Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 januari 2017, 08:09   #41
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Ik verwacht eind deze week, begin volgende week antwoord.
Ik heb het belangrijkste van deze zin in het rood geschreven.
...wacht...en wacht...en wacht....
U kunt er niks aan doen en u mag van mij wachten.
Hopelijk zal u het lachen vergaan.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2017, 09:32   #42
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De kogel is door de kerk.
Minister Vandeputte gaat niet-militair werk uitbesteden aan de privé.
Hier is ongetwijfeld een pak geld mee te besparen.


VTM nieuws: 10/12/2016 - 07:53


Defensie gaat 5000 jobs privatiseren. Dat schrijft La Dernière Heure. Het gaat dan bijvoorbeeld om onderhoudspersoneel van de gebouwen of het materiaal of in de horeca van het leger.
In totaal zouden 15% van de jobs bij defensie naar privébedrijven gaan. Volgend jaar starten er proefprojecten in een 3-tal kazernes. De regering keurde eerder al goed dat er tegen 2030 7000 jobs zullen verdwijnen.
Volgend jaar worden al pilootprojecten gestart in Heverlee, Elsenborn en de militaire school in Brussel. Als die positief worden geëvalueerd, kan over contracten op lange termijn worden gesproken. Bedoeling zou zijn dat 5.000 jobs niet meer ingevuld worden door militairen.
In juni werd nog een Strategische Visie van de minister van Defensie Steven Vandeput (N-VA) goedgekeurd door de regering. Dat plan voorziet onder meer in een afslanking van het militaire personeel van 32.000 naar 25.000 voltijdsen tegen 2030.


De vakbonden hebben al laten weten dat ze acties gaan plannen.
  • Natuurlijk zijn er nog vragen, vragen zoals:
  • Wat met de koks tijdens maneuvers of bij gevechten in het buitenland?
  • Wat met het huidige militair personeel?
  • Hoe ver kan je gaan?

  • ...

Moeten daar onmiddellijk acties voor gevoerd worden? Ik denk het niet.
Opzet is: met minder geld meer doen.
Nu, ik kom nog heel regelmatig in kazernes, en heb daar reeds lang vastgesteld dat veel van de zaken die men gaat overdragen aan burgerpersoneel, reeds lang door burgers word gedaan.
De jobs die verdwijnen, zijn dan weer oudere militairen die nu ergens een jobje uitvoeren om ze bezig te houden, die niet vervangen zullen worden. En enkel officieren krijgen nog een contract van levenslange duur, de rest nog slechts voor 10 jaar met een mogelijke verlenging als men bijscholing volgt en niet blijft hangen in de hoogte graad die men kan bekomen zonder bijscholing te volgen.

Daarnaast wil men de mensen uit de medische dienst als reverve opleiden en hun loopbaan binnen de privé laten verder zetten.
Zij gaan dus gewoon in een ziekenhuis moeten gaan werken en ter beschikking van de krijgsmacht blijven indien nodig.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2017, 10:02   #43
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Belgisch leger = grote mop. Als je die militairen overal ziet staan dan denk ik spontaan aan criminele jeugd, crapuul dat boos kijkt omdat ze daar moeten staan en niet in de kazerne bier kunnen gaan zuipen. Sorry boys maar respect moet je van mij niet verwachten. Als je niet meer in je leven kan dan daar als een macho wat "cool" staan te kijken = losers dus geen respect of bewondering voor. Nutteloos tijdverdrijf dat enkel maar veel belastinggeld kost. En als het er op aan komt dan gaan ze toch lopen of kruipen ze weg. Afschaffen die handel en op straat smijten!
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2017, 10:49   #44
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Belgisch leger = grote mop. Als je die militairen overal ziet staan dan denk ik spontaan aan criminele jeugd, crapuul dat boos kijkt omdat ze daar moeten staan en niet in de kazerne bier kunnen gaan zuipen. Sorry boys maar respect moet je van mij niet verwachten. Als je niet meer in je leven kan dan daar als een macho wat "cool" staan te kijken = losers dus geen respect of bewondering voor. Nutteloos tijdverdrijf dat enkel maar veel belastinggeld kost. En als het er op aan komt dan gaan ze toch lopen of kruipen ze weg. Afschaffen die handel en op straat smijten!
Enkel aan je uitleg is op te maken dat je niet eens aan de hielen komt van de scholingsgraad van de gemiddelde militair.
Daarnaast zitten militairen niet te zuipen in de kazerne, maar zijn die actief bezig met hun job, ook buiten hun betaalde werkuren.

