Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 september 2017, 19:00   #41
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Lol, nu dacht ik toch wel dat het om het plaatsje 'Kampenhout' ging...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2017, 19:05   #42
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Lol, nu dacht ik toch wel dat het om het plaatsje 'Kampenhout' ging...
en met een foto erbij zeker ...
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2017, 09:14   #43
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Indien hij blijkbaar niets verdient als federaal parlementslid -want ik zie dat dit inderdaad klopt wat u zegt- dan is dit maar goed ook, want hij is nauwelijks te bespeuren in het parlement en doet er geen bal. Net als Karel Dillen, maar die streek zijn vette check wel degelijk op.

Blijft dat De Wever netto circa € 10.500 (424.620 oude Belgische frank) netto per maand in zijn binnenzak steekt. Plus 'les petits �*-coté's' die wij niet kennen.Dat kan al tellen.

En dan maar de mond vol hebben over 'inleveren' -voor de doorsnee burger dan- terwijl de grote inkomens zo goed als niets inleveren.
Wie hield het inleveren van Jan Peumans tegen?
Juist ja!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2017, 09:14   #44
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Lol, nu dacht ik toch wel dat het om het plaatsje 'Kampenhout' ging...
Met een C
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2017, 11:54   #45
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

ondanks alle slechte publiciteit las ik dat Van Campenhout toch nog gestegen is in de populariteitspolls.
0,8 promille zelfs.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2017, 12:16   #46
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Opnieuw en opnieuw en opnieuw Hoeveel kansen gaat die junk nog krijgen ?...Voor Kim Geybels ( die nota bene geen gebruikster is) waren ze wel wat strenger.
Je vergelijkt appelen met peren, die dame liet zich in met Thaise drugsdealers en afpersingen (https://www.demorgen.be/binnenland/k...aler-be5c31e0/). Dat is heel wat anders dan deze man die gewoon een behandeling zoekt voor zijn probleem.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2017, 12:25   #47
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ondanks alle slechte publiciteit las ik dat Van Campenhout toch nog gestegen is in de populariteitspolls.
0,8 promille zelfs.


De man is strafbaar populair achter het stuur.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2017, 13:33   #48
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.841
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Je vergelijkt appelen met peren, die dame liet zich in met Thaise drugsdealers en afpersingen (https://www.demorgen.be/binnenland/k...aler-be5c31e0/). Dat is heel wat anders dan deze man die gewoon een behandeling zoekt voor zijn probleem.
Uiteraard een dronkenlap die zoekt heel gewoontjes een behandeling voor zijn probleem....Hoe lang zoekt die eigenlijk al ? Het moet natuurlijk gezellig blijven en men mag de zatlappen aan de Antwerpse togen niet voor de borst stoten want ja Alcohol dat is geen drug dat is drank. Als je er als partij dan toch prat op gaat de war on drugs te willen voeren wees dan consequent en ontsla die junk uit zijn functie.
Wie dronken op het werk verschijnt moet eruit.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 september 2017 om 13:34.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2017, 13:52   #49
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Uiteraard een dronkenlap die zoekt heel gewoontjes een behandeling voor zijn probleem....Hoe lang zoekt die eigenlijk al ? Het moet natuurlijk gezellig blijven en men mag de zatlappen aan de Antwerpse togen niet voor de borst stoten want ja Alcohol dat is geen drug dat is drank. Als je er als partij dan toch prat op gaat de war on drugs te willen voeren wees dan consequent en ontsla die junk uit zijn functie.
Wie dronken op het werk verschijnt moet eruit.
Voor het klootjesvolk bedoel je?

Voor onze parlementariërs ligt dat wat moeilijker, van vandaag op morgen vier/vijfde ontslagen wegens dagelijkse dronkenschap op het 'werk'.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2017, 13:57   #50
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.841
Standaard

[quote=robert t;8532556]
Citaat:
Toen ik een paar dagen geleden in dS las dat Van Campenhout terug problemen had met zijn alcoholverslaving vroeg ik me af hoelang het ging duren dat een N-VA criticus d�*�*r ging op reageren. En ja hoor, na enig zoeken kom ik uit bij de Fred. Hij begint met de "zuipers" van de N-VA alsof de volledige volksvertegenwoordiging aan de drank is, om te eindigen met KIm Geybels ocharme.

