Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 februari 2012, 18:52   #141
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
De vraag is: rolt het op een eerlijke manier naar de staat?
Ja
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2012, 18:57   #142
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
En aan welke maatschappelijke voorbeelde dacht je dan in de wereld zoals die vandaag is?



Als de overheid in de eerste plaats werkt met normale belastingstarieven, dan zouden ze al zover niet komen. Maar los daarvan moet een overheid maar eens leren werkend met het geld dat ze heeft ipv boven hun stand te leven.
2
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 00:59   #143
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waarom ? Op welke manier is zoiets economisch nadelig ?



De NMBS is nochtans een toonbeeld van collectivisme he !

Je hebt natuurlijk gelijk dat een bedrijf met mensen die willen "werken voor hun bedrijf" goed werkt. Maar de vraag is maar WAAROM. Als mensen WETEN dat ALS ze goed voor het bedrijf werken, dat zal lonen, en ze daar ook de vruchten van zullen plukken, dan is het niet moeilijk om gemotiveerd naar het werk te gaan. Als je echter weet dat als je naar je bedrijf gaat, en als je hard werkt, dat "ten gunste van de zwakkeren" zal zijn, of dat het "ten gunste van de eerste de beste haai die langs komt" zal zijn, en als je minder hard werkt, dat niet veel verschil uitmaakt, dan is de rekening rap gemaakt.

Maw, NATUURLIJK is het goed om gemotiveerd te zijn "voor de groep" in de mate dat je daar je eigen voordeel MEE in ziet. Maar als de link tussen je eigen voordeel en je inspanning nogal vaag wordt (of, zoals in openbare functies, contra productief, want je zou wel eens degene waarvoor de promotie klaargezet wordt omdat het de copain is van, in verlegenheid kunnen brengen, dus wees eens een beetje minder haantje-de-voorste en ken-uw-plaats), dan is het nogal moeilijk om je gemotiveerd te voelen "voor de gemeenschap" he.
Voila , dus toon je aan dat vb de NMBS niet op veel motivatie en vooruitgang moet rekenen , er is geen collectieve groepsgeest die voor dat mooi bedrijf gaat en dus is ieder een individuele verstopper .

Ik heb er zelf gewerkt , en van groepsdenken was er geen sprake , veel eerder wat zou ik mijn best doen , het haalt niets uit in mijn eentje te knokken, ik kan de andere toch niet mee trekken . Ik ben het er dan ook afgebolt .

In azië heb je juist het omgekreerde effect . Je wordt in een groep gesmeten die er allen voor gaan , met het doel we zullen het later dan ook smamen beter hebben . hoe sterker het bedrijf hoe meer kans later .

Als je een bedrijf door je luie kloten en te staken onderuit haalt moe je ook niet verstelt staan dat je geen promotie kan maken .

Ik was in Azië in bedrijven , de mensen namen me mee op zondag voormiddag en er waren verdorie veel werknemer die daar wat rondkuieren, wat bijpraten met de chef , wat opruimen en wat uitproberen , omdat ze op maandag vlot aan de slag zouden kunnen . allen uit vrije wil . dat is heel mooi , en JA !!! Ik hoop dat die mensen om het einde van de rit ook resultaat halen en niet uitgebuit worden .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 22:23   #144
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Ja is ook zo maar een maatschappij waarbij het collectief belang primeert boven het individueel belang is een maatschappij dat sowieso sterker zal zijn en sowieso veel meer zal bereiken

Klinkt mooi op papier maar in realiteit valt dat zwaar tegen.

Ten eerste is er al het simpele feit dat zogenaamd 'collectieve' maatschappijen hoe dan ook substantiële onderdrukking van het individu nodig hebben om te overleven. I.e; collectieve maatschappijen zijn ook steevast erg repressieve maatschappijen. Hoe collectiever de maatschappij, hoe repressiever. Op het extreem eind van de schaal van collectieve maatschappijen vinden we Nazi-Duitsland en de Sovjet-Unie waar er voor het individu eigenlijk geen enkele ruimte meer over blijft.

Ten tweede zijn collectieve maatschappijen tot nu toe niet bepaald een toonbeeld van hoge gemiddelde welvaart geweest. I.e. uw premisse dat collectievere maatschappijen een hogere welvaart hebben lijkt mij op nogal los zand gebaseerd.

