Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 september 2017, 17:47   #201
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Is dat een grap of is ze helemaal zot geworden
Vlaams zijn is goed voor de verkiezingen.

Was getekend, ACW, N-VA, OVLD.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 17:55   #202
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
en N-VA nieuwe Vlaamse Arrivisten.
Mis. Deze definitie is tot op de draad versleten. Volgens HLN van een paar dagen geleden is het nu : Nieuw-Vlaamse Almacht. Geeft veel beter de huidige machtsverhoudingen weer.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 17:55   #203
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Vlaams zijn is goed voor de verkiezingen.

Was getekend, ACW, N-VA, OVLD.
Oops neen het was sarcasme.

Sorry BWarrior, maar dat is een vorm van humor die op dit forum onbekend is, daarom ook dat ik het effe geloofde.

Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 17:56   #204
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Is dat een grap of is ze helemaal zot geworden
maar nee Bwarrior wil gewoon aantonen hoe het zou klinken moest een andere partij hun kernpunten afvallen. En in casu gebruikt hij de vld als voorbeeld.

Zeer geslaagd trouwens, want de meesten hier kijken verbaasd op;
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 18:00   #205
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Sowieso krijgt de N-VA van mij geen stem eerstkomende verkiezing, hopelijk zijn er genoeg die zo denken en wordt Peeters burgemeester...
Als Peeters 10 a 12% zal halen, zal het veel zijn...
Meen je dat nu echt ? Jij weet toch even goed als iedereen dat BDW met de vingers in de neus terug burgemeester zal worden ?
Het "flinke" discours over veiligheid ligt bijzonder goed in de markt nu, daar gaat hij dik mee scoren.

Citaat:
Ik veronderstel dat zowat alle VB-leden en sympathisanten terug naar huis keren, wegens geen Vlaams programma meer in de N-VA.

Ben heel benieuwd
Tommeke Van Grieken hoopt dat ook, alleen blijkt het totaal niet het geval te zijn. De peiling toont aan dat de kiezer tevreden is met een n-va die inzet op veiligheid, en terugdingen van ongebreidelde immigratie via asiel. Zelfs zonder één gram vlaemsche toestanden is n-va marktleider.

Ik vraag me af op welk element jij je opinie baseert dat "zowat alle VB-leden en sympathisanten" zouden terugkeren ? Je ziet toch aan de resultaten dat de kiezer er zijn botten aan veegt dat N-VA geen vlaams programma meer voert ? Dat doen ze namelijk al van in 2014 niet meer.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 18:00   #206
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Oops neen het was sarcasme.

Sorry BWarrior, maar dat is een vorm van humor die op dit forum onbekend is, daarom ook dat ik het effe geloofde.

Ah ok.

Hier mijn aangepaste post dan:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Vlaams zijn is goed voor de verkiezingen.

Was getekend, ACW, N-VA.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 18:01   #207
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als het waar is dat ze dit te berde heeft gebracht - bron? - dan neem ik aan dat het een onbeschaamde leugen is.
Ik vrees dat van de emotie over de finale stap van BDW zijn belgicisering je sarcasme-meter gebroken is...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 18:02   #208
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als Peeters 10 a 12% zal halen, zal het veel zijn...
Meen je dat nu echt ? Jij weet toch even goed als iedereen dat BDW met de vingers in de neus terug burgemeester zal worden ?
Het "flinke" discours over veiligheid ligt bijzonder goed in de markt nu, daar gaat hij dik mee scoren.



Tommeke Van Grieken hoopt dat ook, alleen blijkt het totaal niet het geval te zijn. De peiling toont aan dat de kiezer tevreden is met een n-va die inzet op veiligheid, en terugdingen van ongebreidelde immigratie via asiel. Zelfs zonder één gram vlaemsche toestanden is n-va marktleider.

Ik vraag me af op welk element jij je opinie baseert dat "zowat alle VB-leden en sympathisanten" zouden terugkeren ? Je ziet toch aan de resultaten dat de kiezer er zijn botten aan veegt dat N-VA geen vlaams programma meer voert ? Dat doen ze namelijk al van in 2014 niet meer.
We zullen zien.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 18:03   #209
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Is dat een grap of is ze helemaal zot geworden
hint : er stond geen link naar een bron bij...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 18:03   #210
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik vrees dat van de emotie over de finale stap van BDW zijn belgicisering je sarcasme-meter gebroken is...
Dat is een van de slechte eigenschappen van het artisticus autisticus zijn.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 18:12   #211
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
A


Tommeke Van Grieken hoopt dat ook, alleen blijkt het totaal niet het geval te zijn. De peiling toont aan dat de kiezer tevreden is met een n-va die inzet op veiligheid, en terugdingen van ongebreidelde immigratie via asiel. Zelfs zonder één gram vlaemsche toestanden is n-va marktleider.

