Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 30 juni 2011, 21:13   #61
Trixie
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Berichten: 6.617
Standaard

Zoals beloofd wil ik hier nog even stilstaan bij het verlies van onze mede-forummer. Ik heb -als ik mij goed herinner- slechts 1 keer gereageerd op een post van hem. Toen schreef hij hier dat hij het niet zou redden. Ik heb hem dan geantwoord dat hij de moed niet mocht verliezen en dat ik hem als mens heel dapper vond.
Nu achteraf gezien blijkt pas hoe dapper deze man was. Niet te bevatten eigenlijk. Respect.
Ikzelf zou-denk ik- in de situatie waarin George zich bevond, een lafaard zijn. Gewoon mijn hoofd in't zand steken wss en zelfs de moed niet meer hebben om hier op' forum te komen posten. Zou het laatste van mijn zorgen zijn.
Dat George hier niet vergeten wordt, daar wil ik persoonlijk voor zorgen.
Als het moet kom ik hier elke dag iets posten, desnoods als enige.
Rust zacht George.
Trixie is offline  
Oud 30 juni 2011, 21:27   #62
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Straf is dat, als je zijn posts naleest, hij vaak (meestal) rustig argumenteerde en conflicten uit de weg ging. Het vergt heel wat innerlijke kracht om je zo op te stellen als je in feite niets meer te verliezen of te winnen hebt.

Ik merk ook dat sommige forummers aan introspectie zijn gaan doen. Misschien moeten we, als een discussie weer te ver afwijkt naar kwetsend heen-en-weer gescheld, een 'Herinner George'-moment inroepen, om iedereen te wijzen op de relativiteit van ons bestaan, en dat er belangrijker zaken zijn dan mekaars huid vol te schelden op zoek naar het Grote Gelijk.

Ik vind het alleszins mooi om de herinnering levendig te houden. Memento Mori.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline  
Oud 30 juni 2011, 21:38   #63
Trixie
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Berichten: 6.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Straf is dat, als je zijn posts naleest, hij vaak (meestal) rustig argumenteerde en conflicten uit de weg ging. Het vergt heel wat innerlijke kracht om je zo op te stellen als je in feite niets meer te verliezen of te winnen hebt.

Ik merk ook dat sommige forummers aan introspectie zijn gaan doen. Misschien moeten we, als een discussie weer te ver afwijkt naar kwetsend heen-en-weer gescheld, een 'Herinner George'-moment inroepen, om iedereen te wijzen op de relativiteit van ons bestaan, en dat er belangrijker zaken zijn dan mekaars huid vol te schelden op zoek naar het Grote Gelijk.

Ik vind het alleszins mooi om de herinnering levendig te houden. Memento Mori.
Awel, ik ben echt blij dat ik hier niet de enige ben die er zo over denkt. Ik stel voor dat we voortaan in een scheld-gesprek massaal HG (herinner George) schrijven. Ik doe hierbij een oproep aan al de forummers die dit zien zitten. Mss is George dan niet voor niks gestorven...Hopelijk zijn er mensen die eraan mee willen doen. Vooral in I&I ...Wie doet er mee?
Trixie is offline  
Oud 30 juni 2011, 21:45   #64
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Awel, ik ben echt blij dat ik hier niet de enige ben die er zo over denkt. Ik stel voor dat we voortaan in een scheld-gesprek massaal HG (herinner George) schrijven. Ik doe hierbij een oproep aan al de forummers die dit zien zitten. Mss is George dan niet voor niks gestorven...Hopelijk zijn er mensen die eraan mee willen doen. Vooral in I&I ...Wie doet er mee?
Ik!

Rust zacht George.

SDX is offline  
Oud 30 juni 2011, 21:49   #65
Trixie
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Berichten: 6.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik!

Rust zacht George.

Krijg tranen in mijn ogen van uw mooie afbeelding. zo mooi...
Trixie is offline  
Oud 30 juni 2011, 21:50   #66
Trixie
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Berichten: 6.617
Standaard

Doet me denken aan "de roos" van Ann Christy.
Trixie is offline  
Oud 1 juli 2011, 18:11   #67
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Hier heb je nog iemand die ons, ik dacht na een plotse ziekte, ontvallen is.
Iedereen gaat vroeg of laat dood.

Waarom reageert Nynorsk ondertussen zelf niet meer ? Wie zich profileert als psychologe, zou er zich als topicstarter op z'n minst wel eens mee mogen bemoeien ... al was het maar om te beletten dat een sterfgeval niets meer wordt dan een koe- en kalf-gedoe.

Amen
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 1 juli 2011 om 18:24.
Rudy is offline  
Oud 1 juli 2011, 19:13   #68
Trixie
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Berichten: 6.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Iedereen gaat vroeg of laat dood.

Waarom reageert Nynorsk ondertussen zelf niet meer ? Wie zich profileert als psychologe, zou er zich als topicstarter op z'n minst wel eens mee mogen bemoeien ... al was het maar om te beletten dat een sterfgeval niets meer wordt dan een koe- en kalf-gedoe.