Ten derde : en dit is in mijn ogen het op 1 na grootste probleem. In collectieve maatschappijen wordt er enorm veel macht aan de overheid gegeven. En de overheid bestaat ook maar uit mensen die vaak (quasi altijd) eerder hun eigenbelang dan het collectief belang voor hebben.

Ten vierde: en dit is het allergrootste probleem. Een maatschappij collectief organiseren vereist een erg sterke centrale planning. I.e. het veronderstelt dus dat de 'centrale planner' - zelfs als die effectief enkel het 'collectieve' belang nastreeft in staat is om in te schatten welke de behoeften van de bevolking zijn en hoe die best gediend te worden. Dat is in mijn ogen simpelweg onmogelijk. Wie beweert in staat te zijn om een economie centraal te gaan plannen lult simpelweg uit zijn nek.

Zet 10 centrale planners bij elkaar en het enige wat ze gemeenschappelijk zullen hebben is een diep wantrouwen voor het individu (buiten hun verlichte zelf natuurlijk), een sterke overschatting van de eigen capaciteiten en verder zullen ze enkel ruziën over wat nu eigenlijk het beste centrale plan is en hoe het te realizeren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Als de staat nog genoeg geld heeft dan is dat goed maar als iedereen beetje per beetje de overheid uitholt dan zal de overheid instorten en dan heb je in plaats van teveel belasting dan heb je ineens een instorting van de economie en ja dan wordt gekatapulteert tot een derdewereldland


Dat is net wat je krijgt in landen met een sterke overheidsrol. Iedereen probeert er zijn voordeel aan te doen door de overheid te misbruiken.

Dit is een samenlevingsmodel waarin iedereen ieder ander probeert te plunderen met als stroman de overheid (die de plundering uitvoert maar telkens ook een flink stuk van de buit voor zichzelf reserveert).

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 27 februari 2012 om 22:37.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 10:00   #145
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Klinkt mooi op papier maar in realiteit valt dat zwaar tegen.

Ten eerste is er al het simpele feit dat zogenaamd 'collectieve' maatschappijen hoe dan ook substantiële onderdrukking van het individu nodig hebben om te overleven. I.e; collectieve maatschappijen zijn ook steevast erg repressieve maatschappijen. Hoe collectiever de maatschappij, hoe repressiever. Op het extreem eind van de schaal van collectieve maatschappijen vinden we Nazi-Duitsland en de Sovjet-Unie waar er voor het individu eigenlijk geen enkele ruimte meer over blijft.

Ten tweede zijn collectieve maatschappijen tot nu toe niet bepaald een toonbeeld van hoge gemiddelde welvaart geweest. I.e. uw premisse dat collectievere maatschappijen een hogere welvaart hebben lijkt mij op nogal los zand gebaseerd.

Ten derde : en dit is in mijn ogen het op 1 na grootste probleem. In collectieve maatschappijen wordt er enorm veel macht aan de overheid gegeven. En de overheid bestaat ook maar uit mensen die vaak (quasi altijd) eerder hun eigenbelang dan het collectief belang voor hebben.

Ten vierde: en dit is het allergrootste probleem. Een maatschappij collectief organiseren vereist een erg sterke centrale planning. I.e. het veronderstelt dus dat de 'centrale planner' - zelfs als die effectief enkel het 'collectieve' belang nastreeft in staat is om in te schatten welke de behoeften van de bevolking zijn en hoe die best gediend te worden. Dat is in mijn ogen simpelweg onmogelijk. Wie beweert in staat te zijn om een economie centraal te gaan plannen lult simpelweg uit zijn nek.

Zet 10 centrale planners bij elkaar en het enige wat ze gemeenschappelijk zullen hebben is een diep wantrouwen voor het individu (buiten hun verlichte zelf natuurlijk), een sterke overschatting van de eigen capaciteiten en verder zullen ze enkel ruziën over wat nu eigenlijk het beste centrale plan is en hoe het te realizeren.





Dat is net wat je krijgt in landen met een sterke overheidsrol. Iedereen probeert er zijn voordeel aan te doen door de overheid te misbruiken.

Dit is een samenlevingsmodel waarin iedereen ieder ander probeert te plunderen met als stroman de overheid (die de plundering uitvoert maar telkens ook een flink stuk van de buit voor zichzelf reserveert).
Dikke 2.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 12:23   #146
Moor
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Klinkt mooi op papier maar in realiteit valt dat zwaar tegen.