Toch een paar opmerkingen hierrond. Van Campenhout komt niet zoveel in de media. De laatste keer dat ik hem zag gaf hij het startschot voor de Ronde van Vlaanderen als ik het goed heb. Maar iemand die je wel regelmatig in de kamer zag was de vroegere minister van pensioenen M. Daerden die in de regel straalbezopen zijn tussenkomsten hield omtrent een toch belangrijke materie. Bij mijn weten werd daar alleen lacherig over gedaan door zijn partijgenoten. "Tja, onze Michel lust ze wel." Maar verontrust werd hij niet. Drinken hoort gewoon bij de Waalse volksziel is ook een veel gehoord argument.

Wanneer je het politiek gewicht vergelijkt van beiden is het duidelijk wie de belangrijkste rol heeft gespeeld. Maar d�*�*r heb ik de Fred nooit over gehoord en hij heeft er zeker nooit een draad over opgestart. Weet je hoe dergelijke houding genoemd wordt Fred? Inderdaad, je bent een hypocriet in het kwadraad.

Je bericht werd geschreven om 4 uur 'snachts. Op dat ogenblik zijn alleen geheelonthouders nog volledig nuchter. Heb je geklonken op de gezondheid van Ludo Fred? Op deze van Michel zou nogal gek geweest zijn.
Vooreerst heb ik nooit of nergens zatlap Michel verdedigd...integendeel ik vond altijd dat die man er uit moest (niet dood). Ik heb altijd mijn negatieve mening verkondigt als het over drankmisbruik gaat zonder daarbij rekening te houden wie of wat die mensen hun functie is en nog minder hun politieke overtuiging daar heb ik al tientallen posten over geschreven.
Ik ben nooit de hypocriet geweest die een kwiet met een jointje gaat bestempelen als een junk maar een zatlap aanziet als een plezante nonkel.
En om welk uur ik iets post zijn niet uw zaken. Er zijn inderdaad mensen die op onregelmatige tijdstippen thuiskomen....opdat men misschien tot laat bezig is geweest met een taak waarbij men zich in de verste verte niet zou kunnen veroorloven om niet (bloed)nuchter te zijn....Om te proberen degenen die het verre van waren nog proberen te.....
Het feit dat U mij verwijt een zatlap te zijn opdat ik laat iets post zonder over enig bewijs te beschikken zegt genoeg over U zelf.
Mensen die anderen betichten zonder bewijzen zijn in mijn ogen gevaarlijke personen. Zeer gevaarlijk.

Om af te sluiten het is nu zondag middag 14u57 .....weet je hoeveel er nu met hun zat lijf op de sofa liggen ? Aperitiefje flesje wijn en cognac na het eten ? Ik zeg het U maar daarmee weet je dat de kans er inzit dat ik dit niet nuchter heb geschreven.
Maar ja oordelen is typisch Vlamingen ...wie iets schrijft over snelheidsbeperkingen is een maniak..wie iets schrijft over drugs is een junk ...wie iets schrijft over de vakbond is een profiteur enz.De Vlaming en zijn Katholieke oordeel

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 september 2017 om 14:06.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2017, 17:17   #51
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Voor het klootjesvolk bedoel je?

