Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juli 2016, 11:14   #61
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Laat u niet misleiden door de bewerkte foto van Michel, de wagen en vrachtwagen zijn daar 2 tot 3 keer groter getekend dan in de realiteit.
Manman wat ben jij toch een sukkelaar, dat is gewoon een bewerkte foto door die electrek site. De juiste verhoudingen van de tekening staan in het politieverslag ook hier al een paar maal c/p ben je blind ofwat of ben je weer aan het trollen?

Koop eens een fatsoenlijke pc en neem googleview dan heb je echte foto´s van die aflopende brede 2+2 baan, schuin aflopend relief van de berm zelfs de dikte van de omheining als je wilt, zoals ik ook al opmerkte.

Natuurlijk ziet zelfs een blinde zoals jij dat die zwarte vlekken veel groter zijn als de breedte van die rijstroken. Neem best dus de tekening uit het politieverslag. Of heb je die straal genegeerd daarmee je nog eens kunt trollen?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 4 juli 2016 om 11:21.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 11:30   #62
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Gelukkig maar steekt Tesla als een van de eersten hun nek uit en de andere constructeurs gaan van deze zeer zeldene ongevallen en de onderzoeksresultaten en verbeteringen aan die Mobileye systemen enkel maar profiteren. Natuurlijk zitten hier een paar voorspelbare fossiele trollen die dan niet beter kunnen dan stank ipv dank te verpreiden tegen Tesla.
Natuurlijk negeren ze dan straal de vermeden ongevallen door de systemen die Tesla steeds verder ontwikkeld in de praktijk, hardware en software:
http://www.techinsider.io/tesla-mode...-photos-2016-3

Vers van de pers (BMW heeft met dezelfde Tesla-leverancier Mobileye een langjarige overeenkomst):

Citaat:
http://www.deraktionaer.de/aktie/ist...tel-254090.htm

04.07.2016 - 08:29 Uhr - JOCHEN KAUPER - Redakteur

Ist das die Trendwende für die Aktie? BMW baut selbst fahrendes Auto mit Mobileye und Intel

Tesla bastelt schon länger am selbst fahrenden Auto. Gerüchten zu Folge arbeitet Apple mit dem Projekt „Titan“ an einer Lösung für autonomes fahren und Google natürlich auch. Nachdem BMW sehr früh Milliarden in die Elektromobilität investiert hat, folgt jetzt endlich der nächste Step.

BMW will in fünf Jahren ein komplett selbstfahrendes Auto auf den Markt bringen. Zusammen mit dem weltgrößten Chiphersteller Intel und dem israelischen Roboterwagen-Spezialisten Mobileye als Partner entwickele BMW die Technik, um bis 2021 mit der Serienproduktion zu starten, sagte Konzernchef Harald Krüger am Freitag in München. Mit Blick auf den tödlichen Unfall eines per "Autopilot"-Fahrassistent gesteuerten Tesla in den USA betonte er: "Das Ziel ist 2021 - aber Sicherheit geht vor!"

Technik ist noch nicht reif

Der traurige Unfall zeige, dass die Technik im Augenblick noch nicht für ein computergesteuertes Serienfahrzeug sei. "Wir nutzen die nächsten Jahre", sagte Krüger. BMW wolle aber "die Nummer eins für autonomes Fahren sein". Intel-Chef Brian Krzanich betonte in München, 90 Prozent aller Unfälle würden durch Fehler von Menschen am Steuer verursacht.

