Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 augustus 2003, 12:57   #41
Jorge
Gouverneur
 
Jorge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2003
Locatie: Londerzeel
Berichten: 1.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Numarx
De bekering naar al wat niét suckt gebeurde logischerwijs dankzij Nirvana.
De mijne iets eerder... een tape van de Ramones van een kennis liet me alle Milli Vanilli's (voor het schandaal) en New Kids on the Block vergeten. Ik ben die jongen er nog altijd dankbaar voor!
Ik heb een gelijkaardige ommezwaai gehad met behulp van een casette van Come on Pilgrim/Surfer Rosa van de Pixies. Dus ook een tijdje voor Nirvana doorbrak.

Trouwens cool dat er zoveel mensen Dead Kennedy's nog kennen (en goed vinden). Ik dacht dat ze al vergeten waren. Persoonlijk vind ik ze de beste punkgroep ever.

Wist je trouwens dat ze terug bestaan, en dat ze vorig jaar nog in Waregem gespeeld hebben? Naar het schijnt was het supergoed.
The Dead Kennedy's zijn super!!! Da's tenminste punk!

The Toy Dolls zijn anders ook wel de max!!!
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2003, 14:54   #42
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Ik had het in mijn wildste puberteitsjaren nogal voor Crass. Onlangs heb ik me zelfs in een aanval van nostalgie nog een CD van gekocht. Vroeger had ik -hoe anarchistisch!-natuurlijk alles ijverig gekopieerd op van die cassettes...
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2003, 15:15   #43
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Crass! Cool!
Hoewel ik het nu te vermoeiend vind om er naar te luisteren, ben ik toch aangenaam verrast dat wij drop-outs op school toch niet de enige waren die dat kenden.

Nog ouwe punk? Conflict? Of de Australische en alleen in de lage landen bekende Cosmic Psycho's?
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2003, 15:28   #44
Voltaire
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Berichten: 268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Trouwens cool dat er zoveel mensen Dead Kennedy's nog kennen (en goed vinden). Ik dacht dat ze al vergeten waren. Persoonlijk vind ik ze de beste punkgroep ever.

Wist je trouwens dat ze terug bestaan, en dat ze vorig jaar nog in Waregem gespeeld hebben? Naar het schijnt was het supergoed.
Op 19 augustus vieren ze trouwens het 25-jarige bestaan van de groep. 25 jaar . Het grappige is dat op hun site staat vermeld dat hun eerste optreden plaatsvond op 19 juli 1978. Waar is die ene maand dan naartoe gegaan? Die anarchisten toch!
http://www.deadkennedys.com/news.htm#080503
Voltaire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2003, 15:50   #45
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Crass! Cool!
Hoewel ik het nu te vermoeiend vind om er naar te luisteren, ben ik toch aangenaam verrast dat wij drop-outs op school toch niet de enige waren die dat kenden.

Nog ouwe punk? Conflict? Of de Australische en alleen in de lage landen bekende Cosmic Psycho's?
Het is inderdaad zo dat ik die cd enkel opzet wanneer ik 'in the mood' ben, want anders raak ik ook geen drie liedjes ver. De politieke punk heb ik overigens grotendeels achter mij gelaten, maar ik kan tussendoor wel nog genieten van die rechttoe rechtaan eerste-generatie groepjes, zoals de vroege Buzzcocks, The Adverts of de UK Subs. Enkele dagen geleden heb ik trouwens nog Chron Gen opnieuw ontdekt, nogal vrij melodieuze punk uit de vroege jaren '80. Ik heb trouwens ook een zwak voor die proto-punk zoals Richard Hell & The Voidoids.
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2003, 18:05   #46
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Chron Gen en Richard Hell kende ik niet. Ik zal Kazaa nog eens boven halen .

Tegenwoordig zit ik er niet zo meer in, maar af en toe val ik nog wel eens op iets. De laaste "punk" groep waarvan ik een CD heb gekocht in At the drive-inn, echt wel goed, vernieuwend en .... die mannen kunnen echt spelen, redelijk complexe muziek. The Mars Volta is ook niet slecht (hebben meer 70's invloeden, iets als Pink Floyd, Led zeppelin en Santana, gemixt met keiharde punk). Beide groepen vergen wel enkele volgehouden luisterbeurten voordat je het gaat apprecieren, maar nu vind ik ze echt supergoed. De muziek is eigenlijk te complex om echt punk te zijn (officiele naam voor de muziekstijl is emocore) , maar qua energie, sound en feeling is het nog wel 'punk'.

Ik ben vorig jaar ook nog eens naar een concert van Bad Religion geweest (originele zanger is terug), was sinds de Foo Fighters geleden dat ik nog zo gepogoëd heb. Af en toe moet je nog eens de puber kunnen uithangen .