Amen
Ik ben het volledig met u eens. Ik heb het alleen moeilijk met uw eerste zin. Natuurlijk gaan wij allemaal dood; geen twijfel over. Toch komt het een beetje over (voor mij toch) als: wat zitten jullie hier te zagen zeg? Is dat nu zo erg? (dat hier iemand overleden is)

Sorry Rudy; JA, dat vind ik erg. Wat de rest van uw reactie betreft geef ik u wel 100% gelijk.
Trixie is offline  
Oud 1 juli 2011, 21:36   #69
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Ik wens familie en vrienden veel sterkte toe om dit verlies te verwerken.
45 Jaar is geen leeftijd om te sterven.
Rust zacht George.

Derk de Tweede is offline  
Oud 13 juli 2011, 21:32   #70
Trixie
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Berichten: 6.617
Standaard

Ik wil hier nog even in deze draad komen om George te gedenken.
Beste George, ik hoop dat ge de rust en de vrede gevonden hebt. Slaap zacht, veel liefs.
Heel veel sterkte en moed voor de familie.
Trixie is offline  
Oud 19 juli 2011, 19:01   #71
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Vorige vrijdag een jeugdvriend begraven, die de week ervoor thuis een hartaderbreuk kreeg en door in elkaar zakte... Hij zou deze week vrijdag ook 45 geworden zijn...

Zijn vriendin en de twee kindjes hebben niet eens de kans gekregen om afscheid van hem te nemen.

Zoiets doet je toch wel even stilstaan bij de vluchtigheid van het menselijk bestaan. Ik ben er nog steeds niet goed van...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 19 juli 2011, 19:15   #72
Trixie
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Berichten: 6.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Vorige vrijdag een jeugdvriend begraven, die de week ervoor thuis een hartaderbreuk kreeg en door in elkaar zakte... Hij zou deze week vrijdag ook 45 geworden zijn...

Zijn vriendin en de twee kindjes hebben niet eens de kans gekregen om afscheid van hem te nemen.

Zoiets doet je toch wel even stilstaan bij de vluchtigheid van het menselijk bestaan. Ik ben er nog steeds niet goed van...
Het is bij zulke gelegenheden- hoe onrechtvaardig ook- dat wij als mensen even de tijd nemen om stil te staan in deze hectische, materialistische, racistische, egoïstische maatschappij. Dit uit zich ook op dit forum: schelden, elkaar de duivel aandoen, elkaar kleineren...altijd ons gelijk willen halen enz. Waarom? Ik wil hierbij de familie, vrienden en kennissen van Raf condoleren met het verlies van hun geliefde. Moge deze man in vrede rusten.
Trixie is offline  
Oud 19 juli 2011, 19:24   #73
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Merci Trixie!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 19 juli 2011, 19:27   #74
Trixie
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Berichten: 6.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Merci Trixie!
Geen dank Raf; is toch normaal dat we even stilstaan bij zulke momenten?
Veel sterkte bij het verlies van uw goede vriend.
Trixie is offline  
Oud 19 juli 2011, 19:44   #75
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Idem. De dood hoort bij het leven, zoals water bij de zee. Het maakt het afscheid voor wie achterblijft daarom niet minder bitter, zeker als het zo plots gebeurt, en zo onverwacht (iemand van 45...).
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline  
Oud 20 juli 2011, 20:33   #76
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

SDX is offline  
Oud 20 juli 2011, 21:06   #77
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Vorige vrijdag een jeugdvriend begraven, die de week ervoor thuis een hartaderbreuk kreeg en door in elkaar zakte... Hij zou deze week vrijdag ook 45 geworden zijn...

Zijn vriendin en de twee kindjes hebben niet eens de kans gekregen om afscheid van hem te nemen.

Zoiets doet je toch wel even stilstaan bij de vluchtigheid van het menselijk bestaan. Ik ben er nog steeds niet goed van...
Wij hebben blijkbaar gemeenschappelijke kennissen.

Ja, 'k was daar ook niet goed van. 45 jaar; dat is in de fleur van je leven. :/
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 20 juli 2011, 21:06   #78
Trixie
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Berichten: 6.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Lieve SDX, ben blij -zeker voor Raf- dat ook jij het hart op de juiste plaats hebt. Krijg echt tranen in mijn ogen bij uw mooie afbeelding. Ik denk dat alleen mensen die een dierbare verloren dit begrijpen.
Trixie is offline  
Oud 24 juli 2011, 14:17   #79
Trixie
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Berichten: 6.617
Standaard

Beste George, beste goede vriend van Raf; onze medeforummer Jazeker heeft zich bij jullie gevoegd. Een jonge man nog, 33jaar. Evenals jullie was Jazeker tè jong om te gaan -nog jaren jonger- maar ja; wie ben ik om te (ver)oordelen?
Rust in vrede lieve mensen. Ik zal ervoor zorgen dat jullie niet vergeten worden, hopelijk samen met onze mede-forummers. R.I.V.
Trixie is offline  
Oud 24 juli 2011, 15:53   #80
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Mijn condoleances.
__________________

Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 24 juli 2011 om 15:54.
From_Vlaanderen is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be