Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 februari 2013, 14:50   #1
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard De Ring

Na de Lange Oosterweeltunnel, komt De Ring aan de beurt.

Het is nog even wachten op de MER en kostenbatenanalyse, maar het blijkt dat het ook voor de ring weer een dure bedoening zal worden die niet de reistijdwinsten brengen die de investering verantwoorden

http://www.standaard.be/artikel/deta...30204_00457706

Wat vinden we daarvan?...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 14:51   #2
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

ik zou een verdubbeling geen goede zaak vinden. Je gaat effectief gewoon meer volk lokken.

decentralisatie en telewerk zijn de middelen.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 15:13   #3
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Kan men geen grote grote ring maken beter? Veel verkeer moet eigenlijk gewoon niet in Brussel zijn, maar moeten daar toch verplicht in de file gaan staan op de grote ring en autostrades rond Brussel.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 februari 2013 om 15:15.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 15:14   #4
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Kilometers fietssnelweg kost geen geld en zal door miljoenen fietsers gebruikt worden, uiteraard.

Groen, of hoe onze voorgestelde oplossingen nog erger zijn dan wat er op tafel ligt.

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 5 februari 2013 om 15:14.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 15:17   #5
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Kilometers fietssnelweg kost geen geld en zal door miljoen fietsers gebruikt worden, uiteraard.

Groen, of hoe onze voorgestelde oplossingen nog erger zijn dan wat er op tafel ligt.
fietspaden gaat niets oplossen.

Beter openbaar vervoer wel. Zorg ervoor dat alle treinen aankomen aan de buitenkanten van Brussel: Brussel-Noord, Brussel-Zuid, Brussel-Luxemburg, Brussel-West. En van daaruit vertrekken er trams, metro's en bussen om iedereen naar zijn werk te brengen.

en nog beter: er moet minder volk naar Brussel komen, decentraliseer de overheidsdiensten, zorg voor meer telewerk.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 15:17   #6
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
fietspaden gaat niets oplossen.

Beter openbaar vervoer wel. Zorg ervoor dat alle treinen aankomen aan de buitenkanten van Brussel: Brussel-Noord, Brussel-Zuid, Brussel-Luxemburg, Brussel-West. En van daaruit vertrekken er trams, metro's en bussen om iedereen naar zijn werk te brengen.

en nog beter: er moet minder volk naar Brussel komen, decentraliseer de overheidsdiensten, zorg voor meer telewerk.
De Brusselse regering zorgt er al voor dat er minder volk naar Brussel komt, mede dankzij slippendrager De Lulle.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 15:20   #7
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Kilometers fietssnelweg kost geen geld en zal door miljoenen fietsers gebruikt worden, uiteraard.
Lijkt me nog niet zo'n slecht idee een tweewieler-rijvak, indien goed uitgebouwd. Die auto's nemen veel plaats in en dat zit dan vol met meestal slechts 1 persoon. Efficiënt is dat allesbehalve. Ik ken mensen die beslist hebben zich een moto aan te schaffen om aan de files te ontsnappen.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 februari 2013 om 15:21.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 15:21   #8
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.716
Standaard

veel volk passeert de ring dat er niet moet zijn, maar gewoon op doorweg is van Oost naar West.

Leg een verbinding Leuven-Mechelen-ErgensTussenBxlGent aan, en dat verkeer moet er al niet meer zijn.

Verder, verbetering OV? Hoe? Door die gedrochten van tramverbindingen van Heist-Op-Den-Berg naar Bxl aan te leggen, en dan de bestaande zeer-frequente busverbindingen af te schaffen?
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 15:22   #9
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en nog beter: er moet minder volk naar Brussel komen, decentraliseer de overheidsdiensten, zorg voor meer telewerk.
²
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 15:26   #10
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Lijkt me nog niet zo'n slecht idee een tweewieler-rijvak, indien goed uitgebouwd. Die auto's nemen veel plaats in en dat zit dan vol met meestal slechts 1 persoon. Efficiënt is dat allesbehalve. Ik ken mensen die beslist hebben zich een moto aan te schaffen om aan de files te ontsnappen.
In een goed mobiliteitsbeleid krijgen alle vormen van vervoer evenveel aandacht. De treinen trekken op niets, dus probeer dat eerst eens op te lossen, misschien zal er dan vanzelf minder met die "kankerauto's" worden gereden.

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 5 februari 2013 om 15:27.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 21:29   #11
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
In een goed mobiliteitsbeleid krijgen alle vormen van vervoer evenveel aandacht. De treinen trekken op niets, dus probeer dat eerst eens op te lossen, misschien zal er dan vanzelf minder met die "kankerauto's" worden gereden.
Dat denk ik niet want de auto is mijn vrijheid! Veel mensen zijn verslaafd aan de auto als junkies aan drugs. Hét grote probleem is bovendien dat mensen zelf geen last hebben van hun autogebruik, maar ze daar andere mensen in de maatschappij mee opzadelen. Waarom zou men dan het autogebruik minderen?

