Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 september 2017, 08:20   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard Twee verdwenen tienermeisjes na tien dagen zwaar verdoofd aangetroffen op 80 kilomete

BRON

Citaat:
Twee tienermeisjes uit de Vlaamse Ardennen leken tien dagen lang van de aardbol verdwenen. De laatste keer werden ze anderhalve week geleden gezien op een fuif in Oost-Vlaanderen. Maandagnacht trof de Antwerpse politie hen aan. De meisjes van 14 en 15 bleken zwaar gedrogeerd. Gevreesd wordt dat zij ten prooi zijn gevallen van tienerpooiers. Dat meldt Het Nieuwsblad en wordt bevestigd aan onze redactie door Child Focus.
Ik haalde het al eens eerder aan dat soort 'loverboys' maar niets blijkt te helpen om die hun gang van zaken tegen te werken een halt toe te roepen, integendeel het gaat in stijgende lijn.

Meestal zijn dat figuren van de één of andere origine die daar een 'speeltje' in zien, wat had u gedacht?

37 klachten over 'loverboys': nieuwe campagne tegen prostitutie bij minderjarigen

Ik blijf er de dag van vandaag steeds versteld van staan dat de meeste kinderen, jonge meisjes,jonge vrouwen zich nog steeds aan laten vangen.

Maar laten we dat héél simpel uitvegen met:

* ze willen allemaal kaarten voor optredens
* ze willen allemaal mooie kleren
* ze willen allemaal een mooie nieuwe iphone
* ze willen allemaal gemakkelijk aan geld geraken
* ze willen allemaal snel aan hun 'witte producten' (lees: drugs) geraken
Ellenlange lijst.

En die 'loverboys' weten dat en kunnen daar soms bij helpen om ze snel aan die zaken te helpen.

Uiteindelijk verzeilen ze dan in een situatie die verschrikkelijk gevaarlijk is.

Het doet mij steeds denken aan de films: I spit on your grave.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 11:17   #2
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

het zou gelogen zijn:

Citaat:
Het lijkt erop dat twee meisjes, die na 10 dagen compleet verdoofd werden aangetroffen op 80 kilometer van huis, tegenover hun ouders een verhaal over tienerpooierschap hebben verzonnen om hun afwezigheid te verklaren. Het parket zegt geen onderzoek te voeren naar de omstandigheden waarin de meisjes verkeerden tijdens hun verblijf in het Antwerpse.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ntwerpen.dhtml
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 11:55   #3
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

10 dagen, da's elk zo ongeveer 200 keer verkracht.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 12:02   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

Wat zal het zijn ? Hete foef, goesting naar geld, erkenning door hun peers, vrijheidszin, hang naar drugs ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 12:21   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.793
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Wat denk je van een drankje van een knappe gast krijgen en een paar dagen later verdwaasd in de ogen van ome agent kijken?

Ja, wat hormonale invloeden bij het aanvaarden van het drankje, en de loverboy/pooier heeft weer een leuke bron van inkomen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 12:39   #6
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

must read :

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170906_03056197

Citaat:
Elk jaar vallen in Vlaanderen naar schatting minstens dertig tieners in handen van pooiers. Soms zijn ze amper twaalf jaar oud, zoals Lore. ‘Als je jezelf niets waard vindt, kies je mensen uit die je zo behandelen.’

‘Hoe kan ik zulke slechte dingen gedaan hebben en toch eerlijk zeggen dat ik geen slecht mens ben?’

Niet iedereen is achttien op z’n achttiende. Lore voelt zich soms tachtig. Ze was net geen twaalf jaar toen ze in de handen van een tienerpooier viel. De vijf jaar die erop volgden, maakten van haar een andere tiener: misbruikt door honderden mannen, opgepakt voor autodiefstallen, gedrogeerd en geslagen. Lore schreef haar verhaal neer in Sterke meisjes huilen niet. ‘Ik heb niets van mezelf, behalve dit boek.’
Citaat:
Dat ik in tienerpooierhanden zou terechtkomen, stond eigenlijk in de sterren geschreven. Ik heb het zelf ontdekt toen ik meisjes moest ronselen: ze gaan voor de kwetsbaarsten. Degenen van wie ze zien dat ze verdrietig zijn, onzichtbaar. Ik kan je mee naar buiten nemen, de straat op, het je tonen. Je wandelt gewoon rond en je zoekt naar een groepje jonge mensen. Er is er altijd eentje dat een beetje achter de anderen staat. Ze praat niet veel, durft je niet recht aan te kijken. Ze is gewoon blij dat ze bij het groepje mag staan en niet gepest wordt. Dat is het meisje dat er wordt uitgepikt, want zulke meisjes zijn vatbaar voor lieve woordjes..
Citaat:
Ik liep de keuken van het appartement uit, naar de woonkamer. Misselijk van schaamte voor wat komen zou. Mo liep achter me, zei aan de twee jongens dat ze naar de slaapkamer mochten gaan. Hij nam een halve joint en zei me die helemaal op te roken. Dat deed ik en toen ik daarmee klaar was, voelde ik eigenlijk niets meer. Mo bracht me naar de slaapkamer, waar de eerste jongen al op bed lag. Hij ging op me liggen. Het was alsof mijn lichaam zich had afgesloten van mijn gedachten en gevoelens. Ik liet het gewoon gebeuren, het maakte niets uit..

