Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 oktober 2017, 21:08   #21
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Niet tot 500, maar tot 1.000 euro onbelast bijklussen per maand.

Citaat:
Vanaf 1 januari 2018 wordt het mogelijk om maximaal tot 1000 euro per maand onbelast bij te klussen, zo verduidelijkte de regering vanmorgen. Tot nu toe was er altijd sprake van 500 euro per maand. De enige voorwaarde blijft wel dat het verdiende bedrag op jaarbasis niet meer is dan 6000 euro.
Zo zie je maar.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2017, 00:38   #22
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
'bijverdienen met vrijwilligerswerk'

Over contradictie gesproken...
Vrijwilligersvergoeding wordt vooral gebruikt om de onkosten van de vrijwilligers te dekken. Niet loon voor arbeidsprestaties, want dat zou inderdaad contradictorisch zijn.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2017, 00:42   #23
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk bericht
indeed, 'vrijwilligerswerk'...da's onbezoldigd (enfin, zou moeten zijn)
Nope, 'vrijwilligerswerk' betekent enkel onbezoldigde prestaties leveren, dus geen vergoeding krijgen voor je arbeid an sich.

Vaak gaan er kosten gepaard met je vrijwilligerswerk. Het is daarvoor dat men mensen kan gaan bijpassen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2017, 09:38   #24
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Nope, 'vrijwilligerswerk' betekent enkel onbezoldigde prestaties leveren, dus geen vergoeding krijgen voor je arbeid an sich.

Vaak gaan er kosten gepaard met je vrijwilligerswerk. Het is daarvoor dat men mensen kan gaan bijpassen.
1000 Euro per maand aan onkosten is toch een ferme lap.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2017, 10:14   #25
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Bijles geven wordt dus in het wit getrokken. Dat is mijn conclusie hier.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2017, 14:43   #26
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
1000 Euro per maand aan onkosten is toch een ferme lap.
Dat is inderdaad veel, maar misschien is het wel nodig. Stel je voor dat je voor vrijwilligerswerk naar het buitenland moet en vele transport- of hotelkosten hebt.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2017, 14:47   #27
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Bijles geven wordt dus in het wit getrokken. Dat is mijn conclusie hier.
99 % van de bijlessen gebeurde dus inderdaad in 't zwart. Om dit te 'legaliseren' wordt het belastingvrije bedrag dus enorm opgetrokken.

Op den unief gaf meer dan de helft van mijn collega's sporadisch tot met grote regelmaat bijlessen. Ik heb er geen enkele een statuut van zelfstandige in bijberoep voor weten aanvragen of het weten aangeven als occassionele inkomsten. Enkel in combinatie met andere extra zelfstandige activiteiten.

Zelfde in het secundair onderwijs, leraars geven massaal bijles 's avonds en in het weekend. Vroeger kregen ze daar enveloppekes voor, nu kan men het gewoon gaan aangeven zonder belast te worden.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2017, 14:54   #28
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Eigenlijk is dat straf he, 22 uur slecht les geven voor een dikke pree en veel vrije tijd en dan in die vrije tijd voor zwart of onbelast geld gaan goed les geven ...

Demonen zou nogal zijn tilt geslagen. Die maatregel is op maat van de ambtenaren met vaste uren geschreven. In de privé ga je pot toe naar huis en heb je meestal geen tijd meer om nog iets bij te doen omdat je al overuren doet of zo flexibel moet zijn dat je verder weinig kan plannen.

En natuurlijk kunnen politici zich nu goedkoper laten 'media-trainen' door journalisten.

Wat een super tsjeven maatregel zeg.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2017, 23:40   #29
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Eigenlijk is dat straf he, 22 uur slecht les geven voor een dikke pree en veel vrije tijd en dan in die vrije tijd voor zwart of onbelast geld gaan goed les geven ...

Demonen zou nogal zijn tilt geslagen. Die maatregel is op maat van de ambtenaren met vaste uren geschreven. In de privé ga je pot toe naar huis en heb je meestal geen tijd meer om nog iets bij te doen omdat je al overuren doet of zo flexibel moet zijn dat je verder weinig kan plannen.

En natuurlijk kunnen politici zich nu goedkoper laten 'media-trainen' door journalisten.

