Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 oktober 2017, 22:46   #40621
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als u met zulke vragen zit, kunt u zeker niet terecht oordelen. Toch schijnt u dat te doen!
Laten we dan stellen dat dit dan een voorlopig oordeel is en mijn nvragen retorisch waren want van een Ierse taalstrijd is mij niets bekend.
Maar goed, als ge een positief antwoord zoudt hebben, ben ik desgevallend uiteraard graag bereid van mijn oordeel te herzien...
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 8 oktober 2017 om 23:00.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 06:58   #40622
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Weinig kans dat dit erin zit. Engelstalige Ieren vinden over het algemeen het Iers wel behorend tot hun traditie, maar dan eerder voor folklore. Daarnaast blijft er een belangrijke struikelsteen: de primauteit van de dialecten.
Er zijn grofweg drie "hoofddialecten" in het Iers Gaelic: Munster, Connaught en Ulster. Grappig, mijn eerste docente Iers had een Munster achtergrond, verder heb ik in Ghlean Cholum Cille ook lesgehad van een docente uit Connaught en ook uit Belfast. De laatste was had een zwaar Ulster tongval, behoorlijk melodisch.

Toch verstaat men elkaar redelijk, op televisie en op de radio zijn er soms ook programma's met gemengd Scots en Irish Gaelic.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 20:48   #40623
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Laten we dan stellen dat dit dan een voorlopig oordeel is en mijn nvragen retorisch waren want van een Ierse taalstrijd is mij niets bekend.
Maar goed, als ge een positief antwoord zoudt hebben, ben ik desgevallend uiteraard graag bereid van mijn oordeel te herzien...
Uw laatste zin getuigt weer eens van een oordeel zonder kennis. Oordelen, erkennen dat het zonder kennis gebeurde, maar toch bij hetzelfde oordeel blijven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 22:27   #40624
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uw laatste zin getuigt weer eens van een oordeel zonder kennis. Oordelen, erkennen dat het zonder kennis gebeurde, maar toch bij hetzelfde oordeel blijven.
Er is mij niets bekend van een Ierse taalstrijd. Wel van de afwezigheid van een taalstrijd. Op grond daarvan neem ik tot nader oerder aan dat er geen was.
En ook Edwin, lijkt wiens kennis ik hoger inschat dan de mijne, lijkt mij hier bij te treden.
Maar nogmaals, wat zegt uw kennis terzake ? ?
Mijn laatste zin was vooral een vraag gericht aan U.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 oktober 2017 om 22:31.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 23:01   #40625
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Er is mij niets bekend van een Ierse taalstrijd. Wel van de afwezigheid van een taalstrijd. Op grond daarvan neem ik tot nader oerder aan dat er geen was.
En ook Edwin, lijkt wiens kennis ik hoger inschat dan de mijne, lijkt mij hier bij te treden.
Maar nogmaals, wat zegt uw kennis terzake ? ?
Mijn laatste zin was vooral een vraag gericht aan U.
Uw oordeel is schijnbaar al gevormd. Nog voor u zich informeerde.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 07:45   #40626
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uw oordeel is schijnbaar al gevormd. Nog voor u zich informeerde.
De Britten hebben alleen indirect de genadeslag gegeven aan de Ierse taal. Die genadeslag kwal in de 19e eeuw met de mislukte aardappeloogsten en de druk die de Brits georiënteerde landeigenaren legden op de Ierstalige boeren. Miljoenen Ierstalige ieren zijn toen naar de USA vertrokken. Een stad als Boston in de USA is voor een groot gedeelte van Ierse afkomst.

Pas met de onafhankelijkheid is een einde gekomen aan de druk vanuit de UK en dus de mogelijkheid om de Ierse taal te laten bloeien. Maar op dat moment werd het Iers geassocieerd met armoede en het platteland. Iers was toen zijn prestige kwijt. Nu recent is het Iers voornamelijk voor intellectuelen en idealisten. Zo simpel is het nu eenmaal.

Ierland is dus geen Vlaanderen.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 10 oktober 2017 om 07:51.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 19:13   #40627
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uw oordeel is schijnbaar al gevormd. Nog voor u zich informeerde.
Neen, ik heb mij geïnformeerd en op basis van daarvan vorm ik daarvan een mening.
Maar men kan natuurlijk nooit genoeg geïnformeerd zijn. Vandaar nogmaals mijn vraag aan u: hebt gij informatie die mijn mening zou tegenspreken ??
Blijkbaar niet, want anders had ge mijn mening maar al te graag met feiten weerlegd. Waaarover zijn we dan eigenlijk nog bezig ?
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 10 oktober 2017 om 19:16.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2017, 19:49   #40628
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Neen, ik heb mij geïnformeerd en op basis van daarvan vorm ik daarvan een mening.
Maar men kan natuurlijk nooit genoeg geïnformeerd zijn. Vandaar nogmaals mijn vraag aan u: hebt gij informatie die mijn mening zou tegenspreken ??
Blijkbaar niet, want anders had ge mijn mening maar al te graag met feiten weerlegd. Waaarover zijn we dan eigenlijk nog bezig ?
Schoolmeesterachtige typen houden in zijn algemeenheid niet van tegenvragen.....😉
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 11 oktober 2017 om 19:50.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2017, 06:57   #40629
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.073
Standaard