En ja, ze staan maar wat te kijken langst de straten in België, maar zijn wel opgeleid om een politieagent te kunnen vervangen, wat ze in het buitenland vaak ook doen. En bij de aanslagen in Brussel en Zaventem waren het net de militairen die als eerste de slachtoffers gingen helpen. Brandweer, politie en civile stond er bij en keek er naar, want ze wisten gewoon niet wat ze moesten doen.
Je moet maar eens enkele dagen met die jongens meelopen, eens zien of je dan nog zo'n grote muil opzet.

Laatst gewijzigd door Jantje : 24 januari 2017 om 10:49.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2017, 11:37   #45
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hopelijk zal u het lachen vergaan.
Gelijk ik ook al geschreven heb, hoop is er altijd.
Maar dat telt in deze niet voor u want u zult blijven ...wachten en...wachten...en...wachten...
Bijgevoegde afbeelding(e)
 

Laatst gewijzigd door Patrick M. : 24 januari 2017 om 11:39.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2017, 12:37   #46
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Belgisch leger = grote mop. Als je die militairen overal ziet staan dan denk ik spontaan aan criminele jeugd, crapuul dat boos kijkt omdat ze daar moeten staan en niet in de kazerne bier kunnen gaan zuipen. Sorry boys maar respect moet je van mij niet verwachten. Als je niet meer in je leven kan dan daar als een macho wat "cool" staan te kijken = losers dus geen respect of bewondering voor. Nutteloos tijdverdrijf dat enkel maar veel belastinggeld kost. En als het er op aan komt dan gaan ze toch lopen of kruipen ze weg. Afschaffen die handel en op straat smijten!
Over welk leger u het hebt is mij niet onmiddellijk duidelijk.
Waarschijnlijk heeft u veel series gezien van het genre M.A.S.H.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2017, 12:38   #47
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Gelijk ik ook al geschreven heb, hoop is er altijd.
Maar dat telt in deze niet voor u want u zult blijven ...wachten en...wachten...en...wachten...
Misschien wel, waarschijnlijk niet.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2017, 14:12   #48
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Enkel aan je uitleg is op te maken dat je niet eens aan de hielen komt van de scholingsgraad van de gemiddelde militair ... Je moet maar eens enkele dagen met die jongens meelopen, eens zien of je dan nog zo'n grote muil opzet.
Moet ik nu eens heel hard lachen. Scholingsgraad? Jawel ik geloof u direct. En meelopen? Ja graag. Ze mogen eens een week mijn fitnessprogramma mee komen volgen. Dat is meer dan met een rugzak even een toerke op het kazerneplein rond trippelen. Ik zie die "jongens" regelmatig staan. Staan te staan! Niet aan de ingang maar juist binnen. Waar het lekker warm is. Meestal aan het babbelen en zeker niet met hun taak bezig. Of naar de schoon wijven staan te geilen, dat kunnen ze ook goed. En dan tegen elkaar belachelijke opmerkingen geven. Onlangs riepen ze op tot verdraagzaamheid en respect voor hun job. Wel zeg dan eens goedendag tegen die "jongens". Een kwade blik krijg je dan terug en moesten ze hun geweer deftig kunnen opheffen ze zouden er nog mee slaan ook Je zevert zoveel je wil maar een greintje respect moeten ze van mij niet verwachten.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2017, 18:27   #49
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Moet ik nu eens heel hard lachen. Scholingsgraad? Jawel ik geloof u direct. En meelopen? Ja graag. Ze mogen eens een week mijn fitnessprogramma mee komen volgen. Dat is meer dan met een rugzak even een toerke op het kazerneplein rond trippelen. Ik zie die "jongens" regelmatig staan. Staan te staan! Niet aan de ingang maar juist binnen. Waar het lekker warm is. Meestal aan het babbelen en zeker niet met hun taak bezig. Of naar de schoon wijven staan te geilen, dat kunnen ze ook goed. En dan tegen elkaar belachelijke opmerkingen geven. Onlangs riepen ze op tot verdraagzaamheid en respect voor hun job. Wel zeg dan eens goedendag tegen die "jongens". Een kwade blik krijg je dan terug en moesten ze hun geweer deftig kunnen opheffen ze zouden er nog mee slaan ook Je zevert zoveel je wil maar een greintje respect moeten ze van mij niet verwachten.


