Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 4 september 2017, 23:50   #1
Bloem123
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 22 augustus 2015
Berichten: 59
Standaard Privacy vs veiligheid

Ik heb net een speelfilm van de beroemde klokkenluider Edward Snowden gezien.
En begon me daarna in het onderwerp wat de verdiepen. Als ik dan terug denk aan de aanslagen van 22/3 vraag ik mij af of ze vermeden hadden kunnen worden als de inlichtingendiensten meer informatie hadden. Ik ben er lichtjes van overtuigd dat het recht op privacy en de absolute veiligheid tegen terreur moelijk te verenigen zijn. En dan komt de vraag in welk voor België willen wij leven. Enn Big-brother maatschapij of een Terreurmaatschapij, of is er een Middenweg?
Ik ben er voor mijzelf nog niet uit maar zou graag de mening van mede forum gebruikers weten?
Om af te sluiten, laten we alle streven naar een samenleving zonder terreur
en er voor zorgen dat die terroristen niet winnen.
Bloem123lovesBelgium!!!
Bloem123 is offline  
Oud 5 september 2017, 04:28   #2
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.213
Standaard

Ik ben er wel al voor mezelf uit. Iedereen die in de verste verte iets te maken heeft met terrorisme of islam Europa buiten bonjouren.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline  
Oud 5 september 2017, 10:00   #3
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

ik denk dat je het punt van Snowden niet helemaal begrepen hebt.
Anna List is offline  
Oud 5 september 2017, 10:10   #4
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.249
Standaard

Voor mijn part mag bij mij alles gezien worden zelfs tot in onze slaapkamer, dan kunnen de geïnteresseerden ook eens zie hoe een leuke vrijpartij er moet uitzien. LOL
TREBRON is offline  
Oud 5 september 2017, 10:36   #5
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

hèt punt van Snowden is dat er geen enkele onafhankelijke politicus of regering meer overblijft, waar ook ter wereld, die niet gechanteerd kan worden door de NSA, vermoed ik zo.
Anna List is offline  
Oud 5 september 2017, 11:50   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Die imam die daar ontploft is in die affaire van de aanslag van Barcelona, die mens zijn privacy werd geschonden in Vlaanderen !

Hij kwam van Spanje naar hier om te trachten zijn brood te verdienen als imam in een moskee.
Hij solliciteerde in de moskee van Diegem (of daar toch dicht in de geburen). En als ik me goed herinner: zelfs geen 'erkende' moskee. Geen moskee dus die subsidies krijgt.

En wat deden die afgevaardigden van de moskee, de overlaten? Ze
a) eisten een bewijs van goed gedrag en zeden. Wat in inbreuk op zijn privacy
b) ze verwittigden de flikken. Waaaat ? De flikken verwittigen? Ja ! Zodat er toch één flik een mailke kon sturen naar zijn vriend, een flik van de Mossos d'esquadra de Catalunya.

Gevolg: imam terug naar afzender.
Was die inmenging in zijn privacy van die aard dat wij ontsnapt zijn aan een aanslag ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 5 september 2017, 16:12   #7
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Als we de vraag eenvoudig stellen: wat kiezen we, terreur of recht op privacy?
Absolute privacy, minder privacy enz ? hoeveel privacy dan wel? waarover?
Welke privacy kunnen we behouden zonder terreur in de kaart te spelen?
Feit is dat we niet kiezen voor terreur in elk geval...

Laatst gewijzigd door andev : 5 september 2017 om 16:15.
andev is offline  
Oud 5 september 2017, 19:13   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Hoe Kaspersky het ultieme gelijk van Snowden bewijst

Ik ben fan van Snowden
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 5 september 2017, 20:49   #9
Bloem123
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 22 augustus 2015
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik ben er wel al voor mezelf uit. Iedereen die in de verste verte iets te maken heeft met terrorisme of islam Europa buiten bonjouren.
Dat is geen slecht idee. Ik ben nu momenteel aan het studeren in Takasaki, Japan. Hier in Takasaki zijn er wel geteld nul moslims op een populatie van 100.000 inwoners, en het is hier superveilig. Mijn nichtje van 16 kan hier in de donker op straat lopen zonder gevaar. Er is zo weinig criminaliteit dat de Politie hier zelfs niet gewapend is. Dat moet je in een gemidelde Europese stad met een popultatie met 1/5 moslims niet proberen he?
Die moslims zijn gewoon niet in staat om in de beschaving te wonen.
Kijk maar naar al dat terrorisme. En ik wil niets van mijn privacy laten afpakken,
want dan winnen die smeerlapen van IS. gewoon niet binnenlaten van die moslims zoals hier in Japan, waarom is dit eigenlijk taboe in België?