Ik vraag me af op welk element jij je opinie baseert dat "zowat alle VB-leden en sympathisanten" zouden terugkeren ? Je ziet toch aan de resultaten dat de kiezer er zijn botten aan veegt dat N-VA geen vlaams programma meer voert ? Dat doen ze namelijk al van in 2014 niet meer.
Dat zal zo zijn.
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 18:16   #212
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Dat zal zo zijn.
Bedoel je nu dat je het eens of oneens bent met de stelling dat de kiezer duidelijk niet van plan is om terug te keren naar het vlaams blok ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 18:17   #213
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Bedoel je nu dat je het eens of oneens bent met de stelling dat de kiezer duidelijk niet van plan is om terug te keren naar het vlaams blok ?
Ik bedoel dat ik u gelijk geef.

De kiezer zal niet tot amper terugkeren naar het VB. En als die terugkeert is het niet omwille van het communautaire.
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 18:19   #214
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
die gaan volgens mij niet opkomen. Ik denk dat Jean-Marie nog eens gaat meedoen, misschien moet ik wel op LDD stemmen als donkerblauwe liberaal met vlaamse reflex.
Of een peetje tekenen op mijn brief
Als het electronisch stemmen is, gewoon uw kaartje pakken, kotje ingaan, uw gsm checken, wat nadenken over de dinges des levens, en terug buiten komen en dat kaartje in de bak duwen.

Niet gestemd en toch volledig aan uw burgerplicht voldaan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 18:26   #215
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Sowieso krijgt de N-VA van mij geen stem eerstkomende verkiezing, hopelijk zijn er genoeg die zo denken en wordt Peeters burgemeester...
Ik veronderstel dat zowat alle VB-leden en sympathisanten terug naar huis keren, wegens geen Vlaams programma meer in de N-VA.

Ben heel benieuwd.
Was het jij niet die hier onlangs zei dat je terug voor de N-VA ging stemmen omdat het VB passé is? Een dolgedraaide windhaan is er niets bij.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 18:27   #216
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat heel deze discussie wel duidelijk maakt :

het is altijd GIGANTISCH fout om strategie toe te lichten.
Dat klopt.

Als de groenen op voorhand zouden verklaren welke herverdeling zij voor ogen hebben en welke milieumaatregelen zij het liefst zouden zien in hun wildste dromen, dan halen ze de kiesdrempel niet meer.

Het eerste artikel in de statuten van N-VA is dan ook vrij concreet in tegenstelling tot de groenen (we doen 'iets' voor het milieu), of de sossen (we zullen iets doen voor de laagste laag van de bevolking), of voor de tjeven (we weten nog niet exact wat, maar het zal niet te warm en niet te koud zijn).
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 18:27   #217
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Ik bedoel dat ik u gelijk geef.

De kiezer zal niet tot amper terugkeren naar het VB. En als die terugkeert is het niet omwille van het communautaire.
Wat mij vandaag ook opvalt is de gelatenheid waarbij iemand die de interne werking van zijn partij kent zoals onze bankzitter hier reageert. Het moet zijn dat deze marsrichting duidelijk "niet onderhandelbaar" was in de partijraad.
Ook onze forumwoordvoerder raakt niet veel verder dan wat gemeenplaatsen om de sfeer luchtig te houden.
Dringend tijd voor wat fundamentele vrolijkheid :

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 18:30   #218
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
die gaan volgens mij niet opkomen. Ik denk dat Jean-Marie nog eens gaat meedoen, misschien moet ik wel op LDD stemmen als donkerblauwe liberaal met vlaamse reflex.
Of een peetje tekenen op mijn brief
Laat de Vlaamse reflex maar vallen. Het Oosten is vlaamsgezinder dan jij. En dat zegt véél.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 18:41   #219
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Was het jij niet die hier onlangs zei dat je terug voor de N-VA ging stemmen omdat het VB passé is? Een dolgedraaide windhaan is er niets bij.
Het woordje dat je er nu uitlaat is 'federaal'.

In geen duizend jaar stem ik nog op BDW voor burgemeester. Het gaat me niet dat de alkolieker (lees, harddrug verslaafde) jacht laat maken op softdrug gebruikers, het begrip hypocrisie is te toepasselijk daarop.

Federaal zal het waarschijnlijk de N-VA worden enkel en alleen omdat er geen andere optie is.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 18:43   #220
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Niet echt. Groen groeit op basis van haar milieuprogramma.
Nochtans hebben ze nooit concreet een verbod op onverdoofd slachten in hun campagnes opgenomen, laat staan als breekpunt. Vanuit de oppositie een de steun uitroepen, dat wel.

Als ze naar buiten zouden treden met wat in hun wildste dromen zou moeten gebeuren inzake milieu, dan haalden ze de kiesdrempel niet meer.

Citaat:
De NVA stopt met haar communautair programma, net om te groeien.

Zegt toch genoeg ?
We zullen 'iets' doen voor het milieu is dan ook wat vager dan het eerste artikel van het statuut van N-VA hé.
Het equivalent van waar de andere partijen voor staan zou dan zijn 'we zullen iets doen voor de Vlaming'.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be