Voor onze parlementariërs ligt dat wat moeilijker, van vandaag op morgen vier/vijfde ontslagen wegens dagelijkse dronkenschap op het 'werk'.
Daar heb ik geen probleem mee.
Drinken en werken gaan niet samen!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 14:58   #52
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Vooreerst heb ik nooit of nergens zatlap Michel verdedigd...integendeel ik vond altijd dat die man er uit moest (niet dood). Ik heb altijd mijn negatieve mening verkondigt als het over drankmisbruik gaat zonder daarbij rekening te houden wie of wat die mensen hun functie is en nog minder hun politieke overtuiging daar heb ik al tientallen posten over geschreven.
Dat je Michel nooit verdedigd hebt is goed mogelijk maar je hebt hem ook niet aangeklaagd zoals je met Van Campenhout wel gedaan hebt die bovendien een aparte draad waard is. Voor mij is dat meten met twee maten en gewichten
Citaat:
Ik ben nooit de hypocriet geweest die een kwiet met een jointje gaat bestempelen als een junk maar een zatlap aanziet als een plezante nonkel.
Ik heb nooit beweerd dat je dit gedaan hebt. De vergelijking is dan ook stom. Je kan jarenlang joints roken zonder écht verslaafd te raken en je gezondheid te schaden. (bepaalde experten spreken dit tegen)
Citaat:
En om welk uur ik iets post zijn niet uw zaken. Er zijn inderdaad mensen die op onregelmatige tijdstippen thuiskomen....opdat men misschien tot laat bezig is geweest met een taak waarbij men zich in de verste verte niet zou kunnen veroorloven om niet (bloed)nuchter te zijn....Om te proberen degenen die het verre van waren nog proberen te.....
Het feit dat U mij verwijt een zatlap te zijn opdat ik laat iets post zonder over enig bewijs te beschikken zegt genoeg over U zelf.
Mensen die anderen betichten zonder bewijzen zijn in mijn ogen gevaarlijke personen. Zeer gevaarlijk.
Wanneer ik een bericht bekijk waar ik ga op reageren bekijk ik het het volledige plaatje, ook het uur waarop het geplaatst wordt. Dat het uur waarop je iets schrijft mijn zaken niet zijn betwijfel ik ten zeerste. Voor hetzelfde geld kan ik je dan zeggen dat het alcoholprobleem van V.C. jouw zaken niet zijn. Ik raad je ook aan mij geen woorden in de mond te leggen die ik nooit uitgespreken heb. De opmaak van je artikel - V.C. heeft niets vandoen met de haven of de beveiliging van de café's in de omgeving van de haven enz... - deed me vermoedien dat je wel niet volledig nuchter was toen je het bericht schreef, maar dit wil absoluut niet zeggen dat ik je als een zatlap beschouw. Een beetje nuanceren doet niemand kwaad.
Citaat:
Om af te sluiten het is nu zondag middag 14u57 .....weet je hoeveel er nu met hun zat lijf op de sofa liggen ? Aperitiefje flesje wijn en cognac na het eten ? Ik zeg het U maar daarmee weet je dat de kans er inzit dat ik dit niet nuchter heb geschreven.
Maar ja oordelen is typisch Vlamingen ...wie iets schrijft over snelheidsbeperkingen is een maniak..wie iets schrijft over drugs is een junk ...wie iets schrijft over de vakbond is een profiteur enz.De Vlaming en zijn Katholieke oordeel
Je blijft maar doorgaan. Ik sluit af met je te zeggen dat de meeste Vlamingen inderdaad een katholieke achtergrond hebben, maar dat ik d�*�*r afstand van genomen heb op zeer jonge leeftijd.

Laatst gewijzigd door robert t : 25 september 2017 om 15:05.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 16:04   #53
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.841
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Dat je Michel nooit verdedigd hebt is goed mogelijk maar je hebt hem ook niet aangeklaagd zoals je met Van Campenhout wel gedaan hebt die bovendien een aparte draad waard is. Voor mij is dat meten met twee maten en gewichten Ik heb nooit beweerd dat je dit gedaan hebt. De vergelijking is dan ook stom. Je kan jarenlang joints roken zonder écht verslaafd te raken en je gezondheid te schaden. (bepaalde experten spreken dit tegen) Wanneer ik een bericht bekijk waar ik ga op reageren bekijk ik het het volledige plaatje, ook het uur waarop het geplaatst wordt. Dat het uur waarop je iets schrijft mijn zaken niet zijn betwijfel ik ten zeerste. Voor hetzelfde geld kan ik je dan zeggen dat het alcoholprobleem van V.C. jouw zaken niet zijn. Ik raad je ook aan mij geen woorden in de mond te leggen die ik nooit uitgespreken heb. De opmaak van je artikel - V.C. heeft niets vandoen met de haven of de beveiliging van de café's in de omgeving van de haven enz... - deed me vermoedien dat je wel niet volledig nuchter was toen je het bericht schreef, maar dit wil absoluut niet zeggen dat ik je als een zatlap beschouw. Een beetje nuanceren doet niemand kwaad.
Je blijft maar doorgaan. Ik sluit af met je te zeggen dat de meeste Vlamingen inderdaad een katholieke achtergrond hebben, maar dat ik d�*�*r afstand van genomen heb op zeer jonge leeftijd.
Als we iedere zatlap al of niet politieker moeten aanklagen dan openen we best een specifiek forum. Het is niet mijn bedoeling een zatlappen jager te worden.