Laatst gewijzigd door Bloem123 : 5 september 2017 om 20:51.
Bloem123 is offline  
Oud 5 september 2017, 21:28   #10
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bloem123 Bekijk bericht
Dat is geen slecht idee. Ik ben nu momenteel aan het studeren in Takasaki, Japan. Hier in Takasaki zijn er wel geteld nul moslims op een populatie van 100.000 inwoners, en het is hier superveilig. Mijn nichtje van 16 kan hier in de donker op straat lopen zonder gevaar. Er is zo weinig criminaliteit dat de Politie hier zelfs niet gewapend is. Dat moet je in een gemidelde Europese stad met een popultatie met 1/5 moslims niet proberen he?
Die moslims zijn gewoon niet in staat om in de beschaving te wonen.
Kijk maar naar al dat terrorisme. En ik wil niets van mijn privacy laten afpakken,
want dan winnen die smeerlapen van IS. gewoon niet binnenlaten van die moslims zoals hier in Japan, waarom is dit eigenlijk taboe in België?
Niet alleen België, héél de EU blijft ze welkom heten. Wir schaffen das!!

En er is geen politieker die het lef heeft om er tegenin te gaan.

Japan het land van BabyMetal
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 5 september 2017, 21:32   #11
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bloem123 Bekijk bericht
gewoon niet binnenlaten van die moslims zoals hier in Japan,
De Japanners beschikken alvast over 'n gezonder/bewuster verstand dan de poco's in het Westen:

Japan – het land zonder moslims

https://ejbron.wordpress.com/2013/05...onder-moslims/

Het originele artikel:

The Land without Muslims

http://www.jewishpress.com/indepth/o...ms/2013/05/19/

Banzai !
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline  
Oud 6 september 2017, 06:55   #12
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
De Japanners beschikken alvast over 'n gezonder/bewuster verstand dan de poco's in het Westen:

Japan – het land zonder moslims

https://ejbron.wordpress.com/2013/05...onder-moslims/

Het originele artikel:

The Land without Muslims

http://www.jewishpress.com/indepth/o...ms/2013/05/19/

Banzai !
Japan is ene land dat heel hard om tradities geeft en moeilijk openstaat voor veranderingen. daarentegen, ze geven wel veel om vreemdelingen hoor, ze hebben zelfs speciale autostickers met "foreigner driving" zodat iedereen op de hoogte is dat deze persoon misschien een andere rijstijl heeft. Ik zou dit ook eens bij Unia voorstellen om in te voeren.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline  
Oud 6 september 2017, 07:08   #13
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bloem123 Bekijk bericht
Ik ben er lichtjes van overtuigd dat het recht op privacy en de absolute veiligheid tegen terreur moelijk te verenigen zijn.
Bloem, we kunnen 2 dingen kiezen uit een lijst van 3:
  • Veiligheid
  • Privacy
  • Islam

Elke combinatie van 2 keuzes is haalbaar, maar sluit de 3de mogelijkheid uit.

Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste 2 dingen op de lijst.
vanderzapig is offline  
Oud 6 september 2017, 07:41   #14
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Bloem, we kunnen 2 dingen kiezen uit een lijst van 3:
  • Veiligheid
  • Privacy
  • Islam

Elke combinatie van 2 keuzes is haalbaar, maar sluit de 3de mogelijkheid uit.

Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste 2 dingen op de lijst.
fout. het compleet opgeven van uw vrijheden en privacy gaat u niet van de Islam verlossen.
Anna List is offline  
Oud 6 september 2017, 07:50   #15
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
fout. het compleet opgeven van uw vrijheden en privacy gaat u niet van de Islam verlossen.
Dan was mijn post niet duidelijk. Ik bedoel dat je 2 dingen kiest om te behouden waardoor je niet anders kunt dan het 3de opgeven.
vanderzapig is offline  
Oud 6 september 2017, 07:57   #16
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Dan was mijn post niet duidelijk. Ik bedoel dat je 2 dingen kiest om te behouden waardoor je niet anders kunt dan het 3de opgeven.
ik zal meespelen

ik kies voor het behouden van mijn privacy en veiligheid.

poef! en heb jij nu de Islam weggetoverd?
ik denk eerder dat je weer in een pompoen bent veranderd, vanderzapig.
Anna List is offline  
Oud 6 september 2017, 15:07   #17
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Om dat even kracht bij te zetten:

Citaat:
FBI hacked iPhone and wont disclose details
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 14 september 2017, 18:23   #18
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bloem123 Bekijk bericht
Dat is geen slecht idee. Ik ben nu momenteel aan het studeren in Takasaki, Japan. Hier in Takasaki zijn er wel geteld nul moslims op een populatie van 100.000 inwoners, en het is hier superveilig. Mijn nichtje van 16 kan hier in de donker op straat lopen zonder gevaar. Er is zo weinig criminaliteit dat de Politie hier zelfs niet gewapend is. Dat moet je in een gemidelde Europese stad met een popultatie met 1/5 moslims niet proberen he?
Die moslims zijn gewoon niet in staat om in de beschaving te wonen.
Kijk maar naar al dat terrorisme. En ik wil niets van mijn privacy laten afpakken,
want dan winnen die smeerlapen van IS. gewoon niet binnenlaten van die moslims zoals hier in Japan, waarom is dit eigenlijk taboe in België?
Niet Zeveren he! De Amerikaanse verderzetting van de Britse olie politiek heeft nu eenmaal zijn gevolgen, dit zorgt voor instabiele situaties. Voor zover ik weet heeft Japan niet zo fantastisch veel rijkdommen onder zijn gat. We gaan ook niet beginnen zagen over het leed dat Japan de wereld al heeft aangedaan! De terreur van de moslims verbleekt daar tegenover, zowel in beestachtigheid als in omvang. Het is niet voor niets dat ze tot nu toe het enige land zijn die een atoombom op zijn dak heeft gehad...
Loki is offline  
Oud 14 september 2017, 19:45   #19
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Japan is ene land dat heel hard om tradities geeft en moeilijk openstaat voor veranderingen. daarentegen, ze geven wel veel om vreemdelingen hoor, ze hebben zelfs speciale autostickers met "foreigner driving" zodat iedereen op de hoogte is dat deze persoon misschien een andere rijstijl heeft.
Ik denk dat we op sommige vlakken nog wel wat kunnen leren van Japan, zoals dit bv: Poka yoke

"Poka yoke (ポカヨケ) is een Japanse term gebruikt in lean manufacturing en betekent zoveel als foolproof (een poka is een onbedoelde fout en yoke is 'voorkómen'). Het is een methode om een productieproces zodanig te vormen dat het bijna onmogelijk wordt om fouten te maken. Een operatie wordt uitgevoerd op een manier dat de correcte handeling geforceerd wordt."

https://nl.wikipedia.org/wiki/Poka_yoke

Maw, toegepast op overbodige immigratie, beseffen de Japanners wsl maar al te goed dat er met moslis niet veel goeds aan te vangen is, vandaar hun 'poke yoke', tov die bevolkingsgroep.
Citaat:
Ik zou dit ook eens bij Unia voorstellen om in te voeren.
D�*t zou volgens Unia wsl getuigen van discriminatie, tov de 'normale' chauffeurs.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline  
Oud 14 september 2017, 19:51   #20
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
fout. het compleet opgeven van uw vrijheden en privacy gaat u niet van de Islam verlossen.
Door ons van de islamvolgers én hun pro-EU cultuurmarxistische collabo's te verlossen, kunnen we onze privacy en veiligheid op een maatschappelijk leefbaarder niveau terugbrengen.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be