Ten eerste is er al het simpele feit dat zogenaamd 'collectieve' maatschappijen hoe dan ook substantiële onderdrukking van het individu nodig hebben om te overleven. I.e; collectieve maatschappijen zijn ook steevast erg repressieve maatschappijen. Hoe collectiever de maatschappij, hoe repressiever. Op het extreem eind van de schaal van collectieve maatschappijen vinden we Nazi-Duitsland en de Sovjet-Unie waar er voor het individu eigenlijk geen enkele ruimte meer over blijft.

Ten tweede zijn collectieve maatschappijen tot nu toe niet bepaald een toonbeeld van hoge gemiddelde welvaart geweest. I.e. uw premisse dat collectievere maatschappijen een hogere welvaart hebben lijkt mij op nogal los zand gebaseerd.

Ten derde : en dit is in mijn ogen het op 1 na grootste probleem. In collectieve maatschappijen wordt er enorm veel macht aan de overheid gegeven. En de overheid bestaat ook maar uit mensen die vaak (quasi altijd) eerder hun eigenbelang dan het collectief belang voor hebben.

Ten vierde: en dit is het allergrootste probleem. Een maatschappij collectief organiseren vereist een erg sterke centrale planning. I.e. het veronderstelt dus dat de 'centrale planner' - zelfs als die effectief enkel het 'collectieve' belang nastreeft in staat is om in te schatten welke de behoeften van de bevolking zijn en hoe die best gediend te worden. Dat is in mijn ogen simpelweg onmogelijk. Wie beweert in staat te zijn om een economie centraal te gaan plannen lult simpelweg uit zijn nek.

Zet 10 centrale planners bij elkaar en het enige wat ze gemeenschappelijk zullen hebben is een diep wantrouwen voor het individu (buiten hun verlichte zelf natuurlijk), een sterke overschatting van de eigen capaciteiten en verder zullen ze enkel ruziën over wat nu eigenlijk het beste centrale plan is en hoe het te realizeren.





Dat is net wat je krijgt in landen met een sterke overheidsrol. Iedereen probeert er zijn voordeel aan te doen door de overheid te misbruiken.

Dit is een samenlevingsmodel waarin iedereen ieder ander probeert te plunderen met als stroman de overheid (die de plundering uitvoert maar telkens ook een flink stuk van de buit voor zichzelf reserveert).
Ik ben akkoord met je met die Nazi-toestanen en communisme, daar ben ik mee akkoord, maar dat bedoel ik niet


Wat ik wil zeggen: Als je een portie gezonde integriteit hebt dan vind ik dat je gewoon niet aan zwartwerk moet doen, en ik vind dat je gewoon niet mag frauderen zoals zaken onder de tafel betalen, dat noem ik gewoon puur misdaadgeld,

Het gaat hier gewoon om het portie gezond boerestand en eerlijkheid niet meer en niet minder, maar dat crapuleus en frauduleus gedoe en vollen bak profiteren daar ben ik tegen

Wete, ik heb een spreekwoord: Boontje komt z'n loontje,

Hoeveel gasten heb ik gezien in mijn omgeving die werkloosheidsuitkeringen moeten terugbetalen zoals bedragen van 20.000 euro's of gasten die een arbeidsongeval oplopen toen ze als kok in het zwart werkten en ja moest het "witte werk" zijn dan konden ze terugvallen op een invaliditeitsuitkering en ook gratis ziektezorg,


Dit is wat ik bedoel,


Al die mensen die zo klagen: belastingen, belastingen, dat zijn allemaal ZEVERAAARS


De overheid belast je enkel als je VEEL GELD verdient hebt


Wanneer ik een overschrijivingsbrief krijg van de belastingen waarop 5000 euro's staat DAN MOET IK JUIST BLIJ ZIJN want dat betekent dat ik rond de 40.000 euro's heb verdiend NETTO !!! Dus alstublieft mensen niet overdrijven
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 12:37   #147
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Ik ben akkoord met je met die Nazi-toestanen en communisme, daar ben ik mee akkoord, maar dat bedoel ik niet


Wat ik wil zeggen: Als je een portie gezonde integriteit hebt dan vind ik dat je gewoon niet aan zwartwerk moet doen, en ik vind dat je gewoon niet mag frauderen zoals zaken onder de tafel betalen, dat noem ik gewoon puur misdaadgeld,

Het gaat hier gewoon om het portie gezond boerestand en eerlijkheid niet meer en niet minder, maar dat crapuleus en frauduleus gedoe en vollen bak profiteren daar ben ik tegen