BMW, Intel und Mobileye wollten zusammen die Technik für ein Auto entwickeln, bei dem der Fahrer nicht nur die Hände vom Lenkrad nehmen, sondern während des Fahrens sogar fernsehen oder schlafen kann - ob auf der Autobahn oder in der Großstadt. Es müsse gar kein Fahrer mehr an Bord sein, sagte BMW-Entwicklungschef Klaus Fröhlich und sprach von einem "neuen Zeitalter der Mobilität". Eine ähnliche Vision verfolgen etwa auch Google, der Fahrdienst-Vermittler Uber oder die Opel-Mutter General Motors , die an Roboter-Taxis arbeiten. Ein BMW-Konkurrent wie Toyota setzt zugleich auf künstliche Intelligenz, die von menschlichen Fahrern lernen soll.
Die technische Plattform soll auch für andere Unternehmen und Konkurrenten offen sein, betonte BMW. "Wir wollen eine Standard-Plattform schaffen", sagte Krüger.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 11:57   #63
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Moet men dan niet besluiten dat al die snufjes de wagens onveiliger maakt?
.
Eigenlijk niet.
Het is "de mens" die teveel op die snufjes gaat vertrouwen die ze gevaarlijk maakt.
Winterbanden zijn heus veiliger en toch gebeuren er ook ongevallen mee.
Gewoon omdat men denkt dat ze hun snelheid niet moeten aanpassen aan gladde wegen.
En dat geldt ook voor de voorbeelden die je aanhaalt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 12:19   #64
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Wat klopt er niet aan ?
Draaicirkel van de vrachtwagen met oplegger.
Je kan de oplegger alleen in die positie krijgen bij gladde weg of blokkerende wielen op alle assen van de oplegger.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 12:27   #65
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Manman wat ben jij toch een sukkelaar, dat is gewoon een bewerkte foto door die electrek site. ?
De foto is bewerkt om een verkeerde indruk in de hand te werken. Iedereen die dat opmerkt zou de foto niet gebruiken wegens die reden.
A propos, jij beloofd altijd dat ik op je negeer-lijst mag staan ... loze beloftes weeral.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 12:29   #66
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Bij complexe systemen zit er nog steeds een mens om de rommel bij te sturen indien nodig.
Natuurlijk is het zinloos om bijvoorbeeld een lift uit te rusten met een menselijke begeleider. Er zit nog altijd een wezenlijk verschil tussen een vliegtuig/auto en een trein/lift omgeving...
Het pikt toch echt dat blijkbaar een beta versie van een zelfrijdende wagen veiliger is dan de mens. Anders kwam je je hier niet aanstellen.

Weet je dat je door je tussenkomsten hier jezelf nogal een hoog "bompa" niveau bent aan het aanmeten. "Vroeger was alles beter & ervaring beats everything."
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 12:31   #67
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Eigenlijk niet.
Het is "de mens" die teveel op die snufjes gaat vertrouwen die ze gevaarlijk maakt.
Daar heb je natuurlijk overschot van gelijk.
Volgende uitdaging biedt zich dan aan.
Hoe zorg je ervoor dat "de mens" niet teveel op die snufjes gaat vertrouwen?

Je kan ermee lachen maar ik denk dat we het nog gaan meemaken dat een chauffeur verongelukt terwijl hij op de achterbank zijn nieuwe schoenen aantrekt...
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 12:33   #68
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Weet je dat je door je tussenkomsten hier jezelf nogal een hoog "bompa" niveau bent aan het aanmeten. "Vroeger was alles beter & ervaring beats everything."
Best mogelijk. Maar daarom is het nog niet minder waar.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 12:34   #69
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Daar heb je natuurlijk overschot van gelijk.
Volgende uitdaging biedt zich dan aan.
Hoe zorg je ervoor dat "de mens" niet teveel op die snufjes gaat vertrouwen?

Je kan ermee lachen maar ik denk dat we het nog gaan meemaken dat een chauffeur verongelukt terwijl hij op de achterbank zijn nieuwe schoenen aantrekt...
Je zou het nog eens meemaken dat we een accident hebben omdat de mens niet oplet, met zijn gsm bezig is, een sigaret rookt, een beslag krijgt, gepijpt wordt door zijn madam....

Het princiepe van de zelfrijdende wagen vertrouw ik oneindig veel meer dan een menselijke chauffeur. En hier was net het probleem dat die vrachtwagenchauffeur de fout in ging.

Was dat ook een PC gestuurde wagen, die communiceerde met zijn omgeving, was onze chauffeur alive and well....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 12:34   #70
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Best mogelijk. Maar daarom is het nog niet minder waar.
Neen, het is zever.

De statistieken bewijzen is. Het is niet omdat je hier van je tak komt maken dat je gelijk hebt. Je hebt niet de cijfers om je claims te onderbouwen. Je vertrouwt op je bompagevoel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 12:38   #71
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het pikt toch echt dat blijkbaar een beta versie van een zelfrijdende wagen veiliger is dan de mens.
Niet echt. Ik ben er namelijk van overtuigd dat de zelf rijdende wagen in het verkeer veel minder fouten gaat maken dan zijn menselijke tegenhanger.

