Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: BOM voor klokkenluiders, een goed idee?
Ja 3 23,08%
Nee 8 61,54%
Ik ga een beredeneerd antwoord formuleren 2 15,38%
Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juni 2016, 09:22   #21
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Pagina niet gevonden...
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 10:02   #22
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Draai het eens om.
Omdat het eerste onwenselijk 'zou zijn' moet ook het tweede door de vingers worden gezien?
Lekken vanuit een overheidsfunctie naar de pers is wat mij betreft een vorm van corruptie.
Wat doe je dan met klokkenluiders die interne corruptie aan het licht willen brengen. Zoals met de diamantfraude en de Hasseltse politie?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 10:45   #23
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Beroepsgeheim wil zeggen dat je moet zwijgen in alle talen en daarmee basta.Als ge u daar onmogelijk kunt aan houden moet ge dringend een ander beroep kiezen. Stel dat uw dokter uw problemen gaat uitbazuinen tegen de volgende patienten, stel dat er een huiszoekingsaktie gepland is om terroristen te pakken en dat het dezelfde dag nog op internet staat wie, waar en wanneer en met hoeveel man ze zullen zijn.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 10:47   #24
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat doe je dan met klokkenluiders die interne corruptie aan het licht willen brengen. Zoals met de diamantfraude en de Hasseltse politie?
Daar ga je mee naar het gerecht en niet tegen dikke betaling naar de kranten..............want dat is ook fraude.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 10:51   #25
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Geens is het "kotsbeu". Geheime informatie lekken? Dat kan absoluut niet!
Geens wil dat de bijzondere opsporingsmethode (BOM) kan ingezet worden tegen klokkenluiders (telefoontap etc.), heden gelimiteerd voor een aantal, veeleer zware, misdrijven. Momenteel hoort lekken daar niet bij.

Tevens moeten de straffen voor klokkenluiders verdubbelen.




*** B O O S *** '&' *** K O T S B E U ***


Geens wilt jacht maken op klokkenluiders




Geens is informatielekken "kotsbeu" en wil straffen verdubbelen
http://www.hln.be/hln/nl/32616/Terre...dubbelen.dhtml
Minister van Justitie Koen Geens (CD&V) werkt aan een voorstel om de straffen op het lekken van geheime informatie te verdubbelen tot maximum een jaar. Dat schrijven De Standaard, Het Belang van Limburg en Het Nieuwsblad vandaag.

Ook zal het mogelijk worden personen die verdacht worden van lekken, af te luisteren. Die bijzondere opsporingsmethode (BOM) kan maar worden gebruikt voor een gelimiteerd aantal, veeleer zware, misdrijven en momenteel hoort lekken daar niet bij.

...

Een en ander is het gevolg van een aantal geheime berichten uit terreuronderzoeken die vorige week bekend raakten, met als orgelpunt het feit dat vier ministers - onder wie Geens - extra bescherming genieten. De regering is de lekken "kotsbeu" en gaat achter de schuldige(n) aan.

Tot slot wordt in het parlement ook gedebatteerd over een transparant kader voor het delen van vertrouwelijke/geheime informatie die onder het beroepsgeheim valt.


Tot slot een transparant kader voor het delen van vertrouwelijke/geheime informatie die onder het beroepsgeheim valt.

Geens draait niet rond de pot, hij voelt zich trouwens persoonlijk 'slachtoffer' van de te bestrijden informatielekken.

Beknot:

1. Vrijgeleide om iedereen waarvan men denkt dat die geheime informatie deelt af te luisteren ea. + zware straffen voor betrapte klokkenluiders.

2. Wilt men het begrip beroepsgeheim verder uithollen (see something, say something)? Of mss het tegendeel?


Best grappig. Het lekken van geheime informatie door klokkenluiders willen opsporen en vervolgen terwijl men tegelijkertijd een transparante structuur wilt opzetten voor het delen van geheime informatie welke onder het beroepsgeheim valt.

Of... Is Geens boos op iemand bij het gerecht of onze Belgische 'rebelse' pers? Boos op de mensen die zijn extra bescherming verzorgen? Mollen in de regering? ???


