Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 januari 2017, 13:50   #1
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard België wil verplichte registratie van treinreizigers

België wil dat international treinreizigers voortaan geregistreerd worden, en dat informatie 24 uur voor het vertrek aan de overheid overgemaakt wordt.
Intelligente mensen zien dit natuurlijk voor wat het is: Zinloos veiligheidstheater. De gewone burger gaat wel in de rij staan, de terrorist lacht er mee.

http://www.hln.be/hln/nl/32616/Terre...inreizen.dhtml
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2017, 16:47   #2
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
België wil dat international treinreizigers voortaan geregistreerd worden, en dat informatie 24 uur voor het vertrek aan de overheid overgemaakt wordt.
Intelligente mensen zien dit natuurlijk voor wat het is: Zinloos veiligheidstheater. De gewone burger gaat wel in de rij staan, de terrorist lacht er mee.

http://www.hln.be/hln/nl/32616/Terre...inreizen.dhtml
Iedereen van welke nationaliteit ook kan in Brussel of in een andere stad een ticket kopen voor de Eurostar of de Thalys of voor een internationale trein en diezelfde dag nog vertrekken.
Daar vliegt uw registratie van 24 uur op voorhand.

Laatst gewijzigd door Patrick M. : 16 januari 2017 om 16:48.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2017, 18:39   #3
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.992
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Iedereen van welke nationaliteit ook kan in Brussel of in een andere stad een ticket kopen voor de Eurostar of de Thalys of voor een internationale trein en diezelfde dag nog vertrekken.
Daar vliegt uw registratie van 24 uur op voorhand.
Naast de kwestie, zoals gewoonlijk.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2017, 18:51   #4
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Iedereen van welke nationaliteit ook kan in Brussel of in een andere stad een ticket kopen voor de Eurostar of de Thalys of voor een internationale trein en diezelfde dag nog vertrekken.
Daar vliegt uw registratie van 24 uur op voorhand.

Inderdaad. Een van de zovele redenen waarom dit niet kan werken...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2017, 19:38   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.177
Standaard

Een registratie van identiteit gebeurt reeds op de Eurostar, vb. als je naar Londen reist.

Verder heb ik de minister horen uitleggen dat per reismodus (vb. de internationale bussen) aparte regelingen uitwerken.

Zo zie ik het perfect mogelijk dat je voor een reis naar Parijs twee mogelijkheden hebt:
a) je bestelt tijdig en je naam wordt vanaf je bestelling al consulteerbaar voor de veiligheidsdiensten
b) je bestelt 5 minuten voor vertrek (als je chance hebt is het nog niet uitverkocht), je moet niet alleen betalen maar ook je identiteit kenbaar maken (wij steken onze IK in het machientje, wie een paspoort toont met chip: no problem, zonder chip: foto maken door performante smartphone van de tikettenverkoper.

Waar zitten jullie nu toch over te zagen ?
Als ge met luchthavenvervoer van je reisagent naar Zaventem gaat, moet ge toch ook je naam EN je adres kenbaar maken ??? Tuurlijk interesseert dat de flikken helemaal niet. Maar wel "sommige mensen" (oei oei .. ethnic profiling ?) ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2017, 20:01   #6
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een registratie van identiteit gebeurt reeds op de Eurostar, vb. als je naar Londen reist.
Maar er is geen controle dat degene die het ticket gekocht heeft ook de gene is die reist. Ik kan probleemloos een Eurostar ticket kopen, en dat dan aan jou geven.

Citaat:
Verder heb ik de minister horen uitleggen dat per reismodus (vb. de internationale bussen) aparte regelingen uitwerken.
Met andere woorden, we doen de achterdeur op slot maar laten de voordeur open.