Van mij krijgen deze mensen respect.
Wij hebben verschillende keren mogen werken voor het leger in Leopoldsburg.
De fitheid van de soldaten is enorm, ze gaan iedere dag minstens 8 kilometer lopen.
Soms met rugzak, wapen, bottinen, kortom met de hele uitrusting. En dat in de zomer, als je ooit in Leopoldsburg geweest bent, het kan daar in de zomer heel warm zijn en in de winter ijskoud.

Maar u heeft natuurlijk de soldaten zoals Gaston Bergmans voor ogen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2017, 19:43   #50
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Misschien wel, waarschijnlijk niet.
Ik zal u verbeteren...
Waarschijnlijk wel...en wachten...en wachten...en wachten...en wachten...
en eind 2017...wachten...en wachten...en wachten...en eind 2018... wachten...en wachten...en wachten...en begin 2019... en...in welverdiend pensioen na 42 jaar hard gewerkt te hebben.Joepie.: lol:: lol:: lol:
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2017, 21:42   #51
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
welverdiend pensioen na 42 jaar hard gewerkt te hebben.Joepie.

Op pensioen waarschijnlijk wel. Welverdiend????
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2017, 09:18   #52
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Moet ik nu eens heel hard lachen. Scholingsgraad? Jawel ik geloof u direct. En meelopen? Ja graag. Ze mogen eens een week mijn fitnessprogramma mee komen volgen. Dat is meer dan met een rugzak even een toerke op het kazerneplein rond trippelen. Ik zie die "jongens" regelmatig staan. Staan te staan! Niet aan de ingang maar juist binnen. Waar het lekker warm is. Meestal aan het babbelen en zeker niet met hun taak bezig. Of naar de schoon wijven staan te geilen, dat kunnen ze ook goed. En dan tegen elkaar belachelijke opmerkingen geven. Onlangs riepen ze op tot verdraagzaamheid en respect voor hun job. Wel zeg dan eens goedendag tegen die "jongens". Een kwade blik krijg je dan terug en moesten ze hun geweer deftig kunnen opheffen ze zouden er nog mee slaan ook Je zevert zoveel je wil maar een greintje respect moeten ze van mij niet verwachten.
De gemiddelde militair krijgt binnen de krijgsmacht een opleiding gelijk aan een bachelor.
Daarnaast moet je eens gaan kijken in de fitnesszalen rond de kazernes, 90% van de klanten in Leopoldsburg zijn militairen
Maar zij komen er niet als ze enkel fitnessen, want daarmee leg je de hindernispiste en trouwpiste niet af. En direct, soms zelfs tijdens het afleggen van die testen, mag je dan nog eens tonen dat je de nodige kennis en kalmte bezit om de job te kunnen doen.
Ken zo militairen die deze week in de ardennen in tentjes mogen overnachten en overdag moeten bewijzen dat ze hun wapens kunnen gebruiken, de radar kunnen bedienen en afstandsbestuurde vliegtuigjes kunnen besturen, tijdens hun fysieke training. Slapen kunnen ze 4 tot 6 uur per nacht, als ze niet gewekt worden voor een nachtoefening en hun eten mogen ze zelf klaarmaken.

Niet slagen in die testen, is einde militaire loopbaan.

