Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 november 2013, 06:36   #81
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
De eerste was om aan te tonen dat er Nederlandstalige woorden voor bestaan.

Maar nu je toch reageert, heb ik als Europeaan nu recht op 27 nationaliteiten?
Als het aan N-VA ligt 29?
Voor jou wil ik een uitzondering in het leven roepen.
Mensen zouden vrijwillig een subnationaliteit mogen aanvragen, namelijk het communisme.
Dat zou helpen om een job te vinden, mits een vrijwillige beperking van het netto-loon tot anderhalve keer het leefloon.
Dienstplicht wordt voorzien, in de vorm van vuurke-stoker van autobanden, bij stakersposten.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 23:34   #82
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.208
Standaard

Bs'd

Hoe zit het hier nu mee?
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 23:43   #83
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Wat als een Belg Canadees wil worden? Moet hij zijn Belgische nationaliteit dan opgeven. Daar benadeelt men heel wat landgenoten mee ten opzichte van degenen die wel dubbele nationaliteit kunnen hebben. Een Franse vriendin van me gaat nu de Canadese nationaliteit aanvragen. Dat zou ze niet doen moest ze haar Franse nationaliteit daarmee verliezen. Hopelijk bekijken de Belgische politici het niet alleen vanuit het standpunt van migratie van islamlanden naar België toe. Eigenlijk geeft men zich dan op voorhand al gewonnen.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 23:47   #84
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bezeke Bekijk bericht
"Wie Belg wil worden, moet daar doelbewust voor kiezen", zegt Theo Francken. "Die keuze voor de Belgische nationaliteit houdt in dat men afstand doet van zijn vroegere nationaliteit." Daarom dient Francken een wetsvoorstel in om de dubbele nationaliteit behoorlijk te beperken.
http://www.n-va.be/nieuws/persberich...-nationaliteit
Eindelijk!
Benieuwd wie tegen gaat zijn.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 23:55   #85
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Wat als een Belg Canadees wil worden? Moet hij zijn Belgische nationaliteit dan opgeven.
Bs'd

Dat is Canada haar probleem.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 23:58   #86
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Dat is Canada haar probleem.
Juist !
In de rest van de wereld doet men in elk land wat men wil, maar in België en later Vlaanderen gaat dit niet zonder men met het gevolg kan leven.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2015, 00:01   #87
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Goed voorstel van Francken.
Idd, een goed voorstel. Geen eis zoals de titel insinueert.

We zullen zien hoeveel steun het voorstel krijgt van de "partners".
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2015, 00:09   #88
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Wat als een Belg Canadees wil worden? Moet hij zijn Belgische nationaliteit dan opgeven.
Uiteraard.
Wie emigreert naar een ander land moet daar de logische gevolgen van dragen. Wie zich voorgoed in Canada vestigt wordt Canadees. Voor familie van mij is dat in alle geval geen enkel probleem geweest. Eén generatie later spreken de kinderen al geen Nederlands meer.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2015, 00:12   #89
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Dit gaat over 2013.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2015, 00:15   #90
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dit gaat over 2013.
Reden te meer om er spoed achter te steken
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2015, 00:19   #91
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Reden te meer om er spoed achter te steken
Dus dat is niet eens afgerond?

En waarom spoed, niemand mag meer meerdere nationaliteiten hebben behalve zo'n 20 uitzonderingen?

Da's pas consequent en bovendien discriminatie.

Géén uitzonderingen, iedereen gelijk.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2015, 00:40   #92
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dit gaat over 2013.
Juist....

De verkiezingen zijn voorbij.
De regeringen zijn geïnstalleerd.
De N-VA is in Antwerpen, de Vlaamse en federale regering aan de macht.
Wat heeft dat voorstel over de afschaffing van de dubbele nationaliteit intussen opgeleverd?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2015, 00:49   #93
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Dat is Canada haar probleem.
Bedoelt u dat België iemand niet zal verplichten de Belgische nationaliteit op te geven indien men de Canadese wil aanvaarden? Voor Canada is er in ieder geval geen probleem.

Wat ik wil zeggen. Men dient niet deze zaak niet op bekrompen wijze enkel vanuit immigratie NAAR België te bekijken. Is het de moeite waard in eigen vlees te snijden omwille van migratie van moslims naar België? Desnoods nuanceert men de wetgeving om de kansen van de Belgen in de wereld niet onnodig te beknotten. Besef dat België zelf daar ook voordeel bij kan doen.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 november 2015 om 00:51.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2015, 02:34   #94
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Juist....

De verkiezingen zijn voorbij.
De regeringen zijn geïnstalleerd.
De N-VA is in Antwerpen, de Vlaamse en federale regering aan de macht.
Wat heeft dat voorstel over de afschaffing van de dubbele nationaliteit intussen opgeleverd?
Niets en je slaat de nagel op de kop.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2015, 11:47   #95
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voor jou wil ik een uitzondering in het leven roepen.
Mensen zouden vrijwillig een subnationaliteit mogen aanvragen, namelijk het communisme.
Dat zou helpen om een job te vinden, mits een vrijwillige beperking van het netto-loon tot anderhalve keer het leefloon.
Dienstplicht wordt voorzien, in de vorm van vuurke-stoker van autobanden, bij stakersposten.

