Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 januari 2013, 10:58   #21
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Op uw vraag of mijn snelheidsmeter in de wagen naar behoren werkt kan ik u op het hart drukken dat ik één van die mensen ben die zijn wagen met de regelmaat van de klok laat nakijken in de garage, dus dat ding werkt
Dat heb ik natuurlijk niet gevraagd, ik vroeg om de juistheid of de afwijking van uw snelheidsmeter tov de werkelijk gereden snelheid, wat ze in de garage zeker niet uittesten.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2013, 11:04   #22
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Waarmee u dus aangeeft dat die vrachtwagenchauffeurs dus of gewoon plankgas geven, ervan uitgaande dat ze dan maar 90 rijden, of gewoon hun snelheidsmeter negeren en maar gokken of ze al dan niet sneller dan 90 rijden.
Hoe dan ook is het wettelijk voorziene instrument waaraan u als weggebruiker uw snelheid moet bepalen de snelheidsmeter in uw voertuig en niet de begrenzer.
De 'speling' die constructeurs op hun metertjes zetten hangt af van de kwaliteit van die metertjes. Vandaar bijvoorbeeld dat de meter in een Mercedes wél correct is, en die in een Peugeot een paar kph eronder zit. Wel, die in vrachtwagens zijn ook van zo'n kwaliteit dat ze de correcte snelheid aangeven. Vrachtwagenchauffeurs weten dus best wel hoe snel ze rijden.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Hoe dan ook is het wettelijk voorziene instrument waaraan u als weggebruiker uw snelheid moet bepalen de snelheidsmeter in uw voertuig en niet de begrenzer.
Fout. Rijdt u dan maar eens op de autostrade 70 'op de teller' in een Peugeot en kijk of de politierechter met uw tellersnelheid dan wel met uw echte snelheid rekening zal houden...
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2013, 11:06   #23
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Dat is een Europese vordering en als je strengere normen wil is dit enkel voor je nationale voertuigen op je eigen grondgebied.
Dus volgens u moet ik ook geen winterbanden hebben in Duitsland etc.? En mag ik in GB rechts rijden?

Ps: ik deel bonuspunten uit aan de eerste slimme die kan uitleggen waarom kilometertellers in 'goedkopere' wagens altijd een hogere snelheid aangeven

Laatst gewijzigd door Klein Licht : 14 januari 2013 om 11:07.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2013, 16:57   #24
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Dus volgens u moet ik ook geen winterbanden hebben in Duitsland etc.? En mag ik in GB rechts rijden?

Ps: ik deel bonuspunten uit aan de eerste slimme die kan uitleggen waarom kilometertellers in 'goedkopere' wagens altijd een hogere snelheid aangeven
Er is een verschil tussen Europees geregelde wetgeving en nationale wetgeving.
__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2013, 18:45   #25
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Inderdaad, en in Belgie gelden beide.

Zolang er geen Europees verbod op een inhaalverbod bestaat, kan België dit zonder enig probleem opleggen.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2013, 18:49   #26
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Bonus: Nederland heeft ook een inhaalverbod voor vrachtwagens op sommige plaatsenhttp://www.rijksoverheid.nl/onderwer...d-vrachtwagens

Laatst gewijzigd door Klein Licht : 14 januari 2013 om 18:51.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 20:34   #27
lohabra
Schepen
 
Geregistreerd: 14 september 2012
Berichten: 495
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Dat is een Europese vordering en als je strengere normen wil is dit enkel voor je nationale voertuigen op je eigen grondgebied.
De welke? Bron ? Graag citeren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Dus volgens u moet ik ook geen winterbanden hebben in Duitsland etc.? En mag ik in GB rechts rijden?
En mss dacht hij dat Boris Bratwurst hier vrolijk tegen 220 km/u over de autosnelweg mag scheuren.... (not quite)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Inderdaad, en in Belgie gelden beide.