Ik denk eerder aan repressieve maatregelen. Auto's weren op bepaalde plaatsen en fiscale maatregelen om o.a. te vermijden dat mensen op de meest irrealistische afstanden van hun woonst gaan werken.

Tegelijkertijd moet men dan alternatieven aanreiken, flexibeler en moderner gaan werken ( van thuis werken, andere uren, andere plaatsen, enz ).
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 21:33   #12
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.716
Standaard

gij wilt dus dat de verstedelijkte ruit tussen gent-antwerpen-brussel nog een beetje meer volgebouwd wordt?
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2013, 18:15   #13
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Waar zeg ik dat?
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2013, 21:36   #14
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Ik wil de ring van Antwerpen helemaal rond en ook wil ik 15 rijvakken.
__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2013, 21:58   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
fietspaden gaat niets oplossen.
Wel als je de bedrijven ook financiële impulsen geeft, waardoor het aantrekkelijk wordt dat hun werknemers met een elektrische fiets (Duits type 500W - 35 km/u) naar het werk kunnen komen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2013, 10:40   #16
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Na de Lange Oosterweeltunnel, komt De Ring aan de beurt.

Het is nog even wachten op de MER en kostenbatenanalyse, maar het blijkt dat het ook voor de ring weer een dure bedoening zal worden die niet de reistijdwinsten brengen die de investering verantwoorden

http://www.standaard.be/artikel/deta...30204_00457706

Wat vinden we daarvan?...
Beste Voltian ik heb een kaartje getekend wat ik denk dat er zou moeten bestaan. Gewoon altijd een ALTERNATIEF aanleggen waar er file staat. Als je dus van Gent komt, in je mag dan kiezen ik sta in de file of ik neem de shortcut naar Mechelen.. Je komt in mechelen en kan terug kiezen ik sta in de file naar brussel ring, of ik neem de shortcut richting Leuven/Tienen. En je kunt dus zonder de ring te nemen die shortcut maken. De 'superring' zou zowel bij Antwerpen als bij Brussel moeten bestaan. Hij moet dus beginnen waar de file gewoonlijk staat. Dus vanaf je File hebt daar overweeg je specifiek een shortcutring te bouwen.

Wat is de bedoeling van zo'n shortcuts ? Het doel van de shortcut is er gewoon van uitgaan, waar de staart van de file gewoonlijk begint, is er in principe een behoefte aan meer wegdek. Dit meer wegdek zijn allemaal mensen die via hun GPS aangeraden worden om die weg te volgen als meest efficiente route... Terwijl die route last heeft van verkeerscongestie.. Die congestie is het bewijs dat mensen bereid zijn vanaf daar een half uur in de file te staan en dit nog altijd als hun meest efficiente route beschouwen.
Dit tijdsverlies is in principe het tijdsverlies die ze realiseren als ze de omweg nemen.
ALs alle verkeer die de RING gebruikt om van Leuven naar Mechelen, van Mechelen naar Aalst of van Aalst naar Ninove te rijden niet meer op de ring zit, ga je de ring massaal ontlasten. Door die schortcut of schunts zorg je dat het centrumeffect van de ring van Brussel verdwijnt, en dat er altijd een snel alternatief beschikbaar is. Gezien we nu allemaal met GPS met RDS informatie beginnen te rijden, zal die informatie ervoor zorgen dat de files van Aalst-Brussel Mechelen-Brussel en Leuven-Brussel massaal vermeden worden door alle bestuurders die in feite brussel niet nodig hebben maar bvb gewoon op de autostrade van Oostende naar Luik rijden, of van Aalst naar Mechelen willen rijden of gelijk welke combinatie die nu allemaal noodzakelijkerwijs naar de ring gaat. Je verbindt 6 autostrades met elkaar, net zoals de ring doet, maar op een grotere diameter niveau, zodat het autostradenetwerk net zoals een 'netwerk op INternet' permanent een alternatief heeft die niet congesteert als het ware.

Ik ken de statistieken niet, maar stel dat dit 40% van het verkeer op de ring is, dan is dit al een serieuze ontlasting van de ring.. en moet je geen poot veranderen aan de ring, maar bouw je gewoon een superring.

Het leunt aan bij de mecano gedachte van Antwerpen.
Natuurlijk in uw economische studies zul jjij weer gaan bewijzen dat de files niet opgelost moeten worden omdat het niet rendabel is.