Laatst gewijzigd door Anna List : 6 september 2017 om 12:43.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 12:56   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Citaat:
Hij nam een halve joint en zei me die helemaal op te roken. Dat deed ik en toen ik daarmee klaar was, voelde ik eigenlijk niets meer.
Weer iets nieuws, een joint roken en niets voelen.
Dat ze dan gewoon zegt dat het verhaal uit de duim gezogen is.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 12:59   #8
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Weer iets nieuws, een joint roken en niets voelen.
Dat ze dan gewoon zegt dat het verhaal uit de duim gezogen is.
ik weet niet of je t hele artikel las, dat niks meer voelen was een constante hoor, die halve joint kwam daar slechts bovenop. ttz zo las ik het, het artikel leek me niet echt over het wenselijkste drugsbeleid te gaan.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 13:10   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik weet niet of je t hele artikel las, dat niks meer voelen was een constante hoor, die halve joint kwam daar slechts bovenop. ttz zo las ik het, het artikel leek me niet echt over het wenselijkste drugsbeleid te gaan.
Neen, nog los van het feit dat zowat al mijn spieren pijn doen, is het volle maan ook, ik zou het toch niet tot het einde kunnen lezen. Mijn concentratie staat momenteel op -2.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 13:13   #10
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Neen, nog los van het feit dat zowat al mijn spieren pijn doen, is het volle maan ook, ik zou het toch niet tot het einde kunnen lezen. Mijn concentratie staat momenteel op -2.
pilleke hebben?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 13:33   #11
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
pilleke hebben?
Oh, ik heb meer pillen dan geld.

Alle dagen gewoonlijk 9 stuks.

Maar toch, vriendelijk bedankt.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 13:42   #12
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

ook lunatic hé

same here.

geen oog toegedaan vannacht, uiteraard.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 13:56   #13
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.835
Standaard

't was weeral eens maar een onschuldig verkrachtingsfantasieke
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 14:45   #14
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ook lunatic

same here.

geen oog toegedaan vannacht, uiteraard.
Ik ben de klassieke lunatic, heb het soms erger met nieuwe maan.

Gelukkig heb ik geleerd van binnen te blijven met die dagen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 15:10   #15
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.984
Standaard



Het werkt altijd...en je hoeft niet eens na te denken.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 15:38   #16
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht


Het werkt altijd...en je hoeft niet eens na te denken.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  victimcard.jpg‎
Bekeken: 71
Grootte:  106,8 KB
ID: 106907  

__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 15:46   #17
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Daar moet je natuurlijk in deze tijden van FB, Skype, Twitter en andere onzin rekening met houden dat er meisjes zijn die verhaaltjes gaan opdissen om zo in het nieuws te komen.

Antwerpse speurders gaan teruggevonden tieners grondig verhoren

Pijnlijk detail aan dat soort van 'in scene' gezette toestanden is dat je u gaat afvragen ... wat mag ik tegenwoordig eigenlijk nog wel geloven buiten niets meer waarschijnlijk???

Of moeten we er gewoon maar van uitgaan dat alles wat we lezen of door de strot geduwd krijgen in tv uitzendingen allemaal 'larie & apekool' is?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 september 2017 om 15:48.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 15:56   #18
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.984
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Daar moet je natuurlijk in deze tijden van FB, Skype, Twitter en andere onzin rekening met houden dat er meisjes zijn die verhaaltjes gaan opdissen om zo in het nieuws te komen.

Antwerpse speurders gaan teruggevonden tieners grondig verhoren

Pijnlijk detail aan dat soort van 'in scene' gezette toestanden is dat je u gaat afvragen ... wat mag ik tegenwoordig eigenlijk nog wel geloven buiten niets meer waarschijnlijk???

Of moeten we er gewoon maar van uitgaan dat alles wat we lezen of door de strot geduwd krijgen in tv uitzendingen allemaal 'larie & apekool' is?
Ze verkloten het voor zichzelf als andere vrouwen echt in de problemen geraken dan worden die genegeerd omdat het toch weeral het zoveelste "larie en apekool" verhaal zal zijn. Je trekt over serieuze zaken aan de noodrem op een trein; niet als er een muis of een mug in de cabine zit.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 16:08   #19
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.984
Standaard

Net zoals onze arme "Joden" die bij alles moord en brand schreeuwen terwijl ze altijd revolutionaire praat moeten uitkramen en de sociale orde vernietigen. Na een tijd ben je dat kotsbeu. "It's the victim card; it always works."
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 16:11   #20
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.006
Standaard

Raar verhaal. En vergeet niet dat wat er in de pers verschijnt vaak nog eens niet helemaal klopt met wat er echt gezegd is wegens tijd te kort om iets anders te doen dan de andere kranten kopieren etc. We zullen maar even afwachten met de ene of de andere kant op verontwaardigd te zijn.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be