Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 december 2011, 14:02   #21
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Hey, het was gelukkig geen decoratief erfstuk uit 1902 dat onder dreiging van miljoenenboetes moest ingeleverd worden voor de Nationale Veiligheid.
Die vallen niet onder de wapenwet.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2011, 14:15   #22
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
In beroep is hij vrijgesproken voor wapenbezit (technisch probleemke) waardoor de eerdere veroordeling teniet is gedaan...

Voor z'n agrarische bezigheden hebben ze hem wel kunnen veroordelen...
Je mag onder bepaalde voorwaarden in België wapens bezitten.

Eén van de voorwaarden is dat ze niet gebruiksklaar zijn.

Het wapenbezit waarvan hij is vrijgesproken viel dus onder de uitzonderingen, ook al kon hij met de onderdelen een heel leger bewapenen.

Erger is dat de man FN-oorlogwapens in zijn bezit had en met Belgische oorloggranaten rond liep.

Het ging en gaat dus niet uit wapens en munitie uit de oude USSR die verduisterd zijn aan het Russische leger, maar over wapens en munitie die NOOIT in zijn opslagplaats hadden mogen geraken, maar onder toezicht van de Belgische en vooral Waalse overheid hadden moeten zijn.

Men zal dus moeten gaan uitzoeken waarom de man is vrijgesproken van wapenbezit en hoe hij aan de wapens en munitie is geraakt en wie er achter de schermen mee aan verdiende!!! En waarom justitie de wapens NOOIT heeft in beslag genomen en vernietigd!!!

Laatst gewijzigd door Jantje : 14 december 2011 om 14:26.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2011, 14:28   #23
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.256
Standaard

Bij deze spijtige gebeurtenis in luik en alle voorgaande gebeurtenissen stel ik mij de vraag of het niet stilaan tijd is voor een mars op Brussel over de taalgrenzen en partijgrenzen heen om de afschaffing van de wet Lejeune te eisen alsook op een geheel verbod op wapenbezit(dus ook geen jacht of sportwapens meer). Het is nu stilletjesaan genoeg geweest met de straffeloosheid in Belgie. Hoelang kan dit nog verder gaan.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2011, 14:36   #24
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Bij deze spijtige gebeurtenis in luik en alle voorgaande gebeurtenissen stel ik mij de vraag of het niet stilaan tijd is voor een mars op Brussel over de taalgrenzen en partijgrenzen heen om de afschaffing van de wet Lejeune te eisen alsook op een geheel verbod op wapenbezit(dus ook geen jacht of sportwapens meer). Het is nu stilletjesaan genoeg geweest met de straffeloosheid in Belgie. Hoelang kan dit nog verder gaan.
Onze wetten aanpassen en gevangenissen bouwen zoals in hun thuislanden is voldoende.
Vandaag zijn criminelen beter beschermd dan onschuldige burgers en zijn de gevangenissen luxe hotels.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2011, 14:57   #25
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Bij deze spijtige gebeurtenis in luik en alle voorgaande gebeurtenissen stel ik mij de vraag of het niet stilaan tijd is voor een mars op Brussel over de taalgrenzen en partijgrenzen heen om de afschaffing van de wet Lejeune te eisen alsook op een geheel verbod op wapenbezit(dus ook geen jacht of sportwapens meer). Het is nu stilletjesaan genoeg geweest met de straffeloosheid in Belgie. Hoelang kan dit nog verder gaan.
Da's zeker, Nourdin A. had ook voor alles een vergunning
Denk je nu echt dat het voor criminelen moeilijk is om aan serieuze wapens te geraken?
Of wacht, als alle brave burgers als ongewapende eendjes rondlopen kunnen de jagende gansters heer en meester zijn, is dat wat u zoekt te bereiken?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2011, 14:58   #26
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je mag onder bepaalde voorwaarden in België wapens bezitten.

Eén van de voorwaarden is dat ze niet gebruiksklaar zijn.
Hij had het materiaal om ze terug gebruiksklaar te maken. En dat wist men zelfs van bij eerdere huiszoekingen...
Citaat:
Men zal dus moeten gaan uitzoeken waarom de man is vrijgesproken van wapenbezit en hoe hij aan de wapens en munitie is geraakt en wie er achter de schermen mee aan verdiende!!! En waarom justitie de wapens NOOIT heeft in beslag genomen en vernietigd!!!