Nu volgens mij heeft die oplossing een grotere sterkte
1° ze is goedkoper te realiseren omdat landbouwgrond goedkoper is dan de grond rond de ring
2° ze is minder belastend voor het verkeer, omdat het een extra capaciteit is die ontstaat, dus je moet de ring niet permanent congesteren om de file op te lossen
3° ze is meer rendabel, omdat ze toelaat dat mensen die nu noodgedwongen als 'passant' de ring nemen een alternatief krijgen die niet congesteert.
Het rendement is dus de 'tijdswinst van die burger 1 die niet meer in de file moet staan +filetijdswinst voor een andere burgers die naar brussel moeten +de afstandstijdwinst voor burger 1' en kan in principe op die manier dubbel/driedubbel cijferen...
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  filealterantief.png‎
Bekeken: 86
Grootte:  112,1 KB
ID: 89267  


Laatst gewijzigd door brother paul : 11 februari 2013 om 10:49.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2013, 10:32   #17
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Beste Voltian ik heb een kaartje getekend wat ik denk dat er zou moeten bestaan. Gewoon altijd een ALTERNATIEF aanleggen waar er file staat. Als je dus van Gent komt, in je mag dan kiezen ik sta in de file of ik neem de shortcut naar Mechelen.. Je komt in mechelen en kan terug kiezen ik sta in de file naar brussel ring, of ik neem de shortcut richting Leuven/Tienen. En je kunt dus zonder de ring te nemen die shortcut maken. De 'superring' zou zowel bij Antwerpen als bij Brussel moeten bestaan. Hij moet dus beginnen waar de file gewoonlijk staat. Dus vanaf je File hebt daar overweeg je specifiek een shortcutring te bouwen.

Wat is de bedoeling van zo'n shortcuts ? Het doel van de shortcut is er gewoon van uitgaan, waar de staart van de file gewoonlijk begint, is er in principe een behoefte aan meer wegdek. Dit meer wegdek zijn allemaal mensen die via hun GPS aangeraden worden om die weg te volgen als meest efficiente route... Terwijl die route last heeft van verkeerscongestie.. Die congestie is het bewijs dat mensen bereid zijn vanaf daar een half uur in de file te staan en dit nog altijd als hun meest efficiente route beschouwen.
Dit tijdsverlies is in principe het tijdsverlies die ze realiseren als ze de omweg nemen.
ALs alle verkeer die de RING gebruikt om van Leuven naar Mechelen, van Mechelen naar Aalst of van Aalst naar Ninove te rijden niet meer op de ring zit, ga je de ring massaal ontlasten. Door die schortcut of schunts zorg je dat het centrumeffect van de ring van Brussel verdwijnt, en dat er altijd een snel alternatief beschikbaar is. Gezien we nu allemaal met GPS met RDS informatie beginnen te rijden, zal die informatie ervoor zorgen dat de files van Aalst-Brussel Mechelen-Brussel en Leuven-Brussel massaal vermeden worden door alle bestuurders die in feite brussel niet nodig hebben maar bvb gewoon op de autostrade van Oostende naar Luik rijden, of van Aalst naar Mechelen willen rijden of gelijk welke combinatie die nu allemaal noodzakelijkerwijs naar de ring gaat. Je verbindt 6 autostrades met elkaar, net zoals de ring doet, maar op een grotere diameter niveau, zodat het autostradenetwerk net zoals een 'netwerk op INternet' permanent een alternatief heeft die niet congesteert als het ware.

Ik ken de statistieken niet, maar stel dat dit 40% van het verkeer op de ring is, dan is dit al een serieuze ontlasting van de ring.. en moet je geen poot veranderen aan de ring, maar bouw je gewoon een superring.

Het leunt aan bij de mecano gedachte van Antwerpen.
Natuurlijk in uw economische studies zul jjij weer gaan bewijzen dat de files niet opgelost moeten worden omdat het niet rendabel is.

Nu volgens mij heeft die oplossing een grotere sterkte
1° ze is goedkoper te realiseren omdat landbouwgrond goedkoper is dan de grond rond de ring
2° ze is minder belastend voor het verkeer, omdat het een extra capaciteit is die ontstaat, dus je moet de ring niet permanent congesteren om de file op te lossen
3° ze is meer rendabel, omdat ze toelaat dat mensen die nu noodgedwongen als 'passant' de ring nemen een alternatief krijgen die niet congesteert.
Het rendement is dus de 'tijdswinst van die burger 1 die niet meer in de file moet staan +filetijdswinst voor een andere burgers die naar brussel moeten +de afstandstijdwinst voor burger 1' en kan in principe op die manier dubbel/driedubbel cijferen...
Dat kan een optie zijn; ik zou toch wel wat voorzichtig zijn met de aanname dat het goedkoper zou zijn. Nieuwe autoweg aanleggen is gewoon heel erg duur...

nu, alles wat je daar zegt is in principe meetbaar: in welke mate de oplossing file verhelpt, hoeveel het kost,...

Dus ja, een keer berekenen zou ik zeggen; geef maar door aan het ministerie (of weet ik veel wie) dat men dit scenario ook beschouwen en grondig doorrekenen
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2013, 11:19   #18
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

my preciouzzzzzzzssss mer autooozzzsssssss

Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2013, 18:27   #19
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
my preciouzzzzzzzssss mer autooozzzsssssss

ho, ik weet eigenlijk niet vanwaar die groene mantra om te denken dat auto's gaan verdwijnen ? Ze gaan veranderen naar 1 liter wagens, maar verdwijnen gaan ze netjes niet volgens mij..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be