En ja, ik weet perfect waarover ik het heb, ik ben namelijk 1 van de mensen die regelmatig oefeningen meedoe, waarbij onze militairen burgers moeten redden of gevaarlijke personen moeten zien te herkennen en onderscheppen tussen de massa.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2017, 09:32   #53
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De gemiddelde militair krijgt binnen de krijgsmacht een opleiding gelijk aan een bachelor.
Ja en Sinterklaas bestaat ook nog Dat is nu de dikste zever die ik in jaren al heb gelezen. Een militair heeft een standaard opleiding die echt poepsimpel is. Enkel als je hoger wil opklimmen ga je "hogere" studies aan. In theorie want de echt hoge benoemingen zijn en blijven politiek gestuurd. Neen het leger is gewoon een soort "afvalput" voor gasten waar ze in school niets mee konden aanvangen. Het BLO voor de harde kern.

Pas nog gezien. Ga eens naar de luchthaven van Zaventem. Als je vb. iemand moet gaan ophalen of zo. Tussen al die hangmilitairen haal er 1 bachelor uit. Ik denk niet dat ze zelfs deftig kunnen lezen en schrijven. Of worden ze betaald om zich dom en achterlijk voor te doen? Wel stoer en als een echte macho kijken. Vraagt een jong veulen iets dan springen ze maar vraagt een oudere man iets dan kijken ze eens nors. Veel te veel hormonen die gastjes. Wat het niet kan doen om een geweer te mogen vast houden

MEER RESPECT VOOR DE MANNEN VAN DE VUILKAR (die doen tenminste nog nuttig werk)
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2017, 09:46   #54
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Over welk leger u het hebt is mij niet onmiddellijk duidelijk.
Waarschijnlijk heeft u veel series gezien van het genre M.A.S.H.
Waarschijnlijk heeft hij het over de krijgsmacht waar hij niet bij werd toegelaten, omdat hij niet voldeed aan de eisen waaraan onze militairen moeten voldoen.

Want met enkel alle dagen te gaan fitnessen kom je er echt niet.
Een klein voorbeeldje uit het dagelijkse leven van een militair.
Zijn vrouw hoogzwanger en hij moest vertrekken op missie naar een oorlogsgebied voor 3 maanden.
Hij kreeg zijn kind te zien toen het reeds 2 maanden oud was.
Deze jonge man is +/-28 jaar oud en verpleegkundige binnen de krijgsmacht.
Een andere mocht voor 4 maanden een buitenlandse opdracht gaan uitvoeren terwijl zijn vader in het ziekenhuis op sterven lag.
Mijn schoonzoon mag binnen enkele weken vertrekken voor een opdracht van de NATO en eens hij terug thuis is, vertrekt mijn dochter om hem te gaan aflossen. Zij zullen elkaar gedurende 6 maanden dus niet zien.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2017, 09:56   #55
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Ja en Sinterklaas bestaat ook nog Dat is nu de dikste zever die ik in jaren al heb gelezen. Een militair heeft een standaard opleiding die echt poepsimpel is. Enkel als je hoger wil opklimmen ga je "hogere" studies aan. In theorie want de echt hoge benoemingen zijn en blijven politiek gestuurd. Neen het leger is gewoon een soort "afvalput" voor gasten waar ze in school niets mee konden aanvangen. Het BLO voor de harde kern.

Pas nog gezien. Ga eens naar de luchthaven van Zaventem. Als je vb. iemand moet gaan ophalen of zo. Tussen al die hangmilitairen haal er 1 bachelor uit. Ik denk niet dat ze zelfs deftig kunnen lezen en schrijven. Of worden ze betaald om zich dom en achterlijk voor te doen? Wel stoer en als een echte macho kijken. Vraagt een jong veulen iets dan springen ze maar vraagt een oudere man iets dan kijken ze eens nors. Veel te veel hormonen die gastjes. Wat het niet kan doen om een geweer te mogen vast houden