Wat mij vooral stoort bij V.C is dat het duidelijk een recidivist is. Nu ben ik de eerste om toe te geven dat een verslaving een ziekte is en niet één van de minste. De man is ziek. Ik ben de mening toegedaan dat als je er als partij prat opgaat een nultolerantie te betrachten inzake drugs je dan moeilijk een alcoholverslaafde kunt blijven en blijven uit de wind zetten.Twee maten en gewichten je weet wel. De PS ( waar ik geen fan van ben) heeft dan toch op zijn minst een meer liberale visie omtrent deze materie waardoor ze toch ietsje meer reden hadden om Daerden in bescherming te nemen.

Verder maak je geen zorgen over mijn onbestaand Alcohol(misbruik). Ik weet tot wat gebruik t.t.z misbruik leiden kan.
Verder is mijn motto leven en laten leven maar zorg dat je anderen niet tot last bent of wordt.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 september 2017 om 16:11.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 19:19   #54
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Van Campenhout krijgt al steun van Godiva :




Er zullen misschien wel pralines met hasjies-vulling uit de Kif komen ...
Godiva heeft al een ramadancollectie .

http://www.godiva.com/ramadan
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 19:34   #55
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat mij vooral stoort bij V.C is dat het duidelijk een recidivist is. Nu ben ik de eerste om toe te geven dat een verslaving een ziekte is en niet één van de minste.
Alcoholisme is idd een ingewikkeld beestje.
Iets wat maar weinigen echt begrijpen.
Het zit dedorie héél ingewikkeld ineen, en er komt heelwat bij kijken.

Recidivist, was nu wél het juiste woordje niet.
'Herval', zou beter geweest zijn.
En een herval, wat altijd spijtig is, is eigenlijk ook een deel van het herstelproces. De meesten maken dit trouwens ook minstens één maal mee.
Met vallen en opstaan, is hier echt van toepassing.
Iemand met een herval, die steun je het best, en motiveer je dat hij of zij terug zou opstaan.

In heel de zorg rond 'verslaving' is er ook een erg toepasselijk spreekwoord.

'Winnaars zijn verliezers die niet opgeven'...

Het is een moeilijke weg, die velen niet begrijpen, spijtig genoeg.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 20:40   #56
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.841
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Alcoholisme is idd een ingewikkeld beestje.
Iets wat maar weinigen echt begrijpen.
Het zit dedorie héél ingewikkeld ineen, en er komt heelwat bij kijken.

Recidivist, was nu wél het juiste woordje niet.
'Herval', zou beter geweest zijn.
En een herval, wat altijd spijtig is, is eigenlijk ook een deel van het herstelproctes. De meesten maken dit trouwens ook minstens één maal mee.
Met vallen eadt een herval, die steun je het best, en motiveer je dat hij of zij terug zou opstaan.

In heel de zorg rond 'verslaving' is er ook een erg toepasselijk spreekwoord.

'Winnaars zijn verliezers die niet opgeven'...

Het is een moeilijke weg, die velen niet begrijpen, spijtig genoeg.
Interessant artikel over dat beestje. En zeggen dat dat goedje ontsnapt aan the war on drugs terwijl het blijkbaar en al meermaals bewezen één der meest schadelijke is. Cannabis is er in vergelijking maar blijkbaar snoep tegenover
Voor alle duidelijkheid ..ik drink (ook) alcohol.Dus geen geheelonthouder

https://www.demorgen.be/wetenschap/e...niet-baad08b3/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 september 2017 om 20:41.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2017, 00:45   #57
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Het grote probleem met alcohol is dat het 'een sociaal aanvaarde' drug is.

Dat alcohol een negatieve invloed op de mens heeft / kan hebben, is al meer dan 2000 jaar gekend en vind je oa in onze Bijbel alsook in de Koran zelfs terug.


Een tweede probleem, vooral toch wat Begië betreft, is dat het bij ons spotgoedkoop verkocht wordt.
In onze buurlanden, behalve Luxemburg natuurlijk, worden de prijzen systematisch hoger tov België.
Zweden, Noorwegen, Denemarken, en Zwitserland als koplopers.