Bijgevoegde poll:

BOM voor klokkenluiders, een goed idee?
Geens heeft het hier niet over klokkenluiders die fraude openbaar maken, hij heeft het over vertrouwelijke gerechtelijke dossiers betreffende misdaden en terreur die tegen betaling aan de kranten verkocht worden..
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 11:02   #26
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Geens heeft het hier niet over klokkenluiders die fraude openbaar maken, hij heeft het over vertrouwelijke gerechtelijke dossiers betreffende misdaden en terreur die tegen betaling aan de kranten verkocht worden..
En toch zullen het die mensen zijn die onder de BOMwetten geviseerd worden door de staat, zoals het nu trouwens al bezig is. Herinner u Vera Vraencken, de procureur ging ze monddood maken, open en bloot zei hij het op TV. Nog steeds worden die mensen gekoeioneerd door de staat en het crapuul Claes was wel schuldig aan fraude en schriftvervalsing, maar ze bedoelde het zo niet volgens de rechter, het was allemaal niet erg.

Voor binnenkort, wereldprimeur in Belgie, klokkenluiders op de terroristenlijst.

Leve de haatstaat Belgie.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 11:13   #27
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat doe je dan met klokkenluiders die interne corruptie aan het licht willen brengen. Zoals met de diamantfraude en de Hasseltse politie?
Nekken natuurlijk! Lees mijn vorige bijdrage in deze topic.
Er is nog nooit een generaal geweest die zich persoonlijk bezig hield met soldaten het leven zuur te maken.
Het zijn vooral de sergeanten; die met rugdekking van mogelijk de generaal; die buiten schot blijft natuurlijk; mensen de dood insturen.
En met medewerking natuurlijk van het plebs.
Dat wel kraait maar altijd tevreden is als ze zelf niet onder vuur komen te liggen. De vraag of het terecht of onterecht is komt bij hen niet op.
Maar......dat ze zelf hun problematiek maar oplossen.
Partijen zonder echte generaals die hun verantwoordelijkheid niet opnemen ten gepasten tijde maken er hier een negerij van.
En aan die ziekte zal dit land mogelijk ten onder gaan.
Mij maakt het niet uit of het hier een linkse of een rechtse griep is.
Waar een hoop geld te vinden is ontstaan alle ziektes.
Ik zoek nog steeds naar de eerste klokkkenluider die in ere werd hersteld.
Tenzij hij er wel een medaille voor kreeg. Een lege doos van "La vache qui rit"
Dat klokken luiden brengt niks op.
Hopelijk begint men op dit forum zich niet de vraag te stellen of een klokkenluider terecht of onterecht veroordeeld moet worden.
Want dat zou weer zand in de ogen strooien zijn.
Sommigen zijn daar zeer bedreven in. Oeverloze debatten over niks inhoud lossen nooit iets op. En ondersneeuwen van bepaalde bijdragen in topics evenmin. Voor mijzelf is deze problematiek dus van de baan.
Ik heb mijn mening gezegd en dat volstaat.
En hopelijk komt er hier weer niet een kunstenaar aandraven met de vraag om eens te bewijzen wat je zegt. Aan anderen vragen om te bewijzen wat ze zeggen is de kunst om nooit zelf nooit iets essentieel te moeten zeggen.
Er zitten er hier op dit forum die al meer dan honderdduizend keer niks gezegd hebben. Wel al honderdduizend keer vragen hebben gesteld bij hetgeen sommige andersgezinden beweren. "Leugenaars" durven ze niet zeggen want dan weten ze dat hun praktijken tegen henzelf kunnen worden gebruikt. Dat driehoekje gebruiken ze wel zelf graag maar ze kunnen niet verdragen dat ook anderen het zouden gebruiken tegen hen.
En dan komen we op dit forum tot oeverloos gezwam.
Ze doen maar.

