, start, rijd stop we zijn er. overal 50 km/uur, behalve waar het 30 km/uur is.
Winterbanden zijn blijkbaar NOODZAKELIJK op dit circuit?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 14:20   #18
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Winterbanden (geen sneeuwbanden) zijn van een zachter rubber gemaakt, dat ook bij temperaturen onder de 7°C voldoende grip blijft geven. Het hoeft niet te sneeuwen en zelfs niet te vriezen of ijzelen. Zodra de temperatuur regelmatig onder de 7°C zakte, liet ik mijn winterbanden opzetten. Dat was ook de eerste maal dat ik dit liet doen en echt waar, je voelt je gewoon veiliger. Nu twijfel ik niet meer: als deze banden versleten zijn, direct nieuwe in de winter.

Ik moet wel zeggen: voor 3000 km per jaar vind ik dat ook overdreven. All seasonsbanden lijken me dan meer aangewezen. Maar met gewone banden rijden in de winter: nu pas besef ik hoe gevaarlijk dat was.
Idd, eens men ervaring heeft worden "de ogen geopend".
Ik heb de ganse evolutie van de winterbanden meegemaakt van de 70´s tot nu, de verbetering is enorm, duidelijk meer als de relatieve zomerbandevolutie.

De grootste sprong kwam door het 100 % lamellen-profiel.
Daarvoor was het meer een sneeuwband met blokkenprofiel dat enkel voordeel bracht op sneeuw en smeltende sneeuw. Vooral voor sommige onevenwichtige achterwielaandrijvers was dat net genoeg voor nog weg te geraken, dus zeker toen al noodzaak bij de meeste voertuigen naargelang omstandigheden (bij mij zeker).
Bij dat oud blokkenprofiel was er ook steeds een extra strengere snelheidslimitering aan verbonden (een 160 kmh plakker)


Het grote probleem is dat nog redelijk veel mensen zich door clichés en cafépraat laten beïnvloeden ivm met geld van de kleine man door de boze bandenindustrie of zoiets...

Deze landen in het donkerblauw weten heus wel wat ze doen, nu Benelux nog en het gat is quasi dicht.


Hier een mooi link met de foto´s van profielverschillen:
http://www.kfztech.de/kfztechnik/fah...erreifen_2.htm
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 10 februari 2012 om 14:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 14:21   #19
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ik vind je opmerking gewoon getuigen van ver doorgedreven onbeleefdheid, om niet te zeggen dommigheid.
You get what you deserve denk ik dan .
Verdien jij beleefdheid?

Citaat:
de supermarkt ligt op 2000 meter, rijd, stop, stil, licht, start, rijd stop we zijn er. overal 50 km/uur, behalve waar het 30 km/uur is.
Winterbanden zijn blijkbaar NOODZAKELIJK op dit circuit?
Ik heb je de vraag al enkele keren gesteld: waarom niet? Zijn accidenten niet zo belangrijk als het maar op een afstand van 2km is?

Ja, ook op dat circuit zijn winterbanden veiliger. Zeker op zo'n circuit zelfs.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 14:23   #20
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ja, ook op dat circuit zijn winterbanden veiliger. Zeker op zo'n circuit zelfs.
bon, als ik 2x maand gedurende vier maanden = 8 maal die toer van 2000 meter moet doen, dan zal ik een taxi nemen. Lijkt me goedkoper dan de aankoop+installatie+stockage van die banden

Ben jij taxichauffeur met al je kilometers misschien?

het alternatief is om mijn inkopen in Nederland te gaan doen, ZONDER winterbanden. Ik woon toch aan de grens.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 10 februari 2012 om 14:25.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be