Maar let wel op met wat je leest op het Internet, zelfs in de media.
Er zit veel 'onkunde' of zelfs gewone 'zever' tussen.
Deels met opzet denk ik zelfs, om de mensen niet nodeloos de stuipen op het lijf te jagen.
Als je ergens iets leest, controleer je best wel eerst de bron.
https://www.kuleuven.be/studentenvoo...s/alcohol.html

https://www.alcoholhulp.be/psychisch...en-van-alcohol


Een pintje of een glaasje drinken, kan eigenlijk geen kwaad, zolang je maar niet overdrijft.
Elke week een dag of 2 zonder, zou anders ook best mogen. (wordt trouwens aangeraden! )
Heb je problemen om die 2 dagen door te komen, dan zou er wel al ergens een belletje moeten beginnen te rinkelen.
Op zich nog niet echt een ramp, maar wat matigen is dan wel de boodschap.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 26 september 2017 om 00:55.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2017, 02:56   #58
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als we iedere zatlap al of niet politieker moeten aanklagen dan openen we best een specifiek forum. Het is niet mijn bedoeling een zatlappen jager te worden.

Wat mij vooral stoort bij V.C is dat het duidelijk een recidivist is. Nu ben ik de eerste om toe te geven dat een verslaving een ziekte is en niet één van de minste. De man is ziek. Ik ben de mening toegedaan dat als je er als partij prat opgaat een nultolerantie te betrachten inzake drugs je dan moeilijk een alcoholverslaafde kunt blijven en blijven uit de wind zetten.Twee maten en gewichten je weet wel. De PS ( waar ik geen fan van ben) heeft dan toch op zijn minst een meer liberale visie omtrent deze materie waardoor ze toch ietsje meer reden hadden om Daerden in bescherming te nemen.

Verder maak je geen zorgen over mijn onbestaand Alcohol(misbruik). Ik weet tot wat gebruik t.t.z misbruik leiden kan.
Verder is mijn motto leven en laten leven maar zorg dat je anderen niet tot last bent of wordt.
Mannekes, als jullie zo blijven vijlen gaat alle alcohol uit jullie glazen verdampt zijn, zenne.
Allez, Santé...
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2017, 11:02   #59
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Indien hij blijkbaar niets verdient als federaal parlementslid -want ik zie dat dit inderdaad klopt wat u zegt- dan is dit maar goed ook, want hij is nauwelijks te bespeuren in het parlement en doet er geen bal. Net als Karel Dillen, maar die streek zijn vette check wel degelijk op.

Blijft dat De Wever netto circa € 10.500 (424.620 oude Belgische frank) netto per maand in zijn binnenzak steekt. Plus 'les petits �*-coté's' die wij niet kennen.Dat kan al tellen.

En dan maar de mond vol hebben over 'inleveren' -voor de doorsnee burger dan- terwijl de grote inkomens zo goed als niets inleveren.
Lol. Nu je ballonetje doorprikt werd, begin je over zijn loon als burgemeester van veruit de grootste stad van Belgie. Het bedrag dat hij daarvoor krijgt is niet meer dan dat van zijn voorgangers. Het is ook niet meer dan dat van de burgemeester van Gent of Charleroi. Steden die samen nog niet aan het aantal inwoners van Antwerpen komen. BDW verdient zelfs het minst per inwoner van alle belgische burgemeesters.

10K netto is uiteraard geen klein bedrag, dat zal niemand ontkennen, maar voor dergelijke verantwoordelijkheden krijg je in de privé meer.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2017, 12:03   #60
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Er zijn in deze 2 zaken die van belang zijn:
de functie die Van Campenhaut bekleedt moet ingevuld worden door iemand die bekwaam is en zijn werk goed doet.
Van Campenhaut heeft een probleem van alkoholverslaving en moet geholpen worden.
Door Van Campenhaut met zijn drankprobleem schepen te laten spelen heeft men een slechte schepen, die bovendien een slecht voorbeeld stelt en bemoeilijkt men het de man geholpen te worden. Zet de man dus af en stuur hem naar de ontwenning. Zijn IQ is nu ook niet van die aard dat hij de enige zou zijn dat die functie kan invullen. En als dat zo al zou zijn, dan zal door het dodend effect dat alkohol heeft op hersencellen zijn IQ met elke teug alcohol met enkele tiendes wegzakken...
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be