Wete, ik heb een spreekwoord: Boontje komt z'n loontje,

Hoeveel gasten heb ik gezien in mijn omgeving die werkloosheidsuitkeringen moeten terugbetalen zoals bedragen van 20.000 euro's of gasten die een arbeidsongeval oplopen toen ze als kok in het zwart werkten en ja moest het "witte werk" zijn dan konden ze terugvallen op een invaliditeitsuitkering en ook gratis ziektezorg,


Dit is wat ik bedoel,


Al die mensen die zo klagen: belastingen, belastingen, dat zijn allemaal ZEVERAAARS


De overheid belast je enkel als je VEEL GELD verdient hebt


Wanneer ik een overschrijivingsbrief krijg van de belastingen waarop 5000 euro's staat DAN MOET IK JUIST BLIJ ZIJN want dat betekent dat ik rond de 40.000 euro's heb verdiend NETTO !!! Dus alstublieft mensen niet overdrijven
Dan moet jij toch doodgewoon vrolijk verder gaan met belastingen betalen als je dat allemaal best wel ok vindt .

Di Rupo zal het graag horen als je bereid mocht zijn nog wat meer te betalen!

En voor de rest hebben zij die vinden dat ze veel en veel te veel belastingen betalen en die uitwegen zoeken, overschot van gelijk.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 12:42   #148
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Ik ben akkoord met je met die Nazi-toestanen en communisme, daar ben ik mee akkoord, maar dat bedoel ik niet


Wat ik wil zeggen: Als je een portie gezonde integriteit hebt dan vind ik dat je gewoon niet aan zwartwerk moet doen, en ik vind dat je gewoon niet mag frauderen zoals zaken onder de tafel betalen, dat noem ik gewoon puur misdaadgeld,

Het gaat hier gewoon om het portie gezond boerestand en eerlijkheid niet meer en niet minder, maar dat crapuleus en frauduleus gedoe en vollen bak profiteren daar ben ik tegen

Wete, ik heb een spreekwoord: Boontje komt z'n loontje,

Hoeveel gasten heb ik gezien in mijn omgeving die werkloosheidsuitkeringen moeten terugbetalen zoals bedragen van 20.000 euro's of gasten die een arbeidsongeval oplopen toen ze als kok in het zwart werkten en ja moest het "witte werk" zijn dan konden ze terugvallen op een invaliditeitsuitkering en ook gratis ziektezorg,


Dit is wat ik bedoel,


Al die mensen die zo klagen: belastingen, belastingen, dat zijn allemaal ZEVERAAARS


De overheid belast je enkel als je VEEL GELD verdient hebt


Wanneer ik een overschrijivingsbrief krijg van de belastingen waarop 5000 euro's staat DAN MOET IK JUIST BLIJ ZIJN want dat betekent dat ik rond de 40.000 euro's heb verdiend NETTO !!! Dus alstublieft mensen niet overdrijven
Ho Heer , vergeef het hem, hij weet niet wat hij zegt .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 12:50   #149
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Wanneer ik een overschrijivingsbrief krijg van de belastingen waarop 5000 euro's staat DAN MOET IK JUIST BLIJ ZIJN want dat betekent dat ik rond de 40.000 euro's heb verdiend NETTO !!! Dus alstublieft mensen niet overdrijven
Euh ? 5000 Euro maar op 40 000 Euro netto ???

Als ik 40 000 Euro invoer op taxweb, dan vind ik 14025 Euro belastingen.

Trouwens, ik heb mijn eigen gegevens (Franse inkomsten) eens in taxweb ingevoerd, met zelfde gezinssituatie. Ik val achterover. Ik zou in Belgie, hou U vast, ZES KEER MEER belasting betalen dan dat ik in Frankrijk betaal.




Laatst gewijzigd door patrickve : 28 februari 2012 om 12:55.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 13:27   #150
Moor
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Euh ? 5000 Euro maar op 40 000 Euro netto ???

Als ik 40 000 Euro invoer op taxweb, dan vind ik 14025 Euro belastingen.

Trouwens, ik heb mijn eigen gegevens (Franse inkomsten) eens in taxweb ingevoerd, met zelfde gezinssituatie. Ik val achterover. Ik zou in Belgie, hou U vast, ZES KEER MEER belasting betalen dan dat ik in Frankrijk betaal.



