Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 juli 2002, 14:23   #1
Willy Degheldere
Partijlid
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Berichten: 209
Standaard

De grootste dief is hier de overheid zelf! Gebruikt dan het geld waar het niet voor bestemd is.

Bestolen worden door de overheid met 55 % van zijn loon en dan op de 45 % nog eens belastingen, zoals BTW, enz.

Belastingontwijking is een wettige zelfverdediging tegen diefstal.
Willy Degheldere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2002, 14:45   #2
Jonas De muynck
Provinciaal Gedeputeerde
 
Jonas De muynck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Schaarbeek
Berichten: 891
Standaard



Help!
Jonas De muynck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2002, 15:45   #3
Godfried
Gouverneur
 
Godfried's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.115
Standaard

Zeker als de overheid met mijn belastinggeld misdaden tegen de menselijkheid begaat zoals het afslachten van ongeboren kinderen of het doodspuiten van depressievelingen, gehandicapten en verzwakte bejaarden.

Ik zou zelfs meer zeggen: belastingen betalen aan zulk een overheid is moreel onverantwoord en maakt u medeplichtig aan moord.

Er moet massaal burgerlijke ongehoorzaamheid georganiseerd worden tegen deze paarse regering. Hadden de Duitsers dat ten tijde van Nazi-Duitsland gedaan, was het nooit zover kunnen komen.
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2002, 18:56   #4
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Zeker als de overheid met mijn belastinggeld misdaden tegen de menselijkheid begaat zoals het afslachten van ongeboren kinderen of het doodspuiten van depressievelingen, gehandicapten en verzwakte bejaarden.

Ik zou zelfs meer zeggen: belastingen betalen aan zulk een overheid is moreel onverantwoord en maakt u medeplichtig aan moord.

Er moet massaal burgerlijke ongehoorzaamheid georganiseerd worden tegen deze paarse regering. Hadden de Duitsers dat ten tijde van Nazi-Duitsland gedaan, was het nooit zover kunnen komen.
Wat een kromme redeneringen. Is dat de nieuwe stijl van de katholieke vleugels van blok en cd&tsjeef? Belastingontduiking is diefstal. Punt uit. De kosten voor euthanasie, abortus, en andere eraan verbonden hospitaalkosten worden door de patiënt betaald. Weest beschaamd om als 'goede katholieken' dergelijke leugens het land in te sturen! Weerom eens een bewijs van de hypocrisie. Luister naar mijn woorden, kijk niet naar mijn daden. Januskoppen!
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2002, 23:38   #5
Godfried
Gouverneur
 
Godfried's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.115
Standaard

Beste SS'er (naam zeer goed van toepassing in het huidige nazi-belgië),

De ziekteverzekering betaalt tegenwoordig abortussen terug. En zelfs vooraleer abortus legaal was, fincierde o.a. het OCMW van Antwerpen ILLEGALE abortussen in Nederland! Geregeld worden zwangere illegale vrouwen gedwongen door het OCMW om hun kind te doden, hoewel dat zelfs tegen de huidige extreem-liberale wetgeving indruist.

Een staat waar zoiets mogelijk is, dat is voor mij geen staat meer. Zulk een staat is uw vijand. Zulk een staat steunen met belastinggeld is een zware zonde. Het is uw plicht als christenmens om deze staat te saboteren of ervoor te zorgen dat je niet langer medeplichtig bent. Verhofstadt is de incarnatie van Adolf Hitler.
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2002, 09:20   #6
Willy Degheldere
Partijlid
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Berichten: 209
Standaard

Wat is in een woord?

Belastingontduiking is er al lang zonder dat velen het nog beseffen!

Sedert het ontstaan van "Doe-het-zelf".

Véél zelf doen kost minder aan lonen van vakmensen.

Zelf een deel van je huis bouwen of inrichten, enz..

Dat is gewoon belastingontwijkung.

Vanzelfsprekend zijn die weinig kunnen ontwijken zeer nijdig op die dat wel kunnen.

Dat is dan dikwijls de uitleg waarom zij zo heftig te keer gaan.
Willy Degheldere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2002, 09:59   #7
jimmyl
Partijlid
 
Geregistreerd: 14 juli 2002
Berichten: 231
Standaard

sommige mensen verwarren hier belasting ontwijking met belastingontduiking. Beide termen zijn compleet verschillend. Belastingontduiking is illegaal en heeft te maken met foute aangiftes, zwartwerk,...
Belastingontwijking is perfect legaal. bv een kleinere auto kopen om minder biv te moeten betalen.

cfr topic zwartwerk
jimmyl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2002, 11:57   #8
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jimmyl
sommige mensen verwarren hier belasting ontwijking met belastingontduiking. Beide termen zijn compleet verschillend. Belastingontduiking is illegaal en heeft te maken met foute aangiftes, zwartwerk,...
Belastingontwijking is perfect legaal. bv een kleinere auto kopen om minder biv te moeten betalen.

cfr topic zwartwerk
Klopt perfect. Ik liet me wat te vlug meeslepen, daar ik dacht ontduiking te hebben begrepen.
Hoewel de grens tussen beide 'strategieën' vaak een schemerige zone is.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2002, 13:13   #9
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

als belastingsontwijking niet meer is dan minder geld uitgeven, waarom dan in godsnaam er een topic over starten?
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be