Zolang er geen Europees verbod op een inhaalverbod bestaat, kan België dit zonder enig probleem opleggen.
Absoluut.

Laatst gewijzigd door lohabra : 17 januari 2013 om 20:38.
lohabra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2013, 02:47   #28
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
130 is voor een moderne wagen geen slechte maximumsnelheid.
De grote gevaren op de snelwegen zijn niet de toegestane snelheden.
Wel het véééél te snel rijden door een aantal idioten (ook vrachtwagens dus. Maar echt niet die alleen hoor. Ik reed onlangs van Brussel naar Leuven achter een bus van de lijn... aan een slordige 122 kilometer per uur).
En ook en vooral het idioot rijgedrag van sommige helden. langs alle kanten voorbijsteken tot over de pechstrook toe. De pechstrook bij Files als extra rijstrook gaan gebruiken bij files (waar dat niet toegestaan is).
Aan hoge snelheid tot vlak voor je afrit links houden en dan tussen het rechtse verkeer doorschieten terwijl je op je rem trapt is ook iets dat je dagelijks ziet. Bumperkleven, vrachtwagens die te pas en te onpas voorsteken daar en wanneer dat niet mag...

En dan vaststellen dat de enige overtreding waarop serieus gecontroleerd wordt de snelheid is...
En dat ligt dus niet aan Europa...

En zeur nu niet over de BOBcampagne hé. Ok, nuttig en nodig maar...
Alleen 'betrekkelijk' serieus op bepaalde plaatsen en tijdens bepaalde perioden. Op snelheid wordt je over het hele jaar en haast overal gecontroleerd.
En dan vaak nog op plaatsen waar het enkel als geldvanger kan gepercipieerd worden.
Liniaalrechte stukken met verschillende verkeerslichten, twee baanvakken in elke richting gescheiden door een brede middenberm en over zowat de helft nog een pechstrook toe... en dan niet minder dan vier flitsbakken in elke rijrichting over één kilometer?
Indien je dit voor normaal gaat proberen te verkopen extrapoleer dat dan eens naar het volledig verkeersnet van België en bereken het aantal camera's eens dat je dan nodig gaat hebben...
En in dezelfde gemeente vind je dan verschillende zéér gevaarlijke kruispunten waar géén camera's staan en op het moment dat daar letterlijk honderden schoolkinderen passeren ook geen toezicht is!

Only in Belgium...
Ik kan u hier dan wel enkel in bijtreden.
Ik erg mij ook aan dat gedrag dat jij beschrijft van mijn medemens.
Ik vraag me dan steeds af? rijden die altijd en overal zo? Wat als ze zo een ongeluk veroorzaken en een kind daardoor het leven laat? Als iemand met net dezelfde rijstijl hun kind omlegt gaan ze dan pas eens nadenken over hun rijgedrag of vergeten ze dat de dag nadien alweer?!

Het is eerder een metaliteitsprobleem bij onszelf en we projecteren maar al te graag onze eigen fouten af op anderen maar vertikken het of het ontbreekt ons gewoon om aan zelfcontrole te doen. Letterlijk de pedalen kwijt, in alle opzichten.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2023, 09:59   #29
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Zoals Micele al zei, die vrachtwagens rijden écht 90.

U rijdt waarschijnlijk 90 'op de teller', in de praktijk dus waarschijnlijk 82-83. U vormt dus een rijdend obstakel op het vaak drukke viaduct, die Nederlandse agenten zouden u er waarschijnlijk zonder twijfelen tussenuit halen omdat u zoveel anderen in gevaar brengt...
Is dat zo?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2023, 10:00   #30
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Dus volgens u moet ik ook geen winterbanden hebben in Duitsland etc.? En mag ik in GB rechts rijden?

Ps: ik deel bonuspunten uit aan de eerste slimme die kan uitleggen waarom kilometertellers in 'goedkopere' wagens altijd een hogere snelheid aangeven
Geloof ik de kloten van Schoof van.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be