MEER RESPECT VOOR DE MANNEN VAN DE VUILKAR (die doen tenminste nog nuttig werk)
Boereke, mijn dochter heeft een bachelor boekhouden en een bachelor krijgskunde en werkt binnen de krijgsmacht met de radar en drones.
Mijn schoonzoon heeft een bachelor bouwkunde plus zijn militaire bachelor.
Mijn ene neef heeft een bachelor werktuigkundige en een master onderhoud vliegtuigen, plus zijn militaire bachelor.
Mijn ander neeft heeft een bachelor verpleegkunde plus zijn militaire bachelor.
Mijn schoonbroer heeft zijn master electronica en zijn militaire bachelor.
Mijn petedochter heeft haar bachelor verpleegkunde en is bezig aan haar militaire bachelor.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2017, 10:23   #56
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Ja en Sinterklaas bestaat ook nog Dat is nu de dikste zever die ik in jaren al heb gelezen. Een militair heeft een standaard opleiding die echt poepsimpel is. Enkel als je hoger wil opklimmen ga je "hogere" studies aan. In theorie want de echt hoge benoemingen zijn en blijven politiek gestuurd. Neen het leger is gewoon een soort "afvalput" voor gasten waar ze in school niets mee konden aanvangen. Het BLO voor de harde kern.

Pas nog gezien. Ga eens naar de luchthaven van Zaventem. Als je vb. iemand moet gaan ophalen of zo. Tussen al die hangmilitairen haal er 1 bachelor uit. Ik denk niet dat ze zelfs deftig kunnen lezen en schrijven. Of worden ze betaald om zich dom en achterlijk voor te doen? Wel stoer en als een echte macho kijken. Vraagt een jong veulen iets dan springen ze maar vraagt een oudere man iets dan kijken ze eens nors. Veel te veel hormonen die gastjes. Wat het niet kan doen om een geweer te mogen vast houden

MEER RESPECT VOOR DE MANNEN VAN DE VUILKAR (die doen tenminste nog nuttig werk)
Porsche, u bent er zo ene van veel blabla en niks boemboem.
Zo ken ik er hier nog ene op dit forum.En laat die nu maar met zijn verhaaltje afkomen.
Ik heb voor de militairen het hoogste respect.
Als ik zie wat die mannen hier in het station doen waar ik werk dan kan ik alleen maar respect hebben voor die mannen.
Ik denk dat u inderdaad niet bent toegelaten bij de krijgsmacht, omdat u niet voldeed of het niet aankon, en daarover een beetje gefrustreerd rondloopt.

Laatst gewijzigd door Patrick M. : 25 januari 2017 om 10:26.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2017, 11:16   #57
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Zijn vrouw hoogzwanger en hij moest vertrekken op missie naar een oorlogsgebied voor 3 maanden.
Hij kreeg zijn kind te zien toen het reeds 2 maanden oud was.
Deze jonge man is +/-28 jaar oud en verpleegkundige binnen de krijgsmacht.
Een andere mocht voor 4 maanden een buitenlandse opdracht gaan uitvoeren terwijl zijn vader in het ziekenhuis op sterven lag.
Mijn schoonzoon mag binnen enkele weken vertrekken voor een opdracht van de NATO en eens hij terug thuis is, vertrekt mijn dochter om hem te gaan aflossen. Zij zullen elkaar gedurende 6 maanden dus niet zien.
Ze worden dan ook dik betaald en ze kiezen toch zelf voor die job? Wat hadden ze dan verwacht? Een 9-5 job? Dan hebben ze verkeerd gekozen! Als je dat niet wilt doen dan moet je voor iets anders kiezen. Achteraf wat komen janken is bullshit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Boereke, mijn dochter heeft een bachelor boekhouden en een bachelor krijgskunde en werkt binnen de krijgsmacht met de radar en drones.
Mijn schoonzoon heeft een bachelor bouwkunde plus zijn militaire bachelor.
Mijn ene neef heeft een bachelor werktuigkundige en een master onderhoud vliegtuigen, plus zijn militaire bachelor.
Mijn ander neeft heeft een bachelor verpleegkunde plus zijn militaire bachelor.
Mijn schoonbroer heeft zijn master electronica en zijn militaire bachelor.
Mijn petedochter heeft haar bachelor verpleegkunde en is bezig aan haar militaire bachelor.
So what? Wat blablabla en verder ... Maar een ganse familie militairen = geen objectiviteit over het leger = nutteloze discussie!
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2017, 11:22   #58
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Porsche, u bent er zo ene van veel blabla en niks boemboem.
Zo ken ik er hier nog ene op dit forum.En laat die nu maar met zijn verhaaltje afkomen.
Ik heb voor de militairen het hoogste respect.
Als ik zie wat die mannen hier in het station doen waar ik werk dan kan ik alleen maar respect hebben voor die mannen.
Ik denk dat u inderdaad niet bent toegelaten bij de krijgsmacht, omdat u niet voldeed of het niet aankon, en daarover een beetje gefrustreerd rondloopt.
Idd geen boemboem meer. Waarom zou ik dat nog doen? Om veel belastingen te moeten betalen? Waar ze dan die profiteurs in het leger kunnen mee betalen. Neen dank u. En jij mag voor die boys respect hebben. Dat is uw volste recht. Zo heb ik het volste recht te mogen zeggen dat ik nul, nul respect voor die boys heb. Maar ik stel mij toch vragen wat jij die mannen ziet doen? Buiten wat rond slenteren, nors naar de mannen te kijken en als een geile puber naar de vrouwen. Ik zie totaal geen meerwaarde in die mannen daar. Of denk je nu echt dat ze die terroristen in Zaventem en Maalbeek hadden kunnen stoppen? Mee opgeblazen worden als ze in de buurt stonden ja. Dus meerwaarde = nul. En neen ik moest niet naar het leger. Zelfs geen testen moeten gaan doen. Dankzij een brave ziel die wist hoe het te omzeilen. Een jaar van uw leven in een kazernekroeg gaan verspillen? Ik niet! Eigenlijk straf want op mijn 19e wist ik al hoe nutteloos ons Belgisch leger was en nog is.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2017, 11:32   #59
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Ze worden dan ook dik betaald en ze kiezen toch zelf voor die job? Wat hadden ze dan verwacht? Een 9-5 job? Dan hebben ze verkeerd gekozen! Als je dat niet wilt doen dan moet je voor iets anders kiezen. Achteraf wat komen janken is bullshit.