Ik ben er ook van overtuigd dat de mens zelf veel beter geschikt is om fouten van andere weggebruikers te detecteren en gepast te reageren.

Dus zie ik de toekomst zeer gunstig tegemoet. Iedereen met een zelf rijdende wagen behalve ik.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 12:41   #72
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Was dat ook een PC gestuurde wagen, die communiceerde met zijn omgeving, was onze chauffeur alive and well....
Uw chauffeur knalt op alles wat in de weg komt terwijl hij naar filmpjes aan het kijken is. Zo simpel is het.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 12:43   #73
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het is niet omdat je hier van je tak komt maken
Uw mening, mijn mening. Toch niks mis mee?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 12:55   #74
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Uw mening, mijn mening. Toch niks mis mee?
Jij hebt nogal de neiging om tegen alle soorten van vooruitgang te zijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 14:49   #75
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Jij hebt nogal de neiging om tegen alle soorten van vooruitgang te zijn.
Neen , verre van.
Ik stel alleen sommige aspecten van 'vooruitgang' in vraag als er dingen niet lijken te kloppen. Veel van de tegenargumenten die ik krijg zitten ofwel dichter tegen geloof dan tegen wetenschap, ofwel is de toekomst van evolutie al een evidentie , ofwel ben ik een bompa die niet mee kan met zijn tijd.
Nu, dat soort van argumenten heb ik niet nodig om een standpunt in te nemen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 15:26   #76
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Neen , verre van.
Ik stel alleen sommige aspecten van 'vooruitgang' in vraag als er dingen niet lijken te kloppen. Veel van de tegenargumenten die ik krijg zitten ofwel dichter tegen geloof dan tegen wetenschap, ofwel is de toekomst van evolutie al een evidentie , ofwel ben ik een bompa die niet mee kan met zijn tijd.
Nu, dat soort van argumenten heb ik niet nodig om een standpunt in te nemen.
Als je bompa argumenten gebruikt.....

Heb je feitelijke argumenten, cijfermatig onderbouwd, waardoor we zelfrijdende wagens zouden moeten afwijzen ?

Of is het allemaal jouw gevoel ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 15:28   #77
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Ceterum censeo cibus fossilium esse delendum, verdomme!
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 17:18   #78
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat zullen experts wel uitzoeken. Ik denk toch dat een normale chauffeur die plus minus 200 meter op voorhand die zware truck met oplegger die een maneuver gaat uitvoeren in het oog krijgt het gaspedaal lost en preventief zijn voet reeds boven het rempedaal laat hangen. Als de truck dan op de baan komt is het kwestie van alle remmen dicht te gooien.

In een situatie zoals ze nu is met voertuigen bestuurd door actieve chauffeurs in gemengd verkeer met semi automatische bestuurde autos zou ik in ieder geval nooit die automatische besturing vertrouwen.
Waarom heeft de chauffeur dan niet gereageerd?
Simpel de rem aanraken en je neemt alles terug over.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 17:18   #79
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat zullen experts wel uitzoeken. Ik denk toch dat een normale chauffeur die plus minus 200 meter op voorhand die zware truck met oplegger die een maneuver gaat uitvoeren in het oog krijgt het gaspedaal lost en preventief zijn voet reeds boven het rempedaal laat hangen. Als de truck dan op de baan komt is het kwestie van alle remmen dicht te gooien.

In een situatie zoals ze nu is met voertuigen bestuurd door actieve chauffeurs in gemengd verkeer met semi automatische bestuurde autos zou ik in ieder geval nooit die automatische besturing vertrouwen.
Waarom heeft de chauffeur dan niet gereageerd?
Simpel de rem aanraken en je neemt alles terug over.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 17:27   #80
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Dikke zever. Vergelijkbare situaties doen zich alle dagen voor en een menselijke bestuurder reageert gewoon op wat hij ziet zelfs zonder zich op te winden.
Vandaar dat er nooit ongevallen gebeurden vooraleer de zelfrijdende wagens er kwamen.
Nu begrijp ik het.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be