.
Integendeel tot jou kan ik beweren dat ik reeds op mijn negende, weinig bezoldigd, als lasser werkte na schooltijd.
Integendeel tot jou heb ik mee gestaakt voor meer loon en betere arbeidsvoorwaarden.
Jij hebt enkel geprofiteerd van de kastanjes die Waalse en Brusselse ambtenaren voor je uit het vuur sleepten.
Wat werken betreft moet iemand die levenslang op zijn gat gezeten heeft mij als werkende, zonder een dop dag geen lessen te spellen.
Ik had geen ambtenarenstatuut nodig om mijn pensioen op te bouwen en integendeel tot jou kijk ik niet neer op mensen die hun handen gebruiken om voor weinig te werken.
Laat mij maar communist zijn en blijven, ik ben aan niemand iets verschuldigd.
Deel jij de mensen maar rustig verder op in winners en losers.
Hopelijk blijven jouw idolen deze legislatuur nog van je pensioen af.
CD&V zal dat wel voor je bewerkstelligen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2015, 20:46   #96
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bezeke Bekijk bericht
"Wie Belg wil worden, moet daar doelbewust voor kiezen", zegt Theo Francken. "Die keuze voor de Belgische nationaliteit houdt in dat men afstand doet van zijn vroegere nationaliteit." Daarom dient Francken een wetsvoorstel in om de dubbele nationaliteit behoorlijk te beperken.

Met de Snel-Belg-Wet zijn wij de vreemde eend in de bijt. Al jaren eist N-VA dat de mogelijkheden om Belg te worden radicaal worden verstrengd.

Wie jarenlang wettig in ons land verblijft, perfect ingeburgerd is en participeert in onze samenleving, moet de Belgische nationaliteit kunnen krijgen. Francken: "N-VA staat niet voor een gesloten samenleving en een gesloten identiteit; wie inspanningen levert, kan lid worden van de club. Maar het verwerven van de Belgische nationaliteit moet een doelbewuste keuze zijn. En aan die keuze hangen rechten én plichten vast."

"Na mijn voorstel om de naturalisatieprocedure radicaal om te gooien, dien ik nu een wetsvoorstel in om de dubbele nationaliteit verregaand in te perken. Wie Belg wil worden, moet principieel afstand doen van zijn oude nationaliteit. Met dit voorstel wordt ons beleid afgestemd op landen als Duitsland, Oostenrijk en Nederland, waar dit debat al eerder werd gevoerd," zegt Francken.

Het voorstel voorziet dat iedereen afstand moet doen van zijn dubbele nationaliteit. Behalve wanneer het staatlozen of erkende vluchtelingen betreft. Deze uitzonderingen volgen uit internationale verplichtingen. Net als in andere EU-landen is er ook een uitzondering voor nieuwe Belgen die geen afstand kunnen doen van hun oude nationaliteit ook al zouden ze dat willen. Juridisch is de afstand voor hen onmogelijk omdat hun herkomstland hen deze kans niet biedt. Dit geldt bijvoorbeeld voor onderdanen uit Algerije, Argentinië, Bangladesh, Costa Rica, Dominicaanse Republiek, Ecuador, Eritrea, Frankrijk, Griekenland, Jemen, Libië, Marokko, Mexico, Nauru, Nicaragua, Syrië, Tonga, Tunesië, en Turkije.

Shopping tegengaan
Theo Francken: "Het feit dat belangrijke migratielanden als Marokko en Turkije juridisch niet geviseerd kunnen worden is erg spijtig. Maar daar leggen we ons niet bij neer. Het is absoluut noodzakelijk dat de regering, samen met andere EU landen, onderhandelingen opstart met de herkomstlanden die voorzien dat hun burgers nooit hun nationaliteit kunnen verliezen. Doelstelling moet zijn om het aantal gevallen van meervoudige nationaliteiten maximaal in te perken. Zo wordt shopping uitgesloten waarbij personen profiteren van de voordeligste elementen van beide nationaliteiten. Ook worden juridische problemen op die manier ingeperkt en komt er maximale duidelijkheid over de relatie tussen een bepaalde staat en een individu."

Politici van andere partijen spraken zich al uit over de afschaffing van de dubbele nationaliteit. "Benieuwd of die partijen woord zullen houden bij de bespreking van het N-VA-wetsvoorstel", zegt Francken.

http://www.n-va.be/nieuws/persberich...-nationaliteit
De dubbele nationaliteit moet niet afgeschaft worden.
De wetgever moet het zéér moeilijk maken.
Punt.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 05:04   #97
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Idd, een goed voorstel. Geen eis zoals de titel insinueert.

We zullen zien hoeveel steun het voorstel krijgt van de "partners".
N-VA window dressing van voor de verkiezingen.
Bovendien bestonden er zoveel uitzonderingen dat het een compleet lege doos zou zijn geweest.
Iedereen moet aan zijn oude nationaliteit verzaken , behalve zo ongeveer 98 procent van de migranten , die niet.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 08:44   #98
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Kan ik Belg blijven in een toekomstig Vlaanderen?
Alleen als je je stemrecht verzaakt!
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 09:08   #99
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Alleen als je je stemrecht verzaakt!
En moeten wij dan ook een soort Jizyah betalen aan de republiek ? Of is het verzaken aan ons stemrecht in de prijs inbegrepen ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be