De Friezen rukken op in de Nederlandse regering.

citaat VK:

Halbe Zijlstra wordt de nieuwe minister van Buitenlandse Zaken. Dat stond gisteren in De Telegraaf en bronnen op het Binnenhof bevestigden de primeur. Van secretaris van postduivenvereniging De Griffioen in Oosterwolde (Friesland) naar het hoogste diplomatieke ambt: het is een prestatie van formaat. Eindelijk, 78 jaar na het aantreden van Eelco van Kleffens, krijgt Nederland weer een minister van Buitenlandse Zaken die Fries spreekt - iets wat zelfs het talenwonder Frans Timmermans niet kon zeggen.

Behalve die van Zijlstra, kwamen ook de namen van de aanstaande ministers Wopke Hoekstra (CDA, Financiën) en Eric Wiebes (EZ en Klimaat) naar buiten. Rutte III wordt een jongensboek; Halbe, Wopke en Wiebes, De kameleon wint de prijs. Jammer dat Sybrand in de Kamer blijft. Het wordt met Zijlstra's voornaam trouwens nog een hele toestand, in het buitenland.

https://www.topics.nl/eigenlijk-word...t=mijn-nieuws/

Laatst gewijzigd door cato : 17 oktober 2017 om 06:58.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2017, 09:22   #40630
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Een tijdje geleden stond het ook in de Knack: de Belgen hebben veel meer gemeen met Italianen en Fransen dan met Nederlanders.
Wat nu?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2017, 14:40   #40631
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een tijdje geleden stond het ook in de Knack: de Belgen hebben veel meer gemeen met Italianen en Fransen dan met Nederlanders.
Wat nu?
Aansluiten bij Frankrijk.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2017, 18:07   #40632
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Aansluiten bij Frankrijk.
Of het maffiose Italië...😅
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2017, 18:11   #40633
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een tijdje geleden stond het ook in de Knack: de Belgen hebben veel meer gemeen met Italianen en Fransen dan met Nederlanders.
Wat nu?
Al gevonden, ging over AH Delhaize . Grote problemen met Waalse vakbonden. En in de Belgique is Wallonië behoorlijk dominant. Eigenlijk is en staat Wallonië synoniem voor de Belgique. Lijkt inderdaad op Frankrijk en Italië. Kampioen stakingen en ellende dus.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 17 oktober 2017 om 18:36.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2017, 13:49   #40634
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.799
Standaard

Op Dinsdag 10 oktober laatstleden verscheen een redactioneel artikel in De Tijd dat diehard Vlaamse Belgicisten en "Ollander"-haters doet knarsetanden.
Citaat:
VERLOREN DERBY
door Bart Haeck

Alleen wie zijn gemoedstoestand door het voetbal laat bepalen, kan blij zijn dat hij Belg is en geen Nederlander. In de politieke derby der Lage Landen klopt Rutte III ons met verve.

Niets minder dan de politieke derby der Lage Landen staat vandaag op de agenda. In Den Haag stelt Mark Rutte (VVD) het beleid voor van zijn derde regering, die later deze maand officieel aantreedt. In Brussel stelt premier Charles Michel (MR) in de Kamer zijn beleid voor het politieke jaar 2018-2019 voor, in een speech die sinds enkele jaren naar Amerikaans voorbeeld de ‘state of the union’ wordt genoemd.

Beide beleidsverklaringen vergelijken is niet helemaal fair. De regering-Rutte III moet nog van start gaan, de regering-Michel gaat stilaan de laatste rechte lijn naar verkiezingen in. Met het Zomerakkoord heeft ze wellicht haar laatste grote pakket sociaal-economische hervormingen klaar voor de verkiezingen van 2019.

Toch heeft de regering-Michel redenen om jaloers te zijn op Rutte III. De beslissing om lastige hervormingen en besparingen door te voeren is in Nederland de voorbije jaren doortastender en harder genomen dan in ons land, waardoor ze er nu ook achter de rug zijn. Toen onze noorderburen met de besparingen begonnen, keken sommige Belgische politici daar wat schamper op neer omdat je niet moet snoeien als het vriest. Maar anno 2017 zijn de vruchten en de bloemen er toch.

De Nederlandse begroting heeft dit jaar een overschot, terwijl de Belgische nog altijd stevig in het rood zit. De Nederlandse staatsschuld zakt dit jaar normaal gezien netjes onder de 60 procent van het bruto binnenlands product, zoals afgesproken in het Verdrag van Maastricht. De Belgische staat op 105 procent van het bbp. De Nederlandse werkloosheid zakt in de Europese metingen dit jaar naar 4,4 procent, terwijl de onze met 7,6 procent ruim de helft hoger is. In Nederland geeft de overheid bovendien maar 43 procent van het bbp uit, tegenover 52 procent bij ons. En toch scoren onze noorderburen beter op de armoede-index van de OESO dan wij.
Wie zich laat leiden door de zaken die er echt toe doen, kan niet anders dan met een flinke dosis afgunst naar Den Haag kijken.