Citaat:
Zo zie ik het perfect mogelijk dat je voor een reis naar Parijs twee mogelijkheden hebt:
a) je bestelt tijdig en je naam wordt vanaf je bestelling al consulteerbaar voor de veiligheidsdiensten
b) je bestelt 5 minuten voor vertrek (als je chance hebt is het nog niet uitverkocht), je moet niet alleen betalen maar ook je identiteit kenbaar maken (wij steken onze IK in het machientje, wie een paspoort toont met chip: no problem, zonder chip: foto maken door performante smartphone van de tikettenverkoper.
Anis Amri had verschillende valse paspoorten. Die was dus door een dergelijk systeem niet gevangen.
Maar je blijft met het probleem zitten dat er geen controle is op de identiteit van de reizigers, en dat als iemand een ticket koopt je daarmee nog niet weet op welke trein die gaat zitten.
Treinen hebben geen passagierslijsten...

Citaat:
Waar zitten jullie nu toch over te zagen ?
Als ge met luchthavenvervoer van je reisagent naar Zaventem gaat, moet ge toch ook je naam EN je adres kenbaar maken ???
Maar op veel luchthavens is er ook geen controle dat degene die het ticket gekocht heeft ook degene is die reist.

Citaat:
Tuurlijk interesseert dat de flikken helemaal niet. Maar wel "sommige mensen" (oei oei .. ethnic profiling ?) ...
Kijk, elke maatregel die geld kost, neemt middelen weg ten kosten van andere maatregelen.

Geen enkele van de anti terreur maatregelen die men sinds 9/11 genomen heeft had 9/11 voorkomen. Het is allemaal theater. Theater dat wel veel geld kost, en veel mensen bezig houdt. Allemaal middelen die niet ingezet worden om op terroristen te jagen...

Een maatregel met alleen maar kosten en geen baten, daar zijn verstandige mensen tegen.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2017, 21:17   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Maar er is geen controle dat degene die het ticket gekocht heeft ook de gene is die reist. Ik kan probleemloos een Eurostar ticket kopen, en dat dan aan jou geven.
...
Gij vergeet de Engelse immigration officer die in Brussel Zuid mijn paske controleert.

Voor de rest van uw gezaag, volstaat het om de vervoersmaatschappijen te verplichten bij wet om in hun verkoopsvoorwaarden te stellen dat als de juiste naam op het tiket niet overeenstemt met het identiteitsdocument, het tiket niet geldig is en er geen terugbetaling voorzien wordt.

Verder heeft niemand gezegd, voor zover ik het weet, dat deze maatregel op zich alleen zaligmakend is om alle terroristen zo bang te maken dat ze naar IS terug vluchten.
Ik vermoed verder dat het maar één van de diverse maatregelen is die allemaal tesamen de flikken in staat stellen om hun succespercentage te verhogen van 5 naar 10 procent.

En wat pleit gij nu ? Niks doen ?
Of 12.000 flikken aanwerven om op een tiende van de grote grensovergangen, een tiende van de tijd een controle uit te voeren ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2017, 21:22   #8
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Iedereen van welke nationaliteit ook kan in Brussel of in een andere stad een ticket kopen voor de Eurostar of de Thalys of voor een internationale trein en diezelfde dag nog vertrekken.
Daar vliegt uw registratie van 24 uur op voorhand.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Naast de kwestie, zoals gewoonlijk.
Niks naast de kwestie, er boenk op.
Hoe gaat u reizigers registreren 24 uur op voorhand die dezelfde dag nog een internationale trein nemen.
Kan niet en gaat niet.
Of die in Brussel instappen in een internationale trein zonder ticketje.
Dat kunt u niet voorkomen door zo een stomme regel van 24 uur op voorhand registreren.

Laatst gewijzigd door Patrick M. : 16 januari 2017 om 21:26.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2017, 21:28   #9
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gij vergeet de Engelse immigration officer die in Brussel Zuid mijn paske controleert.
Die controlleert niet uw ticket. Het is perfect mogelijk (een zelfs legaal) om met een ticket op iemand anders' naam te reizen. Perfect mogelijk, geen haan die er naar kraait.

Citaat:
Voor de rest van uw gezaag, volstaat het om de vervoersmaatschappijen te verplichten bij wet om in hun verkoopsvoorwaarden te stellen dat als de juiste naam op het tiket niet overeenstemt met het identiteitsdocument, het tiket niet geldig is en er geen terugbetaling voorzien wordt.
En dan nog haalt dit niks uit, want Anis Amri had verschillende valse paspoorten. Denk je dat een conducteur een vals van een echt paspoort kan onderscheiden?
En je weet dan ook nog steeds niet welke trein die persoon met dat ticket gaat nemen.