Ze klagen niet en weten waarvoor ze gekozen hebben.
En daar hoort geen dikke verloning bij,

https://www.mil.be/sites/mil.be/file..._overzicht.pdf



Citaat:

So what? Wat blablabla en verder ... Maar een ganse familie militairen = geen objectiviteit over het leger = nutteloze discussie!
En wees maar gerust, ik ben de eerste om hen te vertellen dat ze watjes zijn.
Ze mogen altijd wel eens tegen mij en mijn vriendenkring komen kampen.
Doen ze ook regelmatig en ze gaan keer na keer op hun bek.
Maar mensen zoals jij komen bij die wedstrijden nog niet eens voor in de lijst van de eerste 20 groepen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2017, 12:11   #60
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Idd geen boemboem meer. Waarom zou ik dat nog doen? Om veel belastingen te moeten betalen? Waar ze dan die profiteurs in het leger kunnen mee betalen. Neen dank u. En jij mag voor die boys respect hebben. Dat is uw volste recht. Zo heb ik het volste recht te mogen zeggen dat ik nul, nul respect voor die boys heb. Maar ik stel mij toch vragen wat jij die mannen ziet doen? Buiten wat rond slenteren, nors naar de mannen te kijken en als een geile puber naar de vrouwen. Ik zie totaal geen meerwaarde in die mannen daar. Of denk je nu echt dat ze die terroristen in Zaventem en Maalbeek hadden kunnen stoppen? Mee opgeblazen worden als ze in de buurt stonden ja. Dus meerwaarde = nul. En neen ik moest niet naar het leger. Zelfs geen testen moeten gaan doen. Dankzij een brave ziel die wist hoe het te omzeilen. Een jaar van uw leven in een kazernekroeg gaan verspillen? Ik niet! Eigenlijk straf want op mijn 19e wist ik al hoe nutteloos ons Belgisch leger was en nog is.
Dankzij een brave ziel...omzeilen....
Dus op uw 19 jaar u al weggestoken voor uw plichten.
Met het idee in uw hoofd: laat iemand anders het maar oplossen.
Straffe kerel zijde gij.
En u schrijft...als een geile puber...en nors kijken naar de mannen.
Ik denk dat u daar in uw eigen naam schrijft en dat u niet aan de bak komt en dat u nors kijkt naar die mannen die wel aan de bak komen.

Laatst gewijzigd door Patrick M. : 25 januari 2017 om 12:12.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be