Wat een super tsjeven maatregel zeg.
Als je zo jaloers bent, kom dan aub zelf in het onderwijs werken !

Voor de rest: ik ken geen leerkrachten die het op die manier doen. Er is geen correlatie tussen zelf 'slecht' les geven en daarbuiten nog bijles geven.

Ik ga niet meer in op loze beweringen als 'ze verdienen goed' of 'ze werken weinig', dat heeft immers weinig zin.

Wel nog dit: de leerkrachten die bijles geven vragen veelal tussen 15 en 30 euro per uur. Vergelijk dat eens met een consultant uit de privé die bijverdient: wel 200 euro per uur. Overigens zijn het de leerkrachten die bijles geven die zoon-of dochterlief mee hun diploma helpen behalen, zodat die later consultant kunnen worden en mensen veel geld kunnen aftroggelen
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2017, 10:48   #30
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Als je zo jaloers bent, kom dan aub zelf in het onderwijs werken !

Voor de rest: ik ken geen leerkrachten die het op die manier doen. Er is geen correlatie tussen zelf 'slecht' les geven en daarbuiten nog bijles geven.

Ik ga niet meer in op loze beweringen als 'ze verdienen goed' of 'ze werken weinig', dat heeft immers weinig zin.

Wel nog dit: de leerkrachten die bijles geven vragen veelal tussen 15 en 30 euro per uur. Vergelijk dat eens met een consultant uit de privé die bijverdient: wel 200 euro per uur. Overigens zijn het de leerkrachten die bijles geven die zoon-of dochterlief mee hun diploma helpen behalen, zodat die later consultant kunnen worden en mensen veel geld kunnen aftroggelen
De consultant geeft het gros van dat bedrag af aan zijn werkgever.

Mocht ik mijn dagtarief houden, reed ik met een dikke Tesla en zat ik 3 keer per jaar in de Malediven.

Het netto zwart tarief is hier in de buurt rond de 25 euro. Dat hou je niet over als consultant hoor.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2017, 01:09   #31
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De consultant geeft het gros van dat bedrag af aan zijn werkgever.

Mocht ik mijn dagtarief houden, reed ik met een dikke Tesla en zat ik 3 keer per jaar in de Malediven.

Het netto zwart tarief is hier in de buurt rond de 25 euro. Dat hou je niet over als consultant hoor.
Ik heb in mijn omgeving nochtans diverse kennissen werkzaam in de biomedische en/of farmaceutische sector en die vertellen toch andere verhalen. Kan zijn dat er een deel naar de firma gaat, maar aan hun levensstijl te zien legt het hen toch geen windeieren.

Rijden rond in chique bakken en gaan met regelmaat van de klok naar Michelinrestaurants en huren suites in vijfsterrenboites. Ik met mijn bescheiden 'preeke' kan daar echt geen gelijke tred mee houden. Maar ik ga er niet over klagen, anders had ik dat ook maar moeten doen, ik heb geen carrière voor het geld gekozen. Ben tevreden met af en toe een viersterrenhotel en een etentje in een middenklasserestaurant.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2017, 13:05   #32
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Raad Van State schiet het af, maar het zal er toch komen. De Croo noemt RvS 'Conservatieve Krachten'

https://www.demorgen.be/binnenland/r...rend-b3117f84/

Citaat:
De Raad van State vindt de regeringsmaatregel die werknemers, zelfstandigen en gepensioneerden toelaat om voor 6.000 euro per jaar onbelast te kunnen bijklussen discriminerend.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2017, 13:14   #33
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Raad Van State schiet het af, maar het zal er toch komen. De Croo noemt RvS 'Conservatieve Krachten'

https://www.demorgen.be/binnenland/r...rend-b3117f84/
Reden genoeg dus om in het zwart te blijven door klussen
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2017, 13:14   #34
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Dat noemt men de belastingvrije som, die omgerekend iets meer dan 600 euro per maand bedraagt.
Zodat mensen met een full time werkend crepeerloontje van iets meer dan 7500€ per jaar terug
naar de middeleeuwen terug kunnen belast worden door het financieel terrorisme van de staat op arme werkenden.

Verhoogde belasting vrije som voor personen met beperkt inkomen: 7.420 EUR

Laatst gewijzigd door eno2 : 1 december 2017 om 13:21.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be