Ik ken gasten die verdienen 3000 euro's netto per maand zonder dertiende maand en zonder maaltijdcheques en vakantie geld

Ze krijgen een belastingbrief van 4000 euro's en dan zie je hen schreeuwen en tieren "De overheid, zakkenvullers, en dan zijn ze een ganse maand slechtgezind, ik heb letterlijk medelijden voor zulke gevallekes"


ze verdienen 3000 euro's per maand haha, en dan vinden ze een belastingbrief van 4000 euro's teveel ??? HOE KAN DIT NU?????
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 13:28   #151
Moor
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Euh ? 5000 Euro maar op 40 000 Euro netto ???

Als ik 40 000 Euro invoer op taxweb, dan vind ik 14025 Euro belastingen.

Trouwens, ik heb mijn eigen gegevens (Franse inkomsten) eens in taxweb ingevoerd, met zelfde gezinssituatie. Ik val achterover. Ik zou in Belgie, hou U vast, ZES KEER MEER belasting betalen dan dat ik in Frankrijk betaal.



Als gij 5000 euro's belasting moet betalen op één jaar, dan moete gij justekes blij zijn jaaa want dat wilt zeggen dat gij zwaar hebt zitten incasseren kassa kassa
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 13:37   #152
Moor
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Het is altijd gemakkelijk om te bashen op de belastingen
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 13:48   #153
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Ik ken gasten die verdienen 3000 euro's netto per maand zonder dertiende maand en zonder maaltijdcheques en vakantie geld

Ze krijgen een belastingbrief van 4000 euro's en dan zie je hen schreeuwen en tieren "De overheid, zakkenvullers, en dan zijn ze een ganse maand slechtgezind, ik heb letterlijk medelijden voor zulke gevallekes"


ze verdienen 3000 euro's per maand haha, en dan vinden ze een belastingbrief van 4000 euro's teveel ??? HOE KAN DIT NU?????
4000 Euro op 40 000 Euro netto belastbaar, dat vind ik ongeveer correct.
Dat zou willen zeggen, 10% belastingen betalen. Ja, ik denk wel dat overheidsdiensten, zelfs een beetje solidariteit, en dergelijke, 10% waard zijn.

Het probleem is dat uw cijfers niet kloppen in Belgie. Als ik uw 40 000 Euro invoer op de belastingssimulator, dan kom ik uit op 14000 Euro belastingen te betalen. En dat is van het goede teveel, he. Een derde van uw inkomsten aan belastingen, sorry, dat is te veel. In mijn geval zou het nog veel erger zijn.

In Frankrijk betaal ik rond de 7 - 8% belastingen op mijn inkomen. Dat stoort mij niet. Maar ongeveer 40% betalen zoals die simulator mij aangeeft, nee, dat is teveel, sorry.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 13:51   #154
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Ik ken gasten die verdienen 3000 euro's netto per maand zonder dertiende maand en zonder maaltijdcheques en vakantie geld

Ze krijgen een belastingbrief van 4000 euro's en dan zie je hen schreeuwen en tieren "De overheid, zakkenvullers, en dan zijn ze een ganse maand slechtgezind, ik heb letterlijk medelijden voor zulke gevallekes"


ze verdienen 3000 euro's per maand haha, en dan vinden ze een belastingbrief van 4000 euro's teveel ??? HOE KAN DIT NU?????
Omdat ze waarschijnlijk al een heel groot deel vooraf betaald hebben.
Voorinhouding noemen ze dat.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 13:52   #155
Moor
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
4000 Euro op 40 000 Euro netto belastbaar, dat vind ik ongeveer correct.
Dat zou willen zeggen, 10% belastingen betalen. Ja, ik denk wel dat overheidsdiensten, zelfs een beetje solidariteit, en dergelijke, 10% waard zijn.

Het probleem is dat uw cijfers niet kloppen in Belgie. Als ik uw 40 000 Euro invoer op de belastingssimulator, dan kom ik uit op 14000 Euro belastingen te betalen. En dat is van het goede teveel, he. Een derde van uw inkomsten aan belastingen, sorry, dat is te veel. In mijn geval zou het nog veel erger zijn.