Voor de rest luister ik echt wel naar alles hoor. Maar toch vooral gitaarrock.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2003, 18:29   #47
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Damn! Met al die punk herinner ik mij ineens
Howard Jones met zijne 'What is Love'

Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2003, 18:30   #48
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Af en toe moet je nog eens de puber kunnen uithangen .
Maar op voorwaarde dat er geen pubers in de buurt zijn
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2003, 18:35   #49
numarx
Minister
 
numarx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2003
Berichten: 3.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Ik ben vorig jaar ook nog eens naar een concert van Bad Religion geweest
YEAAAAAAAH!! 8)
__________________
when you're asked to fight a war that's over nothing
it's best to join the side that's gonna win
http://chezpaulus.devnulled.be
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2003, 19:00   #50
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

De meeste muziek die ik destijds beluisterde (vaak met de intussen misschien ietwat primitieve casetterecorder in de aanslag) vind ik nu eigenlijk nog wel goed. De nostalgie druipt eraf, en het verschil met het zoveelste inmekaar-flans nummer van boysband nummer 353456 vind ik groot. Een van de nummers die ik toen geweldig vond, en nu niet meer kan horen, is life = live van Opus. Ik ga spontaan lopen als ze dat onding nog eens op de radio spelen.

Ik ben eigenlijk nooit into punk/"alternatief" geweest (ok, ik beken: ik was dan ook een nerd)...
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2003, 21:08   #51
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Chron Gen en Richard Hell kende ik niet. Ik zal Kazaa nog eens boven halen .
Als je liedjes gaat shoppen, dan moet je kijken naar Chron Gen's 'Jet Boy Jet Girl' en 'Clouded Eyes', en Richard Hell and the Voidoids' 'Blank Generation'. Ook goed waren trouwens de Dead Boys. Als je trouwens nog 's een CD'tje wil kopen, moet je zeker 'CBGB's and the Birth of US Punk' nemen, da's een hele goeie.

Wat nieuwe muziek betreft, volg ik eigenlijk nauweljiks nog, want ik heb me volledig toegelegd op New Wave en Post-Punk, de late 70's en de vroege 80's dus. Daar begin ik zo langzamerhand een beetje fanatiek in te worden, zeker nu ik een nagelnieuwe platenspeler heb en volop vinyl kan spelen.
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2003, 23:03   #52
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltaire
Ik herinner mij levendig volgende hits te hebben meegebruld op speelplaats en pispot:
"Living Doll" van Cliff Richard and The Young Ones
"Got My Mind Set On You" van George Harrison
"La Bamba" van Los Lobos
"Koud Hè" van de V-Boys (Henk Spaan & Harry Vermeegen)
Dat laatste is trouwens onlangs opgedoken in mijn mailbox, hetgeen ongetwijfeld iets met het huidige weer heeft te maken
The Young Ones was trouwens een zalige TV serie.
Ze geven nu terug Bottom op Canvas, ook geweldig.
__________________

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2003, 23:24   #53
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Crass! Cool!
Hoewel ik het nu te vermoeiend vind om er naar te luisteren, ben ik toch aangenaam verrast dat wij drop-outs op school toch niet de enige waren die dat kenden.

Nog ouwe punk? Conflict? Of de Australische en alleen in de lage landen bekende Cosmic Psycho's?
En wat met de Belgische scene, heb hier nog eel verzamelaar liggen, "alle 24 goed" met Capital Scum, Vortex, Wulpse Varkens, War risk 3, Koyaanisquatsi and last but not least Zyklome A.

Verder nog op vynil, Negazione, Chaotic Dischord, D.R.I (Dirty Rotten Inbeciles), Anti Pasti, Crass, G.B.H. en dacht ook nog ergens een Chaos UK te hebben. Conflict ook 2, En op cd? BV bijna alles van The Ex uit nederland en zoveel meer.

Beste concert in die stijl was toch The Exploited in hof ter loo. Pogo till you drop al waren de zondagse concertjes in de 1000 appeltjes ook superfun. Jawadde, das lang geleden.
__________________

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2003, 23:37   #54
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
reggea
Och, ik was hem bijna vergeten. Red Red Wine heb ik ooit ook nog meegebruld.
UB 40 was wel leuk, net als Doe maar. Pa heb ik ook meegebruld maar dat was "niet" echt. Dikke nek Eek a mouse, Yellomann, Sly & Robbie, Steel Pulse, Aswad, LKJ, Papa Levi, Dillinger, Gregory Isaacs e.d. waren meer mijn ding.
__________________

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2003, 23:51   #55
DaBlacky
Europees Commissaris
 
DaBlacky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 7.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Chron Gen en Richard Hell kende ik niet. Ik zal Kazaa nog eens boven halen .
.
COMMUNIST!!
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2003, 08:19   #56
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Af en toe moet je nog eens de puber kunnen uithangen .
Maar op voorwaarde dat er geen pubers in de buurt zijn
Raar maar waar: zoveel pubers waren er niet, eerder twintigers.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be