Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 juli 2002, 09:54   #1
jimmyl
Partijlid
 
Geregistreerd: 14 juli 2002
Berichten: 231
Standaard

Een viertal jaar geleden kwam de vld aan met het plan om een gigantische belastingverlaging door te voeren. De begroting kon dit niet aan maar, deze verlaging zou zichzelf terugverdien. Wat is hier nu van geworden? Een deel van de belastingverlaging is rechtstreeks naar een loonsverhoging gegaan. Wel wordt gezegd dat de belgische economie sneller aantrekt als de meeste andere owv belastingverlaging. reacties?

groeten,

jimmyl
jimmyl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2002, 12:08   #2
Tsjeef
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 juli 2002
Berichten: 9
Standaard

Sta mij toe eerst op te merken dat hetzelfde niveau handhaven van om het even welke belastingsvoet een verlaging inhoudt... immers als alles stijgt in prijs en jij doet dit niet... wel dan heb je mijn inziens een verlaging!
Ik heb niets tegen een verlaging van belastingen als dit reeel en haalbaar is en dit met een lange termijnvisie. Het is niet omdat je je vandaag kaviaar kan veroorloven dat je die ook moet gaan kopen en consumeren. Immers morgen heb je ook nog brood nodig om te kunnen leven.
Als goede huisvader beheer je je budget met het zicht op een doel en dat doel zou moeten zijn, er voor zorgen dat je nooit honger hebt!
Wat de VLD doet, is plat verkiezingsopportunisme. "Wij verlagen de belastingen!" Klets, zoveel stemmen er bij... en dan nu tja, nu moet die belofte worden waar gemaakt. Immers nieuwe verkiezingen staan al voor de deur.
Hoe gaan we dat betalen? De budgettaire marge is al voor komende jaren lang opgebruikt... dus ofwel putten maken of ergens anders gaan halen...
Is dit een goede huisvader? Ik zou paars-groen uitslaan van schaamte!
Reserves opbouwen voor morgen?... Tja dat moet dan maar even wachten... eerst iedereen tevreden stellen voor de verkiezingen...het onderwijzend personeel, de cipiers, ...
Je kan het die mensen niet kwalijk nemen dat ze staken voor meer, immers bij de VLD moet je maar even je stem verheffen en je krijgt.
Immers de verkiezing moet worden gewonnen. Hoe zou je dan zelf zijn...?
Dus van belastingverlaging zoals die wordt (mis)bruikt door de VLD... daar moet je bij mij niet voor zijn!
Tsjeef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2002, 12:37   #3
jimmyl
Partijlid
 
Geregistreerd: 14 juli 2002
Berichten: 231
Standaard

Zou eerst willen opmerken dat belastingvoeten gelijk houden zeker geen verlaging is. Belastingvoeten zijn immers procentueel. Een gelijk houden van absolute belastingen dat zijn wel belastingverlagingen.

Ten tweede zou ik willen opmerken dat zulke belastingverlaging (loonlastenverlaging) nu net lange termijn denken kan zijn. Het groter maken van de taart, weet je wel.
groeten,

jimmyl
jimmyl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2002, 12:47   #4
vryko
Provinciaal Statenlid
 
vryko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2002
Locatie: Mechelen
Berichten: 650
Stuur een bericht via MSN naar vryko
Standaard

het gelijk houden van de belastingsvoeten is zeker geen vermindering van belastingen, integendeel, het is een vermeerdering! het werkt inderdaad met percenten, maar de percent is afhankelijk van de grootte van het inkomen. dus als de lonen evenredig stijgen met de prijzen van producten, blijft de koopkracht hetzelfde, maar moet percentueel wel meer belasting betaald worden
__________________
ge verziekt de maatschappij!
vryko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2002, 12:21   #5
Tsjeef
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 juli 2002
Berichten: 9
Standaard

OK gelijk hebben jullie. %'en.
Waarom staan jullie zo op verlaging van de belasting?
Hoe moet de staat dan aan inkomsten geraken om haar opdrachten naar behoren te kunnen uitvoeren?
Hoe zien jullie dat in de nabije en verre toekomst?
Niet dat ik ze graag betaal hoor, ver van... doch ik besef wel de noodzaak van het kwaad en dat België één van de zwaarste taxaties heef op arbeid. We hebben ook een heel grote schuld...
Vandaar graag jullie visie.
Tsjeef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2002, 15:48   #6
jimmyl
Partijlid
 
Geregistreerd: 14 juli 2002
Berichten: 231
Standaard

eerst en vooral is er de staatsschuld. Deze intrestlasten nemen ongeveer 6% van onze inkomsten af. Indien men dit op lange termijn serieus zou kunnen verminderen zou dit al heel wat schelen.

Efficienter handelen en kerntakendebat. Wanneer je kijkt naar het aantal ambtenaren/ werknemers van de overheid op alle niveaus ( rond de 900.000 geloof ik) dan stel je je toch wel enkele vragen niet? Als je de overheid efficienter zou kunnen maken door bv 10% overbodig te maken en deze te laten werken in de prive dan is er 10% minder uitgaven voor personeel maar ook nog eens 10 % meer inkomsten sociale zekerheid en dus minder belastingen.
een goed vb is het e-government project
zo zie ik het dus,

groeten,
jimmyl
jimmyl is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be