Citaat:
Verder heeft niemand gezegd, voor zover ik het weet, dat deze maatregel op zich alleen zaligmakend is om alle terroristen zo bang te maken dat ze naar IS terug vluchten.
Ik vermoed verder dat het maar één van de diverse maatregelen is die allemaal tesamen de flikken in staat stellen om hun succespercentage te verhogen van 5 naar 10 procent.
Het is de zoveelste maatregel die niks uithaalt en alleen maar kost.

Citaat:
En wat pleit gij nu ? Niks doen ?
Of 12.000 flikken aanwerven om op een tiende van de grote grensovergangen, een tiende van de tijd een controle uit te voeren ?
Het probleem is niet dat Anis Amri vrij kon reizen. Het probleem is dat hij op vrije voeten was, terwijl geweten was dat hij een gevaar was. Waarom is hij het land niet uitgezet?
We moeten hardhandiger tegen terroristen optreden, niet tegen brave burgers.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 08:55   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Die controlleert niet uw ticket. Het is perfect mogelijk (een zelfs legaal) om met een ticket op iemand anders' naam te reizen. Perfect mogelijk, geen haan die er naar kraait.
....
Bij mij wel.
En mijn kleinkind dat er bij was (5 jaar op dat ogenblik), werd zelfs apart van mij enkele simpele vraagjes gesteld.

Naar de UK steek je natuurlijk wel een Schengen-grens over; ik weet dat wel, ik ben niet zo dom als mijn posts hier soms doen vermoeden.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 09:49   #11
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

de US kom je niet in zonder nieuwe foto en digitale vingerafdruk

ik zie niet in waarom de EU dit niet zou kunnen invoeren

zo'n id en vingerafdrukmatch linken met een databank kan met de technologie van vandaag makkelijk bij elk betreden van een luchthaven, peron, zelfs metro als je wil

gewoon wat investeren in infrastructuur.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 10:29   #12
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de US kom je niet in zonder nieuwe foto en digitale vingerafdruk

ik zie niet in waarom de EU dit niet zou kunnen invoeren

zo'n id en vingerafdrukmatch linken met een databank kan met de technologie van vandaag makkelijk bij elk betreden van een luchthaven, peron, zelfs metro als je wil

gewoon wat investeren in infrastructuur.
Het gaat niet of het kan (het kan overigens niet) maar of deze geldverspilling wenselijk is. Je maakt er het leven van gewone burgers lastiger mee, en je verhoogt de onveiligheid.
Controleposten zijn gedroomde doelwitten voor terroristen. Veel mensen die braaf op een kluitje staan.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 10:35   #13
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Het gaat niet of het kan (het kan overigens niet) maar of deze geldverspilling wenselijk is. Je maakt er het leven van gewone burgers lastiger mee, en je verhoogt de onveiligheid.
Controleposten zijn gedroomde doelwitten voor terroristen. Veel mensen die braaf op een kluitje staan.
met genoeg lokketten staan daar geen hoop mensen op een kluitje, zoals al vastgesteld, in de trein, daar zitten de mensen op een kluitje.


ps '(het kan overigens niet)' ... is dat omdat dit bestaande technologie is die alleen in de states werkt ??

Laatst gewijzigd door Anna List : 17 januari 2017 om 10:58.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 14:57   #14
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
met genoeg lokketten staan daar geen hoop mensen op een kluitje, zoals al vastgesteld, in de trein, daar zitten de mensen op een kluitje.
Ga jij de herbouw van alle treinstations in Europa financieren?

Citaat:
ps '(het kan overigens niet)' ... is dat omdat dit bestaande technologie is die alleen in de states werkt ??
In de VS zorgt die "technologie" voor ellenlange wachtrijen.

Men heeft in Kopenhagen sinds kort weer identiteitscontroles ingevoerd op de treinen naar Malmø. Gevolg: Het aantal treinreizigers op de lijn is er sindsdien in vrije val. Denk je echt dat je als pendelaar elke dag 20 minuten in de rij wil staan?
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be