DAAR gaat nog een stevig staartje aan komen...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2011, 15:02   #27
Moor
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Beste mensen

Ik verstop dit niet onder tafels en stoelen dat ik ook verontwaardigd ben, en iedereen in de marokkaanse gemeenschap is meer verontwaardigd en woedend dan de autochtonen gemeenschap

Wij vinden dit heel erg, en weeral moet een gek de Islam en de Marokkanen in diskrediet brengen, dit heeft niets maar dan echt niets met de Islam te maken, een echte, praktizerende Islamiet doet zelfs geen spin kwaad thuis, als hij een spin ziet buiten, hij steekt die spin in een doosje en doet 'm in de tuin, dus laatstaan een mensenleven,

Ik distantieer mij van zulke figuren, iemand die ziek is, enzo


Ik vind het zeer erg voor de slachtoffers waaronder ook allochtonen

Maar ik wil een spreekwoord overlaten aan de politiekers, advocaten, rechters en de ouders: wie wind zaait oogst een storm


Deze man is zoals Sekkaki, keer op keer heeft men signalen genegeerd dat deze man ziek is,

Waar waren de ouders? de broers? de zusters? De partner? Wat hebben de ouders gedaan? Hoe zit het met de opvoeding? Waar zijn de therapeuten, dokters en opvoeders?


Het is en blijft de schuld van de dader: MAAR dit kon vermeden worden mits een goede, professionele aanpak

Zoals Jannssen: de onprofessionele aanpak en willekeur tiert welig


Wat ik ook wil zeggen: ik leg de nadruk op het gemeenschappelijk belang, de collectieve verantwoordelijkheid,
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2011, 15:06   #28
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Beste mensen

Ik verstop dit niet onder tafels en stoelen dat ik ook verontwaardigd ben, en iedereen in de marokkaanse gemeenschap is meer verontwaardigd en woedend dan de autochtonen gemeenschap

Wij vinden dit heel erg, en weeral moet een gek de Islam en de Marokkanen in diskrediet brengen, dit heeft niets maar dan echt niets met de Islam te maken, een echte, praktizerende Islamiet doet zelfs geen spin kwaad thuis, als hij een spin ziet buiten, hij steekt die spin in een doosje en doet 'm in de tuin, dus laatstaan een mensenleven,

Ik distantieer mij van zulke figuren, iemand die ziek is, enzo


Ik vind het zeer erg voor de slachtoffers waaronder ook allochtonen

Maar ik wil een spreekwoord overlaten aan de politiekers, advocaten, rechters en de ouders: wie wind zaait oogst een storm


Deze man is zoals Sekkaki, keer op keer heeft men signalen genegeerd dat deze man ziek is,

Waar waren de ouders? de broers? de zusters? De partner? Wat hebben de ouders gedaan? Hoe zit het met de opvoeding? Waar zijn de therapeuten, dokters en opvoeders?


Het is en blijft de schuld van de dader: MAAR dit kon vermeden worden mits een goede, professionele aanpak

Zoals Jannssen: de onprofessionele aanpak en willekeur tiert welig


Wat ik ook wil zeggen: ik leg de nadruk op het gemeenschappelijk belang, de collectieve verantwoordelijkheid,
Waarom zijn in verhouding Marokkanen altijd meer ziek dan Belgen?
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2011, 15:08   #29
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Waarom zijn in verhouding Marokkanen altijd meer ziek dan Belgen?
Inteelt heeft daar niks mee te maken!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2011, 15:12   #30
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Hij had het materiaal om ze terug gebruiksklaar te maken. En dat wist men zelfs van bij eerdere huiszoekingen...



DAAR gaat nog een stevig staartje aan komen...
Onbelangrijk voor het proces, de wapens waren niet vuurklaar.
En vielen dus niet onder de wapenwet.


DAAR gaat een heel stevig deksel op en alles verdwijnt ergens in een donkere opslagkelder.

In de eerste uren sprak de media over een illegale wapenhandelaar, vandaag is het nog slechts een crimineel met enkele gebruiksklare vuurwapens in zijn bezit en losse onderdelen van zware wapens.
Binnen enkel dagen is het een oud ijzer handelaar die toevallig enkele wapens tussen het oud ijzer heeft gevonden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2011, 16:07   #31
Moor
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Waarom zijn in verhouding Marokkanen altijd meer ziek dan Belgen?
Dit heeft daar niets mee te maken?

In hoeverre kan je deze man nog een "Marokkaan" noemen?


Deze man is opgegroeid in Belgie, hij heeft twee identiteiten


De Belgische en de Marokkaanse


Maar je hebt ook zieke mensen bij de autochtonen zoals Jannssen? en tal van anderen die nu berechtigd worden


We kunnen niet wachten tot er weeral iets spectaculairs gebeurt, de Wet Lejeune moet terug verstrengd worden
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2011, 16:10   #32
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Politici dienen hier niet om het land beter te maken. Ze dienen alleen om zichzelf te verrijken op de kap van de Belgen door het spelen van wansmakelijke en kinderachtige politieke spelletjes, door het uitdenken van onwerkbare staatshervormingen, door het land te splitsen om hun eigen macht te vergroten en door denkbeeldige volkeren tegen elkaar in het harnas te jagen.
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2011, 16:10   #33
Moor
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Onbelangrijk voor het proces, de wapens waren niet vuurklaar.
En vielen dus niet onder de wapenwet.