Laatst gewijzigd door werkman : 20 juni 2016 om 11:15.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 11:14   #28
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Nekken natuurlijk! Lees mijn vorige bijdrage in deze topic.
Er is nog nooit een generaal geweest die zich persoonlijk bezig hield met soldaten het leven zuur te maken.
Het zijn vooral de sergeanten; die met rugdekking van mogelijk de generaal; die buiten schot blijft natuurlijk; mensen de dood insturen.
En met medewerking natuurlijk van het plebs.
Dat wel kraait maar altijd tevreden is als ze zelf niet onder vuur komen te liggen. De vraag of het terecht of onterecht is komt bij hen niet op.
Maar......dat ze zelf hun problematiek maar oplossen.
Partijen zonder echte generaals die hun verantwoordelijkheid niet opnemen ten gepasten tijde maken er hier een negerij van.
En aan die ziekte zal dit land mogelijk ten onder gaan.
Mij maakt het niet uit of het hier een linkse of een rechtse griep is.
Waar een hoop geld te vinden is ontstaan alle ziektes.
Ik zoek nog steeds naar de eerste klokkkenluider die in ere werd hersteld.
Tenzij hij er wel een medaille voor kreeg. Een lege doos van "La vache qui rit"
Dat klokken luiden brengt niks op.
Hopelijk begint men op dit forum zich niet de vraag te stellen of een klokkenluider terecht of onterecht veroordeeld moet worden.
Want dat zou weer zand in de ogen strooien.
Sommigen zijn daar zeer bedreven in. Oeverloze debatten over niks inhoud lossen nooit iets op. En ondersneeuwen van bepaalde bijdragen in topics evenmin. Voor mijzelf is deze problematiek dus van de baan.
Ik heb mijn mening gezegd en dat volstaat.
En hopelijk komt er hier weer niet een kunstenaar aandraven met de vraag om eens te bewijzen wat je zegt. Aan anderen vragen om te bewijzen wat ze zeggen is de kunst om nooit zelf nooit iets te moeten zeggen.
Er zitten er hier op dit forum die al meer dan honderdduizend keer niks gezegd hebben. Wel al honderdduizend keer vragen hebben gesteld bij hetgeen sommige andersgezinden beweren. Leugenaars durven ze niet zeggen want dan weten ze dat hun praktijken tegen henzelf kunnen worden gebruikt. Dat driehoekje gebruiken ze wel zelf graag maar ze kunnen niet verdragen dat ook anderen het zouden gebruiken tegen hen.
En dan komen we op dit forum tot oeverloos gezwam.
Ze doen maar.
Ik heb het even samengevat...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 11:19   #29
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik heb het even samengevat...
Goede samenvatting.
Maar of anderen nu uw samenvatting zullen begrijpen zonder hetgeen te lezen wat U hebt samen gevat is een voorgaande vraag.
Maar de essentie van het verhaal is U toch niet ontgaan.
Proficiat dus!
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 11:34   #30
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Goede samenvatting.
Maar of anderen nu uw samenvatting zullen begrijpen zonder hetgeen te lezen wat U hebt samen gevat is een voorgaande vraag.
Maar de essentie van het verhaal is U toch niet ontgaan.
Proficiat dus!
Dank u, dank u...
Hoe was trouwens je vistrip, werkman?
Iets gevangen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 12:35   #31
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dank u, dank u...
Hoe was trouwens je vistrip, werkman?
Iets gevangen?
Viel wel mee. Goed gevangen.
Maar dat doe ik ook buiten het vissen.
Ik krijg stilaan door dat er maar één middel is om van het oeverloos gezwam op dit forum af te geraken en dat is....... zelf zo weinig mogelijk deelnemen.
Als er hier deelnemers komen om alleen maar te lachen met de daden van anderen; en die zelf nooit iets brengen dat zinvol is; dan moet ik wel begrijpen dat een groot deel van de deelnemers aan dit forum zelfs niet willen/kunnen lezen wat anderen willen brengen. En dan spreek ik nog niet van begrijpvol lezen. In essentie samen vatten wat er gebracht wordt door anderen is blijkbaar te moeilijk voor sommigen. En er durven op reageren behoort niet tot de moed van de dappersten aller Galliërs. Waarvan akte dus.
De Vlaming behoort tot een volk dat grootgebracht is in kruiperij om aan zijn boterham te geraken. En het zal generaties vergen om daar vanaf te geraken.
De Darwinese wetten laten geen vlugge evolutie toe.
Maar goed. Wij hebben feest gevierd. We hebben vernieuwing.
Merkt U ze? Wij hebben geen grondstoffen maar verkopen ze wel als schroot aan de ontwikkelingslanden waar er gewerkt wordt aan een paar luttele gedevalueerde Belgische frankskes per dag.
Is dat vernieuwing? Wie heeft onze uitvindingen gedaan?
En wie heeft ze verkocht aan de ontwikkelingslanden?
En wie maakt het hier kapot met de resultaten van tweehonderd jaar zweet?
Ben ik nu een communist wanneer ik mij die vragen stel?
Nee hoor. Ik voel mij geen communist. Integendeel zelfs.
Maar mogen we onszelf daarom geen vragen meer stellen?
Liefst niet natuurlijk. Want je mag U steeds op dit forum aan een emmer beer verwachten.
Bon. Ik ben het beu. Als ze me missen dan ben ik opnieuw vissen.
Dan kan ik tenminste met plezier vangen. Want hier is niet veel lol te beleven.
Voor sommigen wel. Maar die hebben een gans andere instelling dan ik over een forum. Ik hoop dat ze kunnen blijven lachen. Ik gun het hen.
Als ze maar plezier hebben. De pinten Jupiler en onze voetballers zullen het land wel redden. Maar ook daar zijn weinig Vlamingen te bespeuren.
En de enige rosse echte witte Galliër noemen ze dan nog "De Bruyne".
Ik zou in zijn plaats een klacht indienen tegen racisme.
Een mens zou voor minder.
Ik ben er dus mee weg. Hopelijk zie ik beterschap bij mijn terugkomst.
Hopelijk wordt er mij niet gevraagd bij mogelijke terugkomst om te bewijzen dat ik goed gevangen heb. Want dan word ik kittelorig.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 13:08   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Bedoel jij onderstaande VERKRACHTING schoofje, en waar ik nog GEEN antwoord van heb gekregen ?
...
Neen, ik bedoelde niet dat fantasietje van jou.
En ik geef doorgaans alleen maar antwoorden op vrij zinnige vragen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 13:33   #33
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Neen, ik bedoelde niet dat fantasietje van jou.
En ik geef doorgaans alleen maar antwoorden op vrij zinnige vragen.