In Frankrijk betaal ik rond de 7 - 8% belastingen op mijn inkomen. Dat stoort mij niet. Maar ongeveer 40% betalen zoals die simulator mij aangeeft, nee, dat is teveel, sorry.
Beste u verstaat me niet,


Als je 3000 euro's per maand verdiend op een jaar dan betaal je iets van een 4000 euro's belasting op het einde van de jaar en ik vind het te doen


Als je 3000 euro's per maand verdiend dan kan je gemakkelijk 1500 euro's opzij zetten, dus al diegenen die klagen over die luttele 3000 euro's zijn vrekkige gierigaards,

niet vergeten je krijgt ook nog vakantiegeld en dertiende maand en maaltijdcheques en wanneer je werkt.
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 13:53   #156
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Als gij 5000 euro's belasting moet betalen op één jaar, dan moete gij justekes blij zijn jaaa want dat wilt zeggen dat gij zwaar hebt zitten incasseren kassa kassa
Mijn inkomen is zeker geen 40.000 euro, toch teken ik voor 5000 euro belastingen.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 13:59   #157
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Beste u verstaat me niet,


Als je 3000 euro's per maand verdiend op een jaar dan betaal je iets van een 4000 euro's belasting op het einde van de jaar en ik vind het te doen


Als je 3000 euro's per maand verdiend dan kan je gemakkelijk 1500 euro's opzij zetten, dus al diegenen die klagen over die luttele 3000 euro's zijn vrekkige gierigaards,

niet vergeten je krijgt ook nog vakantiegeld en dertiende maand en maaltijdcheques en wanneer je werkt.
Met wie zijn kloten bent u hier aan het rammelen?
Bent u echt zo dom of bent u appelen met peren aan het vergelijken?

3000 euro netto per maan is ongeveer 38.000 euro per jaar. Dt wil zeggen dat dat bruto 42.000 euro is volgens Moorlogica.

Of heeft u het over iemand die reeds zeer veel betaald heeft voorinhouding en nadien 4000 euro moet bijbetalen?

De voorinhoudingen kunnen verschillen van bedrijf tot bedrijf, de brave 3000 euro nettoverdiener heeft dan waarschijnlijk al 15.000 euro vooraf betaald.

Ik tel mijn belastingen aan het eind van de rit.
- Wat heb ik al betaald.
- Hoeveel moet ik bijbetalen / krijg ik terug.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 14:09   #158
Moor
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Met wie zijn kloten bent u hier aan het rammelen?
Bent u echt zo dom of bent u appelen met peren aan het vergelijken?

3000 euro netto per maan is ongeveer 38.000 euro per jaar. Dt wil zeggen dat dat bruto 42.000 euro is volgens Moorlogica.

Of heeft u het over iemand die reeds zeer veel betaald heeft voorinhouding en nadien 4000 euro moet bijbetalen?

De voorinhoudingen kunnen verschillen van bedrijf tot bedrijf, de brave 3000 euro nettoverdiener heeft dan waarschijnlijk al 15.000 euro vooraf betaald.

Ik tel mijn belastingen aan het eind van de rit.
- Wat heb ik al betaald.
- Hoeveel moet ik bijbetalen / krijg ik terug.
Dat kan ik niet zeggen, hoeveel zij vooraf hebben betaald, ze waren gewoon normaal belast, maar het kan zijn dat je gelijk hebt dat zij dus maximaal belast werden
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 16:11   #159
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Ik ken gasten die verdienen 3000 euro's netto per maand zonder dertiende maand en zonder maaltijdcheques en vakantie geld

Ze krijgen een belastingbrief van 4000 euro's en dan zie je hen schreeuwen en tieren "De overheid, zakkenvullers, en dan zijn ze een ganse maand slechtgezind, ik heb letterlijk medelijden voor zulke gevallekes"


ze verdienen 3000 euro's per maand haha, en dan vinden ze een belastingbrief van 4000 euro's teveel ??? HOE KAN DIT NU?????
Dat wil zeggen dat ze, bovenop wat ze al afgestaan hebben, zowat een extra maand en 10 dagen voor niks gaan werken zijn. Logisch dat die daar niet tevreden mee zijn.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 00:11   #160
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

@Moor

Kent u het begrip Tax Freedom Day?

Dat is de dag van het jaar waarop een gemiddeld werknemer voor zichzelf begint te werken ipv voor de overheid.

I.e. je neemt het jaarinkomen, verdeelt het per maand en begint met de belastingen te betalen.

In België valt die op 3 augustus voor de gemiddelde werknemer. (Alleenstaanden zijn nog een stuk slechter af). Dat betekent dat een werknemer in de privé dus ruim meer dan de helft van het jaar voor de staat werkt en niet voor zichzelf.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tax_Freedom_Day


De enige Europeaan die slechter af is, is een hongaar die mag tot 6 augustus voor de staat werken. Een Nederlander werkt 'al' vanaf 3 juli voor zichzelf

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 1 maart 2012 om 00:14.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be