DAAR gaat een heel stevig deksel op en alles verdwijnt ergens in een donkere opslagkelder.

In de eerste uren sprak de media over een illegale wapenhandelaar, vandaag is het nog slechts een crimineel met enkele gebruiksklare vuurwapens in zijn bezit en losse onderdelen van zware wapens.
Binnen enkel dagen is het een oud ijzer handelaar die toevallig enkele wapens tussen het oud ijzer heeft gevonden.
In mijn buurt is er een jongen die 50tal klachten heeft voor allerlei dinges: slagen en verwondingen, diefstal, drugs, ...

En toch loopt deze man vrij rond


Zoals die ene jongen, Iliasse Hassani, die in Borgerhout, doodgestoken werd door de oude bewoner van het huis dat hij wou bestelen, deze kleine jongen had 43 klachten en toch en toch liep hij vrij rond

Het stinkt zwaar bij de Belgische justitie, er is een te lakse beleid !!!!
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2011, 18:09   #34
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
In mijn buurt is er een jongen die 50tal klachten heeft voor allerlei dinges: slagen en verwondingen, diefstal, drugs, ...

En toch loopt deze man vrij rond


Zoals die ene jongen, Iliasse Hassani, die in Borgerhout, doodgestoken werd door de oude bewoner van het huis dat hij wou bestelen, deze kleine jongen had 43 klachten en toch en toch liep hij vrij rond

Het stinkt zwaar bij de Belgische justitie, er is een te lakse beleid !!!!
Wees gerust, dit komt omdat er geen geld is. Je moet je dus de vraag stellen, hoeveel meer belasting wil ik betalen om strengere straffen mogelijk te maken?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2011, 18:44   #35
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wees gerust, dit komt omdat er geen geld is. Je moet je dus de vraag stellen, hoeveel meer belasting wil ik betalen om strengere straffen mogelijk te maken?
Dat zou één mogelijkheid zijn. Maandelijks een boot/bus/vliegtuig terug naar 't land van herkomst blijft goedkoper ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2011, 19:04   #36
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Dat zou één mogelijkheid zijn. Maandelijks een boot/bus/vliegtuig terug naar 't land van herkomst blijft goedkoper ...
Als er een VB-regering verkozen word bedoel je?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2011, 19:38   #37
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Dat zou één mogelijkheid zijn. Maandelijks een boot/bus/vliegtuig terug naar 't land van herkomst blijft goedkoper ...
Welk land zal zo onnozel zijn om massaal veel gevangenen over te nemen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2011, 19:42   #38
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Welk land zal zo onnozel zijn om massaal veel gevangenen over te nemen?
Veel?
Zoveel kunnen dat er niet zijn. Maar als ze de nationaliteit van dat land hebben (eventueel in combinatie met één of meerdere andere) kunnen ze daar hun strafje uitzitten en zorgen dat ze daar na hun vrijlating een beter leven opbouwen in die maatschappij...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2011, 19:50   #39
Moor
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Gewoon enorme gevangenis bouwen dat desnoods op ecologische basis kan gebouwd worden met de allerlaatste en allernieuwste technologie

En dan kan men deze gevangenen daarin steken.

Ik vind elke dode en elke gewonde is er één teveel

meer nog ik vind als je politieker wilt worden dan moet je zelfs zorgen hebben over straathonden en straatkatten laat staan mensen

Kijk naar Holland, waar er een overschot aan gevangenisplaatsen is en kijk naar Belgie waar er een tekort is aan gevangenisplaatsen

Laatst gewijzigd door Moor : 14 december 2011 om 19:53.
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2011, 19:57   #40
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Gewoon enorme gevangenis bouwen dat desnoods op ecologische basis kan gebouwd worden met de allerlaatste en allernieuwste technologie bezit

En dan kan men deze gevangenen daar steken
Ik zal nog èèn keer proberen:
geen geld voor.

Citaat:
Kijk naar Holland, waar er een overschot aan gevangenisplaatsen is en kijk naar Belgie waar er een tekort is aan gevangenisplaatsen
Eèn van de verschillen tussen Nederland en Belgie:

- In Nederland vliegen druggebruikers niet naar de gevangenis, in Belgie wel.

Rara... Snap je het plaatje?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be