In dezelfde traditie maakt de regering-Rutte III, die in moeilijke politieke omstandigheden tot stand kwam en vandaag het nationale record coalitiegesprekken sloopt, nog altijd heldere keuzes. De personenbelasting wordt simpeler door nog maar twee belastingschijven over te houden. De vennootschapsbelasting daalt tot onder het niveau waarop België ze de komende jaren laat zakken. En terwijl in ons land de dividendbelastingen in vijf jaar tijd verdubbeld zijn naar 30 procent, worden ze in Nederland afgeschaft, wat een immense besparing op belastingambtenaren mogelijk maakt.

Het contrast met ons land is pijnlijk groot. Wij maken ons op voor een nieuwe stakingsgolf omdat onze overheid, die een vierde groter is dan de Nederlandse, aan sociale afbraak zou doen. De realiteit is dat onze overheid te groot is, niet hard genoeg durft te beslissen over wat ze wél en wat ze niet moet doen, de belastingen op vermogens via de roerende voorheffing verhoogde en al maanden moeite moet doen om de gelederen te sluiten over een Zomerakkoord dat dateert van juli.

Alleen wie zijn gemoedstoestand laat bepalen door voetbalwedstrijden, kan op dit moment blij zijn dat hij Belg is en geen Nederlander. Wie zich laat leiden door de zaken die er echt toe doen - zoals je realistisch voorbereiden op de toekomst - kan niet anders dan met een flinke dosis afgunst naar Den Haag kijken.

Bron: De Tijd, 10 oktober 2017
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2017, 21:08   #40635
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een tijdje geleden stond het ook in de Knack: de Belgen hebben veel meer gemeen met Italianen en Fransen dan met Nederlanders.Wat nu?
Leve de rijke Dietse kulturele diversiviteit....
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 21 oktober 2017 om 21:09.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 03:00   #40636
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
De Friezen rukken op in de Nederlandse regering.

citaat VK:

Halbe Zijlstra wordt de nieuwe minister van Buitenlandse Zaken. Dat stond gisteren in De Telegraaf en bronnen op het Binnenhof bevestigden de primeur. Van secretaris van postduivenvereniging De Griffioen in Oosterwolde (Friesland) naar het hoogste diplomatieke ambt: het is een prestatie van formaat. Eindelijk, 78 jaar na het aantreden van Eelco van Kleffens, krijgt Nederland weer een minister van Buitenlandse Zaken die Fries spreekt - iets wat zelfs het talenwonder Frans Timmermans niet kon zeggen.

Behalve die van Zijlstra, kwamen ook de namen van de aanstaande ministers Wopke Hoekstra (CDA, Financiën) en Eric Wiebes (EZ en Klimaat) naar buiten. Rutte III wordt een jongensboek; Halbe, Wopke en Wiebes, De kameleon wint de prijs. Jammer dat Sybrand in de Kamer blijft. Het wordt met Zijlstra's voornaam trouwens nog een hele toestand, in het buitenland.

https://www.topics.nl/eigenlijk-word...t=mijn-nieuws/
Met alle respect, maar welke nuttige buitenlandse talen is Zijlstra machtig? Fries is leuk, maar buiten Friesland en Nederland niet heel nuttig (misschien de Friese eilanden in Duitsland en Denemarken, hoewel dat allicht zoiets is als NL Nederlands en Vlaams Nederlands), de talenkennis van Timmermans was nuttig.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 09:47   #40637
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Met alle respect, maar welke nuttige buitenlandse talen is Zijlstra machtig? Fries is leuk, maar buiten Friesland en Nederland niet heel nuttig (misschien de Friese eilanden in Duitsland en Denemarken, hoewel dat allicht zoiets is als NL Nederlands en Vlaams Nederlands), de talenkennis van Timmermans was nuttig.
Met "Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries" kunnen ze misschien ook wel in de UK verstaan? 🤔
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 10:23   #40638
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Met "Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries" kunnen ze misschien ook wel in de UK verstaan? 🤔
Het is dat de Hollandse provincies deels ook een Fries verleden hebben (koning Radboud), er ook nu nog Frankisch Friese dialecten worden gesproken en dat zij historisch pro Oranje koningshuis zijn (Friese Nassaus ), anders hadden we Friesland gewoon afgedreven richting Noordzee.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 11:14   #40639
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.006
Standaard

Een minister van buitenlandse zaken die een binnenlandse taal/dialect spreekt, wow! Dat is bijna net zo goed als een minister van landbouw met een Windows 95 certificaat, of een minister van financiën met een graad in letterkunde, of een paralympiër met een veterstrikdiploma!
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 11:56   #40640
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Een minister van buitenlandse zaken die een binnenlandse taal/dialect spreekt, wow! Dat is bijna net zo goed als een minister van landbouw met een Windows 95 certificaat, of een minister van financiën met een graad in letterkunde, of een paralympiër met een veterstrikdiploma!
Maar het is wel mooi hé!😊
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be