.
Als jij geen antwoord geeft op onzinnige vragen, geef jij dan ook geen uitleg bij je "eigen leugens" ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 13:50   #34
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Viel wel mee. Goed gevangen.
Maar dat doe ik ook buiten het vissen.
Ik krijg stilaan door dat er maar één middel is om van het oeverloos gezwam op dit forum af te geraken en dat is....... zelf zo weinig mogelijk deelnemen.
Als er hier deelnemers komen om alleen maar te lachen met de daden van anderen; en die zelf nooit iets brengen dat zinvol is; dan moet ik wel begrijpen dat een groot deel van de deelnemers aan dit forum zelfs niet willen/kunnen lezen wat anderen willen brengen. En dan spreek ik nog niet van begrijpvol lezen. In essentie samen vatten wat er gebracht wordt door anderen is blijkbaar te moeilijk voor sommigen. En er durven op reageren behoort niet tot de moed van de dappersten aller Galliërs. Waarvan akte dus.
De Vlaming behoort tot een volk dat grootgebracht is in kruiperij om aan zijn boterham te geraken. En het zal generaties vergen om daar vanaf te geraken.
De Darwinese wetten laten geen vlugge evolutie toe.
Maar goed. Wij hebben feest gevierd. We hebben vernieuwing.
Merkt U ze? Wij hebben geen grondstoffen maar verkopen ze wel als schroot aan de ontwikkelingslanden waar er gewerkt wordt aan een paar luttele gedevalueerde Belgische frankskes per dag.
Is dat vernieuwing? Wie heeft onze uitvindingen gedaan?
En wie heeft ze verkocht aan de ontwikkelingslanden?
En wie maakt het hier kapot met de resultaten van tweehonderd jaar zweet?
Ben ik nu een communist wanneer ik mij die vragen stel?
Nee hoor. Ik voel mij geen communist. Integendeel zelfs.
Maar mogen we onszelf daarom geen vragen meer stellen?
Liefst niet natuurlijk. Want je mag U steeds op dit forum aan een emmer beer verwachten.
Bon. Ik ben het beu. Als ze me missen dan ben ik opnieuw vissen.
Dan kan ik tenminste met plezier vangen. Want hier is niet veel lol te beleven.
Voor sommigen wel. Maar die hebben een gans andere instelling dan ik over een forum. Ik hoop dat ze kunnen blijven lachen. Ik gun het hen.
Als ze maar plezier hebben. De pinten Jupiler en onze voetballers zullen het land wel redden. Maar ook daar zijn weinig Vlamingen te bespeuren.
En de enige rosse echte witte Galliër noemen ze dan nog "De Bruyne".
Ik zou in zijn plaats een klacht indienen tegen racisme.
Een mens zou voor minder.
Ik ben er dus mee weg. Hopelijk zie ik beterschap bij mijn terugkomst.
Hopelijk wordt er mij niet gevraagd bij mogelijke terugkomst om te bewijzen dat ik goed gevangen heb. Want dan word ik kittelorig.
Op wat vis je zoal, werkman?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 13:55   #35
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Op wat vis je zoal, werkman?
Hij is alleen vissen als we ("ze") hem missen.

Dus is ie wel ooit vissen ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 15:26   #36
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Draai het eens om.
Omdat het eerste onwenselijk 'zou zijn' moet ook het tweede door de vingers worden gezien?
Lekken vanuit een overheidsfunctie naar de pers is wat mij betreft een vorm van corruptie.
dat is 100 % juist
Het is zelfs méér: meestal IS het corruptie.

Laatst gewijzigd door Boduo : 20 juni 2016 om 15:40.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 15:33   #37
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Geens is het "kotsbeu". Geheime informatie lekken? Dat kan absoluut niet!
Geens wil dat de bijzondere opsporingsmethode (BOM) kan ingezet worden tegen klokkenluiders (telefoontap etc.), heden gelimiteerd voor een aantal, veeleer zware, misdrijven. Momenteel hoort lekken daar niet bij.

Tevens moeten de straffen voor klokkenluiders verdubbelen.

Ik kan Geens in deze begrijpen.


*** B O O S *** '&' *** K O T S B E U ***


Geens wilt jacht maken op klokkenluiders




Geens is informatielekken "kotsbeu" en wil straffen verdubbelen
http://www.hln.be/hln/nl/32616/Terre...dubbelen.dhtml
Minister van Justitie Koen Geens (CD&V) werkt aan een voorstel om de straffen op het lekken van geheime informatie te verdubbelen tot maximum een jaar. Dat schrijven De Standaard, Het Belang van Limburg en Het Nieuwsblad vandaag.

Ook zal het mogelijk worden personen die verdacht worden van lekken, af te luisteren. Die bijzondere opsporingsmethode (BOM) kan maar worden gebruikt voor een gelimiteerd aantal, veeleer zware, misdrijven en momenteel hoort lekken daar niet bij.

...

Een en ander is het gevolg van een aantal geheime berichten uit terreuronderzoeken die vorige week bekend raakten, met als orgelpunt het feit dat vier ministers - onder wie Geens - extra bescherming genieten. De regering is de lekken "kotsbeu" en gaat achter de schuldige(n) aan.

Tot slot wordt in het parlement ook gedebatteerd over een transparant kader voor het delen van vertrouwelijke/geheime informatie die onder het beroepsgeheim valt.


Tot slot een transparant kader voor het delen van vertrouwelijke/geheime informatie die onder het beroepsgeheim valt.

Geens draait niet rond de pot, hij voelt zich trouwens persoonlijk 'slachtoffer' van de te bestrijden informatielekken.

Beknot:

1. Vrijgeleide om iedereen waarvan men denkt dat die geheime informatie deelt af te luisteren ea. + zware straffen voor betrapte klokkenluiders.

2. Wilt men het begrip beroepsgeheim verder uithollen (see something, say something)? Of mss het tegendeel?


Best grappig. Het lekken van geheime informatie door klokkenluiders willen opsporen en vervolgen terwijl men tegelijkertijd een transparante structuur wilt opzetten voor het delen van geheime informatie welke onder het beroepsgeheim valt.

Of... Is Geens boos op iemand bij het gerecht of onze Belgische 'rebelse' pers? Boos op de mensen die zijn extra bescherming verzorgen? Mollen in de regering? ???


Bijgevoegde poll:

BOM voor klokkenluiders, een goed idee?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 15:34   #38
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Ik kan Geens in deze begrijpen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 15:38   #39
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat doe je dan met klokkenluiders die interne corruptie aan het licht willen brengen. Zoals met de diamantfraude en de Hasseltse politie?
Ik weet niet tot wie ik mij zou moeten melden : vermoedelijk de politie. Wat zouden jullie doen?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 15:39   #40
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Ik weet niet tot wie ik mij zou moeten melden : vermoedelijk de politie. Wat zouden jullie doen?
ik